Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Juridisch loket

<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 21 Apr 2022 22:41

Re: Juridisch loket

Ja je kunt ze ingebrekestellen. Voorbeelden zijn idd op internet te vinden en zou het per aangetekende post versturen, dan heb je altijd een bewijs, mocht dit nu niet tot een oplossing leiden.
Laatst zelf ook gedaan om ergens vaart achter te zetten.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 14 Jun 2022 21:45

Re: Juridisch loket

Even een vraagje, want het zit me niet lekker maar ik was vanmiddag te flabbergasted om een directe reactie te geven.

Ik heb een vakantie geboekt naar een nog te openen park in Nederland. Nu werd ik vanmiddag gebeld dat de bouwwerkzaamheden zijn vertraagd en daardoor annuleren ze onze boeking (want ze gaan later open dan gepland). Ik heb al volledig betaald. Dat geld krijg ik teruggestort. Ik heb gevraagd of ze me een andere datum kunnen aanbieden, maar dat kon niet. Hun oplossing is dat ik bij een nieuwe boeking 25% korting krijg. Maar wat ik tot nu toe zie is dat andere opties 2 keer zo duur zijn dan wat ik nu betaald heb. Leuk dus die korting, maar als ik toch een andere datum wil gaan ga ik sowieso veel meer betalen.

Mag dit zomaar? In de algemene voorwaarden kan ik er niks over vinden zo snel.

Heb er echt de balen van en voel me met deze oplossing een beetje genaaid ofzo.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 14 Jun 2022 23:10

Re: Juridisch loket

<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 15 Jun 2022 08:24

Re: Juridisch loket

Dank je!

Ik heb ze nu een mail gestuurd dat ik teleurgesteld ben over deze oplossing omdat ik bij een nieuwe boeking veel duurder uit ben. Hopelijk komen ze daar met een reactie op.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 07 Aug 2022 17:23

Re: Juridisch loket

k heb afgelopen vrijdag een intakegesprek gehad bij een psycholoog, met doorverwijzing van mijn praktijkondersteuner van de huisarts. Hierbij werd pas aan het eind van het gesprek vermeld dat er een eigen bijdrage geldt, omdat zij geen contracten met zorgverzekeraars hebben afgesloten.

Had ze dit eerder moeten doen en kan ik dus onder betaling uit?

Het staat blijkbaar ook op de website, maar deze heb ik nooit bekeken. Ik wilde open het gesprek in zonder informatie over de persoon zelf. Bovendien heb ik nooit kosten betaald voor zorg, dus ging er (misschien naïef) vanuit dat ook dit vergoed zou worden vanuit mijn zorgverzekering. Ook de POH heeft hier niets over gezegd.)

Ik ga dit traject niet voort zetten, door de eigen bijdrage die voor elke sessie zal gelden. Dus verwacht niet de 10% korting te krijgen die ze kunnen bieden aan mensen met een laag inkomen. Ik heb een uitkering dus de eigen bijdrage van bijna €80 is een enorme hap uit mijn budget. Bovendien heb ik er gewoon een nare bijsmaak aan over gehouden dat ze dit niet, voor de zekerheid, aan het begin van het gesprek heeft benoemd.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Aug 2022 18:32

Re: Juridisch loket

Als ze dat wel had gedaan had je alsnog moeten betalen aangezien het wel tijd in haar agenda was die zij voor jou gereserveerd had. In dat opzicht had het dus niet uitgemaakt. Ze had het wellicht kunnen benoemen bij het maken van de afspraak, maar als het op haar site stond had je het wel kunnen weten.

Als zij zonder contracten werkt is het voor haar ook heel lastig om aan te geven wat er vergoed wordt aangezien Nederland zo ontzettend veel verzekeringen kent. Plus zij kan vooraf ook niet weten of de behandeling verzekerd is. Je moet namelijk wel een in de dsm vastgestelde aandoening hebben. Er zitten aan psychische hulp dus echt heel wat haken en ogen.
2015 💙
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 07 Aug 2022 18:41

Re: Juridisch loket

Ik denk ook dat je sowieso je eigen risico gaat moeten betalen.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 11 Aug 2022 09:32

Re: Juridisch loket

Bij ons zijn nieuwe kozijnen geplaatst. We hebben er een hoop gedoe mee, het glas kwam te laat, er moest noodglas in, veel fouten en beschadigingen in de afwerking, achterdeur sluit niet goed, draai/kiep systeem van de ramen op de slaapkamers werkt niet, rolluiken (die we al hadden en zijn blijven hangen tijden het zetten van de kozijnen, er moest alleen een nieuw gootje gemaakt worden voor het optrekband) werken niet meer doordat er iets blokkeert in dat gootje en bij twee stuks is hierdoor het optrekband geknapt en kunnen ze niet meer open... afspraken die steeds niet of half nagekomen worden... En dit is alleen de samenvatting 😑 het grootste deel van de kosten zijn al betaald, de laatste factuur (ongeveer 20%) moeten we betalen wanneer alles opgeleverd is. Voorlopig nog niet dus. Inmiddels duurt het alles bij elkaar al 1,5 maand, terwijl het in principe in die vier dagen in juni allemaal in één keer gefixt had moeten zijn. Algemene voorwaarden spreken over dat alles 'binnen redelijke termijn' klaar moet zijn en zo niet, dat het bedrijf het oplost. En dat het nu bouwvak is, helpt ook niet. Wat kunnen we hiermee? Ik baal vooral dat we nu boven de ramen en rolluiken niet fatsoenlijk open kunnen zetten en we gaan straks op vakantie terwijl er in één kozijn nog noodglas zit (enkel glas erin geklemd, zit niet erg stabiel). Is er iemand met verstand van dit soort zaken die ik een pb mag sturen?
december 2016
juli 2019
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Aug 2022 10:07

Re: Juridisch loket

Je zou een aangetekende brief kunnen sturen waarin je ze termijn geeft om het te maken? En anders stappen gaat ondernemen.

Laatste keer hebben wij ook half jaar gewacht met laatste % betalen omdat beschadigingen niet gerepareerd werden.
08/2018
05/2021
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 11 Aug 2022 11:37

Re: Juridisch loket

Je mag mij wel een PB sturen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

mannejurk

Noob

Berichten: 76

Geregistreerd: 23 Apr 2022 18:09

Bericht 28 Aug 2022 18:13

Re: Juridisch loket

Ik heb ook een vraag over een gesprek wat ik jaren geleden eens gehoord heb op de trein
Tja de treinwagons dat is tegenwoordig één grote ruimte, en als er dan een paar mensen een gesprek aan het voeren zijn, (eigenlijk roepen, en niet normaal praten bedoel ik)
Welnu het gaat over wat er toen gezegd geweest is. Mag dat hier of...?
Spreek altijd de waarheid, dan hoef je geen energie te steken in: wat heb ik wanneer tegen wie gelogen. Die energie kun je dan in je uiterlijk steken.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 24 Sep 2022 09:59

Re: Juridisch loket

Mag ik hier even een vraag stellen? Wij hebben online een fiets gekocht. Het in elkaar zetten was erg lastig. Uiteindelijk gelukt met een handig familielid. Fiets ging al heel snel stuk. Fietsenwinkel wilde dat we langskwamen in hun vestiging, 2 uur van ons vandaan. Wij zijn daarop naar een eigen fietsenwinkel gegaan. Frame is krom, niets aan te doen. Online fietsenwinkel wil dat we langskomen. Ze hebben in hun voorwaarden staan dat ze 3 keer een reparatie uit moeten voeren alvorens ze overgaan tot teruggave van het aankoopbedrag. We zijn erachter gekomen dat ze valse reviews op hun website hebben gezet. Op Trustpilot staat nu ook een melding dat dit bij hun webwinkel aan de hand is. Er zijn namelijk héél veel meer reviews zoals de onze. Maar wat nu? Ik wil gewoon een veilige fiets voor ons kind. Ik wil niet 3 keer op en neer rijden, ik ben het volledige vertrouwen kwijt in de veiligheid van dat ding, omdat zoveel anderen ook precies hetzelfde hebben meegemaakt. Kortom, ik wil mijn geld terug. We hebben al een andere fiets voor ons kind gekocht omdat we toch wát moesten.

Iemand advies?
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 24 Sep 2022 11:56

Re: Juridisch loket

Je moet een onafhankelijk, onbetwistbaar oordeel hebben dat de fiets niet te repareren is, dan is de nakoming van de koopovereenkomst blijvend onmogelijk, want ze kunnen die fiets nooit meer werkend en intact opleveren. Dat geeft je de mogelijkheid de koopovereenkomst te ontbinden wegens wanprestatie. Meer informatie vind je via https://www.wetrecht.nl/wanprestatie-wa ... lijkheden/.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 27 Sep 2022 08:03

Re: Juridisch loket

Dankjewel Kerel, duidelijk. Hoe kom ik aan een onafhankelijk oordeel? Wat maakt iemand onafhankelijk?
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 27 Sep 2022 08:29

Re: Juridisch loket

Een lokale fietsenmaker is al gauw deskundig, ik zou het daar eens proberen!
<<

Lavina

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 13 Okt 2022 16:58

Bericht 01 Nov 2022 18:20

Re: Juridisch loket

Knip
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Mrt 2023 11:04

Re: Juridisch loket

Ik heb twee verschillende vragen en hopelijk kan iemand me verder helpen.

- Bij de belastingaangifte blijkt dat we 800 euro minder terugkrijgen dan het oorspronkelijke bedrag omdat we teveel hypotheekrenteaftrek hebben ontvangen. Wij krijgen dit maandelijks. Wie weet hoe we dit bedrag omlaag kunnen laten zetten?

- In december kregen we een verkeersboete van onze vakantie in Italië in juli. Was 85 euro. Direct betaald maar het is per ongeluk dubbel afgeboekt. Ik heb inmiddels meerdere malen een Italiaanse en Engelse mail naar hun gestuurd met het verzoek het dubbel afgebikte bedrag terug te storten. Nooit reactie gehad en ook geen geld ontvangen. Rechtsbijstand kan me niet helpen omdat het bedrag te laag is. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen? Ik beheers de Italiaanse taal niet dus bellen is geen optie. Ik ken ook niemand die het wel goed spreekt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 29 Mrt 2023 11:15

Re: Juridisch loket

@lady: je kunt via de belastingdienst een voorlopige aanslag 2023 doen. Daarmee bepalen ze het bedrag wat je per maand terug krijgt voor je HRA. Dan moet je daar alleen even goed kijken wat je invult, zodat je minder terug krijgt dan nu.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 796

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 29 Mrt 2023 11:29

Re: Juridisch loket

Lady, ik had een tijdje terug ook een bedrag wat dubbel was afgeboekt. Ik heb toen de bank gebeld en zij gaven mij toen wat meer informatie (op welke dag het bedrag bij de winkel was bijgeboekt) en zeiden dat ik eerst contact moest opnemen met de winkel. Als de winkel niet wilde meewerken, kon ik terugkomen bij de bank en zou de bank een onderzoek starten.

Aangezien jij al een paar mails hebt gestuurd, zou ik nu je eigen bank bellen om te vragen wat zij voor je kunnen betekenen. Je hebt het niet zelf dubbel overgeboekt toch?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Mrt 2023 12:03

Re: Juridisch loket

Bedankt voor de tip Prosecco, ik ga er naar kijken.

Maan, ik heb het uiteindelijk wel zelf overgeboekt. De eerste twee keren dat ik het overschreef werd het gelijk weer teruggeboekt en de derde keer ging hij er dus dubbel af. Ik zal eens informeren bij de Rabobank.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 29 Mrt 2023 12:28

Re: Juridisch loket

Je kunt de voorlopige aanslag ook wat lager invullen zodat je minder terug krijgt en zeker niet hoeft bij te betalen.

Mijn ervaring is met Italiaanse boetes dat je, hoe dan ook, niks gedaan krijgt. Wij hebben zelfs eens aangetekend dingen verstuurd en nooit iets terug gehoord.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Mrt 2023 11:19

Re: Juridisch loket

Pure* schreef:Je kunt de voorlopige aanslag ook wat lager invullen zodat je minder terug krijgt en zeker niet hoeft bij te betalen.

Mijn ervaring is met Italiaanse boetes dat je, hoe dan ook, niks gedaan krijgt. Wij hebben zelfs eens aangetekend dingen verstuurd en nooit iets terug gehoord.

Daar was ik al bang voor. Ze zullen wel denken: Voor die toeristen doen we geen enkele moeite. Beetje jammer wel.

Voorlopige aanslag zal ik proberen aan te passen. Vervelende is dat wij allebei onregelmatig werken en dus ons loon heel moeilijk op voorhand in te schatten is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 31 Mrt 2023 13:57

Re: Juridisch loket

Toch raar dat rechtsbijstand het zelf niet betaald
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Mrt 2023 18:45

Re: Juridisch loket

MrsMath schreef:Toch raar dat rechtsbijstand het zelf niet betaald

Ja?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Apr 2023 10:45

Re: Juridisch loket

MrsMath schreef:Toch raar dat rechtsbijstand het zelf niet betaald

Waarom zou rechtsbijstand dit moeten betalen?

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers