Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je huis op orde

<<

Anoniem327

Bericht 30 Jun 2022 10:15

Re: Je huis op orde

Tom schreef:
Sadie schreef:Dan draagt hij toch lekker geen overhemd. Waarom maak je van zijn probleem, jouw probleem?


Hij draagt ze al zo min mogelijk maar soms moet het gewoon. En ik maak er niet mijn probleem van, dat i heb het juist losgelaten ondanks dat het me soms alsnog een doorn in het oog is.

Waarom? Maakt hij zich ook zo druk over kreukels in jouw kleding?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6227

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 30 Jun 2022 10:33

Re: Je huis op orde

Die kreukels interesseren mij niet.. het gaat om in de weg hangen. Gelukkig heeftie daarin al een stap gezet.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Jun 2022 14:22

Re: Je huis op orde

Marin schreef:Heeft er überhaupt iemand ooit zin in het huishouden?


Mijn vriend 🤣🤣 die vind strijken ook heerlijk.
2015 💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 30 Jun 2022 14:40

Re: Je huis op orde

Ik ben echt even vet trots op de dames hier die Sadie zo de kans ontnemen. Ze probeerde weer te zuigen maar mooi onderuit gehaald zo! Giselle: respect
Afbeelding
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6121

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Jun 2022 14:46

Re: Je huis op orde

Ik moet het huis nu schoonmaken (waar komt dat stof toch steeds weer vandaan?!) maar ik zit liever nutteloos in de tuin.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 30 Jun 2022 17:38

Re: Je huis op orde

Minx schreef:
Marin schreef:Heeft er überhaupt iemand ooit zin in het huishouden?


Mijn vriend 🤣🤣 die vind strijken ook heerlijk.


Ik heb nog wel een kast vol kleding dat beteken moet worden :yes:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Jun 2022 20:35

Re: Je huis op orde

Tabbie schreef:
Minx schreef:
Mijn vriend 🤣🤣 die vind strijken ook heerlijk.


Ik heb nog wel een kast vol kleding dat beteken moet worden :yes:


Hahaha, lekker filmpje aan en voor de tv strijken. Zo doe ik dat meestal (we vinden het namelijk beiden niet erg)
2015 💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 30 Jun 2022 21:01

Re: Je huis op orde

Ik heb het vermoeden dat het strijkijzer ergens onderin een kast ergens ligt... kortom, ik haat strijken en doe dat echt niet!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jun 2022 21:30

Re: Je huis op orde

Ik strijk ook echt nooit. Zou ook niet weten wat wij in huis hebben wat gestreken zou moeten worden.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2512

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 30 Jun 2022 21:40

Re: Je huis op orde

Ik heb wel kleding die gestreken zou moeten worden. Heb veel jurken van viscose, linnen of katoen. Die klop ik gewoon uit en hang ze aan een kleerhanger. Iets minder perfect, maar na een paar uur dragen zitten er ook kreuken in. Het is in elk geval heel veel beter dan aan de lijn drogen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Jun 2022 21:45

Re: Je huis op orde

Ik vind het soms zelfs lekker om mijn beddengoed te strijken 🤣. Dat voelt dan extra strak aan.

Op dit moment droog ik zoveel mogelijk aan de droogmolen en dat scheelt wel met kreukels tov de droger.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Jul 2022 22:47

Re: Je huis op orde

Even on-topic ik heb gister de kast op de studeerkamer opgeruimd. Die heb ik tijdens het verhuizen vol gegooid met het idee doe ik nog wel een keer. Die keer was dus 10 maanden later.
Voor de zomervakantie begint wil ik onze eigen kledingkast nog even opruimen. De kleding die ik niet meer draag of niet meer mooi is mag weg. Zonde om in de kast te laten hangen.
Voor de zomervakantie staat de kamer van J op de planning. Hopelijk wordt het niet bloedheet maar ik kijk nu al uit naar alle lego weer opnieuw in elkaar zetten en de bakken lekker ordenen.
2015 💙
<<

Anoniem330

Bericht 03 Jul 2022 07:58

Re: Je huis op orde

Tabbie schreef:Ik heb het vermoeden dat het strijkijzer ergens onderin een kast ergens ligt... kortom, ik haat strijken en doe dat echt niet!

Onder alle sierkussens zeker?
Kwam je reel tegen haha. 😆
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Jul 2022 14:59

Re: Je huis op orde

Whahaha Macaron. Dat zou goed kunnen trouwens 🤣
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Jul 2022 09:27

Re: Je huis op orde

En inmiddels weer wat verder. Onze kledingkast is weer helemaal netjes, de kledingkast van J is helemaal netjes. Hij was boos en had alles eruit gegooid dus gelijk maar uitgezocht. En zijn bureau is ook helemaal netjes.
2015 💙
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 17 Aug 2022 14:13

Re: Je huis op orde

Ik had weer een rustig dagje en wilde iets gaan ontspullen/opruimen/minimaliseren. Maar inmiddels heb ik bijna alle ruimtes en kamers al gehad!
Ik heb een notitie blok waarin ik opschrijf wat ik nog wil doen en wat er al af is. En de lijst die af is, is inmiddels best lang! En daar ben ik best trots op!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Aug 2022 15:24

Re: Je huis op orde

Huis hier niet orde, maar net wel een rondje stort gedaan met alles wat uit het oude huis kwam. Dat is nu in elk geval weg. Verder zing ik de hele dag het KVK liedje ‘ik ben altijd alles kwijt’. Geen idee waar alles is weggezet na het verhuizen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Aug 2022 12:10

Re: Je huis op orde

Ik zit dus nu serieus te wachten op een bestelling…. Ik was klaar met mijn blond potten in de voorraadkast. Deze staan nu te koop en ik heb afgelopen week 3 sets van Mepal besteld. Die staan ondertussen in de kast maar ik wacht op de volgende 3 sets. Die komen als het goed is voor 14:00 binnen. Dan kunnen we een extra plank in de kast maken en dan is alles super netjes opgeruimd. We kunnen dan ook de schappen in de garage verder opruimen en dan de garage ook verder opnieuw indelen zodat deze ook minder rommelig oogt.
2015 💙
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 17 Sep 2022 14:20

Re: Je huis op orde

Oke, even een soort terugval-moment ofzo.
Maar ik merk dat het is ons kleine huis toch snel weer rommelig word. Ik heb afgelopen jaar heel veel weggedaan en geminimaliseerd. maar toch vind ik het in een normale werkweek, snel rommelig en daardoor onrustig. (Wasgoed, papieren, speelgoed, schoenen, snoertjes ect)
Wat zijn jullie tips om tijdens drukke dagen je huis op orde te houden?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 17 Sep 2022 14:57

Re: Je huis op orde

Clusteren werkt hier goed. Dus in de gang staat een bak met alle spullen vanuit school en wat naar boven moet, maar normaal op de trap of gangkast terecht komt. Voor kinderschoenen staat zo’n canvas zak waar ze het in kunnen gooien. Op de eettafel een kratje voor alle losse papieren, ik zoek die in het weekend uit. Voor het speelgoed een grote mand, waar los spul in past. En elke avond als de kids op bed liggen ruim ik op voor het zicht. Met vijf minuten heb je dan zoveel gedaan, zeker als spullen een vaste plek hebben.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 18 Sep 2022 09:02

Re: Je huis op orde

Ja dat doe ik eigenlijk ook wat Taeda zegt. Mandje met papier zet ik vaak nog op een eetkamerstoel uit het zicht.
⁠♡♡♡
<<

Leila

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 19 Sep 2022 13:26

Bericht 20 Sep 2022 22:30

Re: Je huis op orde

minx het lijkt me echt heerlijk om onde gestreken beddegoed te slapen haha. toch doe ik het niet. Ik strijk verder wel veel kleding elke week. en wat betreft het opruimen. Ik doe 1x per jaar alsof ik ga verhuizen. Dus alles weg wat weg kan naar de kringloop, de stort en marktplaats. En verder door het jaar heen af en toe een kast of een kamer of een hoek of een la ontspullen. En wat natuurlijk ook helpt in minder spullen kopen :-)
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers