Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote afvaltopic

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 23 Jun 2022 09:16

Re: Het grote afvaltopic

Ik doe dat ook! Vroeger had ik zelfs een tandenborstel op mijn werk en poetste ik na de lunch. Ook na het avondeten, omdat ik daarna nog les gaf en achter de bar werkte, dus dat was meer voor de frisse mond. Maar het helpt wel.
<<

Linvi

Bericht 23 Jun 2022 16:27

Re: Het grote afvaltopic

Ik kom even inbreken met een vraag, even gekopieerd uit het ww-topic maar wil hem hier ook graag stellen.

Linvi schreef:Even een totaal andere vraag, ik volg op facebook/instagram een vrouw die kha-arm dieet doet en zie er ook keto bij staan. Het laatste zegt mij niks, maar ik zie daar ingrediënten voorbij komen waarvan ik denk jemig wat veel vetten! Bijv slagroom zie ik geregeld, cheddar kaas, uberhaupt gesmolten kaas. Wat denken jullie daarvan, ik geloof daar oprecht niet in maar het ziet er soms zó lekker uit!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 23 Jun 2022 16:39

Re: Het grote afvaltopic

Dat heeft te maken met een ketogeen dieet. Je brengt daarmee je lichaam in ketose. Je eet dan extreem koolhydraatarm (dus geen suikers), maar met veel (plantaardige) vetten. Het lijkt mij moeilijk vol te houden en je kunt snel een tekort aan bijvoorbeeld vezels krijgen.
Het dieet is in eerste instantie ontwikkeld voor suikerziekte en epilepsie, maar je kunt er dus ook van afvallen.

Ik denk dat het prima is voor zo nu en dan een maaltijd, maar het lijkt me niet direct gezond om hier een levensstijl van te maken (nergens op gebaseerd, mijn mening).
Laatst gewijzigd door Alexis op 23 Jun 2022 16:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem330

Bericht 23 Jun 2022 16:43

Re: Het grote afvaltopic

Linvi schreef:Ik kom even inbreken met een vraag, even gekopieerd uit het ww-topic maar wil hem hier ook graag stellen.

Linvi schreef:Even een totaal andere vraag, ik volg op facebook/instagram een vrouw die kha-arm dieet doet en zie er ook keto bij staan. Het laatste zegt mij niks, maar ik zie daar ingrediënten voorbij komen waarvan ik denk jemig wat veel vetten! Bijv slagroom zie ik geregeld, cheddar kaas, uberhaupt gesmolten kaas. Wat denken jullie daarvan, ik geloof daar oprecht niet in maar het ziet er soms zó lekker uit!

Dan gaat je lichaam in ketose. Hetzelfde gebeurt bij bijv. het cambridge dieet of andere maaltijdshakes.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Jun 2022 17:44

Re: Het grote afvaltopic

Alexis schreef:Ik doe dat ook! Vroeger had ik zelfs een tandenborstel op mijn werk en poetste ik na de lunch. Ook na het avondeten, omdat ik daarna nog les gaf en achter de bar werkte, dus dat was meer voor de frisse mond. Maar het helpt wel.

Ik poets sowieso vier keer per dag mijn tanden. Heb een hekel aan die aanslag.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Jun 2022 19:04

Re: Het grote afvaltopic

Ik ga dus heel goed op koolhydraatarm en nog beter op koolhydraatbeperkt waarbij je wel iets meer koolhydraten eet. Uiteindelijk zijn koolhydraten de belangrijkste voedingsstof voor je hersenen, je lichaam lost het op door ketenen te maken. Op zich ben ik niet bang voor vetten alleen is het op insta vaak zo dat je maar een deel ziet. Ik at toen ook wel eens een MIM met slagroom als ontbijt. Uiteindelijk gaat het om balans en dat maakt dat het via insta niet altijd het 100% goede beeld geeft. Ik heb de afgelopen week ook veel podcasts van upfront geluisterd en wat hun (geloof ik) voedingsmiddelentechnoloog heel mooi zegt is we weten nog steeds niet 100% wat nou echt nodig is. We weten gedeeltelijk wat er in voeding zit maar soms komen er er achter dat er iets in een bepaald voedingsmiddel zit wat cruciaal blijkt te zijn dus eet vooral gevarieerd.
2015 💙
<<

Anoniem327

Bericht 23 Jun 2022 19:10

Re: Het grote afvaltopic

Vet is niet slecht, maar als je alleen nog vette worsten en slagroom gaat eten, dan is dit niet gezond.

Ik probeer altijd mijn gezonde verstand te gebruiken. De nadruk ligt bij mij op groente en fruit, aangevuld met flink wat eiwitten. Over vetten doe ik niet al te moeilijk, maar ik overdrijf niet, hetzelfde geldt voor koolhydraten.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 23 Jun 2022 19:43

Re: Het grote afvaltopic

Ik doe het ook zoals Sadie (ik eet vegetarisch), maar ik snoep wel teveel en mijn eiwitten kunnen beter.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 23 Jun 2022 23:26

Re: Het grote afvaltopic

Ik vind het nog wel eens lastig.ik vraag me vooral af of ik genoeg calcium binnen krijg bijvoorbeeld. Ik ben lactose intolerant en vermijd alles met melk omdat ik er ziek van word. Ik drink wel sojamelk of havermelk, daar zit wel calcium in dat goed wordt opgenomen door het lichaam, maar dat is niet genoeg. Maar het komt dan vaak toch weer neer op combineren met voedingsmiddelen die voor betere opname zorgen, dus eet ik wel veel volkorenproducten en groene groenten. Verder eet ik ook vrijwel geen vlees (geen vegetariër). Ik eet wel wekelijks een stukje vis. Soms echt een zoektocht in hoe ik de balans hou tussen gezond eten en mijn lijf voeden.
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 80

Geregistreerd: 12 Mei 2021 10:25

Bericht 24 Jun 2022 07:07

Re: Het grote afvaltopic

Ik was weer een beetje afgevallen en zat maandag op 86,3 ( kom van 89,9)
Woensdag niet kunnen sporten maar maandag en gisteren wel wezen fietsen.
Maar helaas gister bij terugweg naar huis geschept door een scooter. Ik wilde linksaf hij rechtdoor
Nu breuk (scheur niet helemaal door) in bovenarm onder de schouderkop en 2 scheurtjes boven op de kop. Veel pijn
Wat baal ik hiervan, jammer dat ik niet kan sporten nu en fietsen
Maar nog minder dat ik over 2 weken (zat 9 juli) met de vouwwagen naar Italië zou vertrekken. Zo lang naar uit gekeken. Weet nog niet of het door kan gaan.😭😭😭
Die kilo’s kunnen me nu gestolen worden
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 24 Jun 2022 07:12

Re: Het grote afvaltopic

Ach jeetje, veel sterkte Fleur! Hopelijk wordt de pijn snel minder en word je dan weer wat mobieler. Ik duim voor je dat jullie vakantie toch door kan gaan.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Jun 2022 08:48

Re: Het grote afvaltopic

Och Fleur, wat rot! En een pijnlijke breuk, want je kunt het niet gipsen. Heb je zo’n blauwe sling gekregen? Het fijnste is je arm wat af laten hangen. Dus je hand tgv je borst en dan de sling om je nek en je pols. Op die manier hangt de breuk wat uit en daardoor heb je minder pijn. Halfzittend slapen adviseren we ook altijd.

Veel beterschap! En zolang jij je voeding wat onder controle kunt houden, kun je nog steeds prima afvallen. En je benen werken ook gewoon dus die kun je gewoon trainen door te wandelen, squaten, etc 🙂.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 24 Jun 2022 10:01

Re: Het grote afvaltopic

Hier vanmorgen +0,2. Balen! Ik zit op dag 28 van mijn cyclus (menstruatie altijd tussen dag 28-30), dus daar heeft het vast mee te maken. Wel stom😅
<<

Anoniem327

Bericht 24 Jun 2022 10:32

Re: Het grote afvaltopic

Dat valt nog mee. Bij mij kan het 1-2 kilo verschil maken waar ik zit in mijn cyclus. Ik hou altijd maar het gewicht aan van rond mijn ovulatie en kijk vooral of dit elke maand naar beneden gaat.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 24 Jun 2022 11:32

Re: Het grote afvaltopic

Ja dat scheelt bij mij ook zo erg. Ik moet me sowieso niet te vaak wegen. Ik kan de ene dag 2 kilo zwaarder zijn dan de dag ervoor en de dag daarna weer een of 2 kilo minder.

Rond mijn ovulatie ben ik meestal 2 kilo zwaarder dan normaal (dus dan weeg ik me liever niet, haha). De laatste dag van de menstruatie ben ik meestal het lichtst.

Gisteren heb ik me voor en na het skeeleren gewogen, dit deed ik met lange afstanden hardlopen ook, om te bepalen hoeveel vocht ik nodig had (bij runs van 10 a 15 km neem ik geen water aan onderweg, maar tijdens de halve marathon heb ik 1x water gepakt).
Gisteren was het natuurlijk heel heet, en ik was 2 wk ziek geweest en nog niet fit, dus ik ben op mijn gemak een kort rondje (8 km in een half uurtje) gegaan en dat scheelde 600 gram. Dus 600 ml gezweet! Dus daar zie je ook wel weer aan hoeveel verschil het kan maken of je net hebt gedronken of niet.
<<

Anoniem327

Bericht 24 Jun 2022 11:36

Re: Het grote afvaltopic

Dat is echt veel. Ik heb dat ook als ik 's avonds nog veel thee en water drink. 's Ochtends op de weegschaal schrik ik me dood, omdat er een kilo bij is, terwijl dit allemaal vocht is.

De weegschaal geeft een indicatie, maar zegt lang niet alles. Ik vind het belangrijker dat ik bepaalde broeken pas, dat alles lekker zit, dat ik goed in mijn vel zit.
<<

Anoniem330

Bericht 24 Jun 2022 16:16

Re: Het grote afvaltopic

En het weer Olivia. Gevoelsmatig heb ik gewoon opgezette wangen met dit benauwde weer. Misschien is het ook wel echt zo trouwens, haha!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 24 Jun 2022 16:18

Re: Het grote afvaltopic

Balen Olivia, maar wel verklaarbaar dus. Ik zou er niet teveel aan hangen, komt vanzelf wel weer goed als je gewoon doorgaat met wat je deed.

Hier ff een week met minder sporten, ik ben zó moe. Even niks anders dan werken en thuis de ballen hoog houden is nu voldoende. Volgende week maar weer sporten.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 25 Jun 2022 18:31

Re: Het grote afvaltopic

Zeker verklaarbaar. Ik hoop dat het komende week beter gaat. Ik heb gisteren en vandaag niet goed gegeten. Sowieso te veel gesnoept. Morgen maar weer gezond eten. Komende week heb ik een avondvergadering met catering, personeelsuitje en ga ik met een vriendin maar de kroeg. Dat helpt me vast niet. Dus zo, ma, di wil ik in elk geval even helemaal gezond houden.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 26 Jun 2022 10:35

Re: Het grote afvaltopic

Ik kom me hier ook melden! Vanaf morgen ga ik ervoor, weer lekker(der) in m’n vel komen. Half jaar geleden bevallen, en daarna niet goed voor mezelf gezorgd door moeheid, drukte, etc, dus ik vergeet zelf normaal te eten, en de rest is voorzien.

M’n heupen zijn ook breder geworden door dochter, dus zal misschien niet helemaal terug kunnen naar eerst, maar wil wel echt afvallen.

Helaas 11 kg zwaarder nog dan voor de zwangerschap, dus dat is m’n eerste doel! BMI is nu 28,7 en is met 11 kg eraf 25,4.. maar voor mijn lengte/bouw gewoon prima opzich. Ideale situatie gaat er 16 kg af.. dus nog even te gaan!

Ik wil vooral 6 eet momenten aan houden, kleinere porties en genoeg water/thee drinken.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem327

Bericht 26 Jun 2022 11:38

Re: Het grote afvaltopic

Waarom zes eetmomenten? Is dat niet wat veel?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Jun 2022 11:44

Re: Het grote afvaltopic

Zes eetmomenten werkt prima. Ik val ermee af.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 26 Jun 2022 11:57

Re: Het grote afvaltopic

Ik heb vijf eetmomenten en val ook prima af. O, T, L, T, D. Ik denk dat het niet afhankelijk is van hoe vaak je eet, maar vooral van wat je eet.

Veel succes Pippa!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 26 Jun 2022 12:44

Re: Het grote afvaltopic

Sadie schreef:Waarom zes eetmomenten? Is dat niet wat veel?


Omdat mijn lijf dat prettig vindt, verdeeld over de dag eten ipv honger tot ik wat kan eten weer. Ik ben er in 2019/2020 26 kg mee afgevallen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem327

Bericht 26 Jun 2022 13:00

Re: Het grote afvaltopic

Ik zou daar niet mee afvallen, want dan krijg ik te veel binnen. Ik verdeel het meestal zo ongeveer:
ontbijt: 400kcal
lunch: 500 kcal
diner: 600-800 kcal

Dan kom ik op 1500-1700kcal uit. Als ik hoger ga zitten, dan kom ik aan.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers