Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opruimen

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 26 Jul 2022 15:20

Opruimen

We gaan verbouwen dus we moeten flink gaan opruimen en dus spullen uitzoeken. Ik kan best goed dingen weggeven, op een weggeef hoek zetten of als het kapot is weg gooien. Maar over sommige dingen twijfel ik. We hebben een Wii met flink wat spelletjes maar niemand gebruikt hem nog. Want er is ook een iPad en een switch. Maar ja doe je dat nou in een doos bij elkaar en zet je dat op zolder met het idee mischien voor ooit? Of kijken of je het kan verkopen?
Zelfde met playmobil. Dat vind ik te goed voor de weggeef hoek. Maar vorig jaar heel
Veel op marktplaats gezet voor de Sint en kerst periode en amper wat verkocht.

Hoe doen jullie dat en hoe maak je een keuze?
:heart: :heart: 2011
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 26 Jul 2022 15:30

Re: Opruimen

Dat soort dingen die jij noemt probeer ik ook in eerste instantie via Marktplaats, Vinted, lokaal via Facebook etc. Het wil soms ook wel eens schelen wanneer je het erop zet; het ene moment verkoopt het totaal niet, paar maanden later nog een keer proberen en dan ben je het zo kwijt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 26 Jul 2022 15:37

Re: Opruimen

Dingen die verouderen (zoals een Wii) zou ik direct proberen te verkopen. Mijn vriend wil dat dan altijd bewaren en dan komen we t 3 jaar later weer tegen, nog steeds ongebruikt en inmiddels veel minder waard. Dat vind ik zonde.
Dingen als playmobil zou ik proberen te verkopen als je kinderen er te oud voor zijn. Zet het op Vinted, Marktplaats en Facebook en kijk of het op die manier lukt. Ik laat het meestal een maand staan en anders gaat het naar de kringloop. Maar je kan het ook allemaal in een doos doen en in november nog een keer proberen, dan verkoopt speelgoed misschien wat beter.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 26 Jul 2022 17:06

Re: Opruimen

In het ‘je huis op orde’ topic staan ook veel tips!

Ik zou spullen die je niet meer gebruikt (zoals de Wii en de playmobil) wel echt weg doen. Dan maar voor een lagere prijs op MP of aan een bekende geven. ik snap het ook als je er iets voor terug wilt zien, maar ik zou het zonde vinden als het wel plek in huis bezet houd, alleen maar omdat het geld gekost heeft.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Jul 2022 19:15

Re: Opruimen

ik zou het verkopen. Zie op onze verkoophoek vaak wii voorbij komen compleet voor €50,-
Afbeelding
<<

Hugo

Kletskop

Berichten: 895

Geregistreerd: 22 Apr 2021 18:38

Bericht 26 Jul 2022 19:19

Re: Opruimen

Alles wat ik langer dan 5 á 6 maanden niet gebruik gaat hier in principe de deur uit. Maar ik doe heel makkelijk spullen weg en heb weinig bergruimte dus ik ben wellicht niet het beste voorbeeld.
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Anoniem334

Bericht 27 Jul 2022 16:47

Re: Opruimen

Ik vind Vinted echt een uitkomst. Ben via daar al veel dingen kwijt geraakt. Ik heb ook een kast waar al mijn spullen voor Vinted in staan opgeborgen zodat ik het makkelijk te pakken heb als ik iets verkoop. Verder Facebook Marktplaats wil ook nog wel eens helpen, maar daar krijg je vaak veel onzin berichten. Ik geef ook dingen weg aan mensen die ik ken of mensen die zij kennen die iets nodig hebben ofzo en ik ben niet bang om iets weg te gooien. Iets zoals een Wii zou ik op FB marktplaats zettenn. Playmobil via Vinted. Ik vraag wel altijd heel weinig, met de gedachte 'anders had ik het toch weg gegooid'.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 27 Jul 2022 17:09

Re: Opruimen

Vinted is inderdaad echt ideaal als je er niet te veel voor vraagt. Ik heb in de laatste dagen alweer een paar schoenen voor 12,50 euro, een hardloopshirtje voor 1 euro en 2 vestjes voor 2 euro per stuk verkocht. Het lijkt niet veel, maar zo heb ik het afgelopen jaar al meer dan 400 euro verdiend. Ik heb ook geluk dat de pakketpunten vlakbij zijn, dus dan is het niet zo erg om even heen en weer te lopen voor iets van 1 euro.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 27 Jul 2022 17:51

Re: Opruimen

Ik heb niet zo veel meer liggen maar toen ik nog wel spul voor Vinted had vond ik het vooral tijdens het fulltime thuiswerken wel een fijne 'verplichting' om naar zo'n pakket punt te moeten fietsen/wandelen.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1034

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 27 Jul 2022 17:59

Re: Opruimen

Wij hebben nu twee keer op Koningsdag een kraampje gehuurd (zo’n echte marktkraam zeg maar) en vanaf 06.00 in de ochtend alles ingericht en verkocht. Super gezellig om te doen en het verkocht ook echt goed! De laatste keer na onze zolder opruiming (+ kleding en schoenen van mij) hebben we €650 verdiend.
Ik zou dat dus doen 🤩

Tip is dan wel om het een beetje netjes en leuk aan te kleden. Dus kleding op een rekje erbij, schoenen beetje op wat verhoginkjes zetten, bepaalde items sorteren in bakken met kaartjes erbij, etc.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 27 Jul 2022 18:03

Re: Opruimen

Wij zijn aan het verhuizen en ook flink aan het opruimen. Ik kijk bij de meeste dingen even of ik denk dat iemand het nog wil en dan zet ik het op de weggeefhoek. Ik ben er net pas mee begonnen, een hoop is al naar de goededoelenwinkel. De gekste dingen willen mensen nog heel graag hebben (een kapstok, dressoir, huistelefoon, slingers voor een geboorte, een gratis gekregen powerbank met reclame werd nog net niet om gevochten, haha).

Als ik denk dat het nog geld waard is, zet ik het op marktplaats (complete babykamer, een buikband voor na de bevalling), maar nog geen reacties. Wij hebben eigenlijk ooo een beetje haast, willen niks mee verhuizen wat vanuit het nieuwe huis dan weer moet worden opgehaald. Dus ik doe nu ook wel best veel gewoon weg (goededoelenwinkel of stort).
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 27 Jul 2022 18:17

Re: Opruimen

Dingen als playmobilen Lego zou ik in een mooie bak doen en voor later bewaren, als jullie meiden zelf kinderen zouden hebben. Bij mij thuis is vroeger alles weg gegooid en dat vind ik best wel jammer. Ik had het een leuk idee gevonden als onze kinderen met (kwalitatief goed) speelgoed van ons vroeger hadden kunnen spelen. En playmobil is wat dat betreft tijdloos.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 27 Jul 2022 19:43

Re: Opruimen

Maple schreef:Dingen als playmobilen Lego zou ik in een mooie bak doen en voor later bewaren, als jullie meiden zelf kinderen zouden hebben. Bij mij thuis is vroeger alles weg gegooid en dat vind ik best wel jammer. Ik had het een leuk idee gevonden als onze kinderen met (kwalitatief goed) speelgoed van ons vroeger hadden kunnen spelen. En playmobil is wat dat betreft tijdloos.

Mijn ouders hebben mijn lego en playmobil ook bewaard en daar wordt inderdaad nu veel mee gespeeld door de kleinkinderen! Moet je wel willen natuurlijk; 20 jaar bewaren in de hoop dat het ooit nog van pas komt...
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 27 Jul 2022 20:15

Re: Opruimen

Mijn ouders hadden mijn playmobil ook bewaard, maar dat was helemaal hard, uitgedroogd. En ging kapot toen het na 20 jaar die bak weer uit kwam.😬
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Jul 2022 22:05

Re: Opruimen

Ja joh? Wij hebben laatst een bak vol van de buren gekregen, ziet er ook al wel 20 jaar oud uit.. Maar is nog prima gelukkig! Misschien omdat hier nog wel mee gespeeld is een daardoor niet uitgedroogd?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 28 Jul 2022 10:02

Re: Opruimen

Bij ons thuis ook best wat spullen die hard en broos zijn geworden na al die jaren. Playmobil is nog wel goed, maar wij hadden ook huisjes van de Dufties (wie kent ze nog?) en van my little pony. Die breken nu allemaal.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Jul 2022 19:08

Re: Opruimen

Ik heb idd ook een doos duplo en barbies bewaard, ik wil ook het leukste playmobil bewaren.
Verder heb ik al wat dingen op marktplaats gezet, vinted heb ik ook, maar heb pas 1 ding daar verkocht dus weet niet helemaal of dat een succes gaat worden.

Heb ook al aardig wat tassen voor de kringloop en voor de vuilnis dus het zal wel goedkomen ga ik vanuit.
:heart: :heart: 2011

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers