Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Jul 2022 12:02

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Sadie!

Ik heb maandag voor het laatst hardgelopen. Beetje te laat vertrokken, en na 35 minuten kreeg ik hoofdpijn en werd ik wat duizelig, dus de rest lekker gewandeld. Nu kan ik echt even niet. Heb wel gezwommen en gefietst.

Als ik in mijn eigen huis woon ga ik ook weer aan de slag met krachtoefeningen en mijn voeding.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jul 2022 12:23

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb vanochtend 5km gelopen op de loopband, in 38 minuten. Valt in het niets bij de afstanden die sommigen hier lopen maar ik was er blij mee.
Let's discover the world together.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 21 Jul 2022 12:28

Re: Het hardlooptopic #2

Marin schreef:Ik heb vanochtend 5km gelopen op de loopband, in 38 minuten. Valt in het niets bij de afstanden die sommigen hier lopen maar ik was er blij mee.


Loop je vaker? Knappe prestatie hoor!!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 21 Jul 2022 13:41

Re: Het hardlooptopic #2

Wat goed Marin!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 21 Jul 2022 14:22

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ben maandagavond ook voorzichtig weer begonnen. Ik was begonnen met wandelen al een paar keer en ik dacht tijdens het wandelen, zal ik een voorzichtig sprintje wagen. En dat voelde zo lekker dat ik uiteindelijk de helft van de 5km route heb gerend. Vanavond ga ik weer 😃. Ik ben 3 maanden geleden bevallen van de tweede dus ik doe wel rustig aan. Na de eerste bevalling ben ik veel te fanatiek gestart en die fout moet ik niet weer maken. Maar ben wel super happy dat ik weer ga starten!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jul 2022 14:27

Re: Het hardlooptopic #2

Hunt schreef:
Marin schreef:Ik heb vanochtend 5km gelopen op de loopband, in 38 minuten. Valt in het niets bij de afstanden die sommigen hier lopen maar ik was er blij mee.


Loop je vaker? Knappe prestatie hoor!!


Als het lukt twee keer per week maar soms ineens weken weer niet. Maar wel altijd in de sportschool. Ik vind dat eigenlijk zoveel chiller dan buiten. Buiten heb je heerlijke frisse lucht en mooie omgeving maar ook stoeprandjes, oneffenheden in de weg, verkeer etc. Ik vind 't eigenlijk heel erg chill om echt soort uit te tunen en iig zeker te weten dat de ondergrond plat is. Maar misschien moet ik binnenkort weer eens buiten proberen. Ik merk gewoon dat als er dan één dingetje is dat ik uit m'n modus wordt gehaald ik er weer lastig in kom. Maar ben eigenlijk ook wel benieuwd of ik buiten ook zo kan rennen of dat 't toch echt lastiger is. (voorheen vaker hardgelopen buiten maar nooit 5km gehaald)

Wat goed Gympie! Goeie start en slim om rustig op te bouwen hoor!
Laatst gewijzigd door Marin op 21 Jul 2022 14:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 21 Jul 2022 14:30

Re: Het hardlooptopic #2

Weet niet of dit je helpt Marin, maar je kan in ieder geval via run keeper een koppeling maken met spotify en je muziek dan op een bepaald ritme instellen. Misschien houdt dat je buiten beter in balans. Maakt de ondergrond niet effen natuurlijk, maar een gelijk ritme in je oren kan je misschien ook wel in balans houden en lekker uit tunen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jul 2022 14:32

Re: Het hardlooptopic #2

Oh wat een handige tip. Daar ga ik even naar kijken. Pakt ie dan willekeurige muziek in een bepaald tempo?
Let's discover the world together.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Jul 2022 14:33

Re: Het hardlooptopic #2

Gympie, dat wil ik ook, hoe doe je dat? Ik zoek altijd op 160 bpm, maar als het gekoppeld kan worden is dat veel handiger.
Haha sadie, toen ik 20 was woog ik 48. Lijkt me wel erg weinig om daar nu naar terug te gaan. Lekker hoor dat je man altijd thuis is, ik heb in de vakantie juist geen tijd, omdat ik dan met mijn dochter ben.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jul 2022 14:40

Re: Het hardlooptopic #2

Alexis schreef:Gympie, dat wil ik ook, hoe doe je dat? Ik zoek altijd op 160 bpm, maar als het gekoppeld kan worden is dat veel handiger.
Haha sadie, toen ik 20 was woog ik 48. Lijkt me wel erg weinig om daar nu naar terug te gaan. Lekker hoor dat je man altijd thuis is, ik heb in de vakantie juist geen tijd, omdat ik dan met mijn dochter ben.

Mijn man heeft ook gewoon vakantie. Lijkt me echt niks om er altijd maar alleen voor te staan. Heeft hij nooit vakantie dan?

Ik heb een hele tijd 56-57 gewogen van mijn 20e tot mijn 30e zo ongeveer, dus het is fijn om weer terug te zijn op dat gewicht.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Jul 2022 14:48

Re: Het hardlooptopic #2

Jawel hoor, maar dan gaan we op vakantie en zijn laatste week werk ik weer en is hij met onze dochter thuis.
Mooi gewicht! Dat hoop ik ook weer eens te halen.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 21 Jul 2022 15:08

Re: Het hardlooptopic #2

Nou denk dat ik jullie blij maakte met een dode mus. Ik googelde op de uitleg en lees dat deze optie niet meer bestaat. Ik gebruik zelf al tijden Strava en geen runkeeper meer dus ik was niet op de hoogte dat het er niet meer is. Helaas!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jul 2022 15:19

Re: Het hardlooptopic #2

Haha jammer!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jul 2022 15:20

Re: Het hardlooptopic #2

Ik vind op de loopband rennen juist moeilijker dan buiten, Marin. Ik word altijd duizelig op dat ding en ben bang dat ik een stap verkeerd zet en eraf kukel. Ik vind het knap dat je het zolang volhoudt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Jul 2022 16:53

Re: Het hardlooptopic #2

Wat goed Marin! Ik vind dat echt dodelijk saai.

Ik heb eergisteren hardgelopen in Oostenrijk. 2,75 km de berg op en daarna weer naar beneden. Heel zwaar maar erg voldaan nadien.

Morgenochtend vroeg wil ik een loopje doen hier in Italië. Het is hier bloedheet dus ik hoop dat het het een beetje wil lukken.

Zijn er ook mensen die op Strava zitten? Vind ik wel leuk om te volgen! Pb mag ook.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jul 2022 17:35

Re: Het hardlooptopic #2

Wat knap zo bergopwaarts Lady!
Let's discover the world together.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 21 Jul 2022 21:25

Re: Het hardlooptopic #2

Dat klimmend rennen vind ik zo vervelend. Echt knap hoor in Oostenrijk berg op, Lady.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 21 Jul 2022 21:28

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb net weer gelopen. Om en om liedje lopen, liedje rennen. Uiteindelijk 5km in 38 minuten. Laatste stukje kreeg ik last van m’n bekkenbodem, dus dit was toch te fanatiek denk ik. Even zoeken dit weer.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Jul 2022 23:32

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig Gympie en goed naar je lichaam luisteren.

Ik vond bergopwaarts zwaar en heb tussendoor ook kleine stukken gewandeld want anders was het niet vol te houden.

Bergafwaarts was veel pittiger vond ik. Niet zwaarder maar het is een hele ongezonde manier van lopen en heel blessuregevoelig.

Morgen zet ik mijn wekker om 7.00 om voor de echte hitte een rondje te gaan rennen. Ik wil zo’n 8 km langs het Lago doen. Ben benieuwd, vind het altijd vervelend wanneer ik een route nog niet ken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 22 Jul 2022 10:01

Re: Het hardlooptopic #2

Klinkt wel als een heerlijke route. Is het gelukt?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Jul 2022 10:29

Re: Het hardlooptopic #2

Ja, gelukt! 8 km totaal. Prachtige route maar al weg warm, 28 graden in de zon. De laatste kilometers moesten uit m’n tenen komen. Maar daarna gelijk met kleren en al het meer ingedoken om af te koelen, wat een beloning!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 22 Jul 2022 10:56

Re: Het hardlooptopic #2

Dat klinkt top! Ik was maandagavond ook na het lopen het zwembad ingedoken. Heerlijk 😁
<<

Anoniem332

Bericht 22 Jul 2022 18:29

Re: Het hardlooptopic #2

Jente schreef:
Housebird schreef:Ik denk dat ik nog een verbeter slag in voeding kan behalen. Na elke training drink ik veel water en neem wat eiwit rijke voeding zoals noten, pindakaas, ei. Ik hou niet echt van sport drankjes. Alleen merk ik dat ik soms door mijn energie heen zit.
Ik zie door de bomen het bos hier niet in. Wat zou ik kunnen lezen/ volgen? Dan lees ik een artikel en dan blijkt het gesponsord.


Misschien kun je eens kijken naar Het hardloperskookboek. Dat is volgens mij wel een fijn boek over voeding.


Dank je wel voor de tip!

Lekker bezig lady op vakantie rennen.
Ik zat even naar mijn hoogte meters te kijken, iets van tussen de 100 en de 160 op vakantie en nu weer 8, welkom terug.

Ik was gister helemaal overrompeld, ik moest ergens wachten en ik had mijn hardloop spullen aan. Ik dacht dat er een park was, bleek het een heel mooi natuurgebied te zijn. Heerlijk gelopen tijdens het wachten. 8 km lange interval training had ik ervan gemaakt. 7 x 4 min met 2 min dribbelen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Jul 2022 19:07

Re: Het hardlooptopic #2

Wat goed Lady en die plons klinkt heerlijk!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 24 Jul 2022 11:07

Re: Het hardlooptopic #2

Is er nog gerend van het weekend?

Ik heb een duurloop gedaan van (bijna) 14 km, het duurde even voor ik lekker liep. Eerste 6km last van wat steken. Vond het wel warm, maar al met al lekker en soepel gelopen.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers