Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 06 Sep 2022 14:35

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Fred schreef:@ DronkenTaart, wellicht heb ik zo'n afspraak ook wel gemaakt met waar ik nu ga. Jij weet niet wat wij hebben afgesproken met elkaar. Allemaal suggesties dat ik haar zou gebruiken voor het intieme gedeelte. Het is meer dan dat.
Dat is het voordeel van een LAT-relatie, maar wellicht kun je dat ook wel zien als een FWB want die grens daartussen is een aardig grijs gebied toch? Ik sla gerust een weekend over en zie haar dan 2 weken niet.


Een latrelatie betekent niet automatisch een niet-serieuze relatie. Is het voor haar ook duidelijk dat de relatie tijdelijk is?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Sep 2022 16:08

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Het heeft ook geen toekomst op de langere termijn en dat weten we beiden. Samenwonen zal namelijk nooit gaan gebeuren (gaat zij namelijk enorm veel toeslagen mislopen, zo krom is het in Nederland immers geregeld dat het niet loont om samen te gaan wonen als iemand een bepaalde uitkering heeft). Voor nu hebben we het leuk met elkaar.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 06 Sep 2022 16:12

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Ja, nou is het de schuld van de overheid dat ze jullie relatie niet sponsoren? Je bent wel creatief vandaag, moet ik zeggen :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Sep 2022 16:25

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

De overheid zorgt er in iedergeval wel voor dat heel veel mensen blijven latten.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 06 Sep 2022 16:34

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Ik ben meteen voor het afschaffen van het toeslagenstelsel, maar als je daarvan laat afhangen of je dubbele woonlasten, dubbele huisvestingskosten kiest, dan heb je bepaald een merkwaardig zicht op relaties, en ook een houding dat de liefde niet bepaald warm is. Ik zou maar gewoon in <PIEP> blijven.
Laatst gewijzigd door kerel op 06 Sep 2022 17:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Sep 2022 16:41

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Dat doe ik zeker. Mijn huidige koopwoning ga ik echt niet voor een huurhuisje verruilen. Haal effe de plaatsnaam weg kerel, want anders ga ik die van jou ook vermelden.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 06 Sep 2022 16:44

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Je bent niet heel lastig te vinden, Fred, dus met een beetje googelen weten mensen toch wel wie je bent.

Samenwonen is trouwens echt een stuk goedkoper. Ik zou 't in m'n eentje best lastig krijgen om rond te komen en mijn man ook, terwijl we het samen prima redden. Wat Kerel al zegt, dubbele huur/hypotheek, verzekeringen, gwl etc. weegt niet op tegen de toeslagen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Sep 2022 16:51

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Haar uitkering wordt flink gekort en nog een aantal zaken. Totaal niet interessant om samen te gaan wonen. Geloof mij maar.

Ik spaar nu in mijn eentje behoorlijk. Komt ook dat ik een lage hypotheek (minder dan de meeste mensen huur moeten betalen) heb. Ik zou in theorie zelfs 3 jaar zonder inkomsten hier kunnen blijven wonen. Zo'n buffer heb ik inmiddels.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 06 Sep 2022 17:12

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Dan zou het voor haar toch wel heel interessant zijn om bij jou te gaan wonen als je zo'n lage hypotheek en genoeg geld hebt? Niet dat het moet hoor, maar technisch gezien klinkt het toch gunstiger.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 06 Sep 2022 17:24

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Tja, Derpy, maar dan vergeet je dat de jaarrekening van de Fred BV in het gedrang komt. Ik heb op je verzoek je plaatsnaam verwijderd, Fred, maar niet omdat je anders mijn plaatsnaam ging noemen, want ik zou precies niet weten waarom dat me nou bovenmatig zou boeien :)
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 06 Sep 2022 17:26

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Je kunt lullen als brugman en alles en iedereen aanwijzen als schuldige maar iedereen hier weet dat jij haar gewoon aan het lijntje houdt omdat je het “verdient” iemand te “hebben” (zolang je niks beters hebt gevonden) omdat je hiervoor zolang alleen bent geweest. Je houdt er kromme en zorgwekkende gedachtes op na en niks is jouw schuld. Je zal het maar van Tinder afplukken, doodeng.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 06 Sep 2022 18:14

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Jouw leven lijkt alleen maar om geld te draaien Fred. Elke beslissing die je neemt heb je t altijd over geld. Terwijl dat geld je helemaal niet gelukkig maakt. Waarom laat je er dan zoveel van afhangen?

Je doet trouwens nu net alsof je een lat relatie hebt vanwege het geld, maar je hebt een lat relatie omdat je niet verliefd bent op je vriendin. Ik word liever gebruikt voor een avondje sex dan voor een relatie. Je praat altijd slecht over andere mannen, maar in mijn boekje ben jij een van de slechtste die ik ken.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 06 Sep 2022 18:24

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Max schreef:k word liever gebruikt voor een avondje sex dan voor een relatie.


Idem, het is veel erger als je er veel tijd, energie en gevoelens aan verspilt.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 06 Sep 2022 22:03

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Fred schreef:Haar uitkering wordt flink gekort en nog een aantal zaken. Totaal niet interessant om samen te gaan wonen. Geloof mij maar.

Ik spaar nu in mijn eentje behoorlijk. Komt ook dat ik een lage hypotheek (minder dan de meeste mensen huur moeten betalen) heb. Ik zou in theorie zelfs 3 jaar zonder inkomsten hier kunnen blijven wonen. Zo'n buffer heb ik inmiddels.

Nounou poe poe Dagobert.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Sep 2022 23:50

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Jaloers? Het zorgt ervoor dat ik mij niet hoef te binden aan werkgevers. Vandaar dat ik ook hop van de een naar de ander.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 07 Sep 2022 00:35

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

En we weten allemaal hoe gelukkig je daar van wordt :palm:. Dat je uberhaupt denkt dat mensen jaloers op je zijn geeft wel aan hoe groot dat bord voor je kop is.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Sep 2022 09:25

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Derpy schreef:Dan zou het voor haar toch wel heel interessant zijn om bij jou te gaan wonen als je zo'n lage hypotheek en genoeg geld hebt? Niet dat het moet hoor, maar technisch gezien klinkt het toch gunstiger.


Het kan echt heel veel ongunstiger zijn. Toen ik met mijn vriend ging samenwonen moest ik 11 maanden huurtoeslag terug betalen omdat we door J als toeslagpartner gezien werden.
Kinderopvang werd 750 euro in de maand duurder, kindgebonden budget A 350 euro in de maand viel weg. Zorgtoeslag viel weg en zo vervielen er heel veel toeslagen waardoor ons besteedbaar inkomen netto met 500 euro zakte door samen te gaan wonen. Achteraf had ik mijn huurhuis tot 1 jan aan moeten houden wat eigenlijk fraude is maar financieel echt heel veel gunstiger uit had gepakt.
2015 💙
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 07 Sep 2022 10:13

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Ik ben het daar wel mee eens hoor Minx, het is ook ongunstig. Zeker als je het in november doorgeeft. Officieel is het fraude als je dat niet doet maar tegelijkertijd is het ook een kromme regel natuurlijk. Ik heb dit zelf ook zo gehad maar mijn ex gaf ook nog eens veel geld uit in de kroeg (rondjes geven was blijkbaar super belangrijk en een taxi naar huis ook) dus tja, onderaan de streep kon hij ook niet goedmaken wat ik kwijt zou raken aan toeslagen. Ik ben daarom nooit officieel gaan samenwonen inderdaad maar de relatie zelf was niet tijdelijk of tot ik iets beters kon vinden. Dat heeft toch helemaal niks met elkaar te maken? Fred haalt er nu ineens van alles bij maar ik heb wel genoeg gelezen om te weten hoe de vork in de steel steekt. Hij vindt dat hij recht heeft op deze relatie omdat hij al te lang alleen is geweest hiervoor. Zijn idee over zijn relatie: "Ze zal denkt hij geen blijvertje zijn" (letterlijk zijn eigen woorden)

Ik stop dus verder met deze discussie want hij gaat het toch niet inzien.
@Dolfijntje, ik hoop dat je een leukere date vindt. De dates die je nu gehad hebt zijn je energie niet waard. Lekker verder kijken dus :thumbup:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 08 Sep 2022 10:04

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Minx schreef:
Derpy schreef:Dan zou het voor haar toch wel heel interessant zijn om bij jou te gaan wonen als je zo'n lage hypotheek en genoeg geld hebt? Niet dat het moet hoor, maar technisch gezien klinkt het toch gunstiger.


Het kan echt heel veel ongunstiger zijn. Toen ik met mijn vriend ging samenwonen moest ik 11 maanden huurtoeslag terug betalen omdat we door J als toeslagpartner gezien werden.
Kinderopvang werd 750 euro in de maand duurder, kindgebonden budget A 350 euro in de maand viel weg. Zorgtoeslag viel weg en zo vervielen er heel veel toeslagen waardoor ons besteedbaar inkomen netto met 500 euro zakte door samen te gaan wonen. Achteraf had ik mijn huurhuis tot 1 jan aan moeten houden wat eigenlijk fraude is maar financieel echt heel veel gunstiger uit had gepakt.


Ja, dat is echt flut. Terugbetalen moesten mijn man en ik ook allebei toen we gingen samenwonen en daarna hadden we inderdaad geen recht meer op toeslagen. Zonde dat het met een kind nog nadeliger uitpakt.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Sep 2022 10:14

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Gelukkig is het stukje terugwerkende kracht qua toeslagpartners voor de toeslagen aangepast: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... gpartners#

Dat scheelt voor heel veel mensen een hoop geld terugbetalen.

Alleen goed op letten dat dit dus wel consequenties kan hebben voor de toekomst, waardoor het in sommige gevallen zeker nadeliger kan zijn om samen te wonen.
<<

JustMe2010

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 19 Okt 2022 07:22

Bericht 19 Okt 2022 07:44

Re: Waarom zijn mannen zo onbegrijpbaar?

Het is heel simpel met mannen. (ben zelf een man)

Mannen zijn ongecompliceerd in hun denken en doen. Meestal zijn het de signalen die vrouwen uitstralen waarop de man reageerd. Kan hij niets aan doen; het overkomt hem. Moet wel toegeven dat die man op de 2e date al begon over een toekomst, mij ook zou wegjagen als ik jou was.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers