Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Reizen & Vakanties

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 19 Jul 2022 09:20

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Soleil schreef:Oehhh! En dat zonder tussenstop?
Via welke site?

Ik vind het trouwens echt super lief van jullie, dat jullie zo helpen!
Als dank krijgen jullie straks allemaal de groetjes uit Portugal! :cheering:


Rechtstreeks bij Transavia, zonder tussenstop! Ze vliegen ook vanaf Rotterdam en Eindhoven maar dat is in dit geval niet goedkoper en/of beter.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 19 Jul 2022 09:26

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Transavia heeft een fijne site! Dan kun je ook zien op welke dag of welke tijd goedkoper is. Super fijn!
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 22:46

Bericht 19 Jul 2022 14:13

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Soms kan het trouwens ook veel geld schelen door de vluchten apart te boeken als enkele reis ipv retour. Heb ik ook heel vaak gedaan. Kan je eventueel ook op een ander vliegveld terugkeren als je met het ov naar het vliegveld gaat. En ik weet niet of je uit het zuiden komt, maar Brussel Zaventem is ook goed te doen met betrekking tot vliegen en ov.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 19 Jul 2022 14:22

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Soleil schreef:Oehhh! En dat zonder tussenstop?
Via welke site?

Edit: ik zie het al! Via die skyscanner, maar wat stom dat als je korter gaat je vlucht dan goedkoper wordt. Daar zit voor mij geen logica in. Maar scheelt wel erg veel.
Edit 2 : heel veel langer dan 1400 wordt het niet bij mij, of er zit een tussenstop in.

Ik vind het trouwens echt super lief van jullie, dat jullie zo helpen!
Als dank krijgen jullie straks allemaal de groetjes uit Portugal! :cheering:

Het gaat om de dagen en tijden waarop je vliegt. Bijv vliegen om 06:00 uur sochtends is minder populair dus goedkoper. Veel mensen vliegen graag in het weekend of in de avond, omdat ze doordeweeks overdag moeten werken. Daardoor zijn dinsdag en woensdag overdag de minst populaire en vaak goedkoopste dagen van de week om te vliegen.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 20 Jul 2022 17:58

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Soleil, mocht je op zoek zijn naar een goede transfer van Faro vliegveld naar je verblijfplek (en weer terug). Dan kan ik je Yellowfish aanraden. Betaalbaar, rijden super netjes, zijn ruim op tijd en goed herkenbaar aanwezig om je op te halen en ze zorgen voor goede zitjes voor kinderen als die nodig zijn. Zelf vier keer gebruik van gemaakt.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Jul 2022 12:58

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Ik krijg net een melding dat onze terugvlucht één dag later wordt én naar een ander vliegveld. Hoe gaat dat nu verder in z’n werking? Hoe zit het bijvoorbeeld met die extra overnachting. We hebben daar een huurauto, die is vastgelegd voor 8 dagen, die andere dag hebben we natuurlijk ook vervoer nodig om naar het vliegveld te komen. Eten/drinken een dag extra. Maar ook vervoer om weer naar het oorspronkelijke vliegveld te komen, want daar staat onze eigen auto. Die moet er ook een dag langer staan, dus ook extra kosten. Iemand die weet hoe dit nu in z’n werk gaat?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 23 Jul 2022 16:36

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Ik zou je reisverzekering even bellen en aan hun vragen wat je waar kunt claimen. Ik denk een gedeelte reisverzekering, gedeelte vliegtuigmaatschappij (indien je direct bij vliegtuigmaatschappij hebt geboekt), gedeelte pech en eigen kosten.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Jul 2022 19:38

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Bedankt voor je antwoord Max!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Aug 2022 14:48

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

In februari hoop ik eindelijk weer naar Cuba te kunnen. En als het een beetje kan, zou ik graag mijn dexamfetamine meenemen. Nu valt dat natuurlijk onder de opiumwet en nederland heeft hierover geen afspraken met Cuba. Volgens de site van het CAK moet ik dan contact opnemen met hun ambassade over hoe en wat. Maar hun website linkt vervolgens door naar de contact gegevens van zowel de cubaanse ambassade hier als de nederlandse ambassade daar. Welke kan ik dan het best benaderen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Aug 2022 08:19

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Kan je dat niet het beste even aan de CAK vragen? Ik heb er begin januari ook naar gekeken om met oxycodon te vliegen naar Engeland en toen heb ik geloof ik naar de Britse ambassade hier gekeken. En via de CAK kan je volgens mij de formulieren wel downloaden. Uiteindelijk heb ik het niet gedaan, was te kort dag.
Let's discover the world together.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 31 Aug 2022 18:43

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Iemand die weet hoe dit zit? Vrienden van ons zijn vorige week naar Aruba geweest. Ze zouden zaterdag om 13.20 uur vliegen, maar dit werd 16.30 uur (geloof ik). Na drie uur vliegen kreeg een jongetje aan boord een epileptische aanval (werd niet als dusdanig herkend, stewardessen dachten aan hartaanval), dus werd medische noodlanding ingezet naar het dichtstbijzijnde vliegveld. Dat werd Ierland. Daar geland, jongetje van boord. Verwachting was dat ze vanaf daar door zouden vliegen naar Aruba, maar toen werd medegedeeld dat ze niet verder mochten vliegen, omdat ze anders over hun vlieguren zouden gaan. Uiteindelijk werd besloten dat ze terugvlogen naar AMS. Daar waren ze rond middernacht terug en moesten ze wachten op een nieuwe vlucht. Lang verhaal kort: ze hebben in Amsterdam bij Schiphol overnacht, de volgende vlucht ging op zondag om 16.40 uur, dus een volle dag later dan gepland.

Ze hebben nu gekeken of ze aanspraak kunnen maken op vergoeding bij vertraging, maar kennelijk wordt dit niet toegekend bij overmacht (oftewel medische noodlanding). MAAR in hoeverre is het besluit om niet verder te kunnen vliegen ivm vlieguren en het terugvliegen naar AMS nog gekoppeld aan de medische noodlanding?
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 31 Aug 2022 18:50

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Giselle ze kunnen de overnachting waarschijnlijk verhalen op de reisverzekering. Medische noodlanding en als gevolg daarvan te lange vlieguren is overmacht. Het is nou eenmaal de (arbo) wet dat je niet langer dan zoveel uur achter elkaar mag werken en dus vliegen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Feb 2023 08:39

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Ik ben onderweg naar Cuba!!! En ik moest net bij de security op Schiphol weer mijn haar losmaken. Laatste 2 vluchten ook al.

Hebben anderen dit ook? En is dit nieuw? Ik had het vroeger nooit en tegenwoordig iedere keer. Die body scans slaan aan ofzo. Geen metaal in mijn elastiekje en zowel knot als dikke vlecht.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 13 Feb 2023 09:23

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Whaaaaaa Cuba, hoe tof!!!
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 420

Geregistreerd: 16 Sep 2022 09:09

Bericht 13 Feb 2023 10:03

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Hee tof, veel plezier!
Nee nooit meegemaakt van dat haar.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Feb 2023 10:07

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Nee ik ook niet. Gek!
Hele goeie reis!
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 13 Feb 2023 10:32

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Oh Cuba! Super tof! Fantastische reis ooit gemaakt.

Ik ken alleen dat ze altijd in m’n knot knijpen. Ik heb enorme krullen en altijd in een knot op m’n hoofd. Daar moeten ze altijd even in knijpen 🤷🏼‍♀️
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Jan 2024 16:38

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Edit: Gelukt 😎
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 12 Jan 2024 15:08

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Bij KLM, hoe strikt zijn ze daar op je handbagage afmetingen?

Ik heb een handbagagekoffertje die precies goed hoog en diep is, maar 2/3cm te breed door van die zwarte uitstekende dingen om hem aan de zijkant neer te zetten.

Ik heb zo'n 6 jaar terug gevlogen met KLM, toen gingen ze dat niet nameten maar ik weet niet hoe dat nu is?
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 12 Jan 2024 15:21

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Is het een Europese vlucht?
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 12 Jan 2024 15:29

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Nee naar de Antillen, Sint Maarten
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 12 Jan 2024 15:30

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Hmm dan zou je het er wel op kunnen gokken. De meeste mensen hebben dan ingecheckte bagage denk ik, dus dan zullen ze minder streng zijn.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 12 Jan 2024 19:22

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Ah top! Zag net ook een rits in de voering, daardoor kan ik ze eraf schroeven. Had gevoeld en geen schroeven gevoeld maar er zat iets overheen geplakt en ik had de rits toen niet gezien omdat ik hem al deels vol had liggen. Opgelost dus 😅
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1684

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 17 Jan 2024 15:53

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Ik wilde graag naar België maar mijn man kwam opeens met het idee om naar een waddeneiland te gaan. We gaan in de bouwvak voor een midweek of weekend.

Is er iemand die kan helpen?
We moeten een los huisje hebben, dochter kan nogal luidruchtig zijn 😅 dus geen hotel.

Welk eiland is het leukste met kinderen?
Een plek met zwembad. En als het kan, met fietsenhuur.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 17 Jan 2024 15:58

Re: Vragentopic - Reizen & Vakanties

Met kinderen vind ik Texel het meest praktische eiland. Eigenlijk het enige eiland waar je makkelijk met de auto kunt komen en maar een kwartiertje met de boot hoeft. Bovenin Texel liggen Landal park Sluftervallei en vakantiepark De Krim. Beide erg leuk. Op Ameland heb je nog vakantiepark Klein Vaarwater. Schijnt ook erg mooi te zijn. Ameland is wel mijn favoriete eiland.
2011 2012 2017
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers