Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Groningen met kleine kinderen

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 05 Aug 2022 19:39

Groningen met kleine kinderen

Wij gaan morgen een (mid)dagje naar Groningen. Ik weet dat er hier veel meiden uit het Noorden zitten, dus ik dacht wellicht heeft iemand nog een tip waar je leuk wat kunt eten en drinken. Andere tips, bijvoorbeeld een museum wat leuk is met kleine kinderen, mogen natuurlijk ook. We gaan na de lunch pas ivm het slaapje van de jongste dus daarvoor heb ik geen tips nodig.
Oh en waar kun je handig en betaalbaar parkeren?
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 05 Aug 2022 21:50

Re: Groningen met kleine kinderen

Het is sowieso de moeite waard om naar het Forum te gaan! Daar kunnen de kinderen boven, in de bibliotheek, ook spelen. Verder is het Groninger museum ook leuk.

Kindvriendelijke eetgelegenheden (met speelgelegenheid) zijn in de stad volgens mij schaars. Op de grote markt kan je wel heerlijke ijsjes krijgen (en lekkere koffie) op het terras (vlak naast Sostrene Grene).

Ooh en betaalbaar parkeren in de stad is onmogelijk. Je kan onder het forum makkelijk parkeren, maar dat is wel prijzig. Je kan ook P+R Kardinge of Hoogkerk pakken en dan met de bus naar de stad. Makkelijk en goedkoop en wellicht ook een leuk uitstapje voor de kinderen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 05 Aug 2022 22:01

Re: Groningen met kleine kinderen

Dank voor de tips! Forum stond al op ons lijstje inderdaad.
Ja ik denk dat we met parkeren voor makkelijk en dan maar een keertje minder betaalbaar gaan. We hebben al niet megalang en we hebben de kinderwagen mee, dus ik heb niet zo'n zin in gedoe met de bus morgen. Is best een keer leuk, maar morgen even niet zo handig denk ik.
Groninger museum ben ik inderdaad wel eens geweest en is ook leuk. We hadden ook nog het universiteitsmuseum gezien.
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 235

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 05 Aug 2022 22:10

Re: Groningen met kleine kinderen

Als je in de stad wilt parkeren kun je dat het goedkoopste bij het boterdiep doen. Dat is een garage waar je maximaal 13.50 per dag betaald. Vanaf daar is het ongeveer 10 minuten lopen naar de grote markt.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1036

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 05 Aug 2022 22:18

Re: Groningen met kleine kinderen

Qua parkeren kan ik je Parkbee aanraden. Maak ik heel vaak gebruik van (door heel NL) en bevalt altijd prima. Scheelt een hoop geld. In Groningen zit er eentje vlakbij het station.

Kindvriendelijke dingen weet ik niks van 😆 Veel plezier, hele leuke stad!
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 05 Aug 2022 22:45

Re: Groningen met kleine kinderen

Het forum is heel leuk inderdaad, kan mijn dochter zich zo uren vermaken bij de kinderafdeling van de bibliotheek.
Qua eten zit er in het centrum een pannenkoek schip. Geen culinair hoogstandje, maar voor kinderen wel leuk.
Aan de rand van het centrum heb je het noorderplantsoen, leuk om te spelen, doorheen te wandelen en je hebt er ook een restaurantje om wat te drinken
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Aug 2022 23:58

Re: Groningen met kleine kinderen

Ik parkeer al zo'n 35 jaar (nou ja de eerste 30 naar m'n moeder natuurlijk) in deze parkeergarage. Vanavond nog zelfs!

Q-Park Museum Centrum
088 329 5100
https://maps.app.goo.gl/Xqrx8hHPNg7kms6D7

Die vind ik altijd fijn, prima locatie, je loopt zo de winkelstraten in.

Ik vind de Folkingestraat altijd leuk om doorheen te lopen. In de Stoeldraaierstraat zit een kinderboekenwinkel.

Ah het Pannenkoekenschip kwam ik als kind altijd.

Ik vind zelf Wadapartja wel leuk met kinderen. Er zit een zithoekje met lekkere banken en een speelhoekje. Ik heb er wel eens geluncht maar je kunt er ook wat drinken en eten natuurlijk.

Happy Italy is geloof ik ook wel een hit bij kinderen. Er zit tegenwoordig ook een Vapiano in Groningen en m'n zus was wel te spreken over het nieuwe grand café Willem Albert, niet persé kindvriendelijk maar ze kwam er wel met haar kind.
Dot, net buiten 't centrum, is misschien ook nog wel leuk.

Moet zeggen dat ik weinig echt kindvriendelijks om echt te zien of doen weet echt in de binnenstad. Ja het forum zou ik idd naar toe gaan.
Misschien is het scheepvaart museum (niet heel groot hoor) nog wel leuk? En sowieso langs de kades van de Hoge / Lage der A lopen.

Northern Maritime Museum
050 312 2202
https://maps.app.goo.gl/bZtUoNNxyxrdtaSG7
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 06 Aug 2022 00:07

Re: Groningen met kleine kinderen

Iedereen bedankt voor de tips.

Marin, maritiem museum hadden we ook gevonden. Zal zoontje vast leuk vinden maar mij spreekt het wat minder aan. Maar we houden het in gedachten iig.

Ik ga alle horeca tips morgenochtend even bekijken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Aug 2022 08:41

Re: Groningen met kleine kinderen

In het Noorderplantsoen zit trouwens wel een soort klimrek maar niet echt een speeltuin. Reed er gisteren nog langs en moest er toevallig toen nog aan denken dat dat zo summier was eigenlijk. Maar als je zoon een klimgeit is (mijne niet) kan ie daar wel even los. Ik vind 't wel een leuk mooi park om doorheen te wandelen.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 06 Aug 2022 20:42

Re: Groningen met kleine kinderen

Nou, we hebben een leuke middag gehad. We hadden niet zo veel tijd omdat de jongste wat lang sliep vandaag, dus we hebben geen museum meer gedaan. We zijn eerst even bij de Martinikerk gaan kijken (niet de toren op, dat zagen we niet zo zitten met de jongste) en even de kerk in geweest. Toen naar het Forum, op het dakterras gekeken en en wat gedronken in de rooftopbar. Toen zijn we even in de bieb gaan kijken en daar waren de kinderen echt niet weg te slaan. Dus daarna maar overgestoken naar Vapiano en daar even wat gegeten. De kinderen hebben ook genoten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Aug 2022 20:51

Re: Groningen met kleine kinderen

Nou dat klinkt heel gezellig!
Let's discover the world together.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers