Bliss schreef:Nou ja, de definitie van een troll, en ik heb het nog even nagelezen op Wikipedia, is iemand die in een internetomgeving berichten plaatst om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen. Als je het mij vraagt is deze omschrijving Sadie op het lijf geschreven. Dus ja, het is óók een bestaande persoon uiteraard, maar óók een troll.
Verder kan ik mij in de bijna twintig jaar dat ik hier nu kom niet echt mensen herinneren die op deze manier reacties probeerden uit te lokken (behalve dan Sadies eerdere pseudoniemen). Dus ik vind het vervelend dat jij van trollen verdacht werd, kan het me ook even niet voor de geest halen, maar ik denk wel dat dat een andere situatie is geweest dan deze.
Was ook een andere situatie hoor! Meer vanuit het geen advies aannemen en negatief blijven en steeds meer problemen die opkwamen (omdat ik het allemaal niet duidelijk kon verwoorden) waardoor niet meer geloofd werd dat de situatie waarheid was. Wat helaas wel zo was.
Maar mijn punt is gewoon, ieder gedrag heeft een reden. Dat van Sadie ook. En ja, ik irriteerde me er ook mateloos aan op sommige momenten. Maar puntje bij paaltje, troll of niet, er zit iemand aan de andere kant van het beeldscherm met ook gevoelens en een persoonlijkheid, een echt mens, wat om een bepaalde reden zo reageert (en zuigt en trollt). Ze heeft inderdaad troll eigenschappen, maar ik heb het gevoel dat het vanuit haar 'waarheid' komt. Dat ze misscchien iemand is die het zelf moeilijk heeft en probeert te overschreeuwen en haar mening en denken door te drukken op een verkeerde manier om zichzelf meer waard te voelen, minder onzeker te zijn, minder pijn te hebben...?
Ik weet het niet goed maar het feit dat ze steeds terugkomt onder een andere naam geeft mij het gevoel dat ze toch behoefte heeft aan een luisterend oor, gelijk te krijgen, zich gewaardeerd te voelen, zich beter te voelen dan anderen, omdat ze dat wellicht in het echte leven niet heeft/voelt? Als het puur een lolletje en sarren was, dan was het toch na op twee fora proberen wel gewoon klaar in plaats van heen en weer te gaan tussen foras en steeds 'ontmaskerd' te worden?