Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pubers!

<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 13 Jul 2022 10:52

Re: Pubers!

Hoe het is gegaan:

Vader van vriend heeft om middernacht geroepen dat het licht uit moest en dat hebben ze toen ook echt gedaan. T is in een aparte kamer gaan slapen en heeft tussen ongeveer 2:00 en 7:00 geslapen. Het lag vooral aan de warmte en de muggen dat het zo'n korte nacht was. Hij lijkt verder wel oké vandaag, qua energie.

Dus hij heeft zich helemaal aan de afspraak gehouden en het ging een stuk beter deze keer!
T (2008) en I (2013)
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 13 Jul 2022 17:36

Re: Pubers!

Wat fijn!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 21 Aug 2022 08:57

Re: Pubers!

Hier weer een "fijne" puberactie gehad.
Zoon is net een maand 15 en moest vannacht om half 1 thuis zijn van mij.

Braaf kwam ie zich om kwart over 12 melden, kwam nog even op mijn bed zitten en zei dat ie de volgende ochtend zou gaan hardlopen met een vriend. Daarna is hij naar bed gegaan. Dacht ik tenminste.

Vanochtend om 8.45u krijg ik een appje met dat hij weg is. Alleen ik heb niks gehoord. Dus loop naar zijn kamer, deur zit op slot. Toen voelde ik al dat hij helemaal niet thuis had geslapen.
En dat bleek idd het geval.
Hij was vannacht weer het huis uitgeslopen en met zijn vrienden de stad in te zijn geweest en vervolgens is hij bij een vriend gaan slapen.

Pfff.. Moedeloos word ik hiervan. Iedere keer wordt het vertrouwen weer verder afgebroken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 21 Aug 2022 10:55

Re: Pubers!

Poeh heftig Janne. Lijkt me heel lastig om daar weer op te anticiperen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 21 Aug 2022 11:13

Re: Pubers!

Oh Janne toch, wat moeilijk zeg. Sterkte 🌹
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 21 Aug 2022 20:24

Re: Pubers!

Het is inderdaaf heel lastig im hier op te anticiperen.
Hij heeft nu 2 weken huisarrest aan zijn broek hangen en een maand lang niet logeren.

Komt dan vervolgens wel weer vanmiddag toen ik in de keuken stond bij me staan en mij knuffelen.
Het is ook gewoon dat hij een best lief kind is, maar zijn gedrag gewoon echt niet. Ik vind het best lastig.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 21 Aug 2022 22:18

Re: Pubers!

Wat moeilijk Janne. Kan je het misschien een beetje loslaten? Dat je de regels meer in overleg maakt en hij daardoor minder behoefte heeft om de regels te breken?
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 21 Aug 2022 22:49

Re: Pubers!

Ja dat doem we dus al zoveel als mogelijk Blunt.
We zijn absoluut geen strenge ouders, er is altijd ruimte voor overleg en heb mijn eigen grenzen in zijn opvoeding al meerdere keren ver verlegd, maar ergens stopt dat ook.

Afgelopen weken tijdens de vakantie was eigenlijk alles wel goed (tot op zekere hoogte uiteraard). Maar had duidelijk gezegd dat afgelopen vrijdag even de laatste keer weer was van logeren, want school gaat weer beginnen en de logeerpartijtjes gaan altijd gepaard met weinig tot geen slaap. Met het oog op school vanaf dinsdag vond ik het belangrijk dat ie iig nog een paar nachten een goede nachtrust had...
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 08 Okt 2022 20:32

Re: Pubers!

Ik up dit topic even..

Afgelopen maanden was het natuurlijk nog lekker lang licht maar die periode zijn we voorbij en dus wil ik niet dat mijn pubers (12) 's avonds nog buiten hangen in het donker waar dat in de voorgaande maanden wel mocht toen het nog licht was.

Wat mogen/mochten jullie 12 jarigen/eerstejaars in de avonden tijdens de donkere maanden? Dochter ziet haar vriendje nu in de avond nog even buiten maar ik denk dat ik maar voorstel dat hij voortaan hier thuis komt en ze hier chillen. Evenals vriendinnen.

En hoevaak mogen ze logeren? Mijn dochter logeert de afgelopen periode eigenlijk elk weekend. Vorig weekend 1 nacht hier en de nacht erop bij haar vriendin. Ik vind het prima, man heeft er meer moeite mee.
Mijn tevens 12 jarige zoon heeft daar allemaal nog veel minder behoefte aan en mijn man heeft dat ook nooit zo gehad maar ik was zelf ook veel aan het logeren rond die leeftijd en vind dat het moet kunnen zolang ze verder goed functioneert.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 10 Okt 2022 15:19

Re: Pubers!

Biechtje, ik heb jouw berichten en de berichten van de forumsters die erop hebben gereageerd in het biechttopic geplaatst: zwangerschap-kinderen-biechttopic-4-t36729.html

Het is niet toegestaan om het biechtaccount te gebruiken in anderen topics dan de biechttopics.
Mocht je het biechttopic niet geschikt vinden voor datgene wat je wil vertellen, dan staat het je vrij om een tweede account aan te maken.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 10 Okt 2022 17:59

Re: Pubers!

Signature schreef:Ik up dit topic even..

Afgelopen maanden was het natuurlijk nog lekker lang licht maar die periode zijn we voorbij en dus wil ik niet dat mijn pubers (12) 's avonds nog buiten hangen in het donker waar dat in de voorgaande maanden wel mocht toen het nog licht was.

Wat mogen/mochten jullie 12 jarigen/eerstejaars in de avonden tijdens de donkere maanden? Dochter ziet haar vriendje nu in de avond nog even buiten maar ik denk dat ik maar voorstel dat hij voortaan hier thuis komt en ze hier chillen. Evenals vriendinnen.

En hoevaak mogen ze logeren? Mijn dochter logeert de afgelopen periode eigenlijk elk weekend. Vorig weekend 1 nacht hier en de nacht erop bij haar vriendin. Ik vind het prima, man heeft er meer moeite mee.
Mijn tevens 12 jarige zoon heeft daar allemaal nog veel minder behoefte aan en mijn man heeft dat ook nooit zo gehad maar ik was zelf ook veel aan het logeren rond die leeftijd en vind dat het moet kunnen zolang ze verder goed functioneert.


Onze dochter is ook 12 en blijft met nog twee meiden hier in het speeltuintje tot een uur of 20.00/20.30. maar dan moeten ze wel daar blijven. Ze mogen niet overal gaan hangen. Dat doen ze gelukkig dan ook niet. ik kan ze vanuit ons raam zien zitten.

als het aan mijn dochter ligt logeert ze het liefst elk weekend. Toen ze nog op de middelbare zat werd dat wel eens uitgebreid naar twee nachten achter elkaar maar dat doen we nu ivm het huiswerk niet meer.
Maar ze zou als we niets hebben elk weekend mogen logeren.
08-03-2010
08-02-2016
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 27 Okt 2022 12:33

Re: Pubers!

Even een dilemma voorleggen: ik vraag mijn oudste dochter van 13 al maanden (niet overdreven) of ze haar kamer wil opruimen. Overal slingert kleding, zowel schoon als vuil. Boeken en knuffels liggen op de grond, stapeltjes spullen langs de muur van toen ze haar kast netjes wilde inrichten staan er ook al vanaf voor de zomervakantie, het is echt een bende. Alleen ze weigert dus op te ruimen. Ik heb gezegd dat ik wil dat ze opruimt, maar zij vindt dat het haar kamer is en vraagt zich af wat ik er voor last van heb dat haar kamer zo’n bende is 🙄 behalve dat ik het hygiënisch vindt dat het opgeruimd is zodat ik kan stofzuigen en dweilen (wat ze dus al niet zelf hoeft te doen) heb ik er idd geen last van. Maar alle argumenten die ik geef waarom zij haar kamer op zou moeten ruimen weerlegt ze met een stom, irritant en puberaal antwoord. ‘Het is toch mijn kamer?’ ‘Dan stofzuig je daar toch niet?’ ‘Je kunt toch de deur dichthouden, dan zie je het niet’. Doodmoe word ik ervan. Hoe doen jullie dat? Ik heb nagedacht over zakgeld vermindering of zelfs stopzetten want ze doet al niks in huis, het enige wat ik van haar verwacht is dat ze haar kamer opruimt. Is dat dan fair om te doen?
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 27 Okt 2022 14:14

Re: Pubers!

Wat lastig! Ik snap je ergernis erg goed, dat zou ik zelf ook hebben. Aan de andere kant heeft ze ook weer gelijk: het is haar kamer. Ik zou het geloof ik proberen los te laten of anders zelf de kamer gaan opruimen samen met haar. Is het misschien niet zo dat ze het niet wil doen omdat het een enorme berg werk lijkt (is)?
2011 2012 2017
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 27 Okt 2022 14:32

Re: Pubers!

En als je nu dan echt in mama-modus gaat met iets als 'mijn huis, mijn regels en zolang je onder mijn dak woont...' is misschien niet wat je wil, maar tegenover zo'n puberale houding, werkt het misschien als spiegel?

Of kun je haar de gevolgen van de bende laten ervaren? Als zij vindt dat het haar kamer is, zijn het ook helemaal haar zorgen. Dat haar kleren niet meer gewassen worden bijvoorbeeld? En dat jij er dan überhaupt niet meer komt om was te halen of haar bed te verschonen?

Komen er vaak vriendinnen ofzo over de vloer? Misschien kun je dat nog gebruiken in een gesprek. En uitleggen wat er zou gebeuren als jullie zo om zouden gaan met het huis ('het is toch jullie huis')
december 2016
juli 2019
<<

Neno

Kwebbel

Berichten: 499

Geregistreerd: 09 Feb 2020 08:45

Bericht 27 Okt 2022 14:49

Re: Pubers!

Ah lastig! Hier heb ik een grote mand, als ik maandag bv de kamers wil schoonmaken en er is bende waardoor ik er niet goed bij kan, dan gaat alles wat in de weg ligt in de mand. Ze weten dat alles in de mand na een aantal nader te bepalen dagen weg wordt gegooid of naar de kringloop wordt gebracht omdat ik ervan uitga dat als ze er zo mee omgaan het niet nodig hebben. Ook strikt aan houden dan 😉 ik bedoel ik maak al schoon maat ben geen opruimsloof, ze hoeven al weinig te doen dus dat verwacht ik dan ook wel van de kinderen. Wel vervelend hoor, succes!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 27 Okt 2022 14:52

Re: Pubers!

Lekker zo laten. Is moeilijk, had ik zelf ook hoor, maar ze doen het vanzelf wel wanneer ze niks meer kunnen vinden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Okt 2022 19:04

Re: Pubers!

Ik was vroeger precies zo, mijn ouders hebben mij zelfs een hamster beloofd als ik 3 maanden mijn kamer netjes hield. Mijn kamer is 3 maanden en 2 dagen netjes geweest. Het interesseerde me gewoon niet. Eens in de zoveel tijd moest ik opruimen en was ik 2 dagen bezig. Het is helemaal goed gekomen.
2015 💙
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 27 Okt 2022 19:28

Re: Pubers!

Ik laat het een zooi totdat het te stoffig wordt (en ik daar zelf last van krijg omdat ik blijf niezen en jeuk heb van zo’n stoffige bende). Ik geef haar dan een week de tijd om het op te ruimen. Meestal is het dan nog niet opgeruimd. Dan leg ik al haar rommel op haar bed, ze gooit het er vaak eerst een paar keer weer af, maar ik leg het elke dag weer terug, net zolang tot ze het heeft opgeruimd.
<<

Anoniem331

Bericht 27 Okt 2022 19:30

Re: Pubers!

Loslaten!

Hier ook zo’n punt. Ik bemoei me er niet meer mee. Maar ze waagt het me niet en knalt me de hele wasmachine vol als ze ineens wel op kan ruimen. Dan mag ze lekker zelf wassen 🧽
Ik was vroeger geen haar beter en leef nu heerlijk opgeruimd. Dus ik laat haar mooi.
Ze is hier trouwens ook 13, dus qua leeftijd wel gelijk aan jou dochter.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 27 Okt 2022 19:33

Re: Pubers!

Oja herkenbaar, alles bij de was gooien als ze een keer wel opruimt. En dan gooit ze schoon en vies in de was, want ze weet zelf niet meer wat schoon is en wat vies. Maar hier mag ze dan ook mooi zelf de was doen (ze is bijna 14 jaar).
<<

Anoniem331

Bericht 27 Okt 2022 19:45

Re: Pubers!

Nou ja, dat dus 😀

Tegenwoordig ruimt ze best wel eens uit zichzelf op. Alleen is daar een dag later niks meer van te zien.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 27 Okt 2022 20:23

Re: Pubers!

Ik zou ook zeggen jouw huis dus en dat ze later maar lekker zelf een rommel van haar huis moet maken. Ik moest van mijn moeder ook opruimen zodat er gepoetst kon worden (de vloer dan).

Kun je niet samen plannen wanneer ze het gaat doen (of moet doen van jou?). Lastig zeg pubers 😅.

Dacht trouwens ook dat mijn moeder zei er wordt niet gepoetst als het een bende is. Ik was niet zo’n rommelkont, mijn zusje wel. Dan voelt ze vanzelf dat ze misschien niet zo goed haar kont meer kan keren.
<<

Jolieke

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 26 Aug 2022 11:50

Bericht 27 Okt 2022 20:53

Re: Pubers!

Zwarte kunstgraskorrels op de grond strooien en zeggen dat het muizenkeutels zijn.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 27 Okt 2022 22:37

Re: Pubers!

Jolieke schreef:Zwarte kunstgraskorrels op de grond strooien en zeggen dat het muizenkeutels zijn.


Dan zou ik voor zwarte rijst gaan… 😁
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 27 Okt 2022 22:50

Re: Pubers!

Aan de ene kant denk ik laat het los, maar eerlijk is eerlijk ik zou dat niet kunnen en niet willen omdat ik gewoon geen ranzige bedoening in mijn huis wil.

Daarbij moet je het misschien niet meer vragen in dit geval maar gewoon opdragen. Ik zei (ze doen het nu uit zichzelf) tegen mijn jongens “je ruimt deze week je kamer op” en meestal gaf ik ze dan meteen een vuilniszak zodat die al op hun kamer lag en ze dus bij het zien van dat ding weer eraan herinnert werden. Maar goed dan konden ze zelf kiezen wanneer ze het deden en was het na een paar dagen niet gedaan dan zei ik even “denk je nog aan je kamer”. Nog niet gedaan einde week, dan gingen ze gewoon niet weg voordat hun kamer opgeruimd was. Tja eigen schuld, tijd genoeg gehad.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers