Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dubbele gevoelens voor mijn man en een vriend

<<

Moonandallthestars

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 06 Aug 2022 20:29

Bericht 06 Aug 2022 20:30

Dubbele gevoelens voor mijn man en een vriend

Hi allemaal, bedankt dat jullie de tijd hebben genomen om mijn topic te openen.

Ik zal het verhaal zo kort mogelijk proberen te houden. Ik ben 25, getrouwd sinds 1,5 jaar en daarvoor hadden we zo'n 4 jaar een relatie.

Mijn man is geen slecht persoon, laat ik dat voorop stellen. Ons leven samen is zo slecht nog niet. We wonen samen in het buitenland en hebben meerdere toekomst plannen hier. Echter ben ik een half jaar geleden achter iets gekomen waar ik (achteraf gezien) liever niet achter was gekomen. Eerder in onze relatie is hij meerdere malen met dezelfde meid vreemd gegaan. Al weet ik dat dat jaren terug is gebeurd, zat het me natuurlijk niet lekker. Had ik hem moeten verlaten op het moment dat ik er achter kwam? Geen idee. Net getrouwd, super plannen aan het maken voor de toekomst, op dat moment ondanks de pijn en het weet deed ik dit niet.

En je weet het, wanneer je iemand vergeeft voor vreemdgaan, moet je hier niet meer over beginnen, anders had je diegene beter niet kunnen vergeven. Toch? Pijn voelen lijkt me redelijk, maar het steeds op brengen niet. Ik denk dat ik hierdoor hem inderdaad wel heb vergeven, maar echt 100% van hem houden doe ik denk ik niet meer. Anders, in ieder geval. Ik kijk anders tegen hem aan en merk dat ik me sinds die tijd gewoon weg anders voel tegen over hem. Ik kan het gevoel moeilijk beschrijven. Ik weet wel dat ik van hem hou, dat ik een goede vriend aan hem heb, maar dat ik mogelijk toch een soort muur heb opgebouwd die niet te doorbreken viel het afgelopen half jaar. Fysiek voel ik me (bijna) niet meer aangetrokken. Ik denk dat dat in verband staat met de rest.

2 maanden terug leerde ik een jongen kennen, puur vriendschappelijk. We zaten op dezelfde trein voor 2,5 uur en hadden heel wat gemeenschappelijke interesses. Uitgepraat kwamen we niet. Na onze reis wisselde we gegevens uit, we woonden namelijk ook nog eens toevallig in het zelfde land. Sindsdien hebben we contact over en weer op Whatsapp, sporadisch. Het verbaasd me dat 2 mensen zoveel gemeenschappelijke interesses kunnen hebben. We hebben het allebei druk, vandaar het sporadische contact, maar contact is er bijna elke dag wel en dan komen alle onderwerpen voorbij, waar we allebei dezelfde visies en interesses over delen.

Ik dacht niet verliefd te kunnen worden op een ander, maar blijkbaar is dat er toch tussen door geslipt. Begrijp me niet verkeerd, het is normaal totaal mijn type niet en ik heb meerdere mannelijke vrienden waar ik nooit wat voor heb gevoelt. Dit zag ik dus ook niet aankomen. Een knappe man is het zeker, maar het is het soulmate gevoel dat me zo aantrekt. Al onze gesprekken zijn altijd vriendschappelijk, hij weet namelijk sinds de treinreis al dat ik getrouwd ben.

Vandaag vroeg hij of ik binnekort tijd heb om een koffie te drinken, hier heb ik nog niet op gereageerd. Een koffie drinken met een vriend hoort te kunnen, maar niet met een man waar je gevoelens voor begint te krijgen, denk ik. Het schuldgevoel overvloeid. Naar mijn man toe, naar mij zelf. Maar ook naar hem, omdat ik niet weet of ik deze vriendschap zo voort kan zetten.

Ik betrap mezelf erop dat ik mezelf soms afvraag hoe het gelopen zou zijn, als ik gewoon weg was gegaan toen ik hoorde dat mijn man vreemd was gegaan. En ook dan overmand het schuldgevoel me. Mijn man en ik kijken tegen veel dingen anders aan, niet al onze toekomst plannen zijn gelijk, laat ik het zo zeggen. Nooit aan geirriteerd, tot dat ik iemand leerde kennen die wel precies dezelfde visies deelt en die hetzelfde tegen het leven aan kijkt als ik. Ik zit in dubio. Over of ik de koffie afspraak moet aanvaarden, of ik de gehele vriendschap moet stop zetten, of ik m'n kop erbij moet houden en moet proberen vol voor mijn man te gaan en de muur zien af te breken. Ik weet het niet. Misschien kan iemand hier mij wat meer verstand aan praten.

Sorry voor het lange verhaal, maar opgelucht en wel. Dat moest er uit.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 07 Aug 2022 06:36

Re: Dubbele gevoelens voor mijn man en een vriend

Je beschrijft dat sinds je er achter bent gekomen dat je man ooit vreemd gegaan is, je gevoelens voor hem zijn veranderd. Ik weet niet hoe je erachter bent gekomen, maar ik zou hem zeker confronteren met je bevindingen. Dan worst het verhaal compleet. Nu weet je (waarschijnlijk) niet precies hoe het gegaan is en wellicht kan een compleet verhaal ervoor zorgen dat jij wel kan kiezen wat je ermee wilt: hem vergeven of bij hem weggaan. Je zegt dat je hem hebt vergeven, maar het klinkt eigenlijk niet alsof het zo is. Je wilt het misschien wel, maar het lukt je nog niet.

En ik zou de koffie-date met die andere man niet doen. Niet dergelijke uitdaging opzoeken terwijl je nog geen beslissing hebt gemaakt over je huwelijk. Ik zou het contact verbreken eigenlijk, dit lijkt me niet wenselijk icm jouw huidige situatie. Om een goed doordacht besluit te kunnen nemen, moet je niet bezig zijn met gevoelens voor een ander.

Sterkte met deze situatie 🍀
december 2016
juli 2019
<<

Happywinelady

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 09 Sep 2022 15:44

Bericht 11 Sep 2022 17:40

Re: Dubbele gevoelens voor mijn man en een vriend

Ik snap heel goed je gevoel naar je man, en denk dat je je daar niet schuldig over hoeft te voelen. Dat de gebeurtenissen uit het verleden wat met jouw gevoel en relatie hebben gedaan lijkt me onvermijdelijk. En daar is hij in eerste instantie debet aan. Het is niet zo dat jij als je zegt dat t vergeeft er nooit meer over mag hebben, ik vind dat je al een hele mooie stap hebt gezet door het te willen vergeven. Klinkt inderdaad alsof het basis van de relatie een flinke knauw heeft gehad en de vraag is of dat weer helemaal bij trekt met de tijd of niet.

Logisch ook dat je t contact met de man waarin je qua normen en waarden en interesses zo goed matcht zo leuk vind en er meer bij gaat voelen. Als je je man niet meer echt binnen laat kan daar mogelijk ook een soort van eenzaamheid ontstaan die deze jongen nu invult. Ik denk dat t vooral belangrijk is dat je met je man gaat praten over hoe jij nu in de relatie zit en goed uitzoekt of dat nog te redden is. Als jullie daaruit zijn dan zou ik pas afspreken met iemand waar je meer voor voelt.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers