Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke ooglaserkliniek?

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Jul 2022 15:49

Welke ooglaserkliniek?

Mijn man heeft slechte ogen (-6,5) en wil graag zijn ogen laten laseren. We zijn nu aan het uitzoeken welke kliniek daar het meest geschikt voor is.

Is de duurste kliniek ook persé de beste?
Met je ogen neem je natuurlijk geen risico die zijn wij geneigd de duurste kliniek te kiezen. Maar ongetwijfeld zullen klinieken ook misbruik maken van het feit dat je geen risico durft te nemen door gewoon de hoofdprijs te vragen.

Wie heeft zijn ogen laten laseren en wil wat ervaringen delen? We gaan er al vanuit dat we richting Amsterdam moeten dus de afstand is geen criterium, mits het geen Zuid-Limburg of Brabant is.

Bedankt voor de reacties alvast.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 31 Jul 2022 16:10

Re: Welke ooglaserkliniek?

Ik heb geen tip voor een kliniek. Maar heb me er wel onlangs wat in verdiept, heb zelf -7. Voor erg slechte ogen heb je soms niet genoeg aan laseren, soms plaatsen ze een lens. Dat kost stukke meer (dubbel zeker) als laseren. Ik weet niet hoe oud je man is, maar mocht hij rond de 40/50 zijn dan is de kans aanwezig dat zijn ogen dadelijk (in zijn geval) beter zullen worden als nu. Net als dat gezonde ogen op die leeftijd achteruit gaan met een plus sterkte(leesbril) zal dat bij zijn ogen gezien zn -6.5 juist iets omhoog gaan. Dat gaat natuurlijk niet zo omhoog dat je op nul uitkomt, maar het kan er wel voor zorgen dat je gelaserde sterkte alsnog maakt dat je weer een bril nodig hebt (in plus sterkte dan). Sommige klinieken bieden aan bij verandering in sterkte opnieuw te laseren. Ik zou dus op dat soort voorwaarden letten.
Verder lees ik mee in dit topic, ben benieuwd naar ervaringen.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 31 Jul 2022 21:26

Re: Welke ooglaserkliniek?

Ik heb vorig jaar mijn ogen laten laseren bij Bergmann in Hilversum.

Hele fijne ervaring. Goede nazorg. Hou er wel rekening mee dat je de eerste week na de behandeling 3x terug moet voor controle. Dan is iets dichterbij huis wel prettig.

Ik kreeg eerst een vooronderzoek. Aan het einde een gesprek met de oogarts en daar de behandeling besproken die met mijn ogen mogelijk waren. Mijn voorkeur, de Lasek, kon helaas niet. 4 maanden later kon ik behandeld worden.

Uiteindelijk heb ik een trans prk gekregen met crosslinking. De eerste week was heel vervelend. Daarna ging het snel goed en nu ben ik zo gelukkig en blij met mijn goede zicht zonder bril. Ik ben weer op 0 uitgekomen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Jul 2022 21:41

Re: Welke ooglaserkliniek?

Bedankt voor jullie reacties.

Elisabeth, wat voor sterkte had jij voordat je liet laseren? En wat heeft de behandeling jouw gekost?

Pure, wat een goede informatie geef jij. Dat is zeker nuttig om naar te kijken. Dank je wel voor het meedenken!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 31 Jul 2022 21:47

Re: Welke ooglaserkliniek?

Totaal 3300 euro. Dat was inclusief de crosslinking. Die was geloof ik rond de 800 euro.

Mijn sterkte was -3,5 en -2,75
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Jul 2022 22:20

Re: Welke ooglaserkliniek?

Dank je!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 31 Jul 2022 22:51

Re: Welke ooglaserkliniek?

Ik ben bij FYEO geweest (vestiging Eersel). Ik heb de relax smile methode gehad. Ik had min 5 en nu heb ik links nul en rechts een cilinder van min 1. Ik merk dat ik minder goed zie met lezen (nog geen leesbril nodig) en drogere ogen heb als ik wakker word. Ik zie ooo wat slechter in de schemering en als ik moe ben of een dag lang naar een scherm heb gekeken.

Om de min 1 cilinder te corrigeren, kan ik alleen een lasek behandeling ondergaan (mag binnen 5 jaar gratis nabehandeling kiezen en na relax smile is lasek de enige optie als nabehandeling), maar ik wil geen lasek. Ik ben er nu na 1,5 jaar best aan gewend dat ik gewoon net even wat minder goed zie dan voorheen met lenzen, dat ik denk dat ik het voorlopig zo laat en evt een bril met rechts die cilinder aanschaf voor momenten waarop ik last heb van het net iets minder goed zien.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Aug 2022 03:57

Re: Welke ooglaserkliniek?

Ik heb het in Istanbul laten doen, alweer 11 jaar geleden. Zo’n pakketreis. Toen was het in Nederland nog niet zo populair maar in Turkije deden ze het al veel langer. Ik heb nog steeds 20/20 vision. Had slaappil mee en ben gaan slapen na de operatie (die heel snel ging) en toen ik wakker werd kon ik al vrijwel alles zien. Wel vermoeid die dag en natuurlijk veel druppelen. Tweede dag ben ik Instabul gaan verkennen en was het net alsof ik altijd al zo goed kon zien. Ik had links -6.5 en rechts -4.5.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Aug 2022 07:56

Re: Welke ooglaserkliniek?

Alexis, die kliniek hebben wij nu ook op het ook, maar dan in Adam. Maar ben je tevreden want het klinkt op zich niet persé als een succesverhaal.

Marsy, Istanbul staat niet echt op de planning, haha. Maar toen was hier hier inderdaad nog helemaal niet zo gangbaar. Gelukkig is dat veranderd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 01 Aug 2022 08:46

Re: Welke ooglaserkliniek?

Ik heb het bij Vision laten doen, maar zie dat dat tegenwoordig FYEO heet.
Controles in Eindhoven, laseren in Amsterdam.

Ik ben er heel blij mee, ondanks dat ik veel vaker last heb van droge ogen en hiervoor gel gebruik.
Ik zou het iedereen aanraden en meteen weer opnieuw doen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 01 Aug 2022 09:09

Re: Welke ooglaserkliniek?

Sam schreef:Ik heb het bij Vision laten doen, maar zie dat dat tegenwoordig FYEO heet.


Hier heb ik het ook laten doen. Inmiddels alweer 10 jaar geleden denk ik. Vond het ook een fijne kliniek en werd ook goed gerust gesteld. Zo’n operatie met open ogen vond ik best spannend en een beetje eng, maar weet nog heel goed hoe mijn hand werd vast gehouden door iemand die daar werkte. Kleine details maar dat had ik op dat moment echt nodig.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 01 Aug 2022 09:31

Re: Welke ooglaserkliniek?

Lady schreef:Alexis, die kliniek hebben wij nu ook op het ook, maar dan in Adam. Maar ben je tevreden want het klinkt op zich niet persé als een succesverhaal.

Marsy, Istanbul staat niet echt op de planning, haha. Maar toen was hier hier inderdaad nog helemaal niet zo gangbaar. Gelukkig is dat veranderd.


Ja over de kliniek wel, maar dat ik een reststerkte heb overgehouden, daar kunnen zij ook niks aan doen. Ik heb een second opinion gehad bij een oogarts en die zei dat ook. Hoe hoger je sterkte, hoe groter de kans dat je iets van een reststerkte overhoudt. Ik vond de vooronderzoeken en het advies in ieder geval wel fijn. Mij werd geadviseerd een paar jaar te wachten tot een nieuwe inplantlens ontwikkeld was, omdat ik dan niet direct minder goed van dichtbij zou zien, maar dat wilde ik zelf niet. Ik heb dat risico dus voor lief genomen en de Relax smile methode gekozen. Helaas was ik een van de weinigen bij wie er dan toch een cilinder overblijft.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 01 Aug 2022 09:33

Re: Welke ooglaserkliniek?

Ik vond de ingreep overigens echt niks voorstellen. Iets van 30 sec per oog en klaar. Ik vond het wel heel eng hoor om daar te liggen met die klemmen op mijn ogen, maar het was zo voorbij en ik heb geen pijn gehad. Wel een lange hersteltijd. Dat was ook niet gebruikelijk. Duurde bij mij echt maanden tot het zicht enigszins stabiel was.

En soms baal ik van de droge ogen en het soms waziger zicht, maar als ik dan mijn vriend zie vechten met zijn lenzen dan ben ik toch wel blij. Ik kan zonder bril autorijden, tv kijken, als we in bed liggen gewoon zien wat er om me heen is, skiën, in het vliegtuig zitten, hardlopen. En dat ik dan een bril gebruik voor de momenten dat ik net wat scherper wil zien vind ik echt prima. Ik heb die bril al maanden niet meer gedragen (alleen in de winter, dus bij de schemering als ik wat minder zie).
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 01 Aug 2022 09:42

Re: Welke ooglaserkliniek?

Ik vond de begeleiding idd ook enorm fijn. Was aan allebei mijn kanten iemand die mij bij stond en mn hand vast hield. Tot ik de deur uitging had ik een persoonlijk begeleider. Mijn proces duurde niet lang (reed na 6 dagen alweer auto) en heb ook geen pijnmedicatie hoeven gebruiken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 01 Aug 2022 13:11

Re: Welke ooglaserkliniek?

Sam was het bij jouw vestiging ook allemaal zo nieuw en luxe? Ik voelde me net alsof ik in een hotel zat, totaal niet klinisch.

Ik heb ook ooit informatie aangevraagd bij een andere kliniek (ik weet niet meer welke), en die bleven daarna steeds bellen of ik al een afspraak wilde maken. Ik vond dat zo commercieel. Bij FEYO dringen ze totaal niet aan, gaven een eerlijk advies en gaven ook de minpunten duidelijk aan vond ik.
Ik kreeg ook een bril vergoed toen bleek dat ik een reststerkte had. (Wel een goedkope via Charlie temple, maar prima). En je krijgt 12 keer gratis oogdruppels, die je met een telefoontje of mailtje snel even kunt aanvragen. Vond ik ook allemaal wel fijn.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Sep 2022 18:32

Re: Welke ooglaserkliniek?

Inmiddels de vooronderzoeken gehad bij Feya in A’dam en 29/9 wordt mijn man gelaserd door middel van de Relax Smile methode. We krijgen zelfs een hotelovernachting aangeboden omdat we van ver komen, heel goede service. We zijn heel benieuwd naar de resultaten!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Okt 2022 07:37

Re: Welke ooglaserkliniek?

Hé Lady, ik ben héél benieuwd hoe het is gegaan bij je man! Ik ben er namelijk zelf ook wel bijna over uit dat ik dit wil, mits het natuurlijk mogelijk is bij mij. Heb de laatste tijd weer superveel last van m'n lenzen, echt vreselijk. Wat waren de kosten bij je man?

Ben trouwens ook benieuwd hoe lang voor de ingreep je al geen lenzen meer in mag, want m'n bril op vind ik ook maar niks een hele dag.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Okt 2022 09:20

Re: Welke ooglaserkliniek?

Ja, het is echt heel goed gegaan! Zijn zicht is nu al zo goed als normaal, hier staat in principe een aantal weken voor. Het is nu een week geleden. De ingreep zelf was ook volledig pijnloos en alles was prima geregeld daar. Hij is er ontzettend blij mee, geen gedoe meer met lenzen, bril, zonnebril etc,
Volgens mij mocht hij twee weken van te voren geen lenzen meer dragen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Okt 2022 09:39

Re: Welke ooglaserkliniek?

Wat fijn! En wat heeft het gekost?

Ik deed ergens een sneltest om te kijken of ik in aanmerking kom en daar kwam uit dat m'n sterkte te hoog is voor laseren, dus dat ik dan uitkom op zo'n lensimplantaat. En dat kost 5000 euro ofzo. :shock:
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Okt 2022 10:29

Re: Welke ooglaserkliniek?

Wat is jouw sterkte? Volgens mij is het pas vanaf -12 dat het erg duur wordt hoor. Mijn man had -6,5 en het heeft 3300 euro gekocht. Dit is inclusief alles qua nacontroles enzo. En vanwege de reisafstand kreeg hij ook een hotelovernachting aangeboden op hun kosten, heel netjes.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Okt 2022 11:43

Re: Welke ooglaserkliniek?

Mijn lenzen zijn -8 en -7,5, m'n bril -9. Maar ik heb ook een cilinder en volgens mij las ik dat je met een cilinder maar tot -5 in aanmerking komt. Maar misschien verschilt dat nog per kliniek, ik ga me er nog eens in verdiepen. Want 3000 euro is al een rib uit m'n lijf, laat staan 5000-6000.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Okt 2022 13:12

Re: Welke ooglaserkliniek?

Een intake is gratis dus daarna weet je waar je aan toe bent. Het is inderdaad veel geld!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Okt 2022 13:30

Re: Welke ooglaserkliniek?

Nooo ik wilde een vooronderzoek bij Visus aanvragen en zie nu dat je zelfs daarvoor al twee weken geen lenzen in mag. Dat is gewoon echt niet te doen voor mij met de bril die ik nu heb, die zit niet geweldig namelijk.
❤ 7 juni 2018
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 04 Okt 2022 15:56

Re: Welke ooglaserkliniek?

Wat fijn dat de ingreep goed is gegaan en FEYO goed bevallen is!

Ik ben ook bij FEYO geholpen. En ik heb dua inderdaad lens implantaten. Ik had -7,75 en -8,75 (wat echt tegen de -9 aanhing). Dat is dan ook gelijk wel wat ik kan zien als ik 1 oog afdek. In dat oog heb ik volgens mij een lens van -8,75 gekregen terwijl ik -9 prettiger vond kijken. Maar omdat dat niet uit de test kwam, wilde ze dat niet doen. Ook omdat je niet met 1 oog afgedekt kijkt haha. Ik zie nu met beide ogen +100% dus fantastisch hoor!

Laseren was met mijn sterkte icm dikte hoornvlies niet meer mogelijk. En ik heb idd ook een hotelovernachting gekregen.
11.21
10.23
<<

Anoniem334

Bericht 06 Okt 2022 10:26

Re: Welke ooglaserkliniek?

Fijn dat alles goed is gegaan!
Ik heb ook de ReLEx SMILE techniek laten doen begin dit jaar. Had ook een sterkte van -7 beide kanten. Als ik wist hoe makkelijk en pijnloos dit was, had ik het al jaren eerder laten toen (maar toen was de SMILE techniek er nog niet). Ik zou eerst pre corona in Eindhoven gaan, maar daar wilden ze me een andere techniek aanbieden waarbij ik langere hersteltijd had. Blij dat ik dat niet heb kunnen doen. Was corona toch nog ergens goed voor. Nu was ik in de ochtend gelaserd en in de middag had ik al volledig zicht.
Ik ben hier geweest: https://www.eyecenter.nl/
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers