Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Suppen

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 07 Mei 2022 21:35

Suppen

Wie gaat er wel een suppen? En dan alleen of altijd met anderen?
Het lijkt mij wel leuk om te gaan doen en kwam vandaag een goede aanbieding voor een sup tegen, dus twijfel of ik die morgen moet gaan halen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Mei 2022 21:43

Re: Suppen

Mijn moeder doet het heel fanatiek en ik doe wel eens mee. Alleen vind ik er geen hout aan, maar ik windsurf ook en dat contrast qua tempo is ook wat groot haha.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem331

Bericht 07 Mei 2022 21:57

Re: Suppen

Ik heb 2 boards. Mooie weer kriebelt, ze moeten weer van zolder.

Ik sup met de kinderen, de honden, de buurvrouw, mn vriendin, haar kinderen en mijn broer. Niet allemaal tegelijk natuurlijk, maar er gaat altijd wel iemand mee.
Ik denk dat ik ga investeren in een elektrische pomp.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Mei 2022 22:11

Re: Suppen

M'n vriend en ik hebben dit twee keer gedaan nu. De eerste keer waren we ergens op een plas en in een uur is het mij niet één keer gelukt om op het board te gaan staan. Echt onmogelijk. Wel gelachen, maar was verder beetje jammer. M'n vriend kon wel staan, maar daarna donderde hij alweer in het water.

Vorig jaar ergens anders weer gedaan en dat was een wereld van verschil. En ik denk nu dat de boards de eerste keer gewoon veel slechter en zachter waren, want vorig jaar ging het perfect en we vonden het echt leuk! Gaan we deze zomer zeker weer een keer doen. Ga waarschijnlijk ook nog een keer met de PV van m'n werk.
❤ 7 juni 2018
<<

Fleur

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 23 Nov 2013 20:49

Bericht 08 Mei 2022 01:40

Re: Suppen

Ik heb 2 sups. Een brede en iets smallere.
Alleen ga ik eigenlijk nooit suppen (dat vind ik niks aan). Meestal ga ik met m’n zusje. De hond gaat ook regelmatig mee.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 10 Mei 2022 00:21

Re: Suppen

Nou ik heb em maar gewoon gehaald! Zonder board gaat het er anders sowieso niet van komen.
En klopt Bliss, ze moeten echt hard opgepompt worden. Ik vond em al redelijk ver opgeblazen, maar volgens de meter moest het nog veel verder. Alleen het oppompen is al een workout:)
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 10 Mei 2022 05:31

Re: Suppen

Ik heb een eigen sup en mijn vriend ook. We suppen sinds vorig jaar zomer. Ik sup eigenlijk alleen met hem. We waren wel een app groepje gestart met wat suppers hier in de wijk, maar vorig jaar is daar nog geen echte sup afspraak uit gekomen.

Ik vind suppen heerlijk. Al is het soms maar even een uurtje wat heen en weer suppen op het water hier achter ons. Kan soms wonderen doen na een lange werkdag.

Leuk dat je er een gehaald hebt Jorja! Veel sup plezier.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 10 Mei 2022 11:59

Re: Suppen

Dit suppen zou ik ook nog graag eens een keer doen. Is het moeilijk? Vooral; vraagt het veel energie? Het ziet er namelijk altijd rustgevend uit. Maar kan me niet voorstellen dat ik überhaupt overeind kom.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 10 Mei 2022 22:30

Re: Suppen

Mn moeder heeft er één en gaat bij mooi weer regelmatig met mijn kinderen. Die supten zo weg ik had wat minder talent haha maar vind het wel leuk om te doen
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Mei 2022 15:19

Re: Suppen

Ik heb ook een sup en vind het erg leuk. We wonen aan het water, dus dat is makkelijk. Binnenkort neem ik 3 lessen voor beginners, zodat ik wat tips krijg qua techniek. Ik ben benieuwd!

Eigenlijk zou ik wel wat vaker (vaker dan nooit 🤣) ergens anders gaan suppen, maar ik vind dat oppompen echt verschrikkelijk. Thuis kan hij opgepompt opgeruimd worden, maar als ik eerst met de auto moet kan dat niet. Hebben jullie toevallig tips voor elektrische pompen? Het laatste stuk handmatig pompen is geen probleem en lijkt me logisch om de druk goed op te bouwen.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 11 Mei 2022 15:31

Re: Suppen

Boerenkool schreef:Dit suppen zou ik ook nog graag eens een keer doen. Is het moeilijk? Vooral; vraagt het veel energie? Het ziet er namelijk altijd rustgevend uit. Maar kan me niet voorstellen dat ik überhaupt overeind kom.


Ik kan niet jouw energieniveau inschatten, maar je kan het proberen op rustig water (zonder stroming) en dan op je knieën. En het oppompen door iemand anders laten doen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Mei 2022 15:55

Re: Suppen

Ik vind het niet inspannend, tenzij je echt tempo gaat maken ofzo. Gewoon kalm een rondje is niet meer inspanning dan een rondje wandelen, vind ik. Kleine sidenote, ik sta al mijn hele leven op surfplanken etc.
R. 2013
D. 2016
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 11 Mei 2022 21:01

Re: Suppen

Ik heb het ooit één keer gedaan in de branding bij Scheveningen en vond dat heel leuk (wel een fikse workout!), maar daarna is het er nooit meer van gekomen. Wilde vorig jaar een sup kopen maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik zwanger was en nu ook nog geen tijd er voor heb, maar wie weet volgend jaar!
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jul 2022 11:34

Re: Suppen

Ook een up voor deze!

Ik heb straks een sup clinic met mn hond. Afgelopen week op vakantie aan het water veel gesupt, ook met hond. Nu een clinic met een aantal anderen, wel zo gezellig.

Zijn hier nog fanatieke suppers? Eventueel in Friesland (omgeving Drachten) om eens samen te suppen?
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jul 2022 11:36

Re: Suppen

Leekstermeer is trouwens een aanrader om te suppen mocht je daar in de buurt wonen. Net als de leyen in Rottevalle.
Gratis tip 😉
<<

Annouk.

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 152

Geregistreerd: 06 Okt 2013 20:37

Bericht 24 Jul 2022 12:55

Re: Suppen

Leuk dat je straks een clinic hebt Karnemelk! Hoe was het?

Ik sup al een aantal jaar, soms met hond. Ik ga zowel alleen als samen met iemand. Sinds een aantal weken heb ik 1x per week suples en dat is echt heel leuk! Ik heb al meerdere technieken geleerd om bochten te maken en ook ligt het tempo vrij hoog waardoor m’n snelheid ook omhoog gaat 😊 Ik hoop in de winter ook door te gaan met de lessen. Zijn er meer die ook bij kouder weer blijven suppen?
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 24 Jul 2022 14:47

Re: Suppen

Gympie schreef:Ik heb een eigen sup en mijn vriend ook. We suppen sinds vorig jaar zomer. Ik sup eigenlijk alleen met hem. We waren wel een app groepje gestart met wat suppers hier in de wijk, maar vorig jaar is daar nog geen echte sup afspraak uit gekomen.

Ik vind suppen heerlijk. Al is het soms maar even een uurtje wat heen en weer suppen op het water hier achter ons. Kan soms wonderen doen na een lange werkdag.

Leuk dat je er een gehaald hebt Jorja! Veel sup plezier.


Hoe vaak kun je sup zeggen in 1 bericht 😂. Maak er graag drankspelletje van: als ze sup zegt, drinken!

OT: ik heb een evenwichtsstoornis en kan niet suppen. Vind het ook een ontzettend stom woord.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jul 2022 15:35

Re: Suppen

Ja heerlijk! Ruim 4 kilometer gedaan.
Mooie route door een heel groot stuk bos. Echt heel leuk. Kikkers en salamanders tegengekomen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 24 Jul 2022 21:52

Re: Suppen

Toevallig 1,5 werk geleden voor het eerst gesupt met ons personeelsuitje. Was ergens in Friesland, maar weet niet precies waar 🙈 Earnewald ofzo? Kregen een route mee, maar totaal geen uitleg verder. De terugweg was pal tegen de wind in en met alle stromingen van boten erbij vond ik het behoorlijk zwaar! Niet gevallen, maar wel veel spierpijn de dag erna. Vanmorgen heb ik gesupt op het Leekstermeer. Dit was een stuk relaxter, erg leuk! Wil best een keer in de buurt ergens suppen, Karnemelk, maar heb zelf geen sup.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem331

Bericht 24 Jul 2022 22:07

Re: Suppen

Ik heb er 2 @Suus 😆
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 07 Aug 2022 10:56

Re: Suppen

Wij wonen sinds dit jaar aan het water dus dan mag een sup niet ontbreken. We hadden een 10’6 board van Mistral gekocht via Lidl, waar we veel goede verhalen over hoorden. Ook hier in de wijk hebben veel mensen dit board. Helaas was hij na twee maanden al lek maar gelukkig kregen weer voor onze vakantie naar Italië een nieuwe toegestuurd. Deze bleek in Italië ook te lekken bij de kitranden 🙄. We hebben nu ons geld terug gekregen en ik heb net een nieuw board van Moai besteld. Naast dat ze inderdaad mooi zijn (Moai is mooi in het Fries :smile: ) schijnen ze ook erg goed te zijn. Ik ben benieuwd!

Wij sappen met name hier in de wijk. En we hebben hem dus meegenomen naar Italië, wat ook erg leuk was.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 07 Aug 2022 18:57

Re: Suppen

Leuk Lady! Zonde eigenlijk dat die andere zo snel stuk waren. Hopelijk bevalt de nieuwe beter en blijft deze ook heel!

Ik pas op een huis aan het water en hier staat ook een sup van Moai. Ik heb het nu twee keer gedaan en ik vind het leuk om te doen. Waarschijnlijk zou ik het niet doen als ik eerst met die plank ergens naartoe moet, maar zo vanuit huis vind ik het wel een succes.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 09 Aug 2022 22:26

Re: Suppen

Ik vind suppen ook heel erg leuk. Heb nog geen eigen, dus tot nog toe huur ik m of ik ga samen met een vriendin die er 2 heeft. Ik ga eigenlijk altijd samen, alleen vind ik niet leuk.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers