Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is jouw haar regime?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Aug 2022 13:13

Wat is jouw haar regime?

Even een nieuw topic nav m'n eigen topic.
Ik ben wel benieuwd naar wat jullie haar regime is. Hoe vaak was je het? Wat voor shampoo en andere verzorgingsproducten gebruik je? Hoe style je het? En wat vind je er zelf allemaal van?
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 06 Aug 2022 13:25

Re: Wat is jouw haar regime?

Ik was eens per week in de ochtend en gebruik Kerastase producten. Sinds een paar weken gebruik ik een droogborstel want dan zit het de hele dag mooi als ik werk en de dag erna ook nog. En dan zit het rest van de week in staartje tot ik weer was ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 06 Aug 2022 13:30

Re: Wat is jouw haar regime?

Ik gebruik Eucerin kalmerende shampoo omdat ik last had van een droge, jeukende hoofdhuid. Af en toe gebruik ik de bijbehorende lotion. Ik gebruik geen conditioner wel wat Kis Keramousse als verstevigen. Droog föhnen en eigenlijk zit het dan ook goed. Af en toe of 2e en 3e dag beetje Syoss wax erin..ik was mijn haar 3x in de week op maandag woensdag en vrijdagochtend. Ik heb vrij gemakkelijk haar dus hoef er ook weinig aan te doen
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 06 Aug 2022 13:31

Re: Wat is jouw haar regime?

Ik was het een keer of 3 per week met shampoo en crèmespoeling. Als ik opsta even een borstel erdoorheen en dat is het wel. Het zou vast beter kunnen zitten als ik er veel moeite insteek, maar dat gestylede past toch niet zo bij mij.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Aug 2022 13:35

Re: Wat is jouw haar regime?

Ik was mijn haar 1x per week met een shampoobar, daarna gaat er wat zeezout spray in. De eerste twee dagen dagen draag ik het los. Daarna in een staart of knot. Dan is het alleen even borstelen. Dat is mijn standaard ik heb niets bijzonders routine. Shampoo heb ik nu van bycrisje, maar ik denk dat ik weer terug ga naar lush. Daar heb ik mijn shampoogebruik ook mee afgebouwd. Ik zat op een gegeven moment op 10x per week wassen. Dat was wel echt een beetje teveel van het goede.

Heb ik een feestje dan besteed ik er meer aandacht aan. Dan is het wassen met een bar, hitte spray erin, 80% droog föhnen op de kop. Dan gaat er mousse in, en de overige 20% droog ik dan met de krulborstel of kruller. Net waar ik zin in heb. Ik gebruik daar een dyson airwrap voor. Als het dan droog is even handen erdoor en dan fixeer ik het met haarlak.

De mousse en de zoutspray zijn CG. Niet dat ik krullen heb maar het houdt het licht. Ik heb namelijk heel erg stijl dun haar.
Laatst gewijzigd door Minx op 06 Aug 2022 13:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
2015 💙
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 06 Aug 2022 13:42

Re: Wat is jouw haar regime?

Ik ben een paar weken geleden begonnen met cg. Ik heb geen enorme bos krullen maar wel flinke slag en vond dat het er pluizig werd door het kammen. Ik was nu om de dag met shampoo, dan conditioner, dan kammen met conditioner erin, dan leave in en soms gel of mouse. Afhankelijk van of ik weg moet föhn ik het of laat het aan de lucht drogen. Daarna scrunch ik de cast eruit als dat nodig is.
Vooral het alleen kammen als het nat is doet volgens mij veel voor m'n haar. Het is veel zachter en voller geworden.
2010 2012
<<

Anoniem330

Bericht 06 Aug 2022 14:04

Re: Wat is jouw haar regime?

Lexi schreef:Ik ben een paar weken geleden begonnen met cg. Ik heb geen enorme bos krullen maar wel flinke slag en vond dat het er pluizig werd door het kammen. Ik was nu om de dag met shampoo, dan conditioner, dan kammen met conditioner erin, dan leave in en soms gel of mouse. Afhankelijk van of ik weg moet föhn ik het of laat het aan de lucht drogen. Daarna scrunch ik de cast eruit als dat nodig is.
Vooral het alleen kammen als het nat is doet volgens mij veel voor m'n haar. Het is veel zachter en voller geworden.

Ik doe hetzelfde ongeveer, alleen was ik 1 of 2x per week. En shampoo alleen op de hoofdhuid. Conditioner alleen in de lengtes en dan hoofd op de kop knijp ik alvast de slag er een beetje in. Als ik het droog in een doek dan pak ik een hydrofiel en leg ik het daar ook 'opgeknepen' in zeg maar.
Laatst gewijzigd door Anoniem330 op 06 Aug 2022 14:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 880

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 06 Aug 2022 14:05

Re: Wat is jouw haar regime?

Ik was het ongeveer om de dag, smeer er daarna een beetje creme van Kerastase in tegen pluis en als hittebescherming, kam het losjes in model en föhn het. Verder ga ik onregelmatig naar de kapper, haha, en tussendoor knip ik mijn pony zelf af en toe een beetje.

Ik heb dik en veel haar, vroeger ook wel echt golvend, nu valt het wat meer stijl. Maar heb ook alle kleuren gehad en van heel lang tot een lob en met permanent of juist stijl. De laatste jaren kleur ik niet meer maar varieer ik alleen nog in lengte en model.

Edit: shampoo doe ik inderdaad ook zo veel mogelijk alleen op de hoofdhuid, ik wissel nogal eens van shampoo maar momenteel is iets met 'klei' van Andrélon favoriet.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 06 Aug 2022 14:27

Re: Wat is jouw haar regime?

Ik heb dun haar met weinig volume en ik ben nog een beetje zoekend. Ik was mijn haar in elk geval 2, hooguit 3x in de week met de plumping shampoo van Kevin Murphy. Ik masseer alleen de hoofdhuid in, de lengtes van m’n haar niet.
Als dat uitgespoeld is dan breng in in de lengtes van m’n haar de plumping conditioner van Kevin Murphy aan. Paar minuutjes intrekken en dan uitspoelen.
Voordat ik nat haar ga borstelen doe ik er anti klitspray in. En dat was het eigenlijk wel… stylingproducten gebruik ik nauwelijks. Ik slaap trouwens wel altijd met een losse staart in.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Aug 2022 14:35

Re: Wat is jouw haar regime?

Ik was mijn haar twee keer per week met shampoo en conditioner van L&M. Tegenwoordig was ik het ook nog een keer met zilvershampoo van Olaplex (nr 4) om de koele tint te behouden:

https://www.haarideeshop.nl/a-63140930/ ... poo-350ml/


Na het wassen kan ik het uit en doe ik er wat verzorging in, dit geeft ook wat extra volume:
Color Wow Kale Cocktail Bionic Tonic

Hierna doe ik nog wat versteviging in, Atonic van O&M:
https://www.haarideeshop.nl/a-63036588/ ... nic-250ml/

Hierna föhn ik het droog en style ik het met de hairstyler.

Als laatste wat haarlak van Matrix:
https://www.haarideeshop.nl/a-63130898/ ... ll-500-ml/

En zo nu en dan nog een masker van Olapex, nummer 3.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Aug 2022 14:48

Re: Wat is jouw haar regime?

Ik was mijn haar elke dag, eerst met Head & Shoulders 2 in 1 en daarna met de kindershampoo van Schwarzkopf. Tot zover mijn haarregime. :laughcry: Haha verder doe ik er dus helemaal niks aan. Ik laat het opdrogen en daarna haal ik er meestal nog een keer een borstel doorheen en that's it. Ik heb er ook een flinke slag in en de ene keer valt het wat beter dan de andere keer. Laatst toevallig een keer met de steiltang gedaan, was ook weleens leuk voor de verandering. Dus misschien dat ik dat af en toe weer ga doen, maar eigenlijk is dat al te veel gedoe haha.
❤ 7 juni 2018
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 06 Aug 2022 15:16

Re: Wat is jouw haar regime?

Ik was mijn haar ongeveer 2x per week (heel soms een keertje tussendoor met alleen cremespoeling). Eerst shampoo zonder parabenen etc (van de kapper, weet niet welk merk), daarna cremespoeling Kokosboost (cg proof). Ik kam het onder de douche met een grove kam als de cremespoeling erin zit. Na het douchen doeik mijn haar in zo’n microvezel handdoek. Als ik ‘s ochtends douche zit het daar zeker een uur in, maar ik was mijn haar vaak ‘s avonds. Dan is het even in die handdoek en daarna knedend wat verder drogen.
‘S Ochtends kneed ik er altijd wat gel van Taft in, om de ergste pluis weg te halen en het een beetje in model te brengen. Als ik ‘s avonds sport doe ik het dan vast en doe ik er dan vaak ook een klein beetje gel in.

Als ik zin en tijd heb wil ik het ook weleens met de diffuser föhnen, maar dat is eigenlijk maar zelden.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 06 Aug 2022 15:57

Re: Wat is jouw haar regime?

Dagelijks wassen (ivm werk en anders voelt m'n haar vies) en altijd nat in een knot of staart. Als ik het op laat drogen is het 1 pluizenboel, ook zodra ik er een borstel doorheen haal 's morgens als het droog is.
Wordt ook echt gek van mijn haar en heb geen idee hoe ik het wel leuk in model krijg.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 06 Aug 2022 16:59

Re: Wat is jouw haar regime?

Ik was het eens in de week met shampoo, conditioner en masker. Dat is ook de dag dat ik ze kam.
Dagelijks: vochtig maken, kneden. Leave-in conditioneer en soort van wax. En dan in model, 99,9% van de tijd een staart.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem332

Bericht 06 Aug 2022 17:15

Re: Wat is jouw haar regime?

2 x per week was ik
Het met shampoo en zilver/ paars shampoo van lush. Dan is het een berg touw, kam het nat uit met een Tangle Teezer borstel.

Föhn het nooit en doe er nooit lak/wax oid in.

Ik slik wel vitamines
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 06 Aug 2022 18:20

Re: Wat is jouw haar regime?

Ik was het een à twee keer per week met Weleda babyshampoo en L'anza color care conditioner. Ik ben gestopt met verven, maar ik vind die conditioner zo fijn. Ik kam het nat met de tangle teezer en verder doe ik er niks in. Ik borstel het elke ochtend even.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 06 Aug 2022 18:47

Re: Wat is jouw haar regime?

Was mijn haar 2 a 3 keer per week met shampoo van Ref.
Toning mask violet van behave 1 keer per week.
Daarna biosilk of larve inn treatment van Ref en dan föhnen met borstel en föhn.
Daarna nog druppeltje Biosilk verdelen over lengtes en wat haarlak evt.
Oh en tussen door borstel ik het met een super fijne borstel! Fingerbrush van Olivia garden.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 06 Aug 2022 19:39

Re: Wat is jouw haar regime?

Ik was m'n haar 2x per week. 1x met kerastase en gelijk daar achteraan met een zilvershampoo. 1x per week doe ik daarna nog een haarmasker in.

Op de dagen dat ik t niet was doe ik er droogshampoo in voor blond haar en fohn ik het in model met borstel/fohn/beetje haarlak. Op de dagen dat ik t wel was laat ik t eerst wat drogen aan de lucht en daarna fohn ik t helemaal droog en daarna in model met borstel.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 06 Aug 2022 19:41

Re: Wat is jouw haar regime?

Ik was m'n haar ongeveer om de dag. Altijd twee keer shampoo, soms cremespoeling. En dat was het haha. Ik borstel het natuurlijk wel maar verder helemaal niks. Heb ook niet bijzonder mooi haar, maar wel verzorgd vind ik.
R. 2013
D. 2016
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 06 Aug 2022 20:16

Re: Wat is jouw haar regime?

Ik volg de Curly Girl methode en was mijn haar 1x per week. Ik gebruik shampoo en crème spoeling. Daarna gel in nat haar en ik diffuse het.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 06 Aug 2022 20:54

Re: Wat is jouw haar regime?

Max schreef:Ik was m'n haar 2x per week. 1x met kerastase en gelijk daar achteraan met een zilvershampoo. 1x per week doe ik daarna nog een haarmasker in.

waarom was je het niet met de blond absolu?
En het ultraviolet maskee erbij ideaal!

Op de dagen dat ik t niet was doe ik er droogshampoo in voor blond haar en fohn ik het in model met borstel/fohn/beetje haarlak. Op de dagen dat ik t wel was laat ik t eerst wat drogen aan de lucht en daarna fohn ik t helemaal droog en daarna in model met borstel.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Aug 2022 21:12

Re: Wat is jouw haar regime?

Ik was m’n haar om de dag met zilvershampoo en zilverconditioner. Nu toevallig van Kiss, maar het wisselt nog wel eens. Om de week doe ik er haarolie in voor ik ga slapen en was dat er de volgende ochtend uit. Drogen doe ik meestal aan de lucht, maar soms föhn ik het wel als ik haast heb. Ik doe altijd een beetje Ivy Mud paste erin voor het model.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 06 Aug 2022 21:19

Re: Wat is jouw haar regime?

kippetje schreef:
Max schreef:Ik was m'n haar 2x per week. 1x met kerastase en gelijk daar achteraan met een zilvershampoo. 1x per week doe ik daarna nog een haarmasker in.

waarom was je het niet met de blond absolu?
En het ultraviolet maskee erbij ideaal!

Op de dagen dat ik t niet was doe ik er droogshampoo in voor blond haar en fohn ik het in model met borstel/fohn/beetje haarlak. Op de dagen dat ik t wel was laat ik t eerst wat drogen aan de lucht en daarna fohn ik t helemaal droog en daarna in model met borstel.

Omdat ik van kerastase een shampoo gebruik voor fijn haar om meer volume in het haar te creeeren. De zilvershampoo is puur alleen voor de kleur.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 06 Aug 2022 21:31

Re: Wat is jouw haar regime?

Ah oké! In dat geval zou ik volumifique met de zilvershampoo samen mengen ipv na elkaar te gebruiken!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 06 Aug 2022 21:40

Re: Wat is jouw haar regime?

Ik was mijn haar om de dag en soms (als ik niks hoef) nog een dag later. Ik krijg pijn aan mijn hoofdhuid als ik ver haar heb, dus daarom was ik het regelmatig. Ik gebruik volumeshampoo en conditioner van Maria Nila. Na het wassen doe ik Kevin Murphy hair resort erin (een soort crème die volume en wat stugheid geeft). Ik föhn mijn haar nooit, daar gaat het erg van pluizen. Ik ga altijd met nat haar naar bed (op zo’n speciale kussensloop).

Ik draag mijn haar altijd hetzelfde, los gaat niet, want dan pluist het te erg. Ik haal de ergste slag uit de voorste plukken met de steiltang, dan toupeer ik een deel en zet alles achterop mijn hoofd vast met een klem. De getoupeerde pluk zet ik nog vast met 2 schuifspeldjes, waardoor ik aan de voorkant wat volume heb.

Ik laat de grijze uitgroei onregelmatig verven (eigen kleur) en laat denk ik ongeveer 1 keer per jaar folies zetten.

Als het heel heet is, draag ik meestal een knotje en dan doe ik een haarband in, zodat ik het pluis aan de voorkant kan wegstoppen (mijn haar pluist meteen als ik wat zweet of als er regen in de lucht hangt).
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers