Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontharen, hoe doe jij dat?

<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 11 Aug 2022 22:57

Ontharen, hoe doe jij dat?

Ik scheer nog steeds alles, maar ik heb zo vaak last van bultjes. Daarbij vind ik veel scheermesjes helemaal niet fijn. Daarom mijn vraag: hoe (en hoe vaak) onthaar jij:

- je oksels?
- je bikinilijn?
- je benen?
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 11 Aug 2022 23:16

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Ik heb een Philips Lumea, maar omdat ik zwanger ben kan ik die nu niet gebruiken. Ik heb m voor mijn zwangerschap te weinig kunnen gebruiken om te zeggen hoe goed t werkt. Nu scheer ik alles weer en voor nu vind ik dat prima. Ik doe t niet zo vaak, om de week ofzo en mijn oksels iets vaker. Na de bevalling ga ik t wel weer oppakken, maar nu heb ik daar geen zin in.
<<

Anoniem332

Bericht 12 Aug 2022 07:17

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Ik scheer onder de douche met een ‘mannelijk’ gillete scheermes. Let op deze zijn wel een stuk scherper dan de Venus versie.
Ik haal om de paar dagen een mesje erover.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 12 Aug 2022 07:21

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Ik scheer ook onder de douche. Met een Venus scheermesje. Dat doe ik om de paar dagen, oksels soms iets vaker.
december 2016
juli 2019
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1842

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 12 Aug 2022 07:58

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Ik heb een Philips Lumea. Ik hoef me daardoor maar 1x per maand te ontharen. Nu met m'n zwangerschap mag ik 'm niet gebruiken, dus zal m'n haargroei vanzelf sneller terug gaan keren. Ik scheer nu weer met gewone mesjes van de AH.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Aug 2022 09:27

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Alles gewoon met simpele scheermesjes onder de douche.
Let's discover the world together.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 12 Aug 2022 11:14

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Wat een goed topic! Ik heb ook altijd en eeuwig last van vreselijke jeuk en bultjes bij mijn bikinilijn, en niets helpt :(

Mijn oksels onthaar ik met een scheermesje en schuim, 2x per week
Mijn benen ligt aan het weer haha. In de winter 1-2x per week en nu in de zomer met blote benen weer om de dag. Ook met een mesje en schuim en ik smeer 1-2x per dag met bodycreme.
Bikinilijn doe ik tegenwoordig met een ladyshave, iets minder glad maar daardoor ook veel minder jeuk/bultjes :) Scheren doe ik écht niet meer daar want dat wordt áltijd een slagveld de volgende dagen.

Oja nog een aanvullende vraag maar scheren jullie ook je bovenbenen of alleen tot de knie?
Wat als het lukt
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 12 Aug 2022 12:03

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Tot waar mijn outfit gaat zeg maar. Als ik ga zwemmen of iets heel korts draag dan mijn hele been, anders vaak korte broek of jurk tot halverwege mijn bovenbeen. En in de winter vaak alleen onderbenen en om de zoveel keer mijn hele been weer eens
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 12 Aug 2022 12:23

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Ik gebruik voor benen en bikinilijn een ladyshave , ik denk gemiddeld iets van 1x per week? Wordt iets minder glad maar geen pijn en bultjes meer dus ik vind dat prima. Van te vaak scheren krijg ik ook irritaties, dus vaker dan 1x per week doe ik eigenlijk nooit. Maar ik ben denk ik ook een luie scheerder en het interesseert me ook gewoon niet zo 😅. Tsja, dan zitten er wat haartjes/stoppels op mijn been, dan kijk je maar de andere kant op 😂.
Oksels doe ik met een mesje onder de douche, meestal 1 a 2 keer per week,net hoe het uitkomt.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 12 Aug 2022 12:51

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Ik heb een tijdje kristalpads gebruikt. Maar ik ben nu toch weer terug op scheren. Het werkte wel prima, maar vond toch dat mijn haartjes sneller leken terug te komen dan met scheren. Dus nu scheer ik weer alles met een goed scheermesje en voor mijn benen en oksels gebruik ik ook scheergel. Ik scheer een paar keer per week.
<<

ChiQ

Bericht 12 Aug 2022 13:23

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Ik wax alles. Van doos tot oksels.

Ik ga in nov alles laseren. Ben benieuwd!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Aug 2022 15:48

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Ik scheer mijn oksels en bikinilijn een tot twee keer per week. Mijn benen eens per week of per twee weken. Ik ben gezegend met weinig en dunne haartjes.
Laatst gewijzigd door Lady op 22 Jul 2023 14:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Aug 2022 16:33

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Ik scheer alles. Oksels en tussen de benen om de dag. Nu op vakantie iedere dag.
Benen 2x per week.
2016
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 12 Aug 2022 21:54

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Ik heb met scheren van oksels en bikinilijn ook altijd mega last van bultjes, jeuk, ingegroeide haren etc.
Vorig jaar begonnen met waxen en daar was ik al heel blij mee, maar toen ging mijn waxmevrouw starten met laseren en ben ik daarmee begonnen.
Inmiddels 5 behandelingen gehad,van bikini en oksel en ik ben nu al blij!
Oksels nog maar 2 behandelingen ong en dan is alles weg. Bikinilijn zijn de haren ook al helemaal weg. Alleen op mijn venusheuvel zitten nog een paar haartjes. Wel een heel stuk zachter en het groeit heeel langzaam.
Daarvoor nog ong 4 behandelingen nodig.

Als je het geld er dus voor (over) hebt zou ik laseren echt adviseren.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 12 Aug 2022 21:56

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Oh en mijn benen scheer ik in de zomer bijna dagelijks. In de winter kunnen er wel eens 2-3 weken tussen zitten.
Ik scheer wel alleen mijn onderbenen. Bovenbenen heb ik alleen maar hele lichte blonde haartjes die je bijna niet ziet. Niet storend voor mij iig.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 13 Aug 2022 13:46

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Ik epileer alles (benen, oksels, bikinilijn). Ik ben ooit begonnen met laseren, maar na een paar behandelingen gestopt vanwege zwangerschap en nooit meer opgepakt. Heb ik nu ook geen tijd meer voor. Ik wil wel graag zo’n ipl apparaat.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Jul 2023 19:20

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Oké een jaar later en ik heb er IPL apparaat aangeschaft hoor!
Vandaag voor de tweede keer mijn oksels, bikinilijn en benen gedaan. Mijn oksels epileerde ik al 20 jaar, dus ik hoefde dat al niet meer elke 14 dagen te doen. Maar nu vond ik er echt heel weinig haartjes staan, dus ik geloof dat de eerste behandeling al heeft geholpen.

Bikinilijn heb ik voor de behandeling ook (deels) geëpileerd, dus ik weet ook niet zo goed of het daar al wat heeft geholpen.

Voor wat betreft mijn benen, ik vind het echf superlastig om echt alles te doen. Ik weet niet waar ik allemaal al ben geweest, dus ik denk dat ik daar wel plekken heb overgeslagen.

De eerste zoveel keer moet het elke 14 dagen, daarna elke maand en dan bouw je het nog verder af. Lijkt me ideaal om er dan gewoon elke keer een paar maanden vanaf te zijn!
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1111

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 22 Jul 2023 12:20

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Marin schreef:Alles gewoon met simpele scheermesjes onder de douche.


Ik ook, nooit ergens last van.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 23 Jul 2023 15:52

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Ik scheer ook met een Venus mesje. Helaas in mijn bikinilijn ook altijd bultjes. Verder nergens. Ik scheer mij meerdere keren per week en mijn oksels dagelijks.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 24 Jul 2023 16:11

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Ik scheer ook alles en zoveel mogelijk met scheerschuim voor de gevoelige huid. Dan heb ik niet of nauwelijks last van bultjes. Ik gebruik nu eentje van de hema. Verder heb ik gewoon wegwerpscheermesjes. Die moet ik wel regelmatig vervangen, want anders krijg ik ook bultjes door botte mesjes.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 24 Jul 2023 19:59

Re: Ontharen, hoe doe jij dat?

Ik hars benen en oksels altijd en bikinilijn scheren.
Nou heb ik niet mega haargroei maar vind harsen t fijnst omdat t veel zachter en minder terugkomt!
Brazilianwax wil ik ook nog wel proberen alleen nog even moed verzamelen 😆

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron