Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Broek staat in benen

<<

Anoniem65

Bericht 22 Jul 2014 18:50

Broek staat in benen

Ik heb dat dus heel erg. Trek ik mijn broek uit, staan die naden echt enorm in mijn benen. Buitenkant, binnenkant (allebei helemaal van boven naar beneden) en bij de enkels zie je de kreukels zeg maar. Hoe komt dat? Het blijft ook nog uren zitten.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 22 Jul 2014 18:51

Re: Broek staat in benen

Broek te strak?
<<

Anoniem65

Bericht 22 Jul 2014 18:55

Re: Broek staat in benen

De meeste broeken zijn helaas te strak. Ik kom heel erg aan zonder reden maar heb geen geld om een hele nieuwe garderobe te kopen. Ik heb 2 nieuwe broeken die (nog) niet te strak zitten en dan heb ik het ook.
<<

Ravioli

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:25

Bericht 22 Jul 2014 18:59

Re: Broek staat in benen

Misschien hou je vocht vast? Dat kan zowel het aankomen als de afdrukken verklaren.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 22 Jul 2014 19:00

Re: Broek staat in benen

Klinkt een beetje als vocht vasthouden. Dan blijft een afdruk ook lang zichtbaar. Probeer anders eens in te drukken met je vinger op zo'n stuk been waar een afdruk blijft staan, als de huid meteen terug veert en je er niks van ziet, is het geen vocht.

Vervelend trouwens zeg, dat je zomaar veel aan bent gekomen! Ik neem aan dat je al bij de huisarts bent geweest op zoek naar de oorzaak?
<<

Anoniem65

Bericht 22 Jul 2014 19:03

Re: Broek staat in benen

Dat had ik idd ook geprobeerd. Mijn enkels zien er ook echt uit alsof ik vocht vasthoud. Er blijft alleen geen deukje als ik druk. Ja, alleen de dokter heeft helaas geen afwijkingen gevonden. Volgens de mesoloog zijn mijn hormonen uit balans en werk mijn schildklier niet optimaal. Maar de medicijnen die ik inmiddels een aantal maanden heb, hebben nog niet geholpen. Heel erg frustrerend want echt alles is te klein. En een maat groter is ook binnen een maand te klein.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 22 Jul 2014 19:16

Re: Broek staat in benen

Maar wat voor medicijnen slik je dan?
Want als je schildklier niet goed is dan neem ik aan dat je dokter je toch reguliere medicijnen voorschrijft en kan zien wat dit met je waardes doet. Na 8 weken kunnen ze dan in je bloed zien of het werkt of dat ze de dosis eventueel moeten verhogen/verlagen
<<

Anoniem65

Bericht 22 Jul 2014 19:51

Re: Broek staat in benen

Volgens de huisarts is er niks aan de hand. Maar ik vertrouw het niet dus ben naar een mesoloog gegaan. DIe constateerde dus wel dat er met de schildklier iets niet goed was. Ik krijg nu Thyronyl. Ik ben ook naar een dietiste geweest, mijn eetpatroon zag er ook prima uit. Niemand weet dus eigenlijk hoe het kan.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 22 Jul 2014 20:37

Re: Broek staat in benen

Heb hier bij mijn skinny's ook vaak last van. Krijg die na een dag werken echt met veel trekken en sjorren aan en als ik dan thuiskom staan de naden in mijn benen. Terwijl het stretch broeken zijn. Merk dat ik na een dag werken (ik loop de hele dag) ook dikkere voeten heb dus ik hou het idd ook maar op vocht.
K trek thuis vaak meteen een lekkere chillbroek aan.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 22 Jul 2014 21:19

Re: Broek staat in benen

Maar Thyronyl is toch gewoon wat jodium/magnesium als je toch echt een vertraagde schildklier hebt dan gaat dat toch niet werken? En wordt je bloed wel met regelmaat gecontroleerd aangezien je het al maanden slikt en er alleen maar op achteruit gaat?

Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik zou toch nog eens gaan overleggen met de huisarts en dan niet alleen je Tsh-waarde laten bepalen maar ook ook je T4 waarde. Als je echt te weinig schildklierhormoon hebt dan zou ik persoonlijk juist wel kiezen voor de reguliere medicijnen.
<<

Anoniem65

Bericht 22 Jul 2014 21:58

Re: Broek staat in benen

De huisarts neemt me totaal niet serieus. Er is even bloed geprikt en daar kwam dus niks uit. Ze wilde me wel doorverwijzen onder het mom "dan zegt de internist dat er niks is, ben je dan gerustgesteld? Die onderzoeken worden ook niet vergoed". Dus toen ben ik maar naar de mesoloog gestapt. Volgende week heb ik weer een afspraak bij de huisarts, de mijne is dan op vakantie dus wie weet neemt de invaller me wel serieus.
<<

Anoniem222

Bericht 23 Jul 2014 14:33

Re: Broek staat in benen

Hoeveel ben je dan over welke periode aangekomen?
<<

Anoniem65

Bericht 24 Jul 2014 09:26

Re: Broek staat in benen

Harrison schreef:Hoeveel ben je dan over welke periode aangekomen?


8,5 kilo in ongeveer 3 maanden. Ik ben de laatste tijd gelukkig wel redelijk stabiel, maar ik wil er minimaal 5 weer af hebben.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 24 Jul 2014 10:58

Re: Broek staat in benen

Vervelend dat er niks uit het onderzoek is gekomen. Ik zou dan wel aan de vervanger vragen of deze ook naar je T4 kijkt en niet alleen naar de Tsh-waarde voor de schildklier als deze geen afwijkende waarde vertoond. En natuurlijk is het vervelend dat het van je eigen risico afgaat maar zo is het nu eenmaal en als je wel medicijnen krijgt mocht blijken dat er iets mis is met je schildklier dan gaan deze ook nog eerst van je eigen risico af maar hopelijk voel je je dan wel snel beter.

Waarom denk je eigenlijk aan je schildklier afgezien van het aankomen? En wat denkt de huisarts dan als deze aangeeft dat het de schildklier niet is?
<<

Anoniem65

Bericht 24 Jul 2014 11:16

Re: Broek staat in benen

Behalve het aankomen heb ik de volgende klachten: haaruitval, obstipatie, heel erg moe zijn, erg droge huid, rusthartslag van 60 of lager (dieptepunt was 46), duizeligheid en zwart zien als ik opsta (niet eens als ik snel opsta, ik moet me tegenwoordig altijd vasthouden als ik opsta) veel moeite met concentreren en er komt echt niks uit mijn vingers. Allemaal schildklierklachten. Maar ook toen mijn B12 heel laag was had ik deze klachten. Mijn B12 en ijzer zijn nu goed. Ik heb trouwens ook veel last van oorsuizen en het gevoel dat er te veel druk op mijn hoofd staat. Geen idee of dat er ook bij zou kunnen horen. Ik heb heel veel stress gehad de afgelopen 2 jaar (en nog steeds), dat zou ook een oorzaak kunnen zijn. Sinds een maand ben ik gestopt met de pil, om te zien of dat iets zou uitmaken. Ik merk nog helemaal niks, alleen dat mijn haar met bosjes uit mijn hoofd komt.

De huisarts zegt dat ik 100% gezond ben en vindt een doorverwijzing naar wie dan ook niet nodig.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 24 Jul 2014 11:27

Re: Broek staat in benen

Dat zijn inderdaad allemaal schildklierklachten, het vervelende alleen is dat al deze klachten natuurlijk ook ergens anders een oorzaak kunnen hebben. En dat het ook heel goed iets anders kan zijn.
Oorsuizen en het gevoel dat er veel druk op mijn hoofd staat heb ik nooit gehad en ik heb vaak last van mijn schildklier, maar goed iedereen heeft andere klachten zo heb ik ook geen duizeligheid/erg droge huid en haaruitval heb ik juist alleen als hij te hard werkt.

Persoonlijk vind ik het erg bizar dat als je zoveel klachten hebt dat de huisarts zegt dat je 100% gezond bent terwijl deze dan niet met een verklaring komt voor de klachten. Al lees ik door je verhaal heen dat het stress zou kunnen zijn, is dat dan niet waar de huisarts aan denkt?

Hopelijk 'luistert' de vervanger beter en kijkt deze wat verder en vinden ze snel wat wel de oorzaak is.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 25 Jul 2014 08:23

Re: Broek staat in benen

Ik heb hier verder geen verstand van, behalve dat hetklinkt als vocht vasthouden. Maar kun je met zn lakse huisarts niet beter een andere huisarts zoeken? Ik zou persoonlijk niet willen betalen voor een arts als deze.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem222

Bericht 25 Jul 2014 09:33

Re: Broek staat in benen

Vervelend SuzieQ! Over je broek in je benen zou ik me niet te druk maken want dat heb ik ook altijd. Is toch ook niet zo gek als iets de hele dag op op je huid heeft gedrukt!
<<

Josi

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 28 Jul 2022 18:42

Bericht 28 Jul 2022 18:47

Re: Broek staat in benen

Hi Suzie, heb je nog steeds veel last van afdrukken van kleding in je benen/armen? Ik herken dit namelijk zelf ook. Ik heb het bij iedere broek die ik aan trek, terwijl ik dit voorheen niet zo had.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers