Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Obese 2022

<<

Anoniem327

Bericht 13 Jun 2022 14:26

Obese 2022

Kijken jullie het nieuwe seizoen van Obese (NL) gepresenteerd door Miljuschka Witzenhausen?

Wat vinden jullie ervan?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 13 Jun 2022 14:45

Re: Obese 2022

Nee.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 814

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 13 Jun 2022 14:52

Re: Obese 2022

Dit is je kans om het forum te verrassen! Zeg iets over bewondering en respect voor mensen die hun leefstijl proberen aan te passen, hoe moeilijk dat ook is. Go Sadie! :cheering:
T (2008) en I (2013)
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 13 Jun 2022 14:59

Re: Obese 2022

Filoria schreef:Dit is je kans om het forum te verrassen! Zeg iets over bewondering en respect voor mensen die hun leefstijl proberen aan te passen, hoe moeilijk dat ook is. Go Sadie! :cheering:

Hahahaha!

Nee ik kijk het niet trouwens.
<<

Anoniem327

Bericht 13 Jun 2022 15:58

Re: Obese 2022

Filoria schreef:Dit is je kans om het forum te verrassen! Zeg iets over bewondering en respect voor mensen die hun leefstijl proberen aan te passen, hoe moeilijk dat ook is. Go Sadie! :cheering:

Ik vind het zeker mooi om te zien hoe zij met hard werken en gezondere keuzes maken, zoveel afvallen in een korte tijd.

Zo zie je maar dat het mogelijk is en voor een groot deel maakbaar. Het is hard werken om een gezonde levenstijl aan te houden voor langere tijd, maar het is zeker de moeite waard. Ik vind het echt leuk om mensen dat proces te zien doormaken, te zien opbloeien en steeds meer zelfvertrouwen te zien krijgen.

Ik hoop dat dit programma mensen stimuleert om ook iets aan hun ongezonde levensstijl te doen.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 13 Jun 2022 19:07

Re: Obese 2022

Ik heb 1 aflevering gezien omdat onze oud trainer 1 van de trainers is.

Wat een kwal zeg die man..
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2519

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 13 Jun 2022 22:52

Re: Obese 2022

Ik kijk het wel, vind het altijd knap om te zien hoe ze de knop omkrijgen al had de man van afgelopen week daar wat meer moeite mee. Las ook wel dat het negatief gemonteerd zou zijn in vergelijking met hoe hij is.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 14 Jun 2022 08:58

Re: Obese 2022

Ik kijk het ook altijd. Ik ben zelf trainer en ik vraag me altijd af hoe blijvend de resultaten zijn. Ik heb het idee dat ze dit seizoen wel iets meer nadruk leggen op het aanpassen van je leefstijl. Vroeger was het vooral keihard rammen, heel veel trainen, een eetpatroon wat niet vol te houden is voor veel mensen. Dan weet je wel dat mensen het niet vol gaan houden.

Ik vind het dus wel heel leuk om te zien, ik word er ook door geïnspireerd om zelf ook wat beter voor mezelf te zorgen. Ik herken ook sommige klanten, die het zelf gewoon niet kunnen en die schop onder hun kont nodig hebben. Dat zijn helaas wel vaak de klanten die na een traject stoppen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 14 Jun 2022 10:32

Re: Obese 2022

Alexis schreef:Ik kijk het ook altijd. Ik ben zelf trainer en ik vraag me altijd af hoe blijvend de resultaten zijn. Ik heb het idee dat ze dit seizoen wel iets meer nadruk leggen op het aanpassen van je leefstijl. Vroeger was het vooral keihard rammen, heel veel trainen, een eetpatroon wat niet vol te houden is voor veel mensen. Dan weet je wel dat mensen het niet vol gaan houden.


Volgens mij is ook wel eens bekend geworden dat de meeste mensen het na de programma's niet volhouden en de nazorg er ook niet echt is. Las ook dat ze nu de insteek idd wel wat veranderen naar leefstijl. Maar goed ik denk dat ze het nog steeds vooral om de kijkcijfers zullen doen en die deelnemers poppetjes zijn in hun spel. Daarom kan ik er niet zo goed naar kijken. Ik gun mensen die wat aan hun overgewicht willen doen beter dan dit.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 14 Jun 2022 10:59

Re: Obese 2022

Alexis schreef:Ik kijk het ook altijd. Ik ben zelf trainer en ik vraag me altijd af hoe blijvend de resultaten zijn.


Bij veel mensen niet blijvend, want als het zo makkelijk zou zijn, hadden ze het ook wel zelf gekund.

Na het verhaal (en boek) van Tatjana Almuli kijk ik zulke programma's niet meer. Zij heeft ooit meegedaan en is daarna weer terug op haar oude gewicht gekomen. Het programma kijkt echt niet verder dan het uiterlijke plaatje.
<<

Anoniem327

Bericht 14 Jun 2022 11:14

Re: Obese 2022

Op een bepaald moment moeten mensen het zelf oppakken. Je kunt niet van een programma verwachten dat zij jou een leven lang blijven helpen, dat zou je ook veel te afhankelijk maken van externe bronnen. Het is juist de bedoeling dat je zelf die verantwoordelijkheid pakt.

Het programma is een kickstart, een kans om je leven om te gooien, je levensstijl te veranderen, te leren sporten en trainen op een manier die bij je past. Maar vervolgens moet je het uiteraard zelf gaan doen, je kunt niet van een coach verwachten dat hij het werk voor jou doet, of van een presentatrice.
<<

Anoniem327

Bericht 14 Jun 2022 11:34

Re: Obese 2022

Joey schreef:
Alexis schreef:Ik kijk het ook altijd. Ik ben zelf trainer en ik vraag me altijd af hoe blijvend de resultaten zijn. Ik heb het idee dat ze dit seizoen wel iets meer nadruk leggen op het aanpassen van je leefstijl. Vroeger was het vooral keihard rammen, heel veel trainen, een eetpatroon wat niet vol te houden is voor veel mensen. Dan weet je wel dat mensen het niet vol gaan houden.


Volgens mij is ook wel eens bekend geworden dat de meeste mensen het na de programma's niet volhouden en de nazorg er ook niet echt is. Las ook dat ze nu de insteek idd wel wat veranderen naar leefstijl. Maar goed ik denk dat ze het nog steeds vooral om de kijkcijfers zullen doen en die deelnemers poppetjes zijn in hun spel. Daarom kan ik er niet zo goed naar kijken. Ik gun mensen die wat aan hun overgewicht willen doen beter dan dit.


Oh, dat klinkt niet best. Ik kijk het verder niet - maar ik kijk uit principe niet naar TV waar vanuit een zogenaamde 'human interest' hoek menselijk leed word geëxploiteerd voor kijkcijfers.
<<

Anoniem327

Bericht 14 Jun 2022 11:35

Re: Obese 2022

OK dat klinkt heel bevlogen maar ik kijk helemaal geen TV :smile:
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 17 Jun 2022 13:44

Re: Obese 2022

Sadie schreef:Op een bepaald moment moeten mensen het zelf oppakken. Je kunt niet van een programma verwachten dat zij jou een leven lang blijven helpen, dat zou je ook veel te afhankelijk maken van externe bronnen. Het is juist de bedoeling dat je zelf die verantwoordelijkheid pakt.

Het programma is een kickstart, een kans om je leven om te gooien, je levensstijl te veranderen, te leren sporten en trainen op een manier die bij je past. Maar vervolgens moet je het uiteraard zelf gaan doen, je kunt niet van een coach verwachten dat hij het werk voor jou doet, of van een presentatrice.


Maar dan hebben mensen er toch veel meer aan als het een langdurig traject is waarbij je een levensstijl aanleert die in je dagelijks leven past? Eerder moesten ze ineens 7 dagen per week urenlang sporten, terwijl ze na het programma weer gewoon aan het werk moesten en dat dus niet meer te combineren was.

Daarnaast kan het programma best tijdelijk helpen, maar als je een genetische afwijking hebt zoals Tatjana is het alleen maar slecht voor je, want daar kijken ze niet naar.
<<

Anoniem327

Bericht 17 Jun 2022 20:18

Re: Obese 2022

Derpy schreef:
Sadie schreef:Op een bepaald moment moeten mensen het zelf oppakken. Je kunt niet van een programma verwachten dat zij jou een leven lang blijven helpen, dat zou je ook veel te afhankelijk maken van externe bronnen. Het is juist de bedoeling dat je zelf die verantwoordelijkheid pakt.

Het programma is een kickstart, een kans om je leven om te gooien, je levensstijl te veranderen, te leren sporten en trainen op een manier die bij je past. Maar vervolgens moet je het uiteraard zelf gaan doen, je kunt niet van een coach verwachten dat hij het werk voor jou doet, of van een presentatrice.


Maar dan hebben mensen er toch veel meer aan als het een langdurig traject is waarbij je een levensstijl aanleert die in je dagelijks leven past? Eerder moesten ze ineens 7 dagen per week urenlang sporten, terwijl ze na het programma weer gewoon aan het werk moesten en dat dus niet meer te combineren was.

Daarnaast kan het programma best tijdelijk helpen, maar als je een genetische afwijking hebt zoals Tatjana is het alleen maar slecht voor je, want daar kijken ze niet naar.

Ze werken gewoon door tijdens het programma, de situatie is juist gewoon normaal thuis. Het duurt zeven maanden dus genoeg om nieuwe gewoontes aan te leren.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Jun 2022 21:50

Re: Obese 2022

Sadie schreef:Op een bepaald moment moeten mensen het zelf oppakken. Je kunt niet van een programma verwachten dat zij jou een leven lang blijven helpen, dat zou je ook veel te afhankelijk maken van externe bronnen. Het is juist de bedoeling dat je zelf die verantwoordelijkheid pakt.

Het programma is een kickstart, een kans om je leven om te gooien, je levensstijl te veranderen, te leren sporten en trainen op een manier die bij je past. Maar vervolgens moet je het uiteraard zelf gaan doen, je kunt niet van een coach verwachten dat hij het werk voor jou doet, of van een presentatrice.

Als het zo simpel zou zijn, dan hadden de mensen geen televisieprogramma nodig om zover te komen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem328

Bericht 17 Jun 2022 23:54

Re: Obese 2022

Plus tijdens het programma hebben ze intensieve begeleiding en een camera op hun neus. Een echte stok achter de deur!

Hoe zwaar om het dan daarna geheel op eigen kracht te doen. Na zo'n programma val je denk ik echt in een zwart gat en is het extra zwaar om het zelf vol te houden.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 18 Jun 2022 00:20

Re: Obese 2022

Olijfje schreef:Plus tijdens het programma hebben ze intensieve begeleiding en een camera op hun neus. Een echte stok achter de deur!

Hoe zwaar om het dan daarna geheel op eigen kracht te doen. Na zo'n programma val je denk ik echt in een zwart gat en is het extra zwaar om het zelf vol te houden.


Ja precies! Al krijgen ze volgens mij nog 5 jaar begeleiding hierna! Dat vind ik wel echt goed. En vind het mooi dat ze meer naar leefstijl kijken nu.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Susan Schennenveld

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 08 Sep 2022 18:38

Bericht 08 Sep 2022 18:45

Re: Obese 2022

Hallo iedereen mijn naam is Susan, en ik wil graag een verhaal delen voor mensen die inspiratie zoeken om af te vallen :))

Ik zie de laatste tijd weer veel mensen voorbij komen op blogs en afvalforums die zoekende zijn naar een concrete, gemakkelijke manier om af te vallen (vaak in de vorm van sporten). Ik kan met volle overtuiging zeggen dat ik mijn eigen manier heb gevonden en deze wil ik graag met jullie delen. Ongeveer 2 maanden geleden was ik namelijk ook diegene die op zoek was naar manieren om af te vallen en vrijwel niets heeft ertoe geleid dat ik met een afslanktraject ben begonnen. Het idee om zowel te moeten sporten als op mijn voeding te letten zorgde voor een te hoge drempel waardoor ik maar bleef uitstellen. Toen ik dit op een gegeven moment tegen mijn vriendin vertelde, zei ze dat haar zus in een enorm korte tijd (4 weken) veel kilo’s is verloren door enkel haar voeding aan te passen met gerechten uit een zogenaamde afslankbijbel. Ik heb dit boek toen aangeschaft en ben begonnen met het traject. Ongeveer 2 maanden later kan ik met trots zeggen dat ik 11 kilo ben afgevallen enkel door de lekkere gerechten uit dit boek. Ik ben dus niet als een gek gaan sporten, want ik ben er mede door dit boek in gaan geloven dat alles begint bij andere voeding. Omdat ik weet hoe moeilijk het kan zijn om te beginnen met afvallen wil ik jullie dit boek aanraden. Hopelijk zie ik over 2 maanden nog meer positieve ervaringen net zoals die van mij :) Ik heb hieronder een link geplaatst naar de afslankbijbel die ik gebruik zodat je gewoon eens rustig kan kijken of het iets voor je is.

Groetjes Susan.
Laatst gewijzigd door Burgemeester Nicky op 09 Sep 2022 17:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
Reden: Link verwijderd ^BM Nicky
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Sep 2022 19:02

Re: Obese 2022

11 kilo in twee maanden is crashen. Slechte manier om af te vallen en binnen no time zit het er weer aan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 09 Sep 2022 17:01

Re: Obese 2022

En een link naar een betaalwebsite. Heel betrouwbaar.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers