Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wintersport voor de eerste keer

<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 23 Jun 2022 14:07

Re: Wintersport voor de eerste keer

Het is ook een stuk drukker op de pistes dan "vroeger", ook in 't laagseizoen. Je hoort vaak verhalen van mensen die onderuit geskied worden.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 23 Jun 2022 14:15

Re: Wintersport voor de eerste keer

Heftig om te lezen Marin.

Jullie hebben mij wel overtuigd om alle dagen te gaan lessen zodat ik het hopelijk goed kan.
Ik wil al zolang skiën en dat is sinds de vakantie naar Oostenrijk waar ik de skiliften heb gezien alleen maar meer geworden. Het is soort van bucketlistdingetje geworden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jun 2022 14:25

Re: Wintersport voor de eerste keer

Dan zou ik zeker van te voren op een indoor baan lessen! Geeft je wat te doen komende winter in het weekend en is het zeker waard. Des te leuker als je het al een beetje kan dan. Leuk hoor, wintersport is heerlijk.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Jan 2023 09:26

Re: Wintersport voor de eerste keer

Ik up deze weer even, want ik heb nu mijn skilessen (9 stuks incl. proefles) in de indoorbaan (een baan die constant draait, dus erg intensief) erop zitten met instructeurs. Volgens de instructeurs is het op de indoorbaan, omdat het geen sneeuw is maar op een soort van vochtige mat veel zwaarder dan in de sneeuw. Het ging best goed en ik heb de controle naast dat ik goed kan sturen. Alleen parallel is op zo'n baan best wel een dingetje (het bijzetten). Aangezien de zijkanten van de baan dichtbij elkaar liggen moet je voor mijn gevoel gelijk weer terug sturen. Echter het is erg gaaf om gevoel te hebben controle te hebben. Ik ben benieuwd hoe dat dit in de sneeuw zal zijn.

Tijdens de skivakantie neem ik ook lessen, maar niet bij de beginners maar een groepje hoger. Mensen die 1 a 2 dagen in sneeuw hebben geskied. Dat heb ik dan wel niet, maar als ik helemaal onderaan moet beginnen van vind ik dat zonde van die lessen want dat heb ik allemaal ruimschoots op de indoorbaan geleerd.

Voordeel is ook nog dat ik een dag voordat de skipas ingaat (eerste skiles op de vakantie heb) ik al het materiaal bij de verhuur ga halen en op de gratis skiliften (zijn van die matten en pannekoekliften) iets omhoog kan en al een dag eerder op de sneeuw kan oefenen zodat ik de techniek die ik in de indoorhal heb geleerd kan uitproberen in de sneeuw.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jan 2023 10:21

Re: Wintersport voor de eerste keer

Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren Fred! Kom je het achteraf even delen?
En mocht je nog tijd en zin hebben om in Nederland naar een echte indoor sneeuwbaan te gaan, zou ik dat zeker doen! Kan je ook direct oefenen met liftjes enzo.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Jan 2023 13:27

Re: Wintersport voor de eerste keer

In de indoor ski hallen zijn momenteel erg druk ivm weinig sneeuw in oa Winterberg. Zolang dat het geval is ga ik daar niet naar toe al zou ik best bijv eind februari naar zo'n hal willen gaan.

Uiteraard zal ik een uitgebreid verslag hier geven van de skivakantie. Ik begin er steeds meer zin in te krijgen. Eigenlijk wil ik dit al jarenlang, maar meestal kon het bij veel werkgevers niet ivm dat dan de jaarcijfers af moeten etc.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Jan 2023 15:03

Re: Wintersport voor de eerste keer

Fred, als je op een doordeweekse dag vrij bent kan je overdag misschien een keer naar een indoorhal. Vooral ouders met kinderen zijn er dan niet vanwege de leerplicht. In Landgraaf heb je sleepliftjes en een stoeltjes lift, dus daar kan je beide soorten liften proberen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 12 Jan 2023 17:32

Re: Wintersport voor de eerste keer

Fred schreef:
Voordeel is ook nog dat ik een dag voordat de skipas ingaat (eerste skiles op de vakantie heb) ik al het materiaal bij de verhuur ga halen en op de gratis skiliften (zijn van die matten en pannekoekliften) iets omhoog kan en al een dag eerder op de sneeuw kan oefenen zodat ik de techniek die ik in de indoorhal heb geleerd kan uitproberen in de sneeuw.


Dan moet je wel in een gebied zijn waar de (besneeuwde)pistes in het dorp liggen, anders moet je alsnog met de gondel richting het skigebied en gaat deze vlieger niet op.
Pannenkoekliften heb ik nog nooit ergens gratis gezien.

Veel succes en plezier! Het is geweldig om te doen, wij zijn net terug van 9 dagen skiën in Oostenrijk en in de voorjaarsvakantie gaan we naar de dolemieten :dance:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 12 Jan 2023 19:09

Re: Wintersport voor de eerste keer

Bij Saint Martin de Belleville (onderdeel van Les Menuires) heb je 2 gratis matten liften en 1 gratis pannenkoeken lift. Daarmee kom je het dorp niet uit, maar het ligt in een sneeuwzeker gebied. Ik check nu al welke pistes er open zijn. Vrijwel alle groene/blauwe pistes zijn nu open. Ook onderaan bij het dorp.

Een skihal met sneeuw zit hier best uit de buurt. Ik wil daar dan graag een weekendje weg van maken.

Waar in Oostenrijk ben je geweest Pandora? En lag er voldoende sneeuw?
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 12 Jan 2023 20:17

Re: Wintersport voor de eerste keer

Fred schreef:Bij Saint Martin de Belleville (onderdeel van Les Menuires) heb je 2 gratis matten liften en 1 gratis pannenkoeken lift. Daarmee kom je het dorp niet uit, maar het ligt in een sneeuwzeker gebied. Ik check nu al welke pistes er open zijn. Vrijwel alle groene/blauwe pistes zijn nu open. Ook onderaan bij het dorp.

Een skihal met sneeuw zit hier best uit de buurt. Ik wil daar dan graag een weekendje weg van maken.

Waar in Oostenrijk ben je geweest Pandora? En lag er voldoende sneeuw?


Wij zaten in het Ötztal, Tirol in de buurt van Sölden. Genoeg sneeuw maar begin januari werden de sneeuwcondities aanzienlijk minder, gelukkig is er afgelopen week weer een pak sneeuw gevallen.

Veel plezier in iedergeval, je gaat het vast leuk vinden!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Feb 2023 09:24

Re: Wintersport voor de eerste keer

Gisteravond was ik in SnowWorld en heb ik zo'n 4 uur geskied. De sneeuw en met name de snelheid was wel effe wennen, want dat ervaar je op de rollerbaan niet.
Ik moest effe goed nadenken wat ik ook al weer allemaal had geleerd. Met name naar het dal kijken vergat ik in het begin vanwege de snelheid etc. Heb ook eerst effe een aantal oefeningen gedaan op de korte piste. Het laatste uurtje ging het heerlijk voor mijn gevoel. Ik heb alle pistes en liften gehad. Nog een paar leuke gesprekken in de stoeltjeslift. Er waren trouwens opvallend veel snowboarders. Volgens mij waren die er zelfs met dan skiërs. Ook erg fijn om zo alvast de noodrem te kunnen oefenen. Goede generale zullen we maar zeggen.
Laatst gewijzigd door Fred op 15 Feb 2023 09:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Feb 2023 09:25

Re: Wintersport voor de eerste keer

Hee wat goed dat je toch in echte sneeuw hebt geoefend. Nu ben je er vast echt klaar voor. Veel plezier alvast.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Feb 2023 09:48

Re: Wintersport voor de eerste keer

Overigens is het voor mij ook wel een stap om al die dingen alleen te doen. Alleen naar een hotel, uiteten en skiën etc... Het is effe wennen, maar eigenlijk is het ook wel lekker om zo helemaal je eigen pad te kunnen trekken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Feb 2023 09:51

Re: Wintersport voor de eerste keer

He maar je gaat toch met collega's of zoiets? Kan je niet met hen gaan eten? Ik zou niet in je eentje gaan skiën als onervaren skiër trouwens. Dat het een stap is om alleen te reizen snap ik.

Edit oh nee met een vriend lees ik terug. Dan ben je toch niet alleen?
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Feb 2023 09:59

Re: Wintersport voor de eerste keer

Klopt, deze dagen in Limburg zijn alleen. Straks in de Franse Alpen zit ik met een groep van 20 personen waarvan ik er een paar ken. Zitten veel gevorderden tussen dus die zullen wel hun eigen pad trekken. Sowieso neem ik daar nog elke ochtend les (voor gemiddelde gevorderd) en dan is wel de kans groot dat ik s'middags alleen op pad ga.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Feb 2023 10:13

Re: Wintersport voor de eerste keer

Ooh je bent echt een paar daagjes weg, sorry, dat had ik niet begrepen. Ja dan snap ik het! En in de indoorhal alleen skien lijkt me niet zo'n probleem nee haha. Maar in de bergen zou ik het je afraden, maar goed, moet je maar zien hoe dat gaat natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Feb 2023 11:55

Re: Wintersport voor de eerste keer

Klopt, nu in GaiaZOO. Mooie aangelegde verblijven. Toch wel anders dan de meeste dierentuinen.
Gisteren ramen gegeten. Dat wilde ik al heel lang eens eten. Was lekker. Effe hoofd leeg maken heerlijk. Al merk ik dat af en toe de jaloezie van mensen met kinderen in de dierentuin wel naar boven komt. Alleen hier rondlopen voelt soms een beetje raar, maar ik kan wel lekker mijn eigen tempo aanhouden.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Mrt 2023 22:11

Re: Wintersport voor de eerste keer

Kort berichtje vanaf mijn ski-adres. Het is gaaf! Vandaag heb ik een behoorlijke lange tocht afgelegd. Helemaal naar de andere kant van het skigebied (eigenlijk nog verder want Val Thorens valt niet onder mijn skipas), maar je kunt daar als het ware de boulevard terugnemen met de ski naar het gebied waar mijn skipas wel geldig is. Leuk is de leraar, want hij heeft een Nederlandse vrouw en kan dus zelfs Nederlands. De andere cursisten kijken soms een beetje vreemd als wij Nederlands met elkaar praten. Vandaag was qua weer de beste dag. Gisteren sneeuwde het een dat was ook wel een unieke ervaring om doorheen te skiën.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 17 Mrt 2023 15:15

Re: Wintersport voor de eerste keer

Laatste dag was het vandaag. Parallel bochten gaat goed op de wat vlakkere stukken incl noodstop. Stijl durf ik dat nog niet aan. Top snelheid wat ik haal is rond de 55 km per uur. Skileraar was daar best van onder de indruk van. Ook dat ik heel het gebied wil zien.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Mrt 2023 15:58

Re: Wintersport voor de eerste keer

Leuk dat het bevalt!
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 660

Geregistreerd: 11 Okt 2022 20:24

Bericht 17 Mrt 2023 17:40

Re: Wintersport voor de eerste keer

Wat leuk om te lezen dat je hier zo blij van wordt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Mrt 2023 18:36

Re: Wintersport voor de eerste keer

Klinkt heerlijk! Veel plezier nog even!
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 17 Mrt 2023 22:06

Re: Wintersport voor de eerste keer

Zeker en ook nog eens erg veel bordspelspellen gedaan! Als het ware dus 2 hobby's gecombineerd.

Vandaag stond ik op La Masse. Dat is een prachtig uitzichtpunt met een platform waarbij allemaal bergpunten (oa Mount Blanc) worden aangegeven. Wat een prachtig uitzicht heb je daar!

Sneeuw was onder in het dal omdat het nu al 2 dagen behoorlijk warm en zonnig is behoorlijk slushi geworden. Al in het begin van de middag. Dat je dan wel eerder moet stoppen. Niet erg, want ik heb voor mijn doen aardig wat geskied.
Ook nog wat souvenirs gekocht en zelfs speciale lokale biertjes die zo compleet nieuw zijn dat alleen een paar Nederlanders van onze groep deze hebben ingecheckt en nog geen enkele Fransman... lol.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Mrt 2023 11:21

Re: Wintersport voor de eerste keer

Erg leuk Fred!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Mrt 2023 09:51

Re: Wintersport voor de eerste keer

Leuk dat het zo goed bevalt!
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers