Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Winter 2022/2023 mama’s

<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Bericht 02 Aug 2022 17:27

Re: Winter 2022/2023 mama’s

Nou op de dag dat ik naar de gyn moest is de miskraam op gang. Al flink wat stolsels en bloed verloren. Inwendige echo gehad bij gyn en daar werd het bevestigd. Over 2 weken controle echo.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Aug 2022 17:50

Poeh jemig JMD. Moest veel aan je denken vandaag. Fijn dat het eindelijk op gang is en je niet alsnog polonaize aan je lijf hoefde te hebben.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Bericht 02 Aug 2022 18:10

Dat is lief Tabbie. Ja daar ben ik ook blij mee. Dat is zo een opluchting dat ik me mentaal meteen een stuk beter voel. Hier zat ik dus tegenaan te hikken. Dat welles nietes gedoe had ik meer last van dan dit. Nu weet ik waar ik aan toe ben.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Aug 2022 19:11

Wat een dubbel gevoel, aan de ene kant blij dat het eindelijk op gang komt, aan de andere kant het verdriet dat het dus echt niet zo is nu.
Snap heel goed wat je bedoelt, negatieve zekerheid is ook zekerheid. Onzekerheid is zo vervelend. Veel sterkte de komende dagen, hopelijk is het qua pijn goed te doen.

Hier vandaag de 20 weken echo gehad en alles ziet er goed uit. Daarnaast een gesprek gehad met de immunoloog in Spanje. Een andere immunoloog heeft me geadviseerd de hele zwangerschap glutenvrij te eten. Deze immunoloog gaf aan dat de risicovolle periode wel echt voorbij is m.b.t. het glutenvrije eten advies. Ben super blij, want vond het maar gedoe.
Insta: droomhuis_aan_de_dijkstraat
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Bericht 02 Aug 2022 20:13

Ja dat is het. Inmiddels had ik vrede met het feit dat het niet oké was. Maar dat t dan niet komt is lastig want je staat op pauze.

Wat fijn dat je echo goed was. En super dat je kunt stoppen met gluten vrij. Dat lijkt me ook niks. Want dat zit in behoorlijk wat.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Max

Kwebbel

Bericht 03 Aug 2022 20:26

Wat fijn dat alles goed was Bisq! Best een spannend momentje die 20 weken echo.
Waarom hadden ze glutenvrij geadviseerd voor de eerste 20 weken?
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 05 Aug 2022 16:53

Ze hadden glutenvrij geadviseerd omdat ik aanleg heb om een glutenallergie te ontwikkelen en er onderzoeken zijn dat er verband kan zijn met miskramen. Ik geloof er in mijn geval niet zo in, maar als ze zoiets adviseren leg je het ook niet heel makkelijk naast je neer 😅.

Hoe is het met jou Max? Inmiddels mensen verteld over je zwangerschap? En leuke kleding kunnen shoppen? Hoe ver ben je nu?

En hoe is het met jou JMD?
Insta: droomhuis_aan_de_dijkstraat
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Bericht 05 Aug 2022 18:34

Ja wel goed hoor. Heb nog wel af en toe buikpijn en wat krampen maar dan komt er weer een stolsel, inmiddels niet meer zo groot, en dan is de pijn weer weg. Ga er maar vanuit dat mijn lichaam er nog wat uit moet werken en vaak is dat wel na het opstaan. Dat komt er natuurlijk niet uit als je ligt. Mentaal voel ik me wel oké. Af en toe verdrietig maar verder ben ik blij dat dit erop zit. Dat ik het heb doorstaan. En dat we straks weer verder kunnen.

Ik vind het lief dat jullie telkens naar me vragen terwijl ik het idee heb een beetje dit leuke topic kaap met mijn niet zulke leuke berichten telkens. Maar het helpt me wel moet ik zeggen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Max

Kwebbel

Bericht 06 Aug 2022 11:04

Oh dat zou ik inderdaad ook niet zo snel naast me neer kunnen leggen Bisq. Had er nog nooit van gehoord.

Ik ben nog steeds enorm moe. Ik zit aan de medicatie tegen de misselijkheid. Dat werkt wel heel goed moet ik zeggen. Ben echt nog maar met vlagen misselijk ipv de hele dag me ellendig voelen en naar de wc rennen. Alleen word je ook wel heel suffig van de medicatie.
Ik ben nu bijna 13 weken. We hebben over een paar dagen intake + 13 weken echo bij een ziekenhuis in de buurt. Zal dan nog even vragen wat wijsheid is met de medicatie.

We hebben tijdens de termijnecho de nipt en geslacht te horen gekregen. We vertellen het sindsdien aan vrienden en familie als we ze zien/tegenkomen. Dus inmiddels is het grootste deel wel op de hoogte. Alleen mijn ouders zitten nog in het buitenland en ik wil het graag persoonlijk vertellen. M'n vader viert z'n verjaardag volgend weekend in Nederland dus dan gaan we het vertellen.

We durven trouwens nog niks te kopen! Vanaf wanneer heb jij wat gekocht Bisq? We hebben inmiddels wel al ons eerste cadeau gekregen. Een draagzak van Ergobaby, super fijn!

Qua kleding heb ik een normale broek in maat L gekocht en die zitten prima/hebben nog veel groeiruimte voor de komende weken. Iedereen denkt dat ik afgevallen ben omdat m'n broek zo los zit haha. Verder blijft t mooi weer, dus lekker zomerjurkjes aan.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen