Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwemles voor volwassenen

<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 22 Aug 2022 15:20

Zwemles voor volwassenen

Zijn er hier mensen die op latere leeftijd de letterlijke sprong in het diepe gewaagd hebben?

Ik heb vroeger schoolzwemmen gehad, maar door veel angst, weerstand en een nare, begriploze badjuf met héél veel pijn en moeite na 2 jaar mijn A-diploma gehaald. Nu vind ik zwemmen wel leuk maar alleen de schoolslag is eigenlijk nog blijven hangen, en ik merk vooral dat ik niet zoveel kracht heb om in een lekker tempo door te zwemmen. Terwijl het me heerlijk lijkt om ipv de sportschool, een paar keer in de week baantjes te gaan trekken. Dus: Ik overweeg nu zwemles. Alleen ik vind dat nog wel een dingetje hoor, jezelf aanmelden op zwemles op latere leeftijd. Ik heb nu vooral het beeld dat ik zal moeten afzwemmen tussen de 5-6-7-jarigen (wat ik overigens echt niet wil). En les heb tussen de oudere mensen of mensen van buitenlandse komaf, die hier nooit eerder zwemles hebben gehad. Wat dan weer helemaal niet erg is hoor, maar ik heb vooral het idee dat er op mijn leeftijd en met een gewone Nederlandse achtergrond, zwemles als volwassene doorgaans niet meer nodig is.
Ik ga binnenkort eens meer info inwinnen bij het zwembad hier, maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn die dit toevallig ook gedaan hebben?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Aug 2022 15:32

Re: Zwemles voor volwassenen

Ik zou heel graag een borstcrawl clinic willen volgen. Ik vond zwemmen vroeger fantastisch en heb na A en B nog basis en zwemvaardigheid 1 gedaan. Daarnaast schoolzwemmen rood en blauw, maar technisch lig ik echt matig in het water. Het is niet mooi vlak. Nu ben ik lid van het openluchtbad en daar moet je per gezin 4-6 uur vrijwilligerswerk per seizoen doen. Je ziet dan heel veel verschillende technieken en vooral ook snelheden. Qua tempo merk ik wel dat hoe vaker je zwemt hoe beter je het leert. Als ik kijk hoe mooi J nu bijvoorbeeld de borstcrawl al kan dan denk ik ook oef ik heb echt nog wat lessen nodig en dit moeten we bijhouden.

Ik zou dus eens gaan informeren. Je hebt je diploma dus gaat het in principe om het technisch zwemmen en conditie opbouwen. Je hoeft denk ik ook niet af te zwemmen want het diploma heb je. Wellicht bied het zwembad zoiets aan. Het is meer coachen dan echt zwemles.
Laatst gewijzigd door Minx op 22 Aug 2022 15:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Aug 2022 15:33

Re: Zwemles voor volwassenen

Zou er geen privé les mogelijk zijn? Misschien wat duurder maar door de volledige aandacht heb je dan waarschijnlijk ook minder lessen nodig.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 22 Aug 2022 15:47

Re: Zwemles voor volwassenen

Volgens mij heeft Pompoen hier ervaring mee.

Bij het zwembad bij jou in de stad zie ik dat ze op eigen niveau lesgeven aan volwassenen, dus mensen die nog nooit gezwommen hebben, maar ook mensen met ervaring. Je zou ook kunnen vragen of er de eerste keer iemand in je omgeving zin heeft om met je mee te geven.

Dat afzwemmen tussen de kinderen weet ik niet, maar als dat je tegenstaat, kun je misschien eens vragen daar hoe ze dat aanpakken.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 22 Aug 2022 16:19

Re: Zwemles voor volwassenen

Ik heb zojuist even telefonisch meer info gevraagd (ik denk idd bij het zwembad waar jij op uit kwam June), en ik denk dat ik me gewoon ga inschrijven. Er is een wachtlijst die kan oplopen tot 6 maanden en ik had wel m'n bedenkingen of dat wel zo handig is met een eventuele zwangerschap hopelijk in de nabije toekomst, maar aan de andere kant: Zwemmen is volgens mij helemaal prima als je zwanger zou zijn. En als er eenmaal een baby zou zijn, dan stel ik het ook alleen maar uit verwacht ik.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 22 Aug 2022 16:29

Re: Zwemles voor volwassenen

Als je het zwanger kunt, dan kun je het daarna extra goed. Ik zou je gewoon inschrijven inderdaad. Ik denk dat je geen spijt krijgt van zoiets.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 22 Aug 2022 16:32

Re: Zwemles voor volwassenen

Inschrijving geregeld! Nu afwachten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Aug 2022 16:38

Re: Zwemles voor volwassenen

Leuk, lekker snel gehandeld!
Let's discover the world together.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 22 Aug 2022 16:39

Re: Zwemles voor volwassenen

Wat leuk, Maple! Hopelijk kun je snel beginnen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 25 Aug 2022 17:21

Re: Zwemles voor volwassenen

Ik! Ik ben vorig jaar oktober begonnen met zwemmen met een personal trainer. Inmiddels zwem ik 3x per week bij een vereniging. Echt super leuk! Ik ben heel enthousiast, maar woon geloof ik in een andere regio, dus ik weet niet of je er iets aan hebt.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 25 Aug 2022 18:19

Re: Zwemles voor volwassenen

Oh superleuk, ik heb er nooit aan gedacht dat ik me tzt natuurlijk ook gewoon bij een vereniging aan kan sluiten. Ik vind zwemmen (in de zin van een los bad en de meerbadenkaarten) trouwens wel echt duur geworden!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 26 Aug 2022 11:17

Re: Zwemles voor volwassenen

Maar wat doe je dan bij zo'n vereniging? Ik ben ook wel nieuwsgierig :). Een oud klasgenootje heeft op latere leeftijd ook haar zwemdiploma's gehaald en deelde dat trots op haar FB. Ik vond het juist superleuk en zou er zeker voor gaan.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 27 Aug 2022 22:13

Re: Zwemles voor volwassenen

Maple schreef:Oh superleuk, ik heb er nooit aan gedacht dat ik me tzt natuurlijk ook gewoon bij een vereniging aan kan sluiten. Ik vind zwemmen (in de zin van een los bad en de meerbadenkaarten) trouwens wel echt duur geworden!


Ja, dat is ook duur! Ik betaal voor de vereniging nog geen 20 euro per maand, dus dat is juist weer heel goedkoop. Je hebt dan natuurlijk wel beperkte opties.

Ik ben begonnen met zwemtraining met videoanalyses. Dat heeft me enorm geholpen om te zien wat ik doe en wat ik (stapje voor stapje) moest aanleren. Je ziet dan dus ook je eigen groei. Echt heel leuk!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 27 Aug 2022 22:24

Re: Zwemles voor volwassenen

DronkenTaart schreef:Maar wat doe je dan bij zo'n vereniging? Ik ben ook wel nieuwsgierig :). Een oud klasgenootje heeft op latere leeftijd ook haar zwemdiploma's gehaald en deelde dat trots op haar FB. Ik vond het juist superleuk en zou er zeker voor gaan.


Je leert technisch beter zwemmen, langere afstanden zwemmen of juist snelle (kortere) afstanden. Het leuke vind ik dus dat je in een groepje traint dus ook sociale contacten hebt én een stok achter de deur om te gaan. Het is minder vrijblijvend dan gewoon baantjes zwemmen. En je doet ook veel gevarieerdere oefeningen natuurlijk. Dit had ik zelf nooit bedacht.

Ik vond het trouwens wel een must om al een beetje te kunnen zwemmen toen ik begon bij de vereniging. Ik heb die personal training dus eerst elders gedaan. Bij de vereniging had ik bij de minioren kunnen starten, maar die zijn tussen de 6 en 10 jaar. Dat vond ik niet heel uitnodigend. Nu zwem ik wel eens met ze mee met bepaalde technieklessen. Dat is natuurlijk prima.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 29 Aug 2022 16:05

Re: Zwemles voor volwassenen

Wat leuk, ik wist helemaal niet dat er zoiets was. Ga ook eens hier in de buurt kijken :).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lot