Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vakantieliedjes

<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 848

Geregistreerd: 30 Dec 2021 20:50

Bericht 12 Aug 2022 12:42

Vakantieliedjes

Er zijn van die nummers waarbij je je meteen op vakantie/op reis/op een andere plek op de wereld waant.

Ik draai momenteel het nummer 'Águas de Março' in de uitvoering van Elis Regina en Antonio Carlos Jobim heel graag. Is best een bekend 'dinermuziekje' en het gaat nitabene over de maand maart volgens mij maar toch zit ik meteen op een terras in een zonnig en kleurrijk stadje. Instant vakantiegevoel.

https://youtu.be/aKvwnHiJSdk

Wat is jouw favoriete vakantie-/reis-/zomerliedje?
Laatst gewijzigd door Klaproos op 12 Aug 2022 14:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Aug 2022 13:11

Re: Vakantieliedjes

Ah wat leuk. Die moest ik even opzoeken maar kan me het gevoel erbij goed voorstellen.

Ik heb dat met deze twee Franse liedjes, doet me altijd denken aan rijden in de cabrio met Magnolia door Frankrijk.

Poupée de cire, poupée de son - France Gall


Non non rien n'a changé - Les Poppys


En afgelopen trip door Duitsland met de kinderen heb ik veel Disney muziek in de auto geluisterd en één van mijn favoriete road trip liedjes is sowieso al Life is a Highway van Rascal Flatts, doet me ook aan Amerikaanse road trips denken. Zoontje heeft net Cars gezien en daar staat ie ook in de soundtrack dus we hebben samen heel hard mee gezongen in de auto. Vind ik nu al een leuke herinnering en echt road trip gevoel dus.




En verder veel Spaanstalige liedjes vind ik altijd erg zomers.
Let's discover the world together.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 848

Geregistreerd: 30 Dec 2021 20:50

Bericht 12 Aug 2022 13:56

Re: Vakantieliedjes

Oh ja, Franse liedjes ♥️ Die eerste kende ik niet, die tweede is ook heerlijk!

En vaak gekoppeld aan herinneringen inderdaad hè. Ik heb dat nog met 'I'm blue dabadee dabada' 😂 Zie me nog zitten met m'n broers achterin de auto, haha

Eens kijken hoe ik dat moet doen met YouTube, dat liedje plaatsen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Aug 2022 14:09

Re: Vakantieliedjes

Bij YouTube op share klikken en dan de link kopiëren en hier plakken. Kan zonder codes enzo. Super makkelijk!

Laatst moest ik nog denken aan vroeger dat ik dan drie weken op vakantie ging en dan echt geen tv keek en dan bij terugkomst thuis naar TMF en The Box ging kijken wat er allemaal aan nieuwe liedjes waren haha. Wat was de zomerhit die ik gemist had op vakantie...
Let's discover the world together.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 15 Aug 2022 13:00

Re: Vakantieliedjes

Ik heb niet een specifiek liedje dat me in de stemming brengt. Wij hebben dit op een andere manier gedaan.
We hebben elk jaar een specifiek lied uitgekozen zodat er bij een lied altijd herinneringen oppoppen.

Het lied wordt gedraaid als de vakantie start en iedere keer als we de auto in gingen. We zijn in 2008 gestart en inmiddels mogen de kinderen ook mee beslissen en komen er wel bijzondere keuzes haha.
Maar het blijft altijd een herinnering aan die ene vakantie. Ook als een lied op de radio komt zijn we gelijk weer terug op die vakantie in onze gedachten.

Dit is de lijst tot nu toe:

2008 Kid Rock - All Summer Long
2009 Madcon - Beggin'
2010 Shakira - Waka Waka (zaten we in Zuid-Afrika voor het WK voetbal)
2011 Don Omar ft Lucenzo - Danza Kuduro
2012 Psy - Gangnam Style
2013 Robin Thicke - Blurred lines
2014 Anders Nilsen - Salsa Tequila
2015 Cartoons - Witch Doctor
2016 Deorro feat. Elvis Crespo - Bailar
2017 Calvin Harris - My Way
2018 Barthezz - On The Move
2019 Jason Paige - Pokemon Theme Song
2020 Daddy Yankee & Snow - Con Calma
2021 DJ Maurice Ft. Snollebollekes - De Vloer Is Lava
2022 Armin van Buuren - Blah Blah Blah
Afbeelding

Afbeelding
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 15 Aug 2022 15:21

Re: Vakantieliedjes

Deze brengt mij meteen terug naar de vakanties met mijn familie toen ik nog jong was:



En tijdens onze roadtrip door Amerika kwam deze heel vaak langs:

december 2016
juli 2019
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 848

Geregistreerd: 30 Dec 2021 20:50

Bericht 16 Aug 2022 22:49

Re: Vakantieliedjes

Wat een grappig idee Miccie! Wel slim eigenlijk!

Ik ga morgen al jullie liedjes eens opzoeken. En nog eens kijken ofnhet me lukt met die YouTube link
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 17 Aug 2022 20:48

Re: Vakantieliedjes

Spinvis - Oostende (sinds ik die plaats bezoekt heb al helemaal naar het is ook zo'n lekker nummertje)
Spinvis - Ik wil alleen maar zwemmen
Spinvis - Kom terug

Wellicht een beetje hoog Spinvis gehalte, maar het zijn zo'n lekker nummertjes.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 17 Aug 2022 20:51

Re: Vakantieliedjes

Wat leuk Miccie!
Ik heb het vooral met liedjes van Alanis Morissette. Tijdens de Romereis van mijn middelbare school heb ik haar cd grijs gedraaid en bij haar liedjes denk ik nog steeds aan Italië en kan ik zo de kustlijn voor me zien als ik mijn ogen dicht doe. Heerlijk!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 18 Aug 2022 12:02

Re: Vakantieliedjes

I’m yours - Jason Mraz

Doet me gelijk terugdenken aan een geweldige roadtrip.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 21 Aug 2022 07:45

Re: Vakantieliedjes

Afgelopen vakantie dit gekke liedje


En dan heel hard met z'n drietjes dat Oehoehoe meezingen 😂
10.04.17

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers