Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Irrationele irritaties

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Jul 2022 08:03

Re: Irrationele irritaties

Housebird schreef:Ik heb er een hele boel:
- hardlopers tegen het verkeer in op het fietspad (in een drukke stad dus niet in het buigengebied)


Hier in de buurt, randje buitengebied zitten een heleboel fietspaden die zo smal zijn dat het er niet eens veiliger van wordt als mensen tegen het verkeer in gaan. Fietsers kunnen je veel beter inhalen als je gewoon rechts loopt. Dus ja ik herken deze irritatie.
2015 💙
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1111

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 01 Jul 2022 08:45

Re: Irrationele irritaties

Nou heel veel hiervan vind ik niet irrationeel hoor!

En inderdaad 'de kleine' vind dat altijd zo raar als dat gezegd wordt. Noem gewoon de naam van je kind.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 01 Jul 2022 08:46

Re: Irrationele irritaties

Housebird schreef:
- vaat in de gootsteen zetten


Oh ja deze heb ik ook. Word al boos als ik er aan denk.
<<

Anoniem330

Bericht 01 Jul 2022 08:55

Re: Irrationele irritaties

Joey schreef:
Housebird schreef:
- vaat in de gootsteen zetten


Oh ja deze heb ik ook. Word al boos als ik er aan denk.

Helemaal als het een vies bord is en er daarna nog handen gewassen zijn ofzo. Dat er zo'n kots achtig laagje water in het bord staat.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Jul 2022 17:49

Re: Irrationele irritaties

Macaron schreef:
Joey schreef:Oh ja deze heb ik ook. Word al boos als ik er aan denk.

Helemaal als het een vies bord is en er daarna nog handen gewassen zijn ofzo. Dat er zo'n kots achtig laagje water in het bord staat.


Hou op, zo vies. Of een bord boven de vaatwasser zetten. Is het echt zoveel werk om dat ding er ff in te zetten??
2015 💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Jul 2022 22:06

Re: Irrationele irritaties

Mensen die doorpraten tijdens het gapen of niezen.

Toen was ik dus
HaHu
Bij de bakker
HUhuhu
Voor die taart
Tjoeeee

Waarom zou je dat doen? Nies gewoon en praat dan verder.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 02 Jul 2022 10:52

Re: Irrationele irritaties

Als het fietsstoplicht op groen springt terwijl ik nét afgestapt ben. En soms nader ik hem bewust al super traag want hij springt vast zo op groen. En dan blijft 'ie rood, ik stap af en *ping* groen :thumbdown:

Oh en ik blijf even in het fietsgenre: Mensen die super traag een helling op fietsen en dan vooral ook lekker in het midden blijven rijden. Ik heb dan altijd het gevoel dat ik weer terug achteruit, naar beneden rol, zo traag. Ga dan een beetje aan de kant.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1111

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 02 Jul 2022 11:19

Re: Irrationele irritaties

Haha Maple dat had ik altijd met de scooter. Sta je stil wordt het groen, mega irritant.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Jul 2022 18:12

Re: Irrationele irritaties

Nog 1 mijn vriend die Engels probeert te praten. Het is zo tenenkrommend slecht. Zelfs J spreekt beter Engels.
2015 💙
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 02 Jul 2022 22:31

Re: Irrationele irritaties

Ysa schreef:Ik krijg op zijn zachtst gezegd een punthoofd van mensen die (herhaaldelijk) vragen stellen waarbij het antwoord vaak voor de hand ligt. En dan vooral wanneer ik zeker weet dat ze geenzins moeite hebben gedaan om zelf achter het antwoord te komen.

Zo vraagt mijn man geregeld 's morgens vroeg wat voor weer het die dag wordt, hoe laat de zwemles ook al weer begint (al 2 jaar op dezelfde tijd) of welke vuilcontainer er aan straat moet (heeft een app hiervoor op de telefoon, ik niet).

Op mijn beurt klaag ik vervolgens dat mijn werkgeheugen door dit soort vragen overbelast wordt;) Maar ik kan oprecht geïrriteerd raken van dit soort vragen die prima zonder mij op te lossen vallen.


Hahahaha mijn man doet dit ooook! Ik antwoord tegenwoordig gewoon niet meer bij dit soort vragen. Dan heeft hij door wat hij doet en denkt hij 'oh ja'.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Jul 2022 22:32

Re: Irrationele irritaties

Een collega vertelde eens dat ze op zo’n soort vraag (van leerlingen in dit geval) dan als wedervraag zei ‘geef eens antwoord op je eigen vraag’. Hielp vaak wel!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 02 Jul 2022 22:35

Re: Irrationele irritaties

Housebird schreef:
-wanneer je iemand opbelt en dat die gene dat terug appt ‘hi ik zie dat je gebeld hebt’


Haha guilty.

Ik vind het echt super irritant als mensen bellen. Dus ik neem gewoon vaak niet op. Bel terug op mijn eigen tempo of probeer het gesprek via app te doen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Jul 2022 22:40

Re: Irrationele irritaties

Tom schreef:Een collega vertelde eens dat ze op zo’n soort vraag (van leerlingen in dit geval) dan als wedervraag zei ‘geef eens antwoord op je eigen vraag’. Hielp vaak wel!


Dit gebruik ik ook heel vaak in trainingen. Het mooiste vind ik nog als mensen vragen stellen waar ze zelf het antwoord al in verwerken. Geeft mensen vaak een enorme boost aan vertrouwen als ze door hebben dat ze heel goed weten hoe het zit.
2015 💙
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 02 Jul 2022 22:44

Re: Irrationele irritaties

LaLou schreef:
Housebird schreef:
-wanneer je iemand opbelt en dat die gene dat terug appt ‘hi ik zie dat je gebeld hebt’


Haha guilty.

Ik vind het echt super irritant als mensen bellen. Dus ik neem gewoon vaak niet op. Bel terug op mijn eigen tempo of probeer het gesprek via app te doen.

Ik heb zelfs altijd het geluid van m’n telefoon uit staan, dus ik mis meer telefoontjes dan dat ik er opneem. En ik vind het ook prettiger om even af te spreken wanneer we gaan bellen, dan weet ik zeker dat het mij uit komt. Dat is namelijk vaker niet dan wel zo, helaas. Dus ik stuur ook vaak zo’n appje na een gemiste oproep, in plaats van dat ik gelijk terug bel. Als het dan toch dringend was hoor ik het vanzelf wel.

Wat me doet realiseren dat ik het irritant vind als mensen me onafgesproken bellen over iets wat niet dringend is 😉
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 02 Jul 2022 23:01

Re: Irrationele irritaties

Dat doet me denken aan dat ik het irritant vind als ik bel en mensen opnemen met ‘hoi Gympie’. Ik raak dan in de war en dan komt er zo lekker ongemakkelijk ‘hoi ja met Gympie inderdaad’ uit. Zeg gewoon je eigen naam als je opneemt en niet de mijne.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 02 Jul 2022 23:25

Re: Irrationele irritaties

ellibre schreef:
LaLou schreef:
Haha guilty.

Ik vind het echt super irritant als mensen bellen. Dus ik neem gewoon vaak niet op. Bel terug op mijn eigen tempo of probeer het gesprek via app te doen.

Ik heb zelfs altijd het geluid van m’n telefoon uit staan, dus ik mis meer telefoontjes dan dat ik er opneem. En ik vind het ook prettiger om even af te spreken wanneer we gaan bellen, dan weet ik zeker dat het mij uit komt. Dat is namelijk vaker niet dan wel zo, helaas. Dus ik stuur ook vaak zo’n appje na een gemiste oproep, in plaats van dat ik gelijk terug bel. Als het dan toch dringend was hoor ik het vanzelf wel.

Wat me doet realiseren dat ik het irritant vind als mensen me onafgesproken bellen over iets wat niet dringend is 😉


Precies hetzelfde hier 😁😁😁
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 03 Jul 2022 08:28

Re: Irrationele irritaties

Gympie schreef:Dat doet me denken aan dat ik het irritant vind als ik bel en mensen opnemen met ‘hoi Gympie’. Ik raak dan in de war en dan komt er zo lekker ongemakkelijk ‘hoi ja met Gympie inderdaad’ uit. Zeg gewoon je eigen naam als je opneemt en niet de mijne.

Ja dat heb ik ook inderdaad! Voel me meteen zo stuntelig dan.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Jul 2022 10:08

Re: Irrationele irritaties

Ik snap er niks van dat mensen niet gebeld willen worden haha. Ik bel regelmatig maar alleen als het werkgerelateerd is twee keer achter elkaar. Zo onhandig om 40 appjes te sturen over iets wat je in 1 minuut kan regelen.
R. 2013
D. 2016
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 03 Jul 2022 17:20

Re: Irrationele irritaties

Nan schreef:Ik heb echt zo'n hartgrondige hekel aan mensen die met hun ellebogen op het handvat van de winkelwagen de winkel doorsjokken. Die is best irrationeel, want weet niet goed waarom, maar ik heb echt een instant hekel aan de persoon die daar maar wat slentert. En uit zijn ogen kijkt.


:lol:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 03 Jul 2022 17:31

Re: Irrationele irritaties

De term bruin fruit... Bah
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 04 Jul 2022 13:43

Re: Irrationele irritaties

Marsy31 schreef:
LaLou schreef:
Oh my God ja haha. Dat constante gezoem van dat ding, vreselijk


Ooooh dat doet mij denken aan het geluid van dat denk dat blaadjes buiten wegblaast, ik HAAT dat geluid. De stofzuiger trouwens ook. Als het boven bepaalde decibel is dan trekt mijn hoofd dat niet.


Ik vind het geluid van een grasmaaier ook irritant :palm:
En wat de puntjes betreft, daar maak ik mij ook schuldig aan….. :P
Verder:
- Stomme spelfouten. Ik ging tot een tijdje terug met iemand om die wand schreef ipv want, hij verving eigenlijk elke t voor d. Andwoord, wand etc etc. Heel irritant!
- Eet/drink geluiden
- Hard/snuivend ademen
- Uitroeptekens ook, die gebruik ik alleen als ik heel enthousiast ben haha.
- Woorden afkorten zoals miss ipv misschien, gm; goedemorgen. Ik vroeg ooit aan iemand wat hij deed met die extra tijd haha
- Mijn zusje is lerares op een basisschool en als zij iets verteld zegt ze er vaak achteraan 'Snap je wat ik bedoel?' JA! Ik ben niet één van je leerlingen :palm:

Verder sluit ik mij aan bij de richtingaanwijzer, slome rijders (RIJ DOOR!), inderdaad de stoplichten die rood zijn en net wanneer je bijna stil staat op groen springen en vast nog wel meer dingen
Wat als het lukt
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 04 Jul 2022 14:18

Re: Irrationele irritaties

Pannetoet schreef:
Marsy31 schreef:
Ooooh dat doet mij denken aan het geluid van dat denk dat blaadjes buiten wegblaast, ik HAAT dat geluid. De stofzuiger trouwens ook. Als het boven bepaalde decibel is dan trekt mijn hoofd dat niet.


Ik vind het geluid van een grasmaaier ook irritant :palm:
En wat de puntjes betreft, daar maak ik mij ook schuldig aan….. :P
Verder:
- Stomme spelfouten. Ik ging tot een tijdje terug met iemand om die wand schreef ipv want, hij verving eigenlijk elke t voor d. Andwoord, wand etc etc. Heel irritant!
- Eet/drink geluiden
- Hard/snuivend ademen
- Uitroeptekens ook, die gebruik ik alleen als ik heel enthousiast ben haha.
- Woorden afkorten zoals miss ipv misschien, gm; goedemorgen. Ik vroeg ooit aan iemand wat hij deed met die extra tijd haha
- Mijn zusje is lerares op een basisschool en als zij iets verteld zegt ze er vaak achteraan 'Snap je wat ik bedoel?' JA! Ik ben niet één van je leerlingen :palm:

Verder sluit ik mij aan bij de richtingaanwijzer, slome rijders (RIJ DOOR!), inderdaad de stoplichten die rood zijn en net wanneer je bijna stil staat op groen springen en vast nog wel meer dingen

😁😉

Verder eens met slome rijders! Oh, horror!!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 06 Jul 2022 17:49

Re: Irrationele irritaties

Als er iemand op straat achter mij loopt die hetzelfde tempo aanhoudt als ik. Ik ga dan maar even wat langzamer lopen zodat diegene er langs kan. Bonusirritatie als de persoon in kwestie hakken draagt. Ik word bloednerveus van dat getiktak op het wegdek.

Sowieso ben ik snel geïrriteerd door geluiden, onder andere een stofzuiger inderdaad.

Geen richtingaanwijzer gebruiken is ook een goeie! Aan de andere kant vind ik het ook niet prettig om achter iemand te rijden die zijn of haar richtingaanwijzer is vergeten uit te zetten.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 06 Jul 2022 17:55

Re: Irrationele irritaties

Of als iemand die voor je loopt ineens stopt (om op zijn telefoon te kijken ofzo) en dan precies weer gaat lopen als je net gaat inhalen en je dan heel ongemakkelijk naast elkaar loopt.

Mensen die met hun benen wiebelen (zittend en dan met hun voet stuiteren, zodat de knie steeds op en neer gaat).

Als iemand manlief, vriendlief, family, kids, of iets in die trant gebruikt.

En warmte. Ik kan er echt naar van worden als ik het warm heb en als mijn weerapp 24+ aangeeft word ik al chagrijnig voor de hitte die komt.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 06 Jul 2022 17:58

Re: Irrationele irritaties

Spencer schreef:Mensen die doorpraten tijdens het gapen of niezen.

Toen was ik dus
HaHu
Bij de bakker
HUhuhu
Voor die taart
Tjoeeee

Waarom zou je dat doen? Nies gewoon en praat dan verder.



Haha ja dat ook! Mijn vriend gaapt dus echt ALTIJD als hij met zijn vader of moeder belt. Toen ik hem dat zei, vond hij het onzin en herkende het helemaal niet. Toen belde zijn vader die avond en ging hij weer tot 3x toe gapen. Ik zat er naast van “zie je wel!!”
En als hij iemand belt, zegt hij nooit iets. De ander neemt op, zegt zijn naam, dan zegt mijn vriend zijn naam en vervolgens niks. Hallo, jij belt, zeg dan ook meteen iets. Als hij mij belt en het duurt te lang voor hij iets zegt, hang ik op.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers