Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


GP versus trouwen

<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 21 Jun 2022 15:54

Re: GP versus trouwen

Harrison schreef:We hebben een GP, was voor ons een formaliteit en dachten dat we gewoon even zouden tekenen bij de balie maar er werd alsnog een hele ceremonie van gemaakt :').


Bij ons ook, was m'n schoonmoeder alsnog aan het huilen daardoor haha.

Of het geldig is in het buitenland maakt alleen iets uit als je er gaat wonen of langdurig blijft, dus dat is voor gewone reizen niet zo spannend.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jun 2022 16:02

Re: GP versus trouwen

Indigo schreef:
Sadie schreef:Een van de redenen waarom wij wilden trouwen en geen GP, of samenlevingscontract wilden, was omdat die andere vormen in het buitenland vaak niet geldig zijn. Wij reizen veel en wilden dat het voor iedereen duidelijk zou zijn dat we samen zijn.

Hoe toon je dit aan dan in het buitenland?

Het staat in onze paspoorten en voor de zekerheid nemen we altijd ons trouwboekje mee, want daar wordt in sommige landen echt naar gevraagd (de notering in het paspoort is soms niet voldoende). Absurd dat het nodig is, maar helaas is een deel van de wereld nog hopeloos ouderwets.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1957

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 21 Jun 2022 16:05

Re: GP versus trouwen

Sadie schreef:
Indigo schreef:Hoe toon je dit aan dan in het buitenland?

Het staat in onze paspoorten en voor de zekerheid nemen we altijd ons trouwboekje mee, want daar wordt in sommige landen echt naar gevraagd (de notering in het paspoort is soms niet voldoende). Absurd dat het nodig is, maar helaas is een deel van de wereld nog hopeloos ouderwets.

Wij hebben met ons GP ook een trouwboekje en achterop mijn ID-kaart staat ook partner van -naam man-. Lijkt mij dus verder geen verschil?
2011 2012 2017
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1843

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 21 Jun 2022 16:05

Re: GP versus trouwen

In welke landen wordt hier naar gevraagd? Heb dit nooit meegemaakt.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jun 2022 16:11

Re: GP versus trouwen

Indigo schreef:
Sadie schreef:Het staat in onze paspoorten en voor de zekerheid nemen we altijd ons trouwboekje mee, want daar wordt in sommige landen echt naar gevraagd (de notering in het paspoort is soms niet voldoende). Absurd dat het nodig is, maar helaas is een deel van de wereld nog hopeloos ouderwets.

Wij hebben met ons GP ook een trouwboekje en achterop mijn ID-kaart staat ook partner van -naam man-. Lijkt mij dus verder geen verschil?

Ze willen echt zien e/v en de huwelijksakte/het officiele trouwboekje, andere vormen tellen niet mee in die landen. Het is echt heel streng omdat het strafbaar is, denk aan islamitische landen, zoals Saoedi- Arabie.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1843

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 21 Jun 2022 16:14

Re: GP versus trouwen

Oh ja dat land staat niet heel hoog op m'n wensenlijstje. Ik ben weleens in Oman geweest, maar daar heeft nooit iemand iets gevraagd aan ons. Neem dan ook nooit m'n trouwboekje mee op reis.
Alleen tijdens de pandemie heb ik een Engelstalig uittreksel bij de rechtbank gehaald zodat ik de landen waar m'n vriend een paspoort voor heeft in kon komen. Beide landen hadden de grens gesloten voor Europeanen. Je mocht er alleen in als officieel partner, zowel GP als huwelijk werd in beide landen geaccepteerd.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jun 2022 16:16

Re: GP versus trouwen

Het ene land doet moeilijker dan het andere is mijn ervaring. Wij wilden in 1x van al het gedoe af zijn en dan is trouwen nog altijd het makkelijkste, dat wordt overal ter wereld begrepen en geaccepteerd.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Jun 2022 16:19

Re: GP versus trouwen

Fred schreef:En de 3e optie een samenlevingscontract dan? Daarin kun je ook veel zaken regelen? Wijkt dat dan weer veel van af van een GP?

Dan heb je niet automatisch gezag over je kind als vader, dat lijkt me het allergrootste nadeel.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1957

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 21 Jun 2022 16:22

Re: GP versus trouwen

Aha, oké. Nooit geweten. In Saoedi-Arabië geldt dit trouwens al een aantal jaar niet meer voor toeristen. Niet dat ik van plan was daarheen te gaan.
2011 2012 2017
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi