Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ter Apel

<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Aug 2022 21:36

Re: Ter Apel

Ik kwam er op m'n werk achter dat er ook asielzoekers met een gelijke status als Oekraïners zijn omdat ze op een of andere manier verbonden zijn/waren met Oekraïne. Ik wist niet dat dit ook nog het geval kon zijn. Oftewel iemand geboren in een heel ander land (noord Afrika) met gelijke verblijfstatus en rechten. Deze mensen zijn er ongetwijfeld ook in ter Apel!

De asielzoekers die ik via werk tegenkom hebben inmiddels al tijdelijke huisvesting buiten ter apel gevonden, dus er is wel (wat) doorstroom maar ik heb de indruk dat dit niet zo heel snel gaat.
08/2018
05/2021
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 01 Sep 2022 08:46

Re: Ter Apel

Beau schreef:Daar ga ik niet eens op in, Kerel.


Dat is altijd een sterke vorm van debat voeren, inderdaad.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 03 Sep 2022 10:05

Re: Ter Apel

Vandaag in de Volkskrant een verslag van een journalist die undercover in Ter Apel heeft gewerkt. Zware kost. Heeft iemand hier het al gelezen?
T (2008) en I (2013)
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 03 Sep 2022 10:23

Re: Ter Apel

MissEnergy schreef:Ik kwam er op m'n werk achter dat er ook asielzoekers met een gelijke status als Oekraïners zijn omdat ze op een of andere manier verbonden zijn/waren met Oekraïne. Ik wist niet dat dit ook nog het geval kon zijn. Oftewel iemand geboren in een heel ander land (noord Afrika) met gelijke verblijfstatus en rechten. Deze mensen zijn er ongetwijfeld ook in ter Apel!

De asielzoekers die ik via werk tegenkom hebben inmiddels al tijdelijke huisvesting buiten ter apel gevonden, dus er is wel (wat) doorstroom maar ik heb de indruk dat dit niet zo heel snel gaat.


Je had natuurlijk ook mensen die in Oekraïne een verblijfsstatus hadden. Die waren daar net zo goed niet veilig en kregen hier dus eigenlijk dezelfde behandeling als de Oekraïners. Die horen dus niet in Ter Apel en zullen er ongetwijfeld uitgevist worden (het zijn nl geen asielzoekers).

Wat Maple zegt is precies wat ik zo schrijnend vond om te zien. Want jij werkte bij een opvang voor Oekraïners toch? De bedeen waren/ zijn er gewoon maar de wil is er niet meer en ergens heb ik ook daar wel begrip voor door het beeld wat er nu is.

Beau, de alleenreizende mannen zijn vast niet allemaal veilige landers. Ik weet niet hoe je daarbij komt? Een dergelijke reis is gebaarlijk om te maken en ik kan er wel inkomen dat mannen dus eerder beslissen weg te gaan dan een vrouw met 2 kleine kinderen. Ook kunnen gezinnen dit gezamelijk besluiten (man gaat eerst en haalt familie dan over).

Voor wie het interessant vindt vond ik dit een mooie documentaire die laat zien hoe veilige landers elkaar een verkeerd beeld voorhouden van het rijke leven dat ze hier kunnen hebben: Bekijk Verloren Jongens op https://www.npostart.nl/KN_1724919

Alles zit zo gecompliceerd in elkaar. Er is niet een eenvoudige oplossing te bedenken. Ik vind wel dat het tijd wordt dat de politiek nu eens wat gaat doen. Ze maken echt een zooitje van dit land op het moment.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Sep 2022 10:26

Re: Ter Apel

Filoria schreef:Vandaag in de Volkskrant een verslag van een journalist die undercover in Ter Apel heeft gewerkt. Zware kost. Heeft iemand hier het al gelezen?


Yes, net gelezen. Ik vond het niet echt zware kost, wel interessant en pijnlijk 😰
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 04 Sep 2022 01:49

Re: Ter Apel

Zora schreef:
Filoria schreef:Vandaag in de Volkskrant een verslag van een journalist die undercover in Ter Apel heeft gewerkt. Zware kost. Heeft iemand hier het al gelezen?


Yes, net gelezen. Ik vond het niet echt zware kost, wel interessant en pijnlijk 😰


Linkje?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 04 Sep 2022 07:52

Re: Ter Apel

Zware kost in die zin, dat er nare dingen in staan.

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/ ... n~v572084/
T (2008) en I (2013)
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 04 Sep 2022 12:50

Re: Ter Apel

Ik vond het nou niet echt een verrassend stuk eerlijk gezegd. Het was een hoop opvulling over wat voor vloeren waar lagen en wat er voor de ramen zat. Wat opstootjes/ verdrietige mensen. Ik had niet anders verwacht. Net als het contrast benoemen dat medewerkers dan in een rookpauze over vakanties praten. Lijkt me niet meer dan logisch. Als je niks luchtigs meer kunt doen, hou je zo een baan ook niet vol.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 05 Sep 2022 12:06

Re: Ter Apel

Beau schreef:Maar als je in de gemeente woont waar het azc is gevestigd, dan krijg je wel eens iets mee.


Elke gemeente heeft toch wel een AZC? Hier zit ook een heel grote en je hoort niks over diefstal of overlast.

Het artikel in de Volkskrant vond ik ook niet schokkend.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 05 Sep 2022 12:20

Re: Ter Apel

Derpy schreef:
Beau schreef:Maar als je in de gemeente woont waar het azc is gevestigd, dan krijg je wel eens iets mee.


Elke gemeente heeft toch wel een AZC? Hier zit ook een heel grote en je hoort niks over diefstal of overlast.

Het artikel in de Volkskrant vond ik ook niet schokkend.


Volgens mij niet hoor. Ik heb even op Google gekeken en dit gevonden:

(site COA) Er zijn - verspreid over het land - circa 150 azc's. In sommige gemeenten hebben we verschillende opvanglocaties.

(site Rijksoverheid) Nederland heeft al lange tijd te maken met samenvoegingen of splitsingen van gemeenten. Rond 1900 waren in Nederland nog ruim 1100 gemeenten. Per 1 januari 2022 is het aantal gemeenten door gemeentelijke herindelingen afgenomen tot 345. En per 24 maart 2022 tot 344 gemeenten'.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 05 Sep 2022 13:39

Re: Ter Apel

Ja, logisch inderdaad. Ik zat aan grote gemeenten te denken, daar zit er altijd wel een.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 06 Sep 2022 22:44

Re: Ter Apel

kerel schreef:
Beau schreef:Daar ga ik niet eens op in, Kerel.


Dat is altijd een sterke vorm van debat voeren, inderdaad.


Ik ga in mijn vrije tijd geen debat voeren. Jouw mening is jouw mening en ik heb de mijne. Geen reden voor een debat, want ik ga jouw mening niet delen.

Derpy, ik zei AZC en dat is het ook. Maar ook het aanmeldcentrum waar alle vluchtelingen, behalve Oekraïners, zich bij aankomst moeten melden.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 07 Sep 2022 07:21

Re: Ter Apel

Beau schreef:
kerel schreef:
Dat is altijd een sterke vorm van debat voeren, inderdaad.


Ik ga in mijn vrije tijd geen debat voeren. Jouw mening is jouw mening en ik heb de mijne. Geen reden voor een debat, want ik ga jouw mening niet delen.

Derpy, ik zei AZC en dat is het ook. Maar ook het aanmeldcentrum waar alle vluchtelingen, behalve Oekraïners, zich bij aankomst moeten melden.


Als je uitspraken als de jouwe doet (grote aantallen van bepaalde doelgroepen) dan is een bron juist wel belangrijk. Dergelijke uitspraken kunnen nl ook puur een gevoel of onwetendheid zijn.

Natuurlijk komen er veel mannen alleen. Een dergelijke reis is vaak heel gevaarlijk én duur dus laat je je vrouw en kinderen achter en hoop je ze later over te kunnen halen. En idd ook alleenstaande mannen zullen een dergelijke reis daarmaast ook nog eerder maken dan een alleenstaande vrouw of een volledig gezin.

En dan heb je de veilige landers ja. Kun je die gelijk al schrappen bij binnenkomst of zul je die eerst behoorlijk moeten registreren en identificeren? Dat laatste lijkt mij toch wel het minste dat je dient te doen (en het zal ook wel verplicht om iedere vluchteling serieus te nemen lijkt me?). Dat iemand een Marokkaanse afkomst heeft (laten we het beestje maar gewoon bij de naam noemen he) wil niet altijd zeggen dat ze in eigen land daadwerkelijk veilig zijn. Buiten dat zijn die aantallen van daadwerkelijke asielaanvragen van Marokkanen helemaal niet zo hoog als je de cijfers opzoekt via Google. Dus ik ben ook wel benieuwd naar je bron. Dat lijkt me niet perse een debat maar omdersteunen wat je de wereld inroept. Want het is gevaarlijk om zo maar dit soort dingen te gaan roepen (ik neem aan dat als je een bron had, je dit gewoon had gedeeld). Die dragen nl alleen maar bij aan een verkeerd beeld en haat. Natuurlijk heb je er raddraaiers en daar moeten ze hard op ingrijpen. Maar moeten al die andere vluchtelingen dan de dupe worden van die paar?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 24 Nov 2022 22:44

Re: Ter Apel

Bij ons komt een az c maandag en nu is er brand gesticht in het gebouw waar dit komt. Het is niet zo erg beschadigd dus de mensen kunnen gewoon komen. Maar het heeft me de hele dag beziggehouden, waar gaat dit naartoe? Er is veel weerstand, maar dat mensen hiertoe in staat zijn vind ik best akelig. Het is onderzocht en de brand is bewezen aangestoken.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 25 Nov 2022 19:23

Re: Ter Apel

Nou ja het is geen azc he. Het is gewoon 2 maanden opvang op een accommodatie voor de koude wintermaanden. Kan het geen azc noemen maar gewoon opvang. En er zijn maar een paar mensen op tegen heb ik het idee. De meeste mensen die ik spreek, hebben er helemaal niets op tegen. Alleen zij spreken zich niet uit zoals de tegenstanders.
Ik ben overigens voorstander, ik heb 5 zakken kinderkleren staan om te vragen of ze interesse hebben en 2 winterjassen voor volwassenen.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 01 Dec 2022 23:16

Re: Ter Apel

Ja dat klopt, het is idd geen azc. Ik hoor juist ontzettend veel weerstand. Maar ook van mensen die helemaal niet in de buurt wonen, maar beweren (je moet de Facebookberichten eens bekijken) dat ze er slecht van slapen en getraumatiseerd zijn. Ook wel sneu als je zo in angst leeft. Van de week hoorde ik een kind tegen zijn moeder zeggen: mama, we moeten niet vergeten een honkbalknuppel onder het bed te leggen. Word ik best verdrietig van.
Ik wist niet dat je hier ook woonde! Ook in de buurt?
Wij kregen zelfs berichtjes van mensen die hun medeleven betuigden! Dat vonden wij eigenlijk nogal bijzonder. Wat lief dat je kleding gaat brengen. Misschien heb ik ook nog wel wat liggen wat nog bruikbaar is.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 01 Dec 2022 23:30

Re: Ter Apel

Bij mijn nieuwe huis in de buurt is ook om een opvanglocatie, in een vd Valk hotel. Veel mensen op tegen maar nu hoor je niemand meer want er is 0,0 overlast.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 02 Dec 2022 07:09

Re: Ter Apel

Die fb reacties lees ik niet want mensen zijn goed in overdrijven. Die mensen die van tevoren al een hoop weerstand hadden, durven nu echt niet toe te geven dat de overlast mee valt. Die onvrede blijven ze houden en dus maken ze van een mug een olifant.

Heel triest dat een kind zoiets zegt, een knuppel klaar leggen. Wat leren zijn ouders hem dan wel niet?
Je brengt het dan al heel negatief naar de kinderen, leert ze nu al te discrimineren. Erg jammer en heb plaatsvervangende schaamte.

Had jij niet eerst een andere naam? De naam ben ik vergeten maar hadden jullie daar niet toen een huis gebouwd wat jouw man veel zelf aan regelde waardoor hij veel van huis was en jij veel alleen was met jullie kind? Heb ik de goede voor mij?
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 02 Dec 2022 08:04

Re: Ter Apel

Hmm in beginsel ben ik het met jullie eens dat die reacties overdreven zijn.
Maar hier 300 meter vandaan is een tijdelijke opvang gekomen en sindsdien worden de fietsen gewoon uit de tuin gejat, mensen zijn bang. Overlast op straat, hier is al een paar keer keihard op het raam geslagen.
Dus ik begrijp de weerstand inmiddels wel.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 02 Dec 2022 13:54

Re: Ter Apel

Hier zitten ze pas 3 dagen en ze blijven maar 2 maanden. Die mensen hebben nu een rustige plek voor de koude kerstperiode. Er zijn veel activiteiten op het terrein dus de overlast zal meevallen.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 14 Dec 2022 07:08

Re: Ter Apel

Nou ze zitten hier 2 weken en ik ben ze nog niet tegengekomen, ja alleen de vader die zijn kinderen naar school brengt. Zelfs mensen die er naast wonen heb ik er niets over gehoord, totaal geen overlast!

Ow en blijkbaar is de grootste klager, een man die aan de andere kant van het dorp woont 🤔
Maar goed, na 2 weken dus nog steeds geen klachten en ik verwacht ze ook niet meer te horen.
Ik vind dat zoiets ook gedeeld mag worden.
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers