Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 19 Jun 2022 19:50

Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

Het lukt me gewoon niet.

De eerste kreeg water van een schoteltje en vond daarom de dood.
De 2e kreeg gewoon geen water meer en stierf een onvermijdelijke dood.
Mijn 3e/4e/5e plantje krijgt via een gietertje water, en ze hebben allemaal de dood gevonden.

Google me suf, maar qua handeling doe ik de laatste pogingen niets fout. Kennelijk wel, want ze gaan allemaal dood. Help?
<<

Anoniem327

Bericht 19 Jun 2022 19:54

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

Is ook best lastig, basilicum. Een grote pot, veel licht, en water van beneden. En dan maar hopen.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 19 Jun 2022 20:07

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

Heb je een plantje uit de supermarkt of uit een tuincentrum?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 19 Jun 2022 20:09

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

Holden schreef:Is ook best lastig, basilicum. Een grote pot, veel licht, en water van beneden. En dan maar hopen.

Dit. En zorgen dat hij elke dag water krijgt van onderen en ook echt veel (zon)licht. Mijn basilicumplant sterft in de winter ook altijd, maar nu doet mijn supermarktplant het al een aantal maanden heel goed.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 19 Jun 2022 20:15

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

Blue Phone schreef:Heb je een plantje uit de supermarkt of uit een tuincentrum?


Deze komt van de Jumbo. Ik vind dat gewoon zoooo lekker met tomaat en mozzarella. Caprese toch? Maar goed, na een week is mijn plantje uitgestorven. En nu zijn ze niet zo duur, maar wil graag groene vingers haha. Het voelt als falen als ze sterven.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 19 Jun 2022 21:07

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

De plantjes in de supermarkt zijn er ook niet voor gemaakt om lang te leven.
Plantje uit het tuincentrum gaat waarschijnlijk beter! :)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 19 Jun 2022 21:16

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

Intratuin dan beter?

Ik heb ze daar trouwens nog nooit gezien, maar het kan heel goed dat ik niet goed kijk. 🙈

Mss zelf kweken beter? Want dat moet ik ook nog steeds met de Maggiplant. En de tuin is groot zat.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Jun 2022 21:23

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

Beau schreef:Intratuin dan beter?

Ik heb ze daar trouwens nog nooit gezien, maar het kan heel goed dat ik niet goed kijk. 🙈

Mss zelf kweken beter? Want dat moet ik ook nog steeds met de Maggiplant. En de tuin is groot zat.


Zelf kweken is helemaal een ramp. In het tuincentrum bij de buitenplanten hebben ze echt mega veel kruiden al kant en klaar.
1 tip mocht je een muntplant zien staan en denken hee die is ook leuk erbij. Zet die dan niet in de volle grond dat is namelijk onkruid.
2015 💙
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Jun 2022 21:23

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

Het plantje in de tuin zetten kan al helpen! Gewoon in wat goede voedzame grond.

Maar de supermarkt plantjes hebben vaak niet zo’n goede wortels dat ze goed kunnen overleven. Ik haal altijd de biologische plantjes van de EkoPlaza ( dichterbij dan het tuincentrum voor mij) en zet die buiten en dat gaat altijd prima.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem331

Bericht 19 Jun 2022 21:41

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

En zelf opkweken? Zou dat helpen?
Ik heb al tijden 1 staan maar gebruik het nooit. Groeit en groeit en groeit. Gewoon zo nu en dan wat water en that’s it.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 19 Jun 2022 21:56

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

Ik heb er 2 in kommetjes staan op de vensterbank in de keuken. Om de dag water in de kommen en ze doen het al weken goed. Moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ze blijven leven. Ze komen bij de AH vandaan.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 20 Jun 2022 08:56

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

Wat ook goed helpt is een supermarktplantje uit elkaar halen, zodat je alle aparte stengels met wortel hebt. Die overzetten in een grote pot met nieuwe aarde, zodat de stengels meer ruimte hebben. Je kan 'm buiten zetten of binnen in de zon. Vorig jaar werkte dat bij mij heel goed en had ik een enorme bos basilicum! Elke week kon ik er genoeg afknippen om een potje pesto te maken.
<<

Anoniem331

Bericht 21 Jun 2022 07:34

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

Hè, mn plantje bloeit. 2 heel kleine witten bloemetjes.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 21 Jun 2022 10:23

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

Genoeg water, anders gaan ze heel snel dood. Mij viel op dat het biologische plantje van de AH het veel beter deed dan het niet-biologische plantje. Kan toeval zijn, maar het verschil was wel duidelijk te zien.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 22 Jun 2022 17:24

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

Inmiddels heb ik de basilicumplant verpot. En in het licht gezet. Het is nu wel een zielig plantje haha. Pot te groot. 😂

Ik heb ook gelijk een andere bloempot gevuld met maggi. Geen idee of ik het goed heb gedaan, komen we over een tijdje achter. 🙈
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 26 Jun 2022 21:19

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

Geen groene vingers. Beiden zijn nu dood. Dus wederom een BIO Basilicumplantje gekocht. Het zal me toch lukken. Al is het het laatste wat mij lukt. :smile:
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 27 Jun 2022 07:08

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

Door dit topic mijn plantje in de tuin gezet met speciale voeding en genoeg zon. Ging prima maar nu zijn de blaadjes ineens aangevreten. 😑
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 27 Jun 2022 10:37

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

Die van mij deed het 2 jaar top, toen gingen we een maand op vakantie en was ik 'm vergeten... Nu hartstikke dood, sorry, geen tips :-(
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 28 Jun 2022 23:36

Re: Hoe houd ik mijn basilicumplantje in leven?

SoGood schreef:Door dit topic mijn plantje in de tuin gezet met speciale voeding en genoeg zon. Ging prima maar nu zijn de blaadjes ineens aangevreten. 😑


Slakken?

Het nieuwe plantje leeft. Maar hij moet water en daar gaat het altijd mis.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers