Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 01 Aug 2022 22:35

Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 01 Aug 2022 22:51

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Getuigen in de rechtbank in een grote zaak met betrekking tot mensenhandel.
Niet vrijwillig overigens.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Aug 2022 22:55

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Wegzakken in drijfzand.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 01 Aug 2022 22:56

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Omg! Dat is gevaarlijk zeg!

Ik..

Kinderen krijgen 😅

En verder: bungee jumpen gok ik. Maar wat is gevaarlijk? Met de scooter ben ik meer gewond geraakt dan met bungee jumpen bijvoorbeeld.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 01 Aug 2022 23:03

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Duiken onder de grond midden in de stad Budapest tussen de rioolbuizen door. Achteraf gezien echt dom en gevaarlijk.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 01 Aug 2022 23:08

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Dat klinkt allemaal wel heel eng ja, brrr drijfzand ook.
Ik had een kind krijgen niet eens bedacht maar ik dacht echt dat ik dood zou gaan die dag (had ook gekund).

Ik dacht wel aan die keer tijdens een bergwandeling (er rondom) met een 3 jarige in slecht weer terecht komen en geen idee waar we zaten (of we beter terug konden of juist niet). Ik heb echt gehuild van geluk toen we eraf kwamen zeg.

Edit: Bungeejumpen lijkt me niet perse gevaarlijk als je het op een veilige manier doet toch? Wel doodeng hoor, ik doe het je niet na :smile:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 01 Aug 2022 23:13

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

In Canada uit de auto stappen terwijl er een grizzlybeer op 4-5 meter afstand stond. Hij stond achter een hoge vangrail, dat wel.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 01 Aug 2022 23:26

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Maple schreef:In Canada uit de auto stappen terwijl er een grizzlybeer op 4-5 meter afstand stond. Hij stond achter een hoge vangrail, dat wel.


Waarom deed je dat? :nopompom:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 02 Aug 2022 05:25

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Haha gewoon dom. We zagen een beer, zetten de auto langs de kant. In mijn geval heb ik alleen de deur even open gehad en ben ik met één voet naast de auto en de ander nog erin, gaan staan. Direct weer gaan zitten en deur dicht getrokken. Mijn ex was eigenwijzer, liep er niet op af hoor maar die vond het fascinerend genoeg om toch nog even te blijven staan. Beer had ons wel in de gaten maar was rustig aan het eten ofzo. Maar ik kan het in elk geval niemand aanraden.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Aug 2022 08:14

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

OMG, ik snap je eerste reactie wel. Maar jeetje wat gevaarlijk.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 02 Aug 2022 08:45

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Ben blij dat je weer in de auto bent gaan zitten Maple want ik vind bij mensen bij wie dat fout gaat vaak vooral natuurlijke selectie ;)
Jeetje Lady: drijfzand! Hoe ben je eruit gekomen? En Pure: wow, dat lijkt me ook heftig, krijg je daar goede begeleiding bij?

Ik ben twee keer bijna verdronken maar dat was natuurlijk niet bewust. Ik ben aangevallen door een wilde olifant, daar ben ik nog wel blij dat ik kan navertellen. Woonde toen in Zuid Afrika. Daar woonde ik overigens in 1 van de meeste gevaarlijke townships in de wereld en heb ik ook de dood in de ogen gekeken. En ik heb c.ocaine gemaakt in Colombia. Voordat mensen daar over vallen: het was júist een tour om mensen ervan te overtuigen nooit die drugs te gebruiken. De ingrediënten zijn echt bizar en hoe meer we ermee bezig waren hoe misselijker man en ik werden, en heel erg hoofdpijn. Als je dan ook nog hoort dat grootste gedeelte ervan in de jungle door kinderen wordt gemaakt, dan blijf je er wel vanaf.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Aug 2022 08:52

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Marsy, dat weet ik dus niet meer precies. Ik was 11 en met mijn beste vriendin op de bouwplaats waar zowel haar als mijn ouders een huis gingen laten bouwen. Ik ben in dat drijfzand terecht gekomen er begon er in weg te zakken. Volgens mij, maar dat weet ik dus niet meer zeker, is er een bouwvakker bijgekomen die een plank heeft neergelegd en mij er zo horizontaal uit heeft kunnen trekken. Ik zat er er tot boven mijn knieën in, in mijn herinnering. Mijn laarzen ben ik in ieder geval verloren, die zijn weggezogen in de modder.

Ik heb het toen niet als heel spannend ervaren maar als ik nu denk aan wat we had kunnen gebeuren..

Jouw verhalen zijn ook heftig!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 02 Aug 2022 08:53

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Jeetje wat heftig, stel je voor dat het verlaten was geweest!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11587

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Aug 2022 09:03

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Hier hetzelfde als lady, ook in drijfzand vast komen te zitten op een bouwplaats. Ik ben er toen idd uit gekomen door uit mijn laarzen te stappen. Die was ik dus kwijt.

Verder over een weg gereden die zo smal was dat je geen tegenliggers tegen moest komen of een stuurfout moest maken. Tegenligger was 1 van de 2 achteruit terug en stuurfout lag je in de ravijn.
2015 💙
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 02 Aug 2022 23:00

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Heftige en enge dingen zeg!
@marsy: ik werd daar niet echt in begeleid, het was allemaal heel dwingend en vervelend. Eigenlijk werd er gewoon gezegd 'je moet getuigen en als je weigert zetten we je vast'. Ik heb geprobeerd in aanmerking te komen als beschermde getuige maar dat kon niet. Blijkbaar ben je in Nederland verplicht om (naar waarheid) te getuigen. Dat wist ik ook niet voor die tijd.
Het probleem was dat ik gedwongen werd te getuigen tegen het slachtoffer en dus voor de mensenhandelaar. Dat heb ik uiteindelijk kunnen doen zonder het negatief te maken voor het slachtoffer. Maar dat was dus wel doodeng omdat er vanuit de mensenhandelaar zoveel druk kwam.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 03 Aug 2022 22:23

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Ik ben niet zo'n dare evil, dus ik vind dingen al snel gevaarlijk. Maar ik denk dat ik de hike tijdens het regenseizoen door de jungle van Thailand wel gevaarlijk vond. Vooral omdat overal borden stonden dat je het gebied niet mocht betreden tijdens het regen seizoen.
En het dronken zwemmen in open zee was misschien ook niet heel veilig (en ook gewoon super dom), maar gelukkig ben ik een goede zwemmer.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 04 Aug 2022 14:17

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Er is hier een gebied wat nog drijfzand was toen het in aanleg was. Inmiddels niet meer, maar het waarschuwingsbord staat er nog steeds. Een vrij groot metalen bord met uitgesneden letters op een betonnen voet, dus geen standaard verkeersbord. Laatst waren we daar aan het wandelen en fietsten er een stel toeristen langs. Die vrouw keek naar dat bord en zei: Kijk, hier liggen mijnen.
Daar wandelen is dus het gevaarlijkste wat ik heb gedaan :smile:

Wat ik wel echt eng en gevaarlijk vond, was een gletcherbeklimming. Die gids zei dat 't allemaal veilig was en dat als iemand zou vallen, het touw zou voorkomen dat diegene echt diep kon vallen, maar ik zag ons al allemaal zo'n ijsspleet in glijden, juist door dat touw.
De Oude Kerk in Amsterdam beklimmen vond ik ook eng, vooral het stuk waar je buitenlangs moet om bij het torentje te komen. Hielp ook niet mee dat ik slippers aan had.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 05 Aug 2022 16:12

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Derpy schreef:Er is hier een gebied wat nog drijfzand was toen het in aanleg was. Inmiddels niet meer, maar het waarschuwingsbord staat er nog steeds. Een vrij groot metalen bord met uitgesneden letters op een betonnen voet, dus geen standaard verkeersbord. Laatst waren we daar aan het wandelen en fietsten er een stel toeristen langs. Die vrouw keek naar dat bord en zei: Kijk, hier liggen mijnen.
Daar wandelen is dus het gevaarlijkste wat ik heb gedaan :smile:

Wat ik wel echt eng en gevaarlijk vond, was een gletcherbeklimming. Die gids zei dat 't allemaal veilig was en dat als iemand zou vallen, het touw zou voorkomen dat diegene echt diep kon vallen, maar ik zag ons al allemaal zo'n ijsspleet in glijden, juist door dat touw.
De Oude Kerk in Amsterdam beklimmen vond ik ook eng, vooral het stuk waar je buitenlangs moet om bij het torentje te komen. Hielp ook niet mee dat ik slippers aan had.


Haha landmijnen :smile: maar apart joh dat ze je dat lieten doen op slippers. Zou toch eigenlijk ook niet moeten kunnen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 06 Aug 2022 21:38

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Ik wist ook niet dat we dat gingen doen. Iemand die ik ken werkte er en bood enthousiast een rondleiding aan en dat was best tof, maar ik ben niet zo'n held met dat soort dingen.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 10 Aug 2022 23:06

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Toen was ik 13 jaar. Ik ben niet zo van de gevaarlijke dingen. Op een loopvakantie georganiseerd door school in de Belgische Ardennen had een klasgenoot bedacht veel te lopen en niet te eten. Ze viel flauw en ik en 1 van de leiding bleven bij haar achter. Toen ze haf gegeten en gedronken, gingen we weer op pad. Om snel bij de groep te komen, besloot de leiding dat we een ravijn overmoesten, waar een boomstam overheen lag. Dat heb ik zittend gedaan. Geen haar op mijn hoofd die ging staan. Het was tientallen meters diep.

Vanaf daar en op dat moment heb ik besloten nooit meer iemand te helpen die dacht dat niet eten en 200km wandelen een goed idee was. Ik was zelf ook dik, maar niets in mij wilde niet eten. Ik wist toen al dat het niet goed zou komen.

Maar doodsangsten destijds. Ben maanden, zo niet jaren, boos op haar geweest.🙈
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 11 Aug 2022 07:47

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

De Preikestolen beklommen in Noorwegen. En dit met enorme hoogtevrees haha! Mijn man heeft op het randje van het plateau gezeten met zijn benen over de rand, mij niet gezien!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 11 Aug 2022 08:06

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Jeetje dat klinkt eng Beachgirl. Ik vind dat ook altijd zo spannend, grote hoogtes, je op een rand van ene klif begeven enzo. Mij niet gezien.

Beau wat slecht van die leiding vooral. Het arme meisje kan er weinig aan doen, zoveel meisjes die op die leeftijd met zichzelf worstelen en de gevolgen daarvan niet kunnen overzien. Maar die leiding had beter moeten weten en een veilige route uit moeten zoeken.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 18 Aug 2022 18:35

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Mn hoogtevrees speelt spontaan op nav die laatste 2 verhalen. En wat een slechte leiding idd zeg.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Aug 2022 19:05

Re: Wat is het meest gevaarlijke dat je ooit hebt gedaan?

Ik denk toch wel een aantal acties met mijn motor.
Zo stond ik na een dag rijden bovenaan in Saint Flour en de camping was onderaan vlak bij de snelweg. Dus ik pak de korte route naar beneden. De bocht die ik moest nemen was wel zo stijl en kram dat ik totaal niet met mijn voeten bij de grond kom om eventueel iets op te vangen.
Een paar jaar later pakte ik de verkeerde route, weer met de motor, naar beneden. Dat was op de Mortirol in Italie. gemiddelde helling van 18% en 50 haarspelbochten. Kom ik er half weg er achter dat ik de verkeerde afslag gepakt heb. Ik had geen zin om eerste nog 25 bochten naar beneden te pakken en daarna weer alle 50 bochten naar boven. Dus ik ben op de helling gaan keren. Was ook niet een van de beste acties van mij als ik zo terug denk. Vooral ook omdat het een behoorlijk afgelegen weg was en ik daar in een half uur tijd niemand gezien heb.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers