Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Topic voor het wijzigen of verwijderen van je account

<<

Nixi

Kwebbel

Bericht 27 Jul 2022 12:24

Re: Topic voor het wijzigen of verwijderen van je account

Ik vind het lastig want ik vond haar ook irritant en voornamelijk vaak bewust respectloos, maar ergens weet ik niet zeker of ze een troll is of gewoon is zoals ze is.
Zelf ben ik hier ooit weg gegaan omdat er werd geopperd dat ik een troll zou zijn, terwijl ik gewoon een persoon was in een hele lastige situatie waar ik niet goed wist hoe ik mezelf erbij kon helpen en niet goed open stond voor adviezen omdat ik overal problemen in zag. Voor troll uitgemaakt worden maakte dat ik alleen maar dieper in die put dreigde te vallen waar ik al in zat.
Weet niet goed wat ik hiermee wil zeggen maar wees voorzichtig i guess. Ondanks dat collectief gedacht wordt dat ze een troll is, kan het wel eens heel anders in elkaar zitten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 27 Jul 2022 12:48

Nou ja, de definitie van een troll, en ik heb het nog even nagelezen op Wikipedia, is iemand die in een internetomgeving berichten plaatst om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen. Als je het mij vraagt is deze omschrijving Sadie op het lijf geschreven. Dus ja, het is óók een bestaande persoon uiteraard, maar óók een troll.

Verder kan ik mij in de bijna twintig jaar dat ik hier nu kom niet echt mensen herinneren die op deze manier reacties probeerden uit te lokken (behalve dan Sadies eerdere pseudoniemen). Dus ik vind het vervelend dat jij van trollen verdacht werd, kan het me ook even niet voor de geest halen, maar ik denk wel dat dat een andere situatie is geweest dan deze.
❤ 7 juni 2018
<<

Macaron

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 27 Jul 2022 14:46

Bliss schreef:Haha ja dat ligt wel voor de hand. Maar vind het wel frappant dat dat op zo'n groot forum dus kennelijk ook al opvalt.

Ja echt de manier waarop en het zuigen.
<<

Nixi

Kwebbel

Bericht 27 Jul 2022 16:42

Bliss schreef:Nou ja, de definitie van een troll, en ik heb het nog even nagelezen op Wikipedia, is iemand die in een internetomgeving berichten plaatst om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen. Als je het mij vraagt is deze omschrijving Sadie op het lijf geschreven. Dus ja, het is óók een bestaande persoon uiteraard, maar óók een troll.

Verder kan ik mij in de bijna twintig jaar dat ik hier nu kom niet echt mensen herinneren die op deze manier reacties probeerden uit te lokken (behalve dan Sadies eerdere pseudoniemen). Dus ik vind het vervelend dat jij van trollen verdacht werd, kan het me ook even niet voor de geest halen, maar ik denk wel dat dat een andere situatie is geweest dan deze.
Was ook een andere situatie hoor! Meer vanuit het geen advies aannemen en negatief blijven en steeds meer problemen die opkwamen (omdat ik het allemaal niet duidelijk kon verwoorden) waardoor niet meer geloofd werd dat de situatie waarheid was. Wat helaas wel zo was.

Maar mijn punt is gewoon, ieder gedrag heeft een reden. Dat van Sadie ook. En ja, ik irriteerde me er ook mateloos aan op sommige momenten. Maar puntje bij paaltje, troll of niet, er zit iemand aan de andere kant van het beeldscherm met ook gevoelens en een persoonlijkheid, een echt mens, wat om een bepaalde reden zo reageert (en zuigt en trollt). Ze heeft inderdaad troll eigenschappen, maar ik heb het gevoel dat het vanuit haar 'waarheid' komt. Dat ze misscchien iemand is die het zelf moeilijk heeft en probeert te overschreeuwen en haar mening en denken door te drukken op een verkeerde manier om zichzelf meer waard te voelen, minder onzeker te zijn, minder pijn te hebben...?

Ik weet het niet goed maar het feit dat ze steeds terugkomt onder een andere naam geeft mij het gevoel dat ze toch behoefte heeft aan een luisterend oor, gelijk te krijgen, zich gewaardeerd te voelen, zich beter te voelen dan anderen, omdat ze dat wellicht in het echte leven niet heeft/voelt? Als het puur een lolletje en sarren was, dan was het toch na op twee fora proberen wel gewoon klaar in plaats van heen en weer te gaan tussen foras en steeds 'ontmaskerd' te worden?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 27 Jul 2022 19:57

Dat kan zijn, maar het is toch niet meer dan logisch dat anderen zich daar niet voor lenen? Het is ook niet dat ze het subtiel doet, ze trekt hele topics naar zich toe en is behoorlijk sfeerbepalend. Logisch dat mensen dat niet pikken, dus dan zal ze toch een andere manier moeten voelen om die waardering te vinden. En je beter voelen dan anderen is sowieso al niet nodig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 27 Jul 2022 20:09

Marsy31 schreef:Ik weet niet waarom ik het niet ok vind, want ik vond haar gedrag ook niet altijd leuk. Maar dit hier ook echt niet. Ik ben opgevoed met: ‘wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet’. En ik vind het echt beetje naschoppen zo. Hoeven jullie niet naar te luisteren hoor, maar ik moest het even kwijt.

Huh, was het niet jij die een oproep deed tot het massaal boycotten van Sadie?
<<

Nixi

Kwebbel

Bericht 27 Jul 2022 20:54

Susan schreef:Dat kan zijn, maar het is toch niet meer dan logisch dat anderen zich daar niet voor lenen? Het is ook niet dat ze het subtiel doet, ze trekt hele topics naar zich toe en is behoorlijk sfeerbepalend. Logisch dat mensen dat niet pikken, dus dan zal ze toch een andere manier moeten voelen om die waardering te vinden. En je beter voelen dan anderen is sowieso al niet nodig.

Nee natuurlijk is het niet oke, dar zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat er een reden moet zijn voor haar gedrag en dat ze ook een mens is, wellicht met een grote dosis problemen met zichzelf. En dat ik dat ergens wel sneu vind.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Jul 2022 22:59

Gympie schreef:
Marsy31 schreef:Ik weet niet waarom ik het niet ok vind, want ik vond haar gedrag ook niet altijd leuk. Maar dit hier ook echt niet. Ik ben opgevoed met: ‘wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet’. En ik vind het echt beetje naschoppen zo. Hoeven jullie niet naar te luisteren hoor, maar ik moest het even kwijt.

Huh, was het niet jij die een oproep deed tot het massaal boycotten van Sadie?

Ja, boycotten, negeren dus. Tegenovergestelde wat hier gebeurt. Het non stop herhalen is echt bijzonder. Omdat ik toen ook al gek werd dat mensen bleven happen en elk topic hetzelfde verliep. Sadie was de aanstichtster maar een bepaalde groep mensen hier bleven het vuurtje maar voeden en vervolgens verongelijkt reageren als Sadie dan weer dáár op reageerde. Voor mij verziekte dát het topic, niet zozeer Sadie zelf. Dus ik dacht: als ik nou voor elkaar krijg dat die mensen (die Sadie zoooo vreselijk vonden) stoppen met reageren, dan wordt het misschien weer wat gezelliger. Maar nee hoor, Sadie is weg en nóg over blijven doorhameren 🙄
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 01 Aug 2022 22:48

Burgemeesters willen jullie mijn account verwijderen? Dankjewel!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 01 Aug 2022 23:00

Neee niet weggaan Olijfje!
❤ 7 juni 2018
<<

Burgemeester Fiep

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 01 Aug 2022 23:02

Olijfje schreef:Burgemeesters willen jullie mijn account verwijderen? Dankjewel!

Natuurlijk. Op anoniem of kan je naam blijven staan?
<<

Anoniem328

Bericht 02 Aug 2022 07:57

Bliss het forum levert me meer irritatie op dan dat ik er lol aan beleef dus dan kan ik beter weggaan/wegblijven.

Fiep zet maar op anoniem, dankjewel!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Aug 2022 07:58

Neee Olijfje!
28 april 2015 - Your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Little hero!
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 02 Aug 2022 08:20

Wat jammer Olijfje
2019 ons engeltje*
2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 02 Aug 2022 08:26

Oh nee Olijfje 😨
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Bericht 02 Aug 2022 08:46

Anoniem328 schreef:Bliss het forum levert me meer irritatie op dan dat ik er lol aan beleef dus dan kan ik beter weggaan/wegblijven.

Fiep zet maar op anoniem, dankjewel!

Zoals je ziet is het gelukt.
Wie weet tot ziens.
Vorige

Terug naar Forumzaken