Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ballorig en opletten

<<

Anoniem113

Bericht 06 Dec 2013 17:41

Ballorig en opletten

Ik was vanmiddag samen met een vriendin naar ballorig geweest. Wij spelen met de kinderen mee en heel soms zitten we even aan een tafeltje naast het speelveld.

Er waren daar echter ook moeder met vriendinnen (denk ik dan) die helemaal achteraan gingen zitten en de kinderen van net 1 tot en met 4 daar helemaal alleen zonder ook maar te kijken. Het kleintje van 1 viel hard en huilde daardoor ook heel hard en niemand reageerde daar op. Een andere moeder heeft het kindje toen opgepakt en naar de moeder gebracht.

Hoe gaan jullie met toezicht om bij ballorig. Laten jullie de kindjes helemaal niet alleen of kunnen jullie ook gerust ergens koffie drinken en kletsen zonder ze met een half oog in de gaten te houden?
<<

Anoniem97

Bericht 06 Dec 2013 17:44

Re: Ballorig en opletten

Dat ligt helemaal aan de leeftijd. Mijn zoontje van ruim 3,5 gaat gerust zelf spelen, maar mijn dochter van 1,5 houd ik nog wel in de gaten.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 06 Dec 2013 17:44

Re: Ballorig en opletten

Ik speel samen met hem of ik ga langs de rand zitten zodat ik hem continu in de gaten kan houden.
Zelf zou ik nooit achterin gaan zitten zodat ik mijn kind ook moeilijk in de gaten kan houden. Het is en blijft toch ook je eigen verantwoording.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 06 Dec 2013 17:50

Re: Ballorig en opletten

Ik ga altijd zo zitten dat ik hem zie. Bij kids playground ga ik mee omhoog. Daar heb je helemaal geen overzicht. Erg ontspannen vind ik zo'n speelparadijs nog niet.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem186

Bericht 06 Dec 2013 17:50

Re: Ballorig en opletten

Ik laat mijn dochter al een tijdje gewoon haar gang gaan. Ze is me al een paar keer kwijt geraakt, maar ik kan niet met alles met haar mee als ik met 2 kinderen ben.
<<

Anoniem 42

Bericht 06 Dec 2013 18:49

Re: Ballorig en opletten

Ik durf mijn oudste dochter (vier jaar) niet uit mijn zicht te laten, zal ook wel met mijn eigen angsten te maken hebben. Daarom ga ik ook bijna nooit naar dit soort indoorspeeltuinen want beide dochters vliegen een andere kant op en dat durf ik (nog) niet aan. Misschien als ze een jaar of vijf of zes is.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 06 Dec 2013 18:53

Re: Ballorig en opletten

Beide spelen alleen. Al moet ik er wel bij zeggen dat het indoor speelparadijs hier niet groot is. Ik zit wel strategisch handig, zodat ik ze regelmatig voorbij zie rennen. Zij weten ook waar ik zit dus als er iets is komen ze me halen.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem123

Bericht 06 Dec 2013 20:08

Re: Ballorig en opletten

Ik loop er zoveel mogelijk achteraan en als ik dat even niet doe dan houd ik hem goed in de gaten. Ik doe meestal hem een opvallend shirtje aan zodat ik hem meteen kan zien.
S speelt in hetzelfde speelparadijs als de kinderen van Maia. Ik kan vanaf elke punt hem altijd zien omdat het klein is.
<<

Anoniem103

Bericht 06 Dec 2013 20:14

Re: Ballorig en opletten

Ik ga niet alleen naar een indoorspeeltuin want ik wil ze allebei in de gaten kunnen houden en uiteraard rennen ze als ik alleen ben allebei de andere kant op. Af en toe zit ik wel even wat te drinken maar dan moeten de kinderen blijven spelen waar ik ze kan zien, als ze dat niet doen moeten ze bij ons komen zitten.
Ik vind het vaak vervelend dat sommige kinderen die alleen mogen (moeten) spelen de hele tijd bij ons komen hangen en aandacht willen.
<<

ChiQ

Bericht 06 Dec 2013 20:19

Re: Ballorig en opletten

Ik was toevallig woensdag met Julian naar Ballorig, er is daar een ochtendje voor de allerkleinste, maar ik vond het veel te tricky. Julian zag iets met een trap dus daar wilde hij continu op, dus ik continu achter hem aanzitten. Kon hem echt niet alleen laten. 1 ventje heb ik wel even streng toegesproken want hij vond het leuk om Julian 3x omver te lopen, ik zou het dus fijn vinden als de 3,5 jarige ook nog even in de gaten worden gehouden.
<<

Anoniem187

Bericht 06 Dec 2013 20:21

Re: Ballorig en opletten

Ik vind het heel vervelend als ouders hun kinderen daar compleet hun gang laten gaan. Dat je ze niet constant in de gaten houdt, dat begrijp ik. Ze moeten zichzelf ook immers leren redden. Maar kinderen die andere kinderen constant etteren, pijn doen, lopen gillen om het gillen, vervelend doen, schelden of wat ik het wat, daar zie je nóóóóóit ouders van want ja 'hun kinderen doen zoiets niet'. En juist die ouders zitten vaak ver weg of zijn er uberhaupt niet. En spreek je de kinderen of ouders aan heb je nog ruzie ook.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Dec 2013 20:40

Re: Ballorig en opletten

Ik zat er gister eens op te letten en bij onze indoorspeeltuin zie je eigenlijk heel veel kinderen alleen spelen. Gister was er een klein meisje gevallen en toen is m'n ma met haar mee naar haar vader gelopen. Ik heb het ook wel eens gehad dat een moeder m'n dochter bij me kwam brengen. Er heerst dus best wat sociale controle. Geen naar sfeertje.

@Tania,
Ik vind het vaak vervelend dat sommige kinderen die alleen mogen (moeten) spelen de hele tijd bij ons komen hangen en aandacht willen.

Hoezo dat?
<<

Anoniem134

Bericht 06 Dec 2013 20:50

Re: Ballorig en opletten

Als ik met T.ess naar een binnenspeeltuin ga blijf ik altijd bij haar in de buurt. Laat haar wel dingen alleen doen, maar ik zorg wel dat ik in dat gedeelte aanwezig ben.

Niet zo heel lang geleden was een moeder haar kindje van 2 jaar kwijt (moeder zat op haar gemakje met haar telefoon te spelen en kwam er na een kwartier achter dat ze haar kindje al zolang niet meer gezin had), kind bleek helemaal bovenin een speeltoestel te zitten in het gedeelte voor kindjes vanaf 5 jaar.
<<

Anoniem112

Bericht 06 Dec 2013 20:54

Re: Ballorig en opletten

Wij gaan eigenlijk nooit maar ik laat mijn oudste van ruim 3,5 ook echt niet alleen en dan bedoel ik uit mijn zicht spelen.
Ik vind hem daar gewoon echt nog te klein en te onvoorspelbaar voor, want ja hij loopt ook wel eens kleinere kinderen omver doordat hij niet goed oplet en hij duwt uit enthousiastme ook wel eens een ander kind aan de kant enzovoorts, en dan wil ik als ouder hem daarin begeleiden en zonodig corrigeren.
<<

Anoniem75

Bericht 06 Dec 2013 20:56

Re: Ballorig en opletten

Of we nu bij een speeltuin zijn, grote verjaardag, de Ikea etc ik verlies hem echt geen halve minuut uit het oog.
Laatst gewijzigd door Anoniem75 op 06 Dec 2013 20:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 06 Dec 2013 20:56

Re: Ballorig en opletten

Ik speel altijd met haar mee of ga ergens zitten waar i haar goed kan zien.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem103

Bericht 06 Dec 2013 21:48

Re: Ballorig en opletten

Jans schreef:
@Tania,
Ik vind het vaak vervelend dat sommige kinderen die alleen mogen (moeten) spelen de hele tijd bij ons komen hangen en aandacht willen.

Hoezo dat?


Als ik met m'n kinderen naar de speeltuin ga zit ik er niet op te wachten om kinderen van anderen te entertainen. Als ze gewoon met mijn kinderen spelen vind ik het prima hoor. Maar kinderen die de hele tijd voor m'n neus hangen om van alles te willen vertellen en verwachten dat ik hun ook wel optil of help bij sommige speeltoestellen daar zit ik niet op te wachten.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Dec 2013 22:01

Re: Ballorig en opletten

Oké, op die manier.
Ik riep gister nog naar m'n moeder toen ze op zo'n speeltoestel stond: "mam, je hebt het verkeerde kind hoor."
Was ze druk bezig met een ander kind te helpen terwijl mijn dochter ergens anders liep. :laughcry:
<<

Anoniem103

Bericht 06 Dec 2013 22:04

Re: Ballorig en opletten

Haha ja dat kan ook nog gebeuren, ik vind het ook niet erg als ik er toch sta hoor dan help ik ook gewoon. Het is niet dat ik alle kinderen wegjaag die bij ons in de buurt komen :wink: . Alleen van die kinderen die maar achter me aan blijven lopen (misschien trek ik het aan ofzo) vind ik echt vervelend.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Dec 2013 22:06

Re: Ballorig en opletten

Hahaha dat was wel even het beeld wat ik erbij had. :razz:
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 06 Dec 2013 22:21

Re: Ballorig en opletten

Happydobby schreef:Ik ga altijd zo zitten dat ik hem zie. Bij kids playground ga ik mee omhoog. Daar heb je helemaal geen overzicht. Erg ontspannen vind ik zo'n speelparadijs nog niet.


Zelfde hier. D heeft er ook nog wel een handje van om weg te lopen, dus houd hem sowieso in de gaten.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem73

Bericht 06 Dec 2013 22:24

Re: Ballorig en opletten

Mijn dochter gaat wel dr eigen gang maar zij is maar alleen dus komt toch regelmatig vragen om mee te spelen. Maar ze speelt ook gewoon alleen met andere kindjes maar ze is niet uit mijn zicht!
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 06 Dec 2013 23:16

Re: Ballorig en opletten

Hier is de plaatselijke indoor niet heel groot, maar ik laat mijn oudste echt nergens en nooit alleen. Houdt me jong en lenig ;)
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem25

Bericht 06 Dec 2013 23:20

Re: Ballorig en opletten

Ik had laatst ook zoiets bij een tuincentrum hier in de buurt. In het restaurant is een klein ballorig achtig stukje speeltuin. Er liepen twee meisjes van een jaar of 5 (denk ik) en die liepen alle andere kinderen te terroriseren. Schoppen, duwen, en schelden. Echt niet normaal. Andere ouders haalden hun kinderen allemaal weg, omdat die twee meisjes zo vervelend waren. En die moeders zitten gewoon vlakbij aan een tafeltje te kletsen en deden niets, ze hebben niet één keer naar hun kinderen opgekeken. Echt een beetje storend... Nou vind ik Luuk sowieso te klein om zonder continu toezicht te spelen, maar als hij groter is ben ik toch ook wel van plan om een beetje een oogje in het zeil te houden.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Dec 2013 23:34

Re: Ballorig en opletten

Ja, maar met 2 kinderen kan je ze niet altijd allebei in de gaten houden.
Als ik met zoon bij het baby gedeelte zit dan lukt het niet om dochter daar de hele tijd te houden. En als ik zoon in de draagzak heb dan kan ik ook niet het hele speelding door om bij dochter te zijn. Ik zet hem wel eens even in die bedjes, maar dan moet ik hem dus ook even alleen laten.
Maar het gaat gelukkig altijd goed. We zijn er kind aan huis, komen er bijna iedere week.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers