Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Kannibaal

Bericht 07 Dec 2013 18:00

Re: Werk & studie biechttopic

Je kunt helaas niet overal even goed in zijn, blijkbaar ligt het ene onderwerp/opdracht je beter dan het andere. Dat is heel menselijk en geen reden tot paniek of minderwaardigheidsgevoel, de volgende keer komt er vast en zeker weer een groepsopdracht waar jij in uitblinkt.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 07 Dec 2013 19:33

Re: Werk & studie biechttopic

*weg*
Laatst gewijzigd door Siem op 23 Jan 2014 21:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem122

Bericht 11 Dec 2013 07:41

Re: Werk & studie biechttopic

Ik biecht op dat ik me enorm opgelucht voel.. Zie al maanden op tegen het eindwerk wat ik moet maken en zag het eigenlijk ook niet zo zitten om mijn onderzoeken in Thailand te gaan doen tijdens mijn stage, omdat ik geen studieboeken mee kan nemen, mijn laptop valt regelmatig uit en geen geld om een nieuwe te kopen als ik daar ben, zag het sowieso niet zitten om in de avonduren aan mijn eindwerk te gaan zitten terwijl ik in de geweldige stad Bangkok zit, kan wel leukere dingen bedenken voor mijn avonden.. En nadat ik vorige week ook nog een e-mail kreeg uit Thailand van het bedrijf dat onderzoek bij patiënten eerst door een ethische commissie goed gekeurd moeten worden en dat hier een paar maanden overheen gaan, heb ik maandag een gesprek gehad met mijn ADHD coach en dit voorgelegd. En zijn reactie "Eigenlijk ben je ook wel gek ook als je ondanks alles wat je me nu verteld toch je eindwerk daar gaat doen.. De stage opzich is al spannend en dus stressvol genoeg als je dan ook nog een eindwerk moet gaan schrijven en alles is nu al zo onzeker er over, ga je het overzicht kwijt raken. Je moet gewoon ook lekker gaan genieten van je tijd daar en alles uit je stage halen wat er in zit"
En ik was zo opgelucht, want stiekem wilde ik dat zelf de hele tijd al, maar ook hij had vorige keer gezegd "ik zou het toch proberen, wie weet kan je iets heel gaafs daar doen en krijg je later spijt, maar als het uiteindelijk toch niet gaat dan kan je het alsnog uitstellen".

Gister gesprek gehad met mijn stagebegeleidster, dat ik besloten had het toch uit te stellen naar volgend studiejaar. En dat werd goed gekeurd! Krijg zelfs nu dan ook nog collegegeld terug, omdat ik 10 studiepunten minder opneem. Loop dan wel vertraging op, maar ik zou sowieso dan pas in september afstuderen en niet in juni zoals de rest omdat ik nog tot half juli in Thailand blijf. Nu wordt het dan januari. Nouja ook geen bigdeal!
<<

Anoniem185

Bericht 11 Dec 2013 11:54

Re: Werk & studie biechttopic

Fijn dat je wat druk van de ketel af hebt kunnen halen! Vertraging is geen schande, je moet ook van leuke dingen kunnen genieten.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 12 Dec 2013 17:12

Re: Werk & studie biechttopic

Een man die ik via het werk ken is in 2014 geen man meer. Hoe moet ik daar nou op reageren?
R. 2013
D. 2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 12 Dec 2013 17:14

Re: Werk & studie biechttopic

Carool schreef:Een man die ik via het werk ken is in 2014 geen man meer. Hoe moet ik daar nou op reageren?

Tja, geen idee? Ik snap het volgens mij niet zo goed ook. Huh?
<<

No. 3

Bericht 12 Dec 2013 17:15

Re: Werk & studie biechttopic

Hij laat zich ombouwen, blijkbaar? Ik zou je van oordeel onthouden en hem succes en geluk wensen met de operatie en de tijd erna. En dan maar wennen. :-)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Dec 2013 17:17

Re: Werk & studie biechttopic

Bij mijn man op zijn vroegere werk waren zelfs twee mannen die vrouw waren geworden, ik zal eens vragen hoe hij daarmee omging.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Dec 2013 17:18

Re: Werk & studie biechttopic

Ik citeer:

'Gewoon.'
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem122

Bericht 12 Dec 2013 17:19

Re: Werk & studie biechttopic

Carool schreef:Een man die ik via het werk ken is in 2014 geen man meer. Hoe moet ik daar nou op reageren?


Ik neem aan dat het een langzaam proces is, of is hij al zo ver in dat proces dat het nu alleen nog de operatie is?

Een vriend van mijn vriend zit nu in hetzelfde proces, en hij draagt al regelmatig vrouwelijke kleding, lange nagels etc, dus dat went best snel.
Ik denk dat je hem gewoon echt al haar moet gaan zien, bij haar nieuwe naam noemen etc.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 12 Dec 2013 17:19

Re: Werk & studie biechttopic

No. 3 schreef:Hij laat zich ombouwen, blijkbaar? Ik zou je van oordeel onthouden en hem succes en geluk wensen met de operatie en de tijd erna. En dan maar wennen. :-)


Ja precies. Je zal niet de enige vinden die dit moeilijk vindt. Maar wat ik me afvraag, heeft hij zich niet eerder gekleed als vrouw dan? Zoiets gaat toch in fases? Wij hebben een klant die het zelfde heeft ondergaan. Er moest veel administratief aangepakt worden (gedoe joh) maar wij gingen er gewoon heel open mee om. Dat deed zij zelf ook, we konden wel net doen alsof er niets aan de hand was maar het is natuurlijk ook een beetje apart, dat begrijpt hij (straks zij) ook wel denk ik..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Dec 2013 17:25

Re: Werk & studie biechttopic

Misschien kun je kijken naar de film 'Normal', die gaat over dit onderwerp.

Meisje van Mars van Anna Woltz en Vicky Janssen gaat er ook over, dat gaat wel over een jonger iemand, maar het is wel een heel mooi en open boek en gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 12 Dec 2013 17:29

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zie hem ongeveer 1 keer per week en niet heel lang. Beetje stil type dus nooit hele diepe gesprekken mee gehad. Vandaag kwam hij bij mijn vriend op kantoor om het bekend te maken, het is echt alleen de operatie nog. Hij liet ook foto's van zichzelf zien hoe hij zich kleedt in het weekend.

Goede tips Susan, ik zal er even naar kijken.
R. 2013
D. 2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 16 Dec 2013 10:01

Re: Werk & studie biechttopic

Ik ben een beetje bang dat ik als ik op dezelfde manier doorga, zoals ik nu doe, ik zwaar overspannen raak, voor zover ik dat nu niet al deels ben. Heb de laatste tijd meerdere gezondheidsklachten, hoewel ik daar niet zoveel aan kan doen, denk ik dat mijn huidige situatie wel een negatieve impact heeft op zaken zoals moeheid e.d. Ik ervaar een hoge werkdruk, niet opgelegd zozeer door werkgever maar omdat ik hoge prestaties van mezelf eis, en me voor de hele afdeling verantwoordelijk voel, terwijl dat geen onderdeel van mijn functie is. De laatste weken kan ik niet op het niveau functioneren zoals ik dat gewend ben. Afgelopen vrijdag een zware interne meeting gehad, waarna ik later die dag emotioneel brak (druppel en emmer enzo) omdat alles me teveel werd. Toen ben ik ziek naar huis gestuurd, met het advies vooral rust te nemen. Ik ervaar mijn werk niet zozeer als stressvol (vind het een super gave baan), maar mijn persoonlijk leven wel als heel druk. Ik werk fulltime, daarnaast heb ik nog een baby en een man die mijn aandacht nodig hebben, nog een sociaal leven... en eigenlijk geen tijd voor mezelf. Ik heb me dit weekend ook gerealiseerd dat ik die tijd gewoon niet maak voor mezelf, en mezelf op de laatste plaats zet, zelfs werk plaats ik nog boven mezelf. Ik heb de laatste maanden weinig ontspanning gehad, ook omdat ik in mijn hoofd dan zo'n druk voelde dat ik niet goed kon ontspannen. Wat ik met deze biecht wil? Even mijn verhaal kwijt, want het zit me ontzettend dwars allemaal.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Jan 2014 20:59

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zit ergens mee en ik voel me er ook nogal rot onder omdat ik niet goed weet wat te doen.

Ik heb sindskort een nieuwe baan, bevalt verder goed. In mijn vorige baan hadden we om het halfjaar ongeveer een teamuitje. Bij het team waar ik nu inzit is dat wat anders, elke vrijdag organiseren ze een vrijdagmiddagborrel(op eigen kosten). En dan niet op het werk, maar echt in een cafe. Dan om de 2 maanden wordt er ook nog iets georganiseerd in de vorm van een etentje of flink doorzakken in de kroeg(op eigen kosten).Daarnaast óók nog eens een teamuitje met een budget op kosten van het bedrijf. (ik weet alleen niet hoe vaak dat zal zijn). Ik ben net nieuw, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen trek in zoveel activiteiten :nopompom: Ik zie mijn collega's al 40 uur per week, om daarnaast ook nog regelmatig wat te gaan doen.. Ik spendeer die (kostbare) tijd liever aan vrienden,sport,relatie,huishouden wat gedaan moet worden.. Natuurlijk vind ik het leuk om af en toe wat te doen(zoals bij mijn vorige werk, om het halfjaar een etentje bijv) maar zo vaak zie ik gewoon niet zitten. Ik weet ook niet hoe ik het moet brengen, ik wil ook weer niet buiten de groep gaan vallen.
Iemand misschien suggesties?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Jan 2014 21:51

Re: Werk & studie biechttopic

Ohhh wat moeilijk Biechtje. Ik ken mezelf en zou daar ook echt ENORM over gaan dubben. Je wilt toch je beste beentje voor zetten. Ik denk dat rationeel gezien je best mag zeggen dat je er mooi niet aan mee doet haha, maar zelf zou ik de eerste paar keer gewoon meegaan, zodat je een beetje kunt zien of er wel eens vaker mensen niet mee gaan (of dat het juist enorm gezellig is waardoor je het niet meer erg vindt :) ). Of misschien blijkt het wel helemaal niet gek te zijn gewoon maar 1 drankje mee te doen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem23

Bericht 16 Jan 2014 15:27

Re: Werk & studie biechttopic

Bij ons is er ook elke vrijdag een vrijdagmiddagborrel (al is die niet op eigen kosten) en daar is het ook altijd een beetje wie er zin heeft doet mee. Ik merk juist dat het wel leuk is om je week af te sluiten met de mensen waar je mee opgescheept zit :P zie je ze ook nog eens een beetje meer casual ofzo.

Ik zou doen wat Zora zegt, een beetje inschatten of het normaal is dat iedereen er elke week bij is en daarna pas beslissen of je er wat over zegt oid!
<<

Anoniem17

Bericht 16 Jan 2014 16:02

Re: Werk & studie biechttopic

Bij mijn vorige werk was er ook elke vrijdagmiddag een borrel (wel op het werk en niet op eigen kosten), en daar was 't gewoon zo dat je kon aansluiten als je zin had, maar als je niet kon maakte het ook niet uit. Ik zou proberen uit te zoeken of dat bij jullie ook zo vrijblijvend is en dan bijvoorbeeld één keer per maand ofzo aansluiten.
<<

Kannibaal

Bericht 17 Jan 2014 10:19

Re: Werk & studie biechttopic

Bij mijn op het werk stikt het ook van de borrels en uitjes, om gek van te worden. Ik zie mijn collega's al 40 uur per week, graag wil ik 's avonds bij mijn man zijn en ik drink geen alcohol dus de borrels sla ik altijd over. De borrels worden ook altijd door dezelfde mensen bezocht. Een paar keer per jaar hebben we ook een teamuitje, dat is altijd een activiteit met diner. Daar doe ik altijd wel aan mee (is ook min of meer verplicht, maar ook gezellig).
De uitjes die georganiseerd worden door de personeelsvereniging sla ik ook over. Zuipfestijnen die altijd uit de hand lopen. Bij ons wordt er tijdens een borrel veel alcohol genuttigd (10 glazen per persoon is niks) en de mensen stappen zo met hun dronken kop in de auto.... :thumbdown:
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 25 Jan 2014 13:50

Re: Werk & studie biechttopic

Oh nee, elke week zou ik echt niet zien zitten. Wij gaan af en toe uit eten met collega's, we zijn in december geweest en nu waarschijnlijk in februari of maart weer.

Gaan alle collega's elke vrijdagmiddag en bij elke activiteit mee? Je bent natuurlijk sowieso niet verplicht om mee te gaan. Ik vind het zelf wel leuk om af en toe buiten het werk een activiteit te doen (uit eten oid) met collega's maar elke week niet.

TukTuk, wat fijn dat je je verslag later mag maken. Wat ik zelf wel zou doen is als je in Thailand zit wel dingen opschrijven, dingen die je zeker moet onthouden of die zeker in je verslag moeten komen! Echt fijn dat je nu kan genieten daar en niet elke avond moet zitten werken voor school. Geniet ervan!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 30 Jan 2014 16:02

Re: Werk & studie biechttopic

Vorige week etentje gehad. Was op eigen kosten, maar ik wilde gewoon kijken hoe het was. Ik vond het achteraf wel zonde van mn geld, was ongeveer 30 euro,had dat liever aan een etentje met eigen vrienden uitgegeven.Iedereen uit mn team was er ook. Op de vrijdag is niet iedereen er, dus dat is minder een verplichting. Zoals ik het nu merk is het team ook niet zo hecht, maar komt ook deels door het werk moet ik zeggen en proberen ze het krampachtig bij elkaar te houden met die uitjes. Nu over 2 weken weer ergens iets drinken vanwege afscheid van een collega, daar voel ik me dan verplicht heen te gaan. Dan binnen nu en 2 maanden is er een teamuitje met een teambuilding aspect. Maar daar heb ik gewoon echt geen zin in, maar ik voel me wel verplicht om daar heen te gaan :( En omdat er elke 2 maanden een etentje georganiseerd wordt is er eind maart dus ook weer een etentje. Als het nu een geweldig leuk team was had ik er misschien minder moeite mee gehad..
<<

Cherona

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:16

Bericht 30 Jan 2014 16:18

Re: Werk & studie biechttopic

Een teametentje is nooit verplicht dus als je echt niet wil zou ik dat eerlijk zeggen. Vind het eerlijk gezegd ook wel veel om elke 2 maanden met je team uiteten te gaan.
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Jan 2014 20:19

Re: Werk & studie biechttopic

Maar vond je het echt tegenvallen, of was er ook wel iets leuk? Is je team dus niet leuk? Hoe lang werk je daar nu? Ik vind idd dat je wel gewoon naar dat teamuitje moet gaan, zeker als er een teambuildingaspect in zit ;)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem51

Bericht 17 Feb 2014 19:26

Re: Werk & studie biechttopic

Geen biecht maar wel even iets wat ik kwijt wil en wat ik geen eigen topic waard vind: mijn werkgever gaat reorganiseren. De hele crisis doorstaan we met heel veel pijn en moeite en nu het land weer een beetje opkrabbelt is het voor ons toch noodzakelijk om in het personeel te snijden. Nog geen idee wat dit voor mijn positie betekent, we gaan het zien. Ik knijp hem behoorlijk, hoewel we volgens mij wel goede begeleiding gaan krijgen bij eventueel ontslag.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 17 Feb 2014 20:58

Re: Werk & studie biechttopic

Ik biecht op dat ik het enorm eng vind om te solliciteren, ik zie de bomen door het bos niet, vind vacatures niet bij me passen, zie op tegen afwijzing en vind sollicitatiegesprekken erg spannend. Met deze houding kom er natuurlijk nooit tussen in de al moeilijke markt. Ik heb wel twee banen maar met een nul uren contract, ik mopper hier elke dag over, maar aan de andere kant voelt dit veilig, dit ken ik. Ik wil naar een stabiele financiële situatie. Daarnaast vind ik het vervelend dat veel mensen al na een half jaar of een jaar weer mogen vertrekken, terwijl ze er zoveel moeite voor hebben gedaan, dit motiveert ook niet echt. Ik baal van mijn houding, en ben altijd jaloers op mensen die er wel voor durven gaan. Hebben jullie tips? Ik dacht zelf misschien aan ondersteuning tijdens het solliciteren. Ik wil hierbij vermelden dat ik al wel een aantal brieven heb geschreven maar hier steeds geen antwoord op heb gekregen, of te horen kreeg dat ik het niet was, hierdoor ben ik een beetje teleurgesteld geraakt.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers