Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat laat jij zien op social media?

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 24 Jul 2022 14:09

Wat laat jij zien op social media?

Onder andere n.a.v. het topic over mommy influencers, je kind op social media en mijn eigen vakantie, wat deel je op social media? In het topic over influencers wordt veel geschreven dat sommige Instagrammers fijn zijn om te volgens, omdat ze niet het perfecte plaatje laten zien. In het andere topic gaat het juist over de privacy van je kind bewaken.

Door mijn vakantie was ik benieuwd hoe jullie het doen. Aan de ene kant willen we het ‘echte’ leven zien, maar ik ben zelf selectief in wat ik deel. Ik deel foto’s waarop we het fijn hebben met elkaar en een leuke activiteit aan het doen zijn. De momenten waarop we overwogen hebben om naar huis te gaan met de oorzaak daarvan, post ik niks over. Deels uit privacy naar de kinderen en partner, maar ook doordat het voor mij zou voelen als een zielig verhaal. (Dit heb ik overigens niet als ik het van anderen lees, dan kan ik de herkenning juist heel erg waarderen.)

Hoe ga jij hier mee om, ben je open op social media? Welke dingen deel je wel of juist niet? Laat jij een perfect plaatje zien?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem332

Bericht 24 Jul 2022 14:41

Re: Wat laat jij zien op social media?

Vooral veel sfeer foto’s in mijn tijdlijn.
Soms beroepsmatige foto’s. Heel af een toe een foto van mijn kind, dan wel zonder een #
Van onze verbouwing en sport prestaties deel ik.

In mijn stories, taferelen en gekke dingen die ik tegen kom.
Van mijn vakantie heb ik niks gedeeld, misschien komt dat nog. Maar ik wil niet dat mensen weten dat ons huis verlaten is.

Ik denk dat het redelijk abstract is wat ik laat zien.
Ik ben geen vlogger/ influencer die worstelingen in het leven deelt online. Wel eens het verlies van mensen uit mijn omgeving.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Jul 2022 15:05

Re: Wat laat jij zien op social media?

Ik laat vaak (achteraf) dingen zien van uitstapjes of dingen in huis die ik veranderd heb.
Ik moet zeggen dat ik op Facebook bijna alles gewist heb van T. Je ziet vooral zijn zij- of achterkant.
In de stories deel ik meer. Maar dat zijn echt niet allemaal geposeerde dingen haha
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jul 2022 15:46

Re: Wat laat jij zien op social media?

Ik deel met name leuke momenten. Niet om een perfect leventje te laten zien, maar omdat ik het leuk vind die momenten te delen. Ik vind zelf dat ik mooie foto's maak dus dat maakt het wel extra leuk om te delen vind ik.
Moeilijke momenten deel ik een enkele keer, zoals bijvoorbeeld toen dochter in het ziekenhuis lag voor haar pinda allergie. En in m'n stories deel ik soms dat soort dingen maar meestal zijn 't allemaal leuke dingen. Gelukkig bestaat m'n leven ook uit veel leuke dingen.

Ik ben wel soms bang dat mensen vinden dat dingen over m'n kinderen als opscheppen zien ofzo. Maar ik ben ook wel eerlijk over bepaalde struggles. Ik maak het niet mooier dan dat het is.

Wat ik nooit doe is een foto met een totaal irrelevante tekst plaatsen, zo'n heel verhaal over iets heel anders. Dat vind ik altijd irritant. Maar komt misschien ook omdat ik redelijk gericht op foto's ben. Die vertellen al een verhaal en dat wil ik laten zien.

@ Taeda ik snap trouwens wel dat je niks deels over wat er in jullie hoofd omging tijdens de vakantie. Wel rot voor jullie dat het zo'n sluier op de vakantie heeft geworpen. For what it's worth, Dat is inderdaad niet te zien op de foto's.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Jul 2022 16:27

Re: Wat laat jij zien op social media?

Ik deel niet zoveel. Als ik wat op sm zet, zijn het inderdaad toch de leuke dingen. En de gebroken nachten deel ik ook wel eens, maar dat is een heel herkenbaar iets met een baby.
Ruzies tussen de kinderen (en mij eventueel) of andere niet leuke dingen deel ik niet. Maar dat is ook gewoon niet boeiend voor de paar mensen (eigenlijk allemaal bekenden) die mij volgen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Jul 2022 16:42

Re: Wat laat jij zien op social media?

Zelf gebruik ik meerdere accounts en deel op alle accounts op een andere manier.

Privé; staat afgeschermd en ik ben vrij selectief met wie ik me laat volgen. Eens in de zoveel tijd spit ik m’n volgers ook uit en blokkeer soms ook wel mensen.
Dit account gebruik ik vooral als foto album over ons gezin en dus staan de kinderen daar vaak op. Wel altijd weloverwogen en nooit in rare poses of met weinig kleding.

Interieur met (voor mijn doen) relatief veel volgers; daar staan geen foto’s van de kinderen op. Dit account is openbaar.

Camper; mbt onze camper hebben we ook een account. Daar komen de kinderen wel op voor maar ook daar alleen weloverwogen keuzes.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1034

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 24 Jul 2022 17:46

Re: Wat laat jij zien op social media?

Ik deel van alles, denk er niet specifiek over na wat wel of wat niet. Gewoon waar ik zin in heb 🤩
Maar wij hebben geen kinderen dus daarover hoef ik niet na te denken (privacy). Ik vraag m’n man en de eventuele andere mensen die op de foto staan, wel altijd of ze het oké vinden dat ik die foto op insta plaats.
Laatst gewijzigd door Ginny op 25 Jul 2022 07:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Jul 2022 18:13

Re: Wat laat jij zien op social media?

Zelf struggel ik hier erg mee. Ik heb zoveel mooie foto's van de kinderen bijvoorbeeld dat ik graag wil laten zien. Ook heb ik heel wat meegemaakt in de toch naar zwanger worden en de periode na de bevalling. Eigenlijk wil ik dit graag delen, maar vooral in dat eerste is mijn vriend terughoudend en ik wil ook niet dat mijn kinderen erop aangekeken gaan worden later. Kortom, ik vind het best lastig wat wel en niet te posten.

Maar op de dagen dat het niet lekker gaat, maak ik geen foto's en vlog ik ook niet.. dus ik denk wel dat mijn insta leven er mooier uitziet dan mijn echte leven. Alsnog laat ik ook altijd mijn fouten zien tijdens mijn tutorials. Want dat vind ik er wel bijhoren. Alleen willen we dus nog wel bepaalde dingen privé houden.

Ik wil dit wel een keer openbreken, maar dan misschien niet op mijn eigen account, maar ergens anoniemer van mij afschrijven.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 24 Jul 2022 19:33

Re: Wat laat jij zien op social media?

Ik deel heel weinig. Komt ook wel doordat ik weinig deel en als ik dan een keer weg ben denk ik "vorige keer heb ik ook niks gedeeld, straks denkt iedereen nog dat dit mijn jaarlijkse uitje is ". Dus dan maar niks. Soms wel eens een foto, maar dat kan ook heel random zijn van een saaie belevenis, maar leuke foto.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Jul 2022 19:44

Re: Wat laat jij zien op social media?

Ik heb even terug gescrold om te kijken of het klopte wat ik dacht. Op Facebook zie je vooral dingen van de verbouwing en af en toe een grappig filmpje of uitspraak van J en op Instagram alleen maar eten. Insta gebruik ik als ik inspiratieloos ben met koken om terug te kijken wat we ooit gegeten hebben en wat lekker was.

J wordt echt heel mondjesmaat op SM geplaatst in totaal is het nu misschien 5/6x gebeurt waarvan 1x door mij. Tv programma’s zoals een huis vol of waar doen ze het van zou ik niet snel aan meedoen. Ik las van de week wat over een nieuw rtl programma over opvoeden en dat zou ik al helemaal niet doen. Je wordt daar zo snel geframed en daar wil ik echt voor waken. En wat op internet staat is ook altijd terug te vinden.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 24 Jul 2022 19:50

Re: Wat laat jij zien op social media?

Nauwelijks iets, op Facebook post ik veel minder dan eerst. Soms achteraf foto's van vakanties en bordspellen. Meestal alleen zo dat vrienden het kunnen zien. Ook met Strava doe ik dat zo. Strava laat namelijk letterlijk zien als je het opslaat waar je bent.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 24 Jul 2022 20:23

Re: Wat laat jij zien op social media?

Op Strava heb ik alleen maar bekenden die me volgen en dat zijn er maar een handje vol. Heb niet veel mensen in m’n omgeving die Strava gebruiken of überhaupt kennen 🤣
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1842

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 24 Jul 2022 20:31

Re: Wat laat jij zien op social media?

Ik post alleen af en toe een vakantiefoto. Het is heel wat jaren terug dat ik ook weekend uitjes postte. Ik heb nooit echt m'n dagelijks leven gepost. Ik zie daar de meerwaarde niet van in.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6128

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 24 Jul 2022 20:43

Re: Wat laat jij zien op social media?

Nan schreef:Ik deel heel weinig. Komt ook wel doordat ik weinig deel en als ik dan een keer weg ben denk ik "vorige keer heb ik ook niks gedeeld, straks denkt iedereen nog dat dit mijn jaarlijkse uitje is ". Dus dan maar niks. Soms wel eens een foto, maar dat kan ook heel random zijn van een saaie belevenis, maar leuke foto.

Haha 😆 ja dit is herkenbaar. Daarom deel ik zelden wat.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 25 Jul 2022 00:42

Re: Wat laat jij zien op social media?

Ik deel vooral vakantiefoto’s en foto’s van zonsopkomsten. Op Facebook deel ik trouwens wel wat meer dan op insta, daar wil ik ik nog wel dingen plaatsen over uitjes, of bepaalde anekdotes. Ik heb het wel zo ingesteld dat als mensen mij taggen, ik dat eerst al dan niet goed moet keuren, ik heb graag zelf de regie over wat er aan mijn account gelinkt wordt. Foto’s van mezelf of van anderen deel ik zelden.

Verder heb ik twee Instagram accounts. Mijn persoonlijke insta is qua feed totaal niet spannend of interessant, gewoon onzinnig en dodelijk saai eigenlijk. Ik heb ook een fotografieaccount, daar ben ik best wel een beetje trots op en die vind ik leuker om bij te houden, al doe ik dat ook weinig de laatste tijd…
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 25 Jul 2022 07:26

Re: Wat laat jij zien op social media?

Ik heb alleen een instagram account,die niet openbaar is.
Ik heb daar weinig of geen persoonlijke dingen opstaan.
Zo blij dat ik jaren geleden gestopt ben met facebook.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 25 Jul 2022 12:10

Re: Wat laat jij zien op social media?

Ginny schreef:Ik deel van alles, denk er niet specifiek over na wat wel of wat niet. Gewoon waar ik zin in heb 🤩
Maar wij hebben geen kinderen dus daarover hoef ik niet na te denken (privacy). Ik vraag m’n man en de eventuele andere mensen die op de foto staan, wel altijd of ze het oké vinden dat ik die foto op insta plaats.

Dit!
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 25 Jul 2022 19:59

Re: Wat laat jij zien op social media?

Interessant topic! Ik deelde vroeger graag selfies en vakantiefoto's, sinds Corona en ik moeder ben is dat beide veel minder haha. Nu deel ik graag (zoveel mogelijk onherkenbare) foto's van mijn kinderen, natuur, mooie versjes. Daarnaast ook posts over borstvoeding of moederschap of rouw. Oh ja en buikfoto's van mijn zwangerschappen.

Ik vind dit ook wel lastig omdat ik zelf best onzeker kan worden van die picture perfect instagrammers, dus ik probeer wel om de andere kant ook te laten zien. Maar ik vind privacy (van ons gezin vooral) best belangrijk en deel dus bijvoorbeeld echt geen foto's van dagen dat alles tegenzat, mijn zoon een driftbui heeft, ik doodmoe en overprikkeld ben, ik ruzie met mijn man had etc. Dus ja, daar doe ik dan ook weer zelf aan mee. En ik vind dat belangrijker om te bewaken dan dat ik de "plicht" voel het hele plaatje te laten zien :)

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers