Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kringloop

<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 05 Aug 2022 10:04

Kringloop

Wie van jullie komt er wel eens bij de kringloop? En breng je dan alleen wat weg of koop je er ook wel eens wat? En wat koop je dan vaak bij de kringloop?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Aug 2022 10:06

Re: Kringloop

Ik voor corona. Dus al heel lang niet geweest ivm tijd. Ik heb er een kast vandaag, speelgoed kinderen, zag er een keer een gave box, lijstjes en ik wil binnenkort gaan kijken mbt een spiegel.

Ook brengen we er regelmatig iets heen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Aug 2022 10:21

Re: Kringloop

Ik kom er af en toe. Als ik iets koop zijn het meestal boeken. Vroeger kocht ik ook wel eens speelgoed, ik heb bijvoorbeeld wel eens een hele doos barbies voor mijn dochter gekocht voor een paar euro.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem330

Bericht 05 Aug 2022 10:36

Re: Kringloop

Ik kom er wel eens, maar heb nog niet echt pareltjes (zowel qua winkels als aankopen) gevonden hier in de buurt. Jaren geleden wel al mijn zwarte kerstversiering er gekocht. Mega veel ballen (glas) en andere mooie dingen. Mocht toen zelf een prijs zeggen en voor €6 alles meenemen.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 05 Aug 2022 10:59

Re: Kringloop

Ik breng wel veel spullen naar de kringloop. Meestal probeer ik eerst iets te verkopen en als dat niet lukt breng ik het even weg. Bij ons in het dorp zijn 2 kringloopwinkels. De ene is heel groot, maar belachelijk duur. En zij zijn verbonden aan de milieustraat van de gemeente, dus ze krijgen op die manier héél veel spullen binnen. Ik snap niet dat ze vervolgens zo veel geld vragen voor iets. Laatst een wipstoeltje, daar vroegen ze 70 euro voor! Op marktplaats is dat max een tientje.
De andere kringloop is klein en heeft daardoor niet heel veel meubels en andere spullen. Zij hebben wel betere prijzen, vaak 1 of 2 euro voor dingetjes. Ik kijk er graag rond, maar koop vrijwel nooit iets. Dat zal vast veranderen als ik een kindje heb, ze hebben veel speelgoed en ik vind het prima om dat tweedehands te kopen.

Overigens koop ik meer op marktplaats. Ik vind het fijn dat ik daar gericht kan zoeken, terwijl je bij de kringloop echt maar net ergens tegenaan moet lopen dat je toevallig nodig hebt.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2512

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 05 Aug 2022 13:04

Re: Kringloop

Wij hebben er 3 in ons dorp, ze zitten allemaal vlakbij mijn werk. Eentje is best duur, spullen zijn wel schoon. De ander is een berg vieze meuk, waar je soms wat leuks tussenuit vist. De laatste kom ik zelden, want die is alleen open op dinsdag van 13.00-16.00.
Ik koop er niet zo heel veel. Toevallig deze week een paar bloempotten. Bij de één vind ik de spullen vaak in te slechte staat, de andere te duur.

Brengen doe ik eigenlijk nooit. Mijn moeder verkoopt veel tweedehands voor het KWF, dus als we goede spullen over hebben, geven we die aan haar.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 878

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 05 Aug 2022 13:59

Re: Kringloop

Ik breng er regelmatig spullen heen en kom dan meestal ook wel met iets anders terug, haha. Ook gewoon een beetje struinen vind ik heerlijk. Ik heb niet echt grote dingen van de kringloop (meubels e.d. scoor ik eerder via mp) maar boeken, puzzels, vaasjes, speelgoed, servies etc koop ik daar wel eens.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 05 Aug 2022 19:27

Re: Kringloop

Ik...ik kom er heel veel...op 1 na komen al mn spijkerbroeken en jurkjes daarvandaan.
Koelkast...combi oven/magnetron...
Ik ben er wel een fan van.
Bovendien heb ik er dingen uit mn vroege jeugd gevonden...hardstikke leuk.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 06 Aug 2022 10:14

Re: Kringloop

Ik zal zelf ook nog even mijn eigen vraag beantwoorden. Toen ik vroeger alleen op mezelf woonde had ik het niet zo breed en kocht ik daar wel eens wat. Vooral decoratie en heb toen ook eens heel veel mooie kerstballen gescoord. Ook nu breng ik er vaak iets naar toe. Zelf verkopen vind ik soms ook gewoon gedoe, en dan breng ik het liever weg. Dorp waar ik vandaan kom hebben nu een hele mooie kringloop waar ik zelf ook graag kom. Daar hebben ze ook oprecht goed uitziende kleding waar ik graag kijk naar wat leuks. Toevallig gisteren nog een leuk shirtje gevonden.
<<

WeetNie

Noob

Berichten: 72

Geregistreerd: 24 Mei 2021 17:05

Bericht 04 Sep 2022 03:08

Re: Kringloop

Ik kom vrij regelmatig in de kringloop en koop er voornamelijk kleding. Heb nog nooit wat gebracht maar dat wil ik binnenkort gaan doen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Sep 2022 09:20

Re: Kringloop

Ik kom er regelmatig.
Vorig jaar zelfs een heel camping terrein ingericht met kringloop vondsten. Daarvoor keek ik door heel Nederland. In Drenthe zit een hele goeie met wie ik via FaceTime de hele winkel rond kon.

Voor mezelf heb ik er oa een grote spiegel, wat lijstjes, kopjes en glazen voor de camper, een krukje, bloempotten en kinderspeelgoed gekocht.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 04 Sep 2022 10:45

Re: Kringloop

Ik hou van kringloop winkels! Er zitten er best wel wat bij ons in de stad. Aanbod, kwaliteit en prijzen variëren heel erg. Eentje was altijd al goed in spullen op waarde schatten, merk speelgoed kostte daar dus nooit maar een euro ofzo. Je vind daar ook veel lego, playmobil enzo. Dat kost dan wel wat meer dan rommelmarkt prijzen. Wij kopen er vanalles, maar je moet net wel mazzel hebben. Nu zoeken we een bed voor de jongste. Voor de oudste kwamen we heel toevallig daar een halfhoogslaper van flexa tegen, die waren ze net aan het opzetten in de winkel. Kans op weer zo'n pareltje voor de jongste is klein natuurlijk 😁
december 2016
juli 2019
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 04 Sep 2022 12:46

Re: Kringloop

Ik hou ervan en koop maar breng eigenlijk nooit iets. De keren dat ik iets had namen ze het niet aan ivm overschot. Ik hou ervan en gelukkig struikel je over de kringlopen hier in de buurt. Zitten er al zeker 5 om de hoek :).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Sep 2022 13:16

Re: Kringloop

Ik kom nagenoeg nooit in een kringloopwinkel. Maar mijn man ruimt huizen leeg en dat gaat allemaal naar een grote kringloop, en hij heeft eerste keuze. Dus wel veel kringloop in huis/tuin
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Sep 2022 14:23

Re: Kringloop

Ik ben er vorige week geweest en goed geslaagd voor een aantal dingen. Echt gelukjes!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1020

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 04 Sep 2022 20:07

Re: Kringloop

Ooh La La! schreef:Ik kom er regelmatig.
Vorig jaar zelfs een heel camping terrein ingericht met kringloop vondsten. Daarvoor keek ik door heel Nederland. In Drenthe zit een hele goeie met wie ik via FaceTime de hele winkel rond kon.

Voor mezelf heb ik er oa een grote spiegel, wat lijstjes, kopjes en glazen voor de camper, een krukje, bloempotten en kinderspeelgoed gekocht.


Welke in Drenthe is dat? Ben wel benieuwd 🤩
Ik kom er zelf te weinig, vind het wel leuk. Ik ga binnenkort weer eens kijken, zoek wat dingen voor op school voor bij het thema.
<<

Anoniem332

Bericht 05 Sep 2022 06:45

Re: Kringloop

Nee eigenlijk nooit. Wel eens boeken naar gebracht die de slegte niet wilde hebben.

Al brengen jullie mij wel op een idee voor kerst.

Ook heb ik nog niet de juiste winkel gevonden. Ik slaag beter op mp, rommelmarkten.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Sep 2022 21:30

Re: Kringloop

Ginny schreef:
Ooh La La! schreef:Ik kom er regelmatig.
Vorig jaar zelfs een heel camping terrein ingericht met kringloop vondsten. Daarvoor keek ik door heel Nederland. In Drenthe zit een hele goeie met wie ik via FaceTime de hele winkel rond kon.

Voor mezelf heb ik er oa een grote spiegel, wat lijstjes, kopjes en glazen voor de camper, een krukje, bloempotten en kinderspeelgoed gekocht.


Welke in Drenthe is dat? Ben wel benieuwd 🤩
Ik kom er zelf te weinig, vind het wel leuk. Ik ga binnenkort weer eens kijken, zoek wat dingen voor op school voor bij het thema.


Het Meubel magazijn in Emmen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2083

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 05 Sep 2022 21:47

Re: Kringloop

Ik koop er eigenlijk nooit iets, maar breng eens in de zoveel tijd wel spullen. Ik heb in huis wel veel oude spullen trouwens, maar dat zijn dan bijv meubels die van familie op zolder komen.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers