11 Aug 2022 09:32 door Niekske
Bij ons zijn nieuwe kozijnen geplaatst. We hebben er een hoop gedoe mee, het glas kwam te laat, er moest noodglas in, veel fouten en beschadigingen in de afwerking, achterdeur sluit niet goed, draai/kiep systeem van de ramen op de slaapkamers werkt niet, rolluiken (die we al hadden en zijn blijven hangen tijden het zetten van de kozijnen, er moest alleen een nieuw gootje gemaakt worden voor het optrekband) werken niet meer doordat er iets blokkeert in dat gootje en bij twee stuks is hierdoor het optrekband geknapt en kunnen ze niet meer open... afspraken die steeds niet of half nagekomen worden... En dit is alleen de samenvatting 😑 het grootste deel van de kosten zijn al betaald, de laatste factuur (ongeveer 20%) moeten we betalen wanneer alles opgeleverd is. Voorlopig nog niet dus. Inmiddels duurt het alles bij elkaar al 1,5 maand, terwijl het in principe in die vier dagen in juni allemaal in één keer gefixt had moeten zijn. Algemene voorwaarden spreken over dat alles 'binnen redelijke termijn' klaar moet zijn en zo niet, dat het bedrijf het oplost. En dat het nu bouwvak is, helpt ook niet. Wat kunnen we hiermee? Ik baal vooral dat we nu boven de ramen en rolluiken niet fatsoenlijk open kunnen zetten en we gaan straks op vakantie terwijl er in één kozijn nog noodglas zit (enkel glas erin geklemd, zit niet erg stabiel). Is er iemand met verstand van dit soort zaken die ik een pb mag sturen?
december 2016
juli 2019