Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

<<

Alexis

Kletskop

Bericht 06 Aug 2022 18:13

Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Wij woonden 200 meter van school, dus dat was uiteraard lopen. Nu zijn we verhuisd en heb ik even met runkeeper gekeken hoe ver het nu is. Het is zo’n 750 meter lopen. Lopen jullie kinderen dat, of toch maar fietsen? Onze dochter is 4. Over die 200 meter deden we altijd 5 a 7 minuten, dus er zit nog niet veel tempo in ;).
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Aug 2022 18:34

Re: Welke afstand lopen jullie kinderen naar school?

Bij ons is het 350 meter lopen naar school. Dat doen we al vanaf het begin lopend. Bij ons in de buurt is een klein winkelcentrum, dat is ongeveer 1 km lopen. Dat loopt de oudste ook al heel lang, dat deed ze volgens mij al voor ze op school zat. Dus ik denk dat je dit prima kan lopen met je dochter.
AfbeeldingAfbeelding
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Aug 2022 18:42

450 meter maar wij lopen nooit.. altijd fiets of bij regen auto.
Dochter van 4 zou dat goed kunnen die afstand lopen.
Afbeelding
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 06 Aug 2022 18:49

650 meter. Met zoon liep ik altijd omdat ik dochter dan in de buggy had. Nu hij (inmiddels 7) kan fietsen en dochter ook naar school gaat gaan we ook wel eens op de fiets maar lopen het ook regelmatig. Alleen op de terugweg pak ik voor dochter wel vaak de fiets (of haar step ofzo) omdat ze dan moe is en dan is het voor haar net even teveel.
<<

Alexis

Kletskop

Bericht 06 Aug 2022 18:54

Op de dagen dat ik werk, moet ik haar op de fiets brengen (en bij regen met de auto). Dus lopen zal alleen op woensdag en vrijdag zijn.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Aug 2022 19:01

Onze school is 1,4km lopen. We gingen meestal op de fiets, nu met baby lopend.
Oudste van 6 kan dit makkelijk lopend. Middelste van net 4 kan het lopend, maar gaat eigenijk altijd op de loopfiets of haar te kleine 12 inch fiets (daar kan ze niet zo hard op, kan ik het lopend bijhouden, haha).
❤ augustus 2015
❤ juni 2018
❤ januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 06 Aug 2022 19:01

Eh niet. 😅
School is 400 m lopen. Meestal staat hij op het meerijdplankje. Hij kan het wel maar is lui. Idem dito met kortere of langere stukken.
Lieve kleine man. 01-04-2017
Lief klein meisje. 22-09-2020

Afbeelding

Afbeelding
<<

Alexis

Kletskop

Bericht 06 Aug 2022 19:14

Wij zijn zelf nogal lopers, veel in beweging. Ik wil dat onze dochter eigenlijk ook graag meegeven. Maar ik ben wel bang dat dit voor haar nog wat ver is, zeker na school als ze moe is.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Aug 2022 19:16

Wij wonen ongeveer 1km van school. Dit doen we meestal met de fiets. Soms loop ik bij het halen. Ze zijn 5 en 4 en kunnen dat makkelijk.

Ik schrik wel van dat er best veel al in dit topic met regen met de auto gaan op zulke korte afstanden. Rijden jullie daarna gelijk door naar het werk?
Ik heb mij op school opgegeven als verkeersouder om dit juist te ontmoedigen bij ouders.
Zelf kan ik niet meer op 2 handen tellen hoe vaak ik al bijna ben aangereden door haastende ouders die niet nat willen worden. Er wordt dan veel minder opgelet op andere weg gebruikers om de auto zo dicht mogelijk bij de school te kunnen zetten. Of parkeren zelfs op het fietspad waardoor ik er niet meer langs kan. Dit is een fietspad afgesloten van de rijbaan waar auto's niet eens mogen komen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 06 Aug 2022 19:17

Ik liep met zoon voordat hij naar school ging ook al veel, ook wel iets verder naar de winkels bijv. Dochter heeft heel lang in de buggy gezeten, en dat merk je nu wel als ze moet lopen 😅

Ik zou dan inderdaad de terugweg nog niet lopend doen denk ik.

Ik erger me daar ook wel eens aan Raven. Wij pakken dan gewoon een paraplu. Maar als je nog verder door moet naar werk snap ik het wel. Maar het geeft zoveel meer chaos en gevaar ook rond school inderdaad.
<<

Macaron

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 06 Aug 2022 19:34

School is bijna 2 km.
Wij lopen niet. Fietsen ook bijna nooit. We brengen eerst de kleine met de auto naar de opvang 12km enkele reis. Als zij vrij is heb ik meestal geen zin om de bakfiets helemaal uit de garage te halen.
En na het brengen direct door naar m'n werk.
Als ze beide naar school gaan, gaan we wel fietsen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Aug 2022 19:35

Ik kan niet fietsen met een paraplu en heb geen zeeën van tijd in de ochtend dus ik ga lekker met de auto als het regent. Vrij weinig zin om als een natte hond achter m'n laptop te zitten.

School is slechts een paar honderd meter lopen en dat doen ze al sinds ze kunnen lopen. Maar het zijn goede lopers, ze lopen ook 15km zonder mopperen.
R. 2013
D. 2016
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Aug 2022 19:36

Ik heb even gekeken, het is voor ons een kilometer. Mijn man brengt hem meestal met de fiets. Als ik wegbreng gaan we met de auto zodat ik meteen door kan naar het werk, anders is het wel heel erg inefficiënt en dat red ik dan gewoon niet qua tijd. Halen doe ik in principe lopend, mijn man doet dat soms met de fiets. Qua afstand kan het makkelijk lopend, erg snel gaat het alleen niet want we komen nog langs een speeltuin en moeten best een steile berg op maar ach. Ik vind alles tot een kilometer eigenlijk niet heel ver, ging er wel vanuit dat de meeste vierjarigen zulk soort afstanden wel makkelijk konden lopen. Maar dat schat ik blijkbaar verkeerd in.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 06 Aug 2022 20:07

Ik heb het even moeten opzoeken maar school is hier 650 meter van vandaan en beide lopen ze dat al vanaf dat ze 4 zijn makkelijk. Is zo een 8 min lopen.

Wij wandelen ook graag. De oudste kan echt lange stukken mee, de jongste is het sneller zat maar we zijn dat wel aan het oefenen
08-03-2010
08-02-2016
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Aug 2022 20:11

300 meter. Toen A net geboren was konden niet mee op de fiets, dus liepen we. Met een peuter van 2,5 deden we daar zo'n 20 minuten over. Kind motiveren is niet mijn hobby.
Sindsdien fietsen we, zijn we er in 2 minuten. J fietst nu zonder zijwieltjes, dus nu het wat rustiger is (geen 1000 kinderen die allemaal op hetzelfde tijdstip over één fietspad moeten) oefenen we de route en verkeersveiligheid. Dan doen we er wel iets langer over.
Auto doen we nooit. Moet ik zover parkeren dat ik net zo goed vanaf thuis kan komen. Of ergens in het gras neergekomen. Doen veel ouders ook, maar zou ik niet zo snel doen.
Afbeelding Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Aug 2022 20:14

Onze opvang en school is 1.3 km. Ik ga met de auto of met de fiets. Ik zou eigenlijk ook wel willen lopen maar daar maak ik geen tijd voor. Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die dat wel doen in deze wijk (vooral op dat zij dus niet haasten en daar de tijd voor nemen).
<<

Alexis

Kletskop

Bericht 06 Aug 2022 20:18

Toen ik nog op 5 min fietsen werkte, kon ik mijn dochter afzetten (bel gaat om 8.20) en dan om 8.30 op mijn werk zijn. Nu moet ik 35 min fietsen en heb ik ervoor gekozen minder uren te maken en om 9 uur te starten. Ik stop dan ook weer om 16.30, zodat ze niet tot 17.30/18.00 op de bso hoeft te blijven, maar ik haar om 17.10 kan ophalen. Ik vind dat haasten ook niet fijn (hoewel dat nu ook gewoon moet hoor, de bel gaat om 8.20 en dan duurt het vaak nog 5 min tot de juffen het poortje open maken en ik dus net niet op tijd op mijn werk ben). Als ik met de auto ga werken, loop ik naar school, loop naar huis en pak thuis meteen de auto. Als ik langs school rijd, moet ik omrijden en ergens anders parkeren, dan haal ik het niet.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Aug 2022 20:22

Even opgezocht en het is 800m. Heen meestal met de auto, omdat we dan daarna doorrijden naar kantoor of met de fiets (achterop).
Terug met de fiets (achterop) of lopend, want dan zit de jongste in de buggy. Of met de auto, maar dan wordt ze einde dag opgehaald bij de BSO.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Aug 2022 20:27

2 km, in een ander dorp. Wij fietsen zoveel mogelijk, de oudste twee fietsen zelfstandig van en naar school. De jongste fietste met 3,5 jaar deze afstand naar de psz in hetzelfde gebouw.
2011 2012 2017
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Aug 2022 20:40

Hier is het 350 meter en dat lopen ze allebei (4&5jr). Ik vind de fiets pakken meer gedoe. De middelste liep het ook naar de peuterspeelzaal met 2.5jr. De drie maanden daarvoor wisselend loopfiets, wandelwagen of zelf lopen, net waar tijd voor was en wat hij wilde.

750 meter is ongeveer naar oma voor ons, dat fietsen we bij voorkeur. Nu met baby gaan we lopen, de jongens gaan dan vaak op de step of loopfiets. Pas zijn we voor het eerst weer met de fiets geweest ☺️ Ik zou met tijdstress liever niet lopen en de fiets pakken. Kan ze zelf fietsen?
Laatst gewijzigd door Taeda op 06 Aug 2022 21:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Aug 2022 21:49

Wij wonen 1.2 km van school en lopen dat vrijwel nooit. Dat kost te veel tijd. Meestal gaan we met de auto omdat ik direct doorga naar het werk of ze juist vanuit het werk ophaal. Ik zou willen dat we vaker op de fiets konden gaan.

Overigens kunnen mijn kinderen prima grote afstanden lopen. Op vakantie lopen ze gerust 15 km door de bergen bijvoorbeeld. We lopen vaak naar het centrum of door de bossen.
19 april 2013 en 18 april 2015

Afbeelding
Afbeelding
<<

Alexis

Kletskop

Bericht 06 Aug 2022 22:01

Wat fijn Olivia. Hoe oud zijn jouw kinderen? Ik herinner me dat ik vroeger op vakantie vaak bergwandelingen maakte met mijn vader. Ik zal een jaar of 8 zijn geweest, mijn zusje was toen 3 en bleef bij mijn moeder en mijn oudste zus was toen 10 en kon dat ook niet volhouden. Dus ik hoop eigenlijk dat onze dochter dat straks ook kan.

Ze kan nog niet zonder zijwieltjes fietsen trouwens. Denk dat we de step het beste kunnen pakken, daar gaat ze het beste mee vooruit en er zit een koord aan, waarmee ik haar vooruit kan trekken als ze het niet meer volhoudt.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 06 Aug 2022 22:04

Wij wonen 1.7 km van school en we gaan met de fiets of met de auto. Laatste tijd sowieso veel met de auto omdat de jongste nog niet in de bakfiets mocht. Nu dat wel mag probeer ik meestal weer met de bakfiets te gaan, mijn man pakt sneller de auto. Met slecht weer gaan we sowieso met de auto. In mijn verlof haalde ik ze ook wel eens lopend op van de bso en de opvang maar dan nam ik de loopfiets mee zodat de middelste en de oudste daar afwisselend op konden. Ze vinden het toch vrij ver en vooral de middelste gaat dan echt zeuren.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Aug 2022 22:21

De afstand naar school is zo’n 1 km. De 2 weken dat ze nog naar school gingen en de jongste er was hebben we dat gelopen.. die van 6&8 kunnen dat makkelijk. Die van 3 wil alleen maar op het meerijdplankje/zitje. Maar dat wil hij voor elke afstand die we lopen, luilak.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Aug 2022 22:24

Wij wonen op 1 km van school en altijd op de fiets, behalve als het hard regent, dan brengen we zoon even met de auto meestal. Meestal fietsen we op de heenweg met hem mee en komt hij in de middag zelf naar huis.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen