Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Duitsland

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7543

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 07 Aug 2022 12:29

Re: Duitsland

In Duitsland kunnen de coronaregels per deelstaat verschillen. Dus soms kan het zijn dat je op de ene plek wel een mondkap moet gebruiken en ergens anders niet. Ook mogen bijvoorbeeld musea of concertzalen zelf bepalen wel een mondkap te verplichten ook als de deelstaat dat niet doet.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Aug 2022 16:46

Re: Duitsland

Onze boot voer trouwens vanuit Travemunde. Iemand daar weleens geweest? Het zag er vanaf de boot supertof uit! Boulevard, bos, strand…

Tof Rapa Nui! Ik vond Rugen heel bijzonder en Wismar heel mooi.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Aug 2022 19:43

Re: Duitsland

Nee, wel langs gereden en die vriendin van me kende het wel. Zij vond zelf Timmendorfer Strand (één afslag verder vanaf Hamburg) leuker maar zei dat ze Travemunde ook heel leuk vond. Ik vond het wel echt leuk daar aan de kust. Heeft me wel verrast.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Aug 2022 21:05

Re: Duitsland

Oh leuk om te horen! Zonde dat wij er eigenlijk altijd alleen op doorreis komen en nooit de moeite echt nemen…
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Aug 2022 21:07

Re: Duitsland

Ja eigenlijk moet je daar dan nog één nachtje doorbrengen. Hoewel die camping nu ook heel leuk klonk.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Aug 2022 21:16

Re: Duitsland

De camping zelf was echt zo’n oord waar je niet wil zijn maar dat bos daar was idd echt zo tof! Ik ga dat strand van jou ook een keer opzoeken.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 07 Aug 2022 22:52

Re: Duitsland

Kexter schreef:Nog leuks tips voor de Moezel? We gaan met schoonouders en baby van 9/10 maanden naar Landal Mont Royal. Ik wil graag wandelen, maar ik denk dat dat lastig is met wandelwagen in de bossen daar?

Gelukkig kunnen we wel fietsen en andere leuke uitstapjes doen.


Wij gaan binnenkort ook. Heel benieuwd wat er allemaal in de omgeving te doen is. Wij zijn met een baby van 6 maanden en een kleuter van 5.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 08 Aug 2022 23:37

Re: Duitsland

Zora schreef:Onze boot voer trouwens vanuit Travemunde. Iemand daar weleens geweest? Het zag er vanaf de boot supertof uit! Boulevard, bos, strand…

Tof Rapa Nui! Ik vond Rugen heel bijzonder en Wismar heel mooi.


Vandaag in Travemunde geweest, niet te uitgebreid hoor maar voelde goed en leuk. Mooi, lang strand en we hebben over de promenade gewandeld, leuke plekken om wat te drinken en te eten. We zagen inderdaad grote veerboten voorbij varen, indrukwekkend. Morgen zijn we hele dag in Lubeck
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Aug 2022 07:19

Re: Duitsland

Wat leuk RN! Het zag er echt gemoedelijk uit vond ik. En ja groot zijn die boten hè, en dan door zo’n klein stukje water dicht langs de kant.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 808

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 22 Aug 2022 21:37

Re: Duitsland

Wij zijn nu in Duitsland! In de buurt van Braunlage, in de Harz. We hebben het enorm naar ons zin. Veel wandelen. Veel met kabelbaantjes bergen op, en dan weer af met een rodelbaan of een mountainbike of iets dergelijks. De mooiste kabelbaan was bij Bad Harzburg, en daar hebben we ook het boomkronenpad gelopen.

Afbeelding

Dit is een soort vallei in het schattige dorpje waar we ons vakantie-appartement hebben:

Afbeelding

We blijven veel in de buurt, want de busdienstregeling valt wat tegen. Dat 9-eurokaartje is leuk hoor, maar de bus blijkt maar een paar keer per dag te gaan. Je moet je dus echt een hele dag kunnen vermaken op de plek waar je naartoe gaat.

En sommige plekken zijn überhaupt niet bereikbaar. Er rijdt een prachtige stoomtrein in de omgeving. Het opstapstation is 50 minuten rijden met de auto, maar om er te komen met OV duurt 2,5 uur (enkele reis). Valt toch tegen hoe goed OV hier geregeld is dus 😬

Maar het bos achter ons appartement is al een supermooi bos. En rustig, we komen zelden iemand tegen. Wel hertjes, geelgorsen, kikkers en eekhoorns. Dus we vermaken ons prima hier.

En ik vind het fijn om mijn Duits te kunnen oefenen in de bakker en in de bus en zo! Buiten de toeristische plekken om, spreken (vooral de wat oudere) Duitsers slecht Engels, dus dan kan ik echt even ploeteren, hahaha. Vind ik leuk.
T (2008) en I (2013)
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 23 Aug 2022 09:24

Re: Duitsland

Daar zijn wij vorig jaar ook geweest, Filoria, in Braunlage. Super mooie streek vonden wij het ook!
2012 & 2016
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 23 Aug 2022 09:46

Re: Duitsland

Wij zitten op dit moment op een camping in Saarburg. Mooi gebied en genoeg te doen!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 808

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 23 Aug 2022 09:54

Re: Duitsland

Veel plezier Gijs! Het weer is super he?

Snoes, wat tof! Heb je nog tips?
Al die dode bomen vind ik wel treurig trouwens. Heftig om de gevolgen van klimaatverandering zo zichtbaar te zien worden. Maar als door het bos loopt, is de bodem wel enorm groen en zie je weer nieuwe planten en bomen opduiken. Dat is dan wel weer mooi.
T (2008) en I (2013)
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 23 Aug 2022 23:23

Re: Duitsland

Ik moet al even goed terugdenken wat we allemaal gedaan hebben vorig jaar. Sowieso dat boomkronenpad hebben wij ook gedaan inderdaad. Bij ons onderaan het hotel was ook een kabelbaan waarmee je naar een heel mooi punt werd gebracht. Onze kinderen hebben zich wel een halve dag vermaakt daar boven (kleine speeltuin, een meer, waterriviertjes), maar die waren ook wel nog een stuk kleiner (5 en 8 toen). Ik weet niet meer hoe de kabelbaan noemt, maar wij verbleven in het Maritim hotel in Braunlage en daar was het dus onderaan. Ik geloof dat er ook openbaar vervoer stopte, maar ben niet zeker.

Oh en we zijn ook naar de langste (of hoogste?) hangbrug geweest, Titan geloof ik. Dat was in Elbingerode. Daar kon je ook nog mooie wandelingen aan vastkoppelen.

Ik zal morgen even kijken of ik foto's kan plaatsen. En ik denk nog even verder na wat we daar nog gedaan hebben wat mogelijks interessant kan zijn voor jullie.
2012 & 2016
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 808

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 24 Aug 2022 11:02

Re: Duitsland

Snoes, dat is de Wurmberg! Was inderdaad erg leuk daar. Zoon en ik zijn met van die groene steps met brede banden naar beneden gegaan.

Was die knikkerbaan met grote houten knikkers er ook al toen jullie er waren? Man en dochter vonden die erg leuk.

Dank voor het meedenken!
T (2008) en I (2013)
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 24 Aug 2022 12:34

Re: Duitsland

Zora schreef:Het is trouwens een super leuke vondst hier! De camping is saai maar het ligt naast een zomerrodelbaan, een pracht speeltuin, een uitkijktoren, een sprookjesbos en een buiten zwembad. Echt tof, nooit geweten dat we kunnen rodelen op iets meer dan een uur van ons huis!

Surwold Wald heet het, vlakbij Papenburg.


Gaaf, thanks voor deze tip! Wij wilden maandag gaan rodelen in Ibbenbüren (uur rijden vanaf Emmen) maar het park bleek helaas vanaf deze week weer dicht op maandag 🙈

Uiteindelijk zijn we gaan wandelen bij de Dörenther Klippen wat misschien nog wel leuker was dan rodelen. Echt een aanrader!
19-12-2012
04-07-2015
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 24 Aug 2022 21:44

Re: Duitsland

Die ga ik dan ook even opzoeken. Wat maakte het zo leuk?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 24 Aug 2022 23:39

Re: Duitsland

We kregen er heel erg een vakantiegevoel van, alsof we in de Alpen waren. En die rotsen konden we beklimmen, volgens de kinderen was het net een grote speeltuin.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Aug 2022 07:11

Re: Duitsland

Dat klinkt goed, zouden die van mij ook leuk vinden!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers