Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bentobox

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Aug 2022 16:55

Bentobox

Wie maakt het en wat gebruik je als inspiratie. Ik wil graag meer groente eten. J heeft eigenlijk altijd honger als hij uit school komt en is gek op sla maar ben vooral op zoek naar lekkere combinaties die ook niet snel gaan vervelen.

Om een kleine stap te maken wil ik beginnen met 2x per week.
2015 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 09 Aug 2022 17:31

Re: Bentobox

Ik heb yumboxen en ik neem er naar kantoor altijd 2 mee. Ben maar 1 dag op kantoor en ik hou het dan simpel. Momenteel: in beide een dubbele boterham met kipfilet, los extra kipfilet. Laatst had ik ook augurk erbij. Verder 2 eieren en verder 2 vakjes met rauwkost en 1 met fruit. De soorten wissel ik af. Als je van olijven houdt, lijkt zoiets erbij me ook leuk. Verschillende soorten noten kun je afwisselen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Aug 2022 17:27

Re: Bentobox

Ik ga denk ik de Mepal take A break bestellen en dan de grote.

Voor morgen alles al zoveel mogelijk klaar gezet.
Lunch:
Een no fairytales wrap met paprika, sla, wortel, kipfilet.

Ontbijt:
Isey skyr blueberry pie met appeltaart mix( noten)

Verder: paar olijven, amandelen, snaqs groenten.
2015 💙
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 15 Aug 2022 19:54

Re: Bentobox

Wij nemen het allemaal mee naar school/werk.

Ik wissel het af met brood/crackers/wraps/muesli bol oid.
Verder altijd een vak met snack groenten (wortel, komkommer tomaatjes, paprika of een mix hiervan) en een vakje met fruit.

Ik doe er wel eens noten in, olijven, van die kleine soepstengels, snack a jacks/rijstwafel), rozijnen, kwark, appelmoes, danoontje, blokjes kaas, stukjes worst/bifi, gekookt ei, yoghurt met blauwe bessen en/of muesli, stukjes feta, salade (regelmatig een restje van de vorige avond)

Ik heb ze net klaar gemaakt voor morgen, ze zijn nu super simpel want ik had geen zin om boodschappen te halen. Maar nu zit er het volgende in:

2 boterhammen met beleg
2 paprika's in reepjes (verdeeld over 3 bakjes)
Ieder een goede hand snoeptomaatjes
Een paar aardbeien en een paar druiven
Wat plakjes komkommer
Voor vriend en dochter een paar kleine bifi worstjes, voor mij een paar worteltjes
En bij dochter zit er nog een zakje snoepjes in, maar dat is omdat ze naar Jeugdland gaat morgen, naar school krijgt ze dat niet.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Aug 2022 20:29

Re: Bentobox

Leuke ideeen!

Ik was vandaag heel blij met mijn lunch. Vriend was stiekem best wel een beetje jaloers, ja maar wij hebben geen koelkast kwam er als excuus.
Woensdag en donderdag als ik naar kantoor ga dus lekker weer. Ook voor mijn zoon gaat het goed zijn. Ik merk dat hij soms best boos is en dan zijn brood weggooit omdat hij er geen zin in heeft. Met iets meer keuze denk ik dat hij beter eet, en wellicht ook langer vol zit.
2015 💙

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers