Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werken: prioriteit nummer 1?

<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 01 Jul 2022 14:38

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Fred schreef:@ Lavendel, i know... Maar je bewust laten ontslaan of via een vso (met geld mee) uit dienst laten gaan is ook een optie zodat je wel de ww krijgt.
Werken in Nederland loont namelijk toch niet.


Geloof me Fred dat wordt echt opgemerkt bij de ww. Zeker doordat jij zo vaak wisselt van werkgever dat is een trigger voor het systeem waardoor ook je ontslagsituatie wordt onderzocht en dan krijg je geen ww maar ga mag je je melden bij de bijstand.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 01 Jul 2022 16:18

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Holden schreef:In het hoger onderwijs is 36h fulltime, maar werk je 40 of 38 om meer vakantie te hebben, naar keuze. En naar deeltijdfactor bij deeltijd.


Bij ondersteunde functies is fulltime gewoon 40 uur in het hoger onderwijs. ;)
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 01 Jul 2022 16:25

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Tabbie schreef:
Holden schreef:In het hoger onderwijs is 36h fulltime, maar werk je 40 of 38 om meer vakantie te hebben, naar keuze. En naar deeltijdfactor bij deeltijd.


Bij ondersteunde functies is fulltime gewoon 40 uur in het hoger onderwijs. ;)


Haha, universiteiten vallen ook onder hoger onderwijs en daar is fulltime 38 uur :) Met mogelijkheid om 40 uur te werken voor meer vakantiedagen.
<<

Anoniem327

Bericht 01 Jul 2022 16:38

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Tabbie schreef:
Holden schreef:In het hoger onderwijs is 36h fulltime, maar werk je 40 of 38 om meer vakantie te hebben, naar keuze. En naar deeltijdfactor bij deeltijd.


Bij ondersteunde functies is fulltime gewoon 40 uur in het hoger onderwijs. ;)


Nee hoor, zie de cao, fulltime is 36,38 of 40 naar keuze. Bij 38 en 40 meer vakantiedagen.
<<

Anoniem327

Bericht 01 Jul 2022 16:38

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Jente schreef:
Tabbie schreef:
Bij ondersteunde functies is fulltime gewoon 40 uur in het hoger onderwijs. ;)


Haha, universiteiten vallen ook onder hoger onderwijs en daar is fulltime 38 uur :) Met mogelijkheid om 40 uur te werken voor meer vakantiedagen.


Ja, dat herinner ik mee ook van mijn university days! Excuses, was te snel.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 01 Jul 2022 17:22

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Sadie schreef:
Kira schreef:Zo is iedereen anders want zo zou ik het niet willen. Ik zou ter plekke kijken wie er het makkelijkst weg kan/minste reistijd etc.
En zoals ik al eerder aangaf, zorgen voor betekent niet altijd alleen maar fysiek aanwezig zijn.

Nee, maar dat geldt voor mij als moeder evengoed. Ik ben de kostwinner bij ons thuis, maar daardoor voel ik me niet ineens te goed om boodschappen te doen na mijn werk, te koken, schoon te maken of mijn kind te verzorgen. Dat je het meeste geld verdient, betekent niet ineens dat je geen andere verantwoordelijkheden meer hebt.


Ik snap het even niet. Jij geeft aan dat je de kostwinner bent thuis maar in een ander topic geef je aan dat jullie beiden even veel verdienen. Dan is je man toch niet minder kostwinner?
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 01 Jul 2022 18:00

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Fred schreef:@ Lavendel, i know... Maar je bewust laten ontslaan of via een vso (met geld mee) uit dienst laten gaan is ook een optie zodat je wel de ww krijgt.
Werken in Nederland loont namelijk toch niet.


Ik denk dat het nog lastig is om bedrijven te vinden die daaraan willen meewerken, want die investeren ook inwerktijd in je en dan gaan ze je niet na 7 maanden ontslaan zodat jij lekker ww kan opstrijken en zij weer opnieuw moeten beginnen met hun dure sollicitatietraject.

Plus het UWV heeft je actie dan zo door. Je hebt sollicitatieplicht en kunt gekort worden op je uitkering. Wij zijn op m'n vorige werk ook weleens gebeld door iemand die ons had opgegeven als referentie, terwijl die er al jaren niet meer werkte, zulke dingen komen altijd uit.
En waarom zou je ook overheidsgeld willen opstrijken terwijl je prima in staat bent om te werken?

Je kunt dan beter een halfjaar werken en goed sparen, zodat je daar het overige halfjaar van kunt leven. Of zo min mogelijk werken. Een kennis van me werkt 3 dagen, meer heeft hij niet nodig om van te leven en te reizen, daar neemt hij dan deels onbetaald verlof voor op.

Maar als je zo wantrouwend bent naar werkgevers zou ik daar iets aan gaan doen, want je hebt zat leuke bedrijven die je waarderen, waardoor je je ook gemotiveerder voelt om je best te doen. Of steek je energie in een omscholingstraject zodat je werk vindt dat je wel bevalt. Je kunt jezelf wel zielig gaan vinden, maar je bent zelf verantwoordelijk voor verandering als je niet tevreden bent.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 01 Jul 2022 18:55

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Maar jongens, de specifieke cao’s zijn voor dit topic dus helemaal niet zo relevant, want ze kijken voor die statistiek puur naar aantal uur. Die “86% van de mannen werkt fulltime” betekent dus “86% van de mannen werkt 35 uur of meer”. Ongeacht wat er in de cao van specifieke werkgevers of sectoren staat over de duur van fulltime.

Ik ken heel veel mensen die 36u werken in 4 dagen en dus gewoon een papa/mamadag hebben. Ook al zijn het volgens deze statistiek dus “fulltimers”.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 01 Jul 2022 18:58

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Feline schreef:
Sadie schreef:Nee, maar dat geldt voor mij als moeder evengoed. Ik ben de kostwinner bij ons thuis, maar daardoor voel ik me niet ineens te goed om boodschappen te doen na mijn werk, te koken, schoon te maken of mijn kind te verzorgen. Dat je het meeste geld verdient, betekent niet ineens dat je geen andere verantwoordelijkheden meer hebt.


Ik snap het even niet. Jij geeft aan dat je de kostwinner bent thuis maar in een ander topic geef je aan dat jullie beiden even veel verdienen. Dan is je man toch niet minder kostwinner?


Vroeg ik mij ook af idd.
Sowieso vraag ik me af of je jezelf direct ‘kostwinner’ mag noemen als je het hoogste salaris van de 2 hebt. Alsof het inkomen van de ander dan sowieso niet meetelt ofzo.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Jul 2022 19:23

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Derpy schreef:Maar als je zo wantrouwend bent naar werkgevers zou ik daar iets aan gaan doen, want je hebt zat leuke bedrijven die je waarderen, waardoor je je ook gemotiveerder voelt om je best te doen.


Been there done that... En dan word ik te betrokken waardoor het bedrijf waarvoor ik werk als een soort van kindje van mij wordt. Dan gebeurt er intern bijv iets waar ik niet achter sta of ze luisteren niet naar mijn inbreng cq ik krijg geen feedback over mijn inbreng dan zakt gelijk mijn motivatie...
<<

Anoniem327

Bericht 01 Jul 2022 20:42

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Feline schreef:
Sadie schreef:Nee, maar dat geldt voor mij als moeder evengoed. Ik ben de kostwinner bij ons thuis, maar daardoor voel ik me niet ineens te goed om boodschappen te doen na mijn werk, te koken, schoon te maken of mijn kind te verzorgen. Dat je het meeste geld verdient, betekent niet ineens dat je geen andere verantwoordelijkheden meer hebt.


Ik snap het even niet. Jij geeft aan dat je de kostwinner bent thuis maar in een ander topic geef je aan dat jullie beiden even veel verdienen. Dan is je man toch niet minder kostwinner?

Ik heb veel betere secundaire voorwaarden.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 01 Jul 2022 21:09

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Sadie schreef:
Feline schreef:
Ik snap het even niet. Jij geeft aan dat je de kostwinner bent thuis maar in een ander topic geef je aan dat jullie beiden even veel verdienen. Dan is je man toch niet minder kostwinner?

Ik heb veel betere secundaire voorwaarden.


Zoals de hele dag forummen toch?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 01 Jul 2022 23:06

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Maar van secundaire voorwaarden betaal je toch niet de kost? Dus dat maakt jou niet opeens de kostwinner.
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jul 2022 09:59

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Tabbie schreef:Maar van secundaire voorwaarden betaal je toch niet de kost? Dus dat maakt jou niet opeens de kostwinner.

Dat is zeker wel zo, want bijvoorbeeld mijn leasebak daar heeft mijn gezin en dus ook mijn man profijt van. Van mijn vakantiegeld en mijn 13e maand leeft mijn gezin natuurlijk ook.

En ik bouw niet alleen voor mezelf pensioen op, maar ook voor mij man. Zo kan ik nog veel meer voorbeelden noemen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Jul 2022 10:02

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Maar jouw man heeft toch ook vakantiegeld, pensioenopbouw etc?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jul 2022 10:05

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Dat maakt je nog steeds geen kostwinner. Je bent zo voor gelijkheid, behalve als het jezelf uitkomt. 🙄
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jul 2022 10:11

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Zo noemt iedereen dat bij de vleet, maar als het de vrouw is die meer verdient dan mag het ineens niet?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Jul 2022 10:22

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Heel sec gezien verdien je niet meer, maar goed als jij graag je zin wilt hebben…
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jul 2022 10:44

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Jawel en dat kan ik beter inschatten dan jij.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Jul 2022 10:47

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Dat zeg ik, als jij zo graag je zin wilt hebben….
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jul 2022 11:35

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Tom schreef:Dat zeg ik, als jij zo graag je zin wilt hebben….

Het gaat niet om mijn zin. Het zijn feiten.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 02 Jul 2022 11:36

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Het gaat erom dat jij met twee maten meet 🙄
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Jul 2022 12:19

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Vermoeiend voor je man dat jij graag de beste wil zijn.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jul 2022 13:02

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Daar gaat het niet om. Het wordt zo genoemd, dus noem ik het zo. Maar omdat ik een vrouw ben wordt het niet getolereerd.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Jul 2022 19:19

Re: Werken: prioriteit nummer 1?

Stop eens een keer om alles op de man/vrouw weegschaal te gooien. Dat is gruwelijk vermoeiend.
Idem met alles vergelijking. Doe waar jij gelukkig van wordt dan doen wij dat ook. Zo moeilijk is het niet he, beetje leven en laten leven.

On topic. Ik werk om te leven, maar ik leef niet om te werken. Werken zorgt ervoor dat ik kan wonen, leuke dingen kan doen en kan genieten van het leven. Tja mijn vriend ook en helaas voor jou verdient hij 2x zoveel als ik. Puur omdat we in een totaal andere sector werken en op een ander niveau. Alleen de ambities die mijn vriend heeft heb ik niet en daar zijn we beide gelukkig mee.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers