Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Aug 2022 23:02

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Vanuit ons vorige huis was het 250 meter en dat liepen we altijd. Vanuit ons huidige huis is het 125 meter en dat is met de fiets of auto zelfs langer. Wij lopen dus altijd. Wij hebben een achterom en dan is het letterlijk 1 straat oversteken. Als het schoolplein aan de anderen kant van de school had gelegen dan was het nog dichterbij geweest.

Vroeger had deze school een regel dat bepaalde straten niet op de fiets mochten komen en lopend moesten komen. Dat had vooral te maken met de capaciteit van het fietsenhok. Tegenwoordig is die regel er niet meer. De school is nu een stuk kleiner en veel meer kinderen worden standaard met de auto gebracht dan vroeger. Er zijn maar echt heel weinig kinderen die lopend naar school gaan.
2015 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 06 Aug 2022 23:12

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Hier is school en opvang op 200m. Uiteraard ga ik altijd lopend (nu nog opvang). Dochter kiest nu zelf voor loopfiets, fiets met zijwieltjes of met mij mee te lopen. Tot haar derde ging ze bijna altijd in de duowagen.
Over 2 jaar verhuist de school en is die op 550m. Fiets vind ik sowieso teveel moeite om te pakken, ik loop zulke afstanden liever. 750m zou ik denk ik wel net een twijfelgeval vinden voor fiets/lopen maar bij geen haast zou ik lopen kiezen.
Mijn dochter kan dat wel prima lopen. Kan me voorstellen dat het wel pittig is voor een net naar school gaande kind. Dus misschien gewoon proberen en als het teveel gevraagd is voor haar, dan na een tijd misschien nog eens proberen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 06 Aug 2022 23:50

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

School is hier nu 100 meter vandaan dus dat lopen we altijd. Vorige school woonden we 1,4 kilometer bij vandaan. Daar wisselden we af met lopen, fietsen en de auto. Als het slecht weer was met de auto, goed weer maar niet zoveel tijd op de fiets en bij goed weer en tijd genoeg gingen we lopen. Voor dochter nam ik met lopend ophalen vaak wel de step mee omdat ze dan moeier was en soms wel erg langzaam liep dan.
2010 2012
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 06 Aug 2022 23:56

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Zijn school van nu is 10km, dus dat rijden we, zijn nieuwe school per februari is 1.3km maaaaar er zit giga berg voor die we op moeten. Dus we gaan óf lopen óf we pakken de schoolbus die langsrijdt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 07 Aug 2022 00:27

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Wij wonen op 600 meter van school.
We doen dat fietsend. Vooral omdat we voor corona altijd gelijk doorfietste naar werk.
Nu is dat minder maar gaan we alsnog fietsend omdat ze na schooltijd naar de BSO gaan. Die ligt op 2 km dus voor de terugweg handig want dan halen we ze ook met de fiets weer op.

Bij regen gaan we vaak wel lopend en heel soms met de auto als het echt keihard waait zodat je paraplu kapot gaat.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 07 Aug 2022 00:30

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Eerst woonden we 200 meter van school en dat deden we altijd lopend, heel soms met de fiets.

Een jaar geleden zijn we verhuisd, maar de kinderen blijven wel naar dezelfde school gaan. Nu is het 2,5km en dat fietsen we altijd. Alleen als het bij wegbrengen al hard regent, brengen we ze met de auto zodat ze niet zeiknat op school aankomen.
2012 & 2016
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 07 Aug 2022 00:51

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

De opvang zit in hetzelfde pand als de school straks. En dat is op 500 meter. Maar dat is hier de wijk uit en oversteken. Dan zijn we er al en dat lopen we gewoon. Hij loopt ook makkelijk al een hele dag door de dierentuin enz. Dus dit red hij met gemak. We doen er ook maar 4/5 minuten over en dat is dan met onderweg 20x mama kijk dit. Mama kijk dat. Man start pas na 9 uur met werken dus die kan hem dan weg brengen. Op vrije dagen van mezelf breng ik hem.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Aug 2022 00:59

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Nu nog 500 meter. Ik ga altijd fietsen, weer of geen weer. V fietst zelf vanaf groep 1 of we gaan met de bakfiets.

Straks is het meer, zo'n 12 minuten met de fiets. Dan gaat ze ook zelf fietsen of bakfiets. Ook met regen. De auto duurt veel langer.en ik heb een goede regenjas, broek en laarzen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem332

Bericht 07 Aug 2022 06:36

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

250 meter naar school en 30 meter naar de opvang.

Ik loop altijd, kind loopt, stept of fietst.
Geen haar op mijn hoofd die erover na denkt om dit te doen met een auto.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 07 Aug 2022 07:40

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Hier zit de school op 8 komen brengen we ze altijd met de auto. Tot vorig jaar was het wel nog zo dat de oudste op de grote school zat en de jongste op de kleuterschool, die liggen zo’n 400 meter uit elkaar. Dan parkeerde ik bij de kleuterschool en liep met de oudste naar de grote school. Maar vanaf komend jaar zitten ze allebei op de grote school en breng ik ze dus daarheen met de auto.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 07 Aug 2022 09:58

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Net geen kilometer. Meestal loop ik en fietsen ze zelf maar ze lopen het ook gerust.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 07 Aug 2022 10:11

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Onze school is 3 en 3,5 km ver. Ik breng en haal ze met de auto. Na de zomervakantie gaan ze samen fietsen. Groep 5 en 7 zitten ze dan en de jongste zit dan in het gebouw het dichtst bij huis.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Aug 2022 10:15

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Wij wonen ongeveer 1 km van school en fietsen elke dag. Ook als het regent.

We zouden het ook kunnen lopen maar dat betekent een kwartier eerder weg van huis en dat lukt nooit 😅
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Aug 2022 11:06

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Bij ons is het anderhalve kilometer en we brengen haar op de fiets, tenzij het flink regent, dan met de auto. Lopend kost te veel tijd.

Als ze een keer een grotere fiets heeft waarmee ze harder kan fietsen, zal ze vast zelf naar school fietsen (samen met één van ons uiteraard).
❤ 7 juni 2018
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 07 Aug 2022 18:00

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Sublimo schreef:Hier zit de school op 8 komen brengen we ze altijd met de auto. Tot vorig jaar was het wel nog zo dat de oudste op de grote school zat en de jongste op de kleuterschool, die liggen zo’n 400 meter uit elkaar. Dan parkeerde ik bij de kleuterschool en liep met de oudste naar de grote school. Maar vanaf komend jaar zitten ze allebei op de grote school en breng ik ze dus daarheen met de auto.


Bedoel je met grote school de middelbare school? En worden ze dan gebracht? Ik dacht dat kinderen dan zelf altijd wel fietsen. Dat was voor ons vroeger 15 km en voor onze dochter zal het 5 km zijn (vmbo of havo) of 13 (vwo).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Aug 2022 18:40

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Alexis schreef:
Sublimo schreef:Hier zit de school op 8 komen brengen we ze altijd met de auto. Tot vorig jaar was het wel nog zo dat de oudste op de grote school zat en de jongste op de kleuterschool, die liggen zo’n 400 meter uit elkaar. Dan parkeerde ik bij de kleuterschool en liep met de oudste naar de grote school. Maar vanaf komend jaar zitten ze allebei op de grote school en breng ik ze dus daarheen met de auto.


Bedoel je met grote school de middelbare school? En worden ze dan gebracht? Ik dacht dat kinderen dan zelf altijd wel fietsen. Dat was voor ons vroeger 15 km en voor onze dochter zal het 5 km zijn (vmbo of havo) of 13 (vwo).


De jongste zat tot vorig jaar op de kleuterschool, vanaf volgend jaar zitten ze allebei op de grote school, lijkt me wel duidelijk dat dat niet over de middelbare gaat. Anders zou de jongste direct vanaf de kleuterschool naar de middelbare gaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 07 Aug 2022 18:48

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Oh ja logisch. Te snel gelezen. Bij ons werd de middelbare school vroeger de grote school genoemd, denk dat ik daarom in de war was. Kleuterschool en lagere school bestaan sinds 1985 niet meer ;).

Edit, oh wacht, daar zitten groep 0-1-2 in een ander gebouw. Nee dan snap ik hem.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 07 Aug 2022 19:18

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Haha ik woon in België en ze hanteren hier een wat andere terminologie. Eigenlijk is het kleuterschool (2,5-6 jaar) en lagere school (tot 12 jaar), maar de kinderen noemen de lagere school de grote school en dat heb ik zo overgenomen.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 07 Aug 2022 21:20

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Wij wonen 2.2 km van school. Met de 2 oudsten lopen we vaak. Zijn dan 25 minuten onderweg. Als de jongste mee moet dan op de fiets.
Die weigert te lopen.
Twee oudsten (7 en 8) lopen overigens gemakkelijk 10km of meer. Die lopen heel vaak met opa hele einden.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 07 Aug 2022 23:01

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Wij wonen 1,1 km van de school. Op werkdagen doen we dit op de (bak)fiets, omdat ik daarna gelijk door moet naar werk & het niet red met lopen als ik terug moet om m’n fiets te halen.

Op vrije dagen wisselt het, soms gaat hij op de step, soms lopen we met dochter in de wagen, soms op z’n eigen fiets & soms met de bakfiets.
We lopen het dan in 10/11 minuutjes.

Maar zoon vindt lopen leuk & gezellig, lopen altijd veel. Op vakantie liep die gewoon 8 km op z’n gemak mee zonder problemen. Alleen ik heb die tijd niet altijd 😅
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 08 Aug 2022 08:30

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

De afstand is 270 meter.
We lopen eigenlijk altijd naar school.
Als ik daarna moet werken ofzo, dan fietsen we.

Met de auto ia geen doen. Het is een smalle en drukke straat met weinig parkeerplek. En we moeten omrijden, dus dan ben je 2x zo lang onderweg.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Aug 2022 08:45

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Mijn kinderen hebben altijd gefietst. Ik vond vroeger die regel zo stom dat je binnen de bebouwde kom niet met de fiets kocht komen, en daarbuiten wel.
Ik ben gelijk vanaf het begin met de gaan fietsen. Lopen doen we genoeg, maar niet naar school.
Ik geen 500 meter trouwens denk ik.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 08 Aug 2022 10:57

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Karnemelk schreef:Mijn kinderen hebben altijd gefietst. Ik vond vroeger die regel zo stom dat je binnen de bebouwde kom niet met de fiets kocht komen, en daarbuiten wel.
Ik ben gelijk vanaf het begin met de gaan fietsen. Lopen doen we genoeg, maar niet naar school.
Ik geen 500 meter trouwens denk ik.


Huh dat vind ik ook een rare regel! Is toch ook gewoon gezond en ze leren er echt veel van vind ik.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Aug 2022 11:33

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Heeft te maken met krappe fietsenstallingen denk ik?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Aug 2022 11:48

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Alexis schreef:
Karnemelk schreef:Mijn kinderen hebben altijd gefietst. Ik vond vroeger die regel zo stom dat je binnen de bebouwde kom niet met de fiets kocht komen, en daarbuiten wel.
Ik ben gelijk vanaf het begin met de gaan fietsen. Lopen doen we genoeg, maar niet naar school.
Ik geen 500 meter trouwens denk ik.


Huh dat vind ik ook een rare regel! Is toch ook gewoon gezond en ze leren er echt veel van vind ik.


Was bij ons op school vroeger ook zo, had inderdaad te maken met de hoeveelheid plekken in de fietsenstalling. Die regel is er tegenwoordig niet meer. De directeur keek mij ook best vreemd aan toen ik dat bij de intake vroeg. J zit nu namelijk op dezelfde school als waar ik vroeger op heb gezeten. Er zijn nu een stuk minder kinderen, er zitten nu rond de 150 leerlingen op school. Als die allemaal op de fiets komen betekend dat dus ook 150 fietsen op het plein kwijt moeten. Ik denk dat er op het plein goed plek is voor zo’n 80-100 fietsen. Nu is de tijd natuurlijk heel anders dan vroeger toen wij naar school gingen. Toen was de school ook groter en werden er minder kinderen met de auto gebracht.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo