Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic #3

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Aug 2022 09:14

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

hij is 21 jaar ouder.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 09 Aug 2022 10:27

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wat nu? Van genieten!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 09 Aug 2022 10:33

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Als je meerderjarig bent, hoeft dat geen probleem te zijn.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 09 Aug 2022 11:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ja, als het wederzijds is, er verder geen issues zijn ofzo, gewoon van genieten :) Al zul je in het begin wel blikken krijgen, en ouders die zich afvragen hoe het zit. Hoop dat je ouders ouder zijn dan hij? :)
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 09 Aug 2022 12:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ach wat heerlijk..verliefd..
En dat leeftijdsverschil...mijn man was 22 jaar ouder en we zijn 20 jaar getrouwd geweest.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Aug 2022 13:49

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Mijn ouders en hijzelf schelen 10 jaar. Ik ben inderdaad bang voor blikken en meningen van anderen.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 09 Aug 2022 15:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Och, mijn vriendin en ik schelen 14 jaar, na het allereerste begin is dat gezeik ook afgelopen, hoor er nooit meer wat over :)
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 09 Aug 2022 16:12

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Snap dat het even schrikken is maar ik hoop dat je kunt gaan genieten van de liefde!

Vriendin van mij is 28 en haar vriend is 48 en we maken er altijd grappen over maar verder vind ik (en de rest van de vriendengroep) er echt niets van. Alleen maar fijn om twee mensen gelukkig te zien :)
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 09 Aug 2022 17:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Nou ik zou dus wel nadenken over de lange termijn. Het is makkelijk om te zeggrn genuet ervan, maar een oudere partner betekent nou eenmaal dat jullie in verschillende levensfases zitten. Hoeft geen problemen te geven, maar kan wel. Ik zou daar wel nu al bij stilstaan voordat je je in een relatie stort.

Zou jij kinderen willen bijvoorbeeld? En hij? Wellicht heeft hij ook al volwassen kinderen. En zo ja, hoe zou jullie het vinden dat de kinderen een oudere vader zullen hebben?
Wat zijn jullie verdere toekomst plannen?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Aug 2022 17:54

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Luisa schreef:Nou ik zou dus wel nadenken over de lange termijn. Het is makkelijk om te zeggrn genuet ervan, maar een oudere partner betekent nou eenmaal dat jullie in verschillende levensfases zitten. Hoeft geen problemen te geven, maar kan wel. Ik zou daar wel nu al bij stilstaan voordat je je in een relatie stort.

Zou jij kinderen willen bijvoorbeeld? En hij? Wellicht heeft hij ook al volwassen kinderen. En zo ja, hoe zou jullie het vinden dat de kinderen een oudere vader zullen hebben?
Wat zijn jullie verdere toekomst plannen?


Eens. Hangt er denk ik vanaf hoelang je elkaar kent ook. De eerste weken/maanden zou ik zeggen geniet er lekker van. Zelf zie ik er meestal na een paar maanden niet echt "het nut" van in als ik geen lange termijn toekomst met iemand zie en dooft het dan vaak toch uit. Als je al een aantal maanden samen bent en wat dit soort dingen op 1 lijn zit. Dan zou ik me niet druk maken om wat andere vinden. En qua gezondheid zou het er beetje vanaf hangen hoe groot het verschil is, maar over het algemeen kan ook een partner van jouw leeftijd ineens hulpbehoevend worden. Dus puur op basis van leeftijd zou gezondheid/veroudering niet snel voor mij een dealbreaker zijn (tot een bepaald punt).
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Aug 2022 09:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

We hebben allebei kinderen. Ik nog thuiswonende en die van hem wonen zelfstandig. Ik heb ook geen kinderwens meer. We kennen elkaar al lang, maar nu is de vonk overgeslagen. Enige waar ik over nadenk is bijvoorbeeld dat als ik met pensioen ga, hij al tegen de 90 is en dan kun je niet meer echt veel gaan reizen samen. Of dat als hij stopt, we niet veel samen dingen kunnen ondernemen. Zulke dingen. Duurt nog een tijd...
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 10 Aug 2022 09:48

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik denk dat je met deze leeftijd en dit leeftijdsverschil niet moet rekenen op dat dit de partner is voor de rest van jouw leven. Zoals je zegt is hij tegen de 90 als jij met pensioen gaat. Die leeftijd moet hij dan ook eerst halen. Dus ik zou genieten van het nu, niet teveel plannen maken maar wel in het achterhoofd houden dat jouw leven waarschijnlijk nog een tijd door gaat als hij overlijdt.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Aug 2022 10:37

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik vind dat heel mooi gezegd Kira
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 10 Aug 2022 14:00

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Marsy31 schreef:Ik vind dat heel mooi gezegd Kira



Ik heb mijn momenten ;)
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:06

Bericht 10 Aug 2022 16:55

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Mijn partner en ik schelen 15 jaar. We hebben twee kinderen en zijn heel gelukkig samen. Ik heb wel eens de bekende opmerking gekregen over het pensioen maar ook dat hij dan eerder dood gaat. Maar weet je dat de kans ook bestaat dat het jongste persoon eerder dood gaat? Want wie zegt dat wij allemaal 80+ worden? Dat we überhaupt ons pensioen halen? Je man van 40 kan morgen ook verongelukken. Of terminaal worden. En dan sta je ook alleen. Het belangrijkste is dat je gelukkig bent samen. En je man kan wel eerder met pensioen gaan maar blijf jij dan 40 uur werken? Ik werk zelf parttime en wij hebben straks tijd genoeg om te genieten van zijn pensioen als hij die leeftijd bereikt.

Ik heb een vriendin gehad die ook erg negatief was over het leeftijdsverschil. Zij had een man die een jaar jonger was en qua uiterlijk zo in een blaadje kon. Kind gekregen, groot huis maar ze hadden altijd ruzie. Hij is vorig jaar vreemd gegaan en ze zijn dit jaar gescheiden. Nu heeft ze sinds een paar weken een nieuwe vlam die net zo is.

Ik ben dan toch 20 jaar super gelukkig met een man die 20 jaar ouder is en die helemaal voor mij gaat dan 50 jaar ongelukkig met iemand die net zo oud is.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 12 Aug 2022 21:19

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Eens met de antwoorden boven me.

Mijn schoonmoeder en haar man schelen 17 jaar. Haar ex-man (vader van mijn man dus) scheelde maar paar maanden met mijn schoonmoeder maar overleed toch op 60-jarige leeftijd. Dus hard gezegd, haar nieuwe man leeft langer dan haar ex-man..

Je hebt gewoon geen garantie hoe oud de ander word. Mijn ex is 34 geworden.. gewoon genieten er van en zien hoe het gaat.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 23 Aug 2022 14:22

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Als het goed voelt zou ik er gewoon voor gaan.
Ik zou nu niet te veel aan de toekomst denken want je weet niet hoe die eruit ziet. Maar zeker nu wel genieten en niet wachten tot later.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 23 Aug 2022 15:36

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Wij hebben een dochter gekregen,die geen problemen met een oude papa had.
En inderdaad...ze kreeg vaak te horen dat t zo leuk was dat opa haar ophaalde.
Maar ze zei gewoon dat hij haar vader was en ging door.
Het enige wat ik op gegeven moment lastig vond,is,dat hij ineens echt oud werd en ook alleen nog maar over vroeger wilde praten.
Hij wist heel goed dat mijn tempo veel hoger lag en liet me vrij om dingen te doen waar hij niets meer aan vond.
Maar wat we aan fijne tijd gehad hebben,neemt niemand me meer af.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 25 Aug 2022 16:08

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Een paar weken geleden heb ik tijdens het uitgaan een leuke man leren kennen. Tijdens de eerste date kwam ik erachter dat hij een 'wappie' is en dat wij op veel gebieden heel anders tegen dingen aan kijken. Politiek gezien staan we redelijk ver van elkaar af en hij is het type van 'je kan tegenwoordig ook niks meer zeggen' en ik ben juist bezig met inclusiviteit en diversiteit.
Redelijk tegenpolen wat dat betreft!
We hebben nu een paar keer afgesproken en we kunnen de onderwerpen waar we zo verschillend over denken op een normale manier bespreken, maar eigenlijk vinden we het allebei leuker als we dit niet bespreken.
Laatste paar keer dus ook niet gedaan.
Het is echt een hele lieve en leuke man en ik merk dat ik hem echt begin te vinden, maar dat ik het tegen probeer te houden want ik denk dat het op de lange termijn niet gaat werken, vanwege deze verschillen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Aug 2022 16:59

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik ben het met je eens Biechtje. Op de lange termijn gaat dit niet werken en je zal hier altijd tegenaan lopen. Kortom, hoe leuk hij ook is verder, ik zou het afkappen voordat het te pijn gaat doen.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 25 Aug 2022 17:12

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Op zeker afkappen! Zulke elementaire verschillen hoe je in het leven staat, dingen benaderd.. In de 1e fase van je relatie kan je het onderwerp nog doodzwijgen maar ik geloof zelf dat het uiteindelijk doorwerkt op zoveel aspecten van je leven dat je er steeds weer mee geconfronteerd zal worden en het niet meer dood te zwijgen valt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Aug 2022 17:17

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Ik denk dat het inderdaad goed is om eerlijk te zijn naar elkaar hierover en ik vind het heel oké als dit een dealbreker is. Wel heel erg jammer maar dit zijn inderdaad wel fundamentele dingen.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 25 Aug 2022 18:33

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Hmm.. wat jammer. Natuurlijk hoef je niet allemaal dezelfde denkwijze te hebben maar als je zover uit elkaar ligt op dit gebied. Nee. Ik zou het ook afkappen, dit is inderdaad wel een dealbreker inderdaad.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 25 Aug 2022 20:39

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Heel jammer Biechtje. Ik zou het waarschijnlijk ook afkappen. Het lijkt me moeilijk om een relatie te hebben met iemand die heel anders over dit soort belangrijke onderwerpen denkt.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 26 Aug 2022 07:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #3

Aii wat enorm balen! Dat gaat denk ik echt niet goedkomen. Als straks corona weer terug komt gaan jullie waarschijnlijk heel hard tegen jullie verschillen aan lopen. En alle andere dingen waar jullie zo anders in staan gaan ook wel tussen jullie instaan denk ik.
Wat jammer zeg! 😥
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers