Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Anoniem327

Bericht 04 Jul 2022 07:59

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Jip!
Hier helaas een blessure, of nou ja lage rugpijn en kan/mag ff niet lopen. Fysio gaf aan dat het protocol bij aspecifieke lage rugpijn 6 weken rust is :nopompom: maar dat ik waarschijnlijk sneller weer zou kunnen en mogen :cheering:
Tot die tijd maar ff wandelen en fietsen. Zwemmen kan ook maar daar houd ik niet van.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Jul 2022 09:49

Re: Het hardlooptopic #2

Sadie schreef:Op mijn garmin horloge kun je hele trainingsprogramma's zetten. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar als je een garmin hebt, zou je dat uit kunnen zoeken, of misschien kun je er een aanschaffen.



Ik heb al ruim tien jaar verschillende Garmin horloges. Maar ik vind het zelf een gedoe, ik wil gewoon omkleden en gaan. Plus dat ik het wel fijn vind om zelf nog wat te rekenen onderweg en alert blijft. Voor de trainingen die ik nu doe is het niet nodig.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Jul 2022 09:50

Re: Het hardlooptopic #2

Ah balen! Het is zeker goed om wel in beweging te blijven. Maar dat doe je ook. Zwemmen is inderdaad altijd dé tip, haha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem327

Bericht 04 Jul 2022 10:12

Re: Het hardlooptopic #2

Ja, oh en ik heb er zo'n hekel aan :smile: Gelukkig ga ik volgende week naar de kust, in zee zwemmen vind ik wel leuk.
<<

Anoniem332

Bericht 04 Jul 2022 12:38

Re: Het hardlooptopic #2

Ah balen holden!
Misschien helpt, of doe je het al. Om met een kussen tussen je knieën te slapen als je op je zij ligt. Dan krijgen je wervels meer ruimte.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Jul 2022 13:06

Re: Het hardlooptopic #2

Balen Holden, maar nu pas op de plaats maakt dat je zo snel mogelijk weer los kunt.

Jip, weet fijn dat je er zo van genoten hebt!

Ik heb vanochtend een kort loopje gedaan van 5 km. Wel in een mooie tijd van 28:05. Was kapot daarna dus het was prima zo!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem327

Bericht 04 Jul 2022 15:11

Re: Het hardlooptopic #2

Housebird schreef:Ah balen holden!
Misschien helpt, of doe je het al. Om met een kussen tussen je knieën te slapen als je op je zij ligt. Dan krijgen je wervels meer ruimte.


Ga ik doen, dank voor de tip!

Mooie tijd Lady!!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 04 Jul 2022 20:34

Re: Het hardlooptopic #2

Woohoo mijn eerste interval gelopen. Gewoon met runkeeper. Ging prima, je krijgt een piepje en dan zegt ze “snel” of “rustig”. Ik had 5 min warming up, daarna telkens 30 sec snel en 1 min rustig en dat 10x herhaald en toen 5 min uitlopen. Ik had 5 km in totaal met een gemiddelde van 10,5 km per uur (uitlopen 9,5). Ik ging wel echt stuk. Precies toen ik niet meer kon, was de laatste interval. Ik had ze wel verkeerd om ingesteld, zodat ik eindigde met een rustige minuut. Volgende keer even omdraaien.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Jul 2022 21:02

Re: Het hardlooptopic #2

Goed van je zeg!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 10 Jul 2022 09:22

Re: Het hardlooptopic #2

Ik was zo lekker bezig met Hardlopen met Evy schema toen een keelontsteking en hoesten roet in het eten gooide. Vanmorgen ben ik eindelijk weer geweest (in 2 weken tijd maar 1 keer kunnen gaan) en heb m'n laatste les herhaald voordat ik stapje verder ga. Gelukkig ging het toch erg goed 😊
<<

Anoniem327

Bericht 10 Jul 2022 09:31

Re: Het hardlooptopic #2

Vanochtend de 13km gelopen. Het ging echt lekker. De eerste 10km gingen moeiteloos, daarna begon het zwaarder te worden, maar alsnog lukte het om mijn tempo vast te houden, alleen mijn hartslag ging wat omhoog, maar niet extreem.
<<

Anoniem327

Bericht 10 Jul 2022 10:50

Re: Het hardlooptopic #2

Hope schreef:Ik was zo lekker bezig met Hardlopen met Evy schema toen een keelontsteking en hoesten roet in het eten gooide. Vanmorgen ben ik eindelijk weer geweest (in 2 weken tijd maar 1 keer kunnen gaan) en heb m'n laatste les herhaald voordat ik stapje verder ga. Gelukkig ging het toch erg goed 😊


Oh, balen is dat hè, als je vanwege gezondheid niet kan? Fijn dat je het weer op kunt pakken!
Hier ook, mocht gisteren een stukje proberen te lopen van de fysio. Ging prima, rustige 5k, erna wel wat pijn maar dat verdween in de loop van de dag. Dus ik denk dat ik ook weer kan gaan opbouwen! 🥳
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Jul 2022 16:42

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb net gelopen maar het was veel te warm en benauwd. Het plan was tien kilometer maar het zijn er uiteindelijk minder geworden. Ik heb totaal 7,5 hardgelopen en daarnaast (tussendoor) rond de 2 km gewandeld.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem328

Bericht 12 Jul 2022 20:27

Re: Het hardlooptopic #2

Hier net zo Lady. Liep vorige week 10 km maar nu ben ik na ruim 6 km gestopt. Veel te warm. Tempo iets langzamer dan normaal maar dat vind ik alsnog prima met deze temperatuur.

Heb me weer opgegeven voor de 10 km diepe hel holterbergloop eind oktober en wil m'n record van 55:37 heel graag verbeteren dus moet aan de bak.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 14 Jul 2022 19:35

Re: Het hardlooptopic #2

Olijfje dat is wel echt een snelle tijd! Knap als je die verbetert!

Wat zijn jullie favoriete hardloopschoenen? Ik kom telkens weer bij Nike pegasus uit, maar ik heb het idee dat ze minder demping hebben dan jaren geleden. Ik koop ongeveer 1x per jaar nieuwe. Asics passen niet bij mijn voeten.
<<

Anoniem332

Bericht 15 Jul 2022 07:33

Re: Het hardlooptopic #2

Meestal asics en soms ON.

Heeft iemand een tip voor een app/ website waar je routes kan uitstippelen?

Ik ben nu op vakantie, ik ga nu weer lopen. Er zijn hier fijne routes door de heuvels.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Jul 2022 07:46

Re: Het hardlooptopic #2

Wow knappe tijd Olijfje, helemaal op zo’n route als de Holterberg!

Alexis, ik liep altijd op Asics maar sinds een paar maanden op Hoka. Heel tevreden over. Hele lichte schoenen met fantastische demping.

Housebird, de Footpath app is perfect om routes uit te stippelen. Heel nauwkeurig!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Jul 2022 08:38

Re: Het hardlooptopic #2

Hardloopschoenen zijn zo persoonlijk. Ik heb nu twee paar fijne schoenen van saucony. Hiervoor had ik altijd Brooks. Degene die ik had, wordt niet meer gemaakt helaas!

Garmin heeft ook routes die je kunt downloaden op je horloge. Nog nooit zelf gedaan.

Lopen is hier weer even wat minder. Merk dat ik erg op m'n reserves een het lopen ben, plus dat ik ongesteld moet worden. Dus afgelopen week was prut. Komende twee weken komt het er niet van, want ex een week met zn nieuwe gezin op vakantie en dan kan ik thuis niet weg. En de week erna ben ik met mn meiden een weekje weg en dan kan ik ook natuurlijk niet weg.

Deze week maar wat meer op zolder fietsen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 15 Jul 2022 10:40

Re: Het hardlooptopic #2

Van de verwachte temperaturen raak ik ook niet zo gemotiveerd. Hoe doen jullie dat?

Ik baal want ik had me nieuwe hardloopschoenen aan laten meten bij mijn vaste hardloopwinkel. Ging 2 rondes goed maar nu kan ik er niet meer op lopen, mijn tenen zijn helemaal blauw. Ik weet niet hoe het kan maar wel zuur voor 160 euro.
<<

Anoniem328

Bericht 15 Jul 2022 11:12

Re: Het hardlooptopic #2

Direct mee teruggaan hoor. Dan is er iets niet goed gegaan!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 15 Jul 2022 12:24

Re: Het hardlooptopic #2

Ja mee teruggaan hoor! Zeker als ze zijn aangemeten. Nu doen, dat je je blauwe tenen kunt laten zien.

Ik heb ook ooit verkeerd aangemeten schoenen gehad. Toen hadden ze nog geen loopanalyse, maar alleen een glasplaat. Ik heb platvoeten, maar zij hadden daaruit verkeerd geconstateerd dat ik overproneer. Dus ik met antipronatieschoenen vertrokken. Na 1 run van 16 km helaas beide knieën kapot (het is 15 jaar geleden, dus ik weet niet meer wat er precies was). Ik heb een jaar niet echt kunnen hardlopen. Daarna weer opgebouwd, maar op advies van de fysio wel kleinere passen leren maken. Nu ben ik echt een stuk trager dan toen. Maar dus wel geleerd dat ik neutraal loop ;).
<<

Anoniem332

Bericht 15 Jul 2022 15:40

Re: Het hardlooptopic #2

Dank jullie wel voor de tip’s!

SO Idd terug gaan met de schoenen. Je vraagt niks voor niks advies. Met mijn vorige schoenen het zelfde verhaal. Toen heb ik ze omgeruild. Maar nog steeds niet echt fijne schoenen.
Na een jaar erop gelopen te hebben toch nieuwe gekocht.
Het nadeel met mijn maat (42/43) is dat er nooit leuke kleuren zijn.

Goed bezig olijfje, leuk om een doel te hebben.

Jammer Jip dat je niet even kan rennen. (Nu al met zijn nieuwe ‘gezin’ weg, wat erg! )

Ik denk dat ik nog een verbeter slag in voeding kan behalen. Na elke training drink ik veel water en neem wat eiwit rijke voeding zoals noten, pindakaas, ei. Ik hou niet echt van sport drankjes. Alleen merk ik dat ik soms door mijn energie heen zit.
Ik zie door de bomen het bos hier niet in. Wat zou ik kunnen lezen/ volgen? Dan lees ik een artikel en dan blijkt het gesponsord.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jul 2022 10:10

Re: Het hardlooptopic #2

SoGood schreef:Van de verwachte temperaturen raak ik ook niet zo gemotiveerd. Hoe doen jullie dat?

Ik ga vroeg in de ochtend lopen als ik weet dat het erg warm wordt, dan is het prima te doen.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 21 Jul 2022 10:28

Re: Het hardlooptopic #2

Housebird schreef:Ik denk dat ik nog een verbeter slag in voeding kan behalen. Na elke training drink ik veel water en neem wat eiwit rijke voeding zoals noten, pindakaas, ei. Ik hou niet echt van sport drankjes. Alleen merk ik dat ik soms door mijn energie heen zit.
Ik zie door de bomen het bos hier niet in. Wat zou ik kunnen lezen/ volgen? Dan lees ik een artikel en dan blijkt het gesponsord.


Misschien kun je eens kijken naar Het hardloperskookboek. Dat is volgens mij wel een fijn boek over voeding.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jul 2022 10:41

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb afgelopen week een 14 kilometer gelopen en nog 2 kortere trainingen. Nu het vakantie is, heb ik veel tijd om te sporten, dus ik ben ook nog gaan zwemmen, suppen, skaten, wandelen en heb een lange fietstocht gemaakt. Lekker om zo actief te zijn. Ik zit nu weer op mijn gewicht van toen ik 20 was, hahahh.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers