Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 11:39

Re: Het hardlooptopic #2

Ik hou me daar niet zo mee bezig. Nu woon ik ook niet landelijk, ik denk dat ik het dan spannender zou vinden.
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 11:53

Re: Het hardlooptopic #2

Holden schreef:Ik hou me daar niet zo mee bezig. Nu woon ik ook niet landelijk, ik denk dat ik het dan spannender zou vinden.

Of jij je daarmee bezighoudt maakt niet uit voor de risico's die je mogelijk loopt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Jun 2022 11:54

Re: Het hardlooptopic #2

Holden schreef:Ik hou me daar niet zo mee bezig. Nu woon ik ook niet landelijk, ik denk dat ik het dan spannender zou vinden.


Mijn standaard rondje is wel tussen de weilanden en buitengebied en moet zeggen dat ik daar liever ‘s ochtendsvroeg loop dan ‘s avonds laat. Zeker tussen de boerderijen door en richting het ziekenhuis is al behoorlijk wat bedrijvigheid ‘s ochtends vroeg terwijl je daar ‘s avonds laat niemand tegen komt.
2015 💙
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 12:07

Re: Het hardlooptopic #2

Sadie schreef:
Holden schreef:Ik hou me daar niet zo mee bezig. Nu woon ik ook niet landelijk, ik denk dat ik het dan spannender zou vinden.

Of jij je daarmee bezighoudt maakt niet uit voor de risico's die je mogelijk loopt.


Klopt! Je vroeg 'Vinden jullie het 's ochtends vroeg niet te gevaarlijk?' en op die vraag gaf ik antwoord. Ik ervaar het niet als gevaarlijk.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Jun 2022 12:15

Re: Het hardlooptopic #2

Sadie schreef:
Holden schreef:
Nee, waarom? In de winter draag ik een reflecterend hesje en een licht om mijn arm.

Mooie tijd, Snoes! En Hope, misschien is vroeg lopen ook iets voor jou met het warme weer?

Ik heb net, ondanks een zeer korte nacht, een heerlijke langzame duurloop gedaan in de zon.

Omdat je als vrouw kwetsbaar bent in het donker op dat tijdstip? Ik weet niet waar je woont, maar hier is het lang niet overal veilig om half 6 's ochtends.


Ja, ik houd daar wel rekening mee. Wij wonen in een buitenwijk van de stad en ik loop altijd buiten de stad. Ik doe dit niet in het donker. M.arianne V.aatstra was mijn klasgenootje en haar gewelddadige dood heeft zijn sporen nagelaten.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 12 Jun 2022 12:18

Re: Het hardlooptopic #2

Sadie schreef:Vinden jullie het 's ochtends vroeg niet te gevaarlijk?


Waarom zou dat gevaarlijker zijn dan overdag of ‘s avonds? Juist rustiger op de weg. Ik ben vroeger ook wel eens ‘s nachts gaan rennen als er anders geen tijd was, gewoon goede lampjes mee en gaan.

Edit; ik woon wel in een dorp en hier is een fietspad rondom het dorp waar het altijd druk is met (hard)lopers, fietsers en skeelers. Eigenlijk op elk tijdstip wel. En huizen erlangs en een weg waar auto’s rijden, ik voel me er wel veilig.
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 12:51

Re: Het hardlooptopic #2

Oh Lady, wat heftig! Kan me voorstellen dat je dat altijd bij je draagt.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 12 Jun 2022 13:05

Re: Het hardlooptopic #2

Hè bah Lady, dat snap ik ook echt goed.
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 17:24

Re: Het hardlooptopic #2

Alexis schreef:
Sadie schreef:Vinden jullie het 's ochtends vroeg niet te gevaarlijk?


Waarom zou dat gevaarlijker zijn dan overdag of ‘s avonds? Juist rustiger op de weg. Ik ben vroeger ook wel eens ‘s nachts gaan rennen als er anders geen tijd was, gewoon goede lampjes mee en gaan.

Edit; ik woon wel in een dorp en hier is een fietspad rondom het dorp waar het altijd druk is met (hard)lopers, fietsers en skeelers. Eigenlijk op elk tijdstip wel. En huizen erlangs en een weg waar auto’s rijden, ik voel me er wel veilig.

Overdag is het over het algemeen veiliger, omdat er dan meer mensen op de weg zijn. Dit zegt niet alles, want ik ben ook wel eens overdag aangerand, maar toch is het zeker in het donker wel gevaarlijker als er verder niemand is.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Jun 2022 20:27

Re: Het hardlooptopic #2

Vroeger liep ik in het donker overal. Nu doe ik dat toch niet meer. Met licht nog wel, maar in eht donker blijf ik liever in de buurt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Jun 2022 20:28

Re: Het hardlooptopic #2

ik heb deze week 21km gelopen! Hoera!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 21:16

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Jip!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Jun 2022 13:43

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb net gelopen. Het begon heel lekker, mooi tempo en een goed ritme. Maar het was gewoon te warm met te weinig wind en te weinig wolken. Ik moest na drie kilometer een wandelpauze inlassen om mijn lichaam wat af te laten koelen en daarna kwam ik er gewoon niet meer lekker in. Vooral in mijn hoofd moet ik zeggen. Dus uiteindelijk 7,5 km gedaan en het hardlopen en wandelen afgewisseld. Voelt toch altijd een beetje als falen, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem327

Bericht 15 Jun 2022 13:56

Re: Het hardlooptopic #2

Is niet falen, is interval training!
Meen ik wel echt hoor, ook zeer ervaren lopers wisselen af met wandelen, kan voor je training juist heel effectief zijn. En het is gewoon echt warm vandaag. Ik hoop vanmiddag ook even te kunnen gaan, er is een afspraak uitgevallen, maar ik weet ook al dat ik het zwaar ga krijgen!
<<

Anoniem327

Bericht 15 Jun 2022 15:35

Re: Het hardlooptopic #2

Ik wissel heel vaak rennen met wandelen af. Ik loop met een hartslaghorloge en als mijn hart te snel gaat, dan ga ik een minuutje, of paar minuutjes wandelen totdat mijn hart weer in de goede trainingszone zit. Volgens mij is dat alleen maar goed om te doen, je hoeft niet elke training tot het uiterste te gaan.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Jun 2022 15:48

Re: Het hardlooptopic #2

Het kan ook goed zijn om rustiger te gaan lopen Sadie, dan kun je op een gegeven moment gewoon duurlopen doen zonder te wandelen.

Deze week is het iets minder bij mij. Maandag was ik te moe, heb toen wel 1:15 gefietst. Gisteravond heb ik lekker gewandeld, straks zwemmen en morgenochtend weer hardlopen. Geen idee nog wat ik voor training ga doen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem332

Bericht 15 Jun 2022 16:52

Re: Het hardlooptopic #2

Ow ik hoop dat ik vanavond tijd heb om te lopen. Ik krijg er zin in na jullie verhalen.
<<

Anoniem328

Bericht 15 Jun 2022 17:08

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb 2 maanden geleden meegedaan aan de Ijselloop in Deventer. 10 km in 57 minuten. Maar daarna dus helemaal niet meer hardgelopen. Kon het even niet meer opbrengen.

Maar ben vandaag voor het eerst weer geweest. 5,5 km in 6:03 per km. Heerlijk om 8.30 uur al, direct nadat ik de kids naar school had gebracht. Zo fijn door het bos en flink wat heuveltjes gepakt ook.

Lady tussendoor wandelen is toch helemaal niet erg. Ik heb altijd geleerd dat je het beste opbouwt door je hartslag goed te bewaken. Dus soms is het juist beter om te gaan wandelen dan hardlopen op het moment dat je hartslag te hoog is.

Niet als falen zien dus! Het feit dat je überhaupt hebt hardgelopen is al iets om trots op te zijn.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 16 Jun 2022 06:24

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig Jip!
Lady, ik snap dat het als falen voelde, maar ik vind het juist erg knap dat je met deze temperaturen überhaupt gaat lopen!

Ik ga zo ook lopen. Ik heb zelfs m'n wekker er voor gezet 😂 doe ik normaal nooit, maar met de komende warmte leek het me wel het beste om te gaan lopen voordat mijn man moet werken. Ik ben erg benieuwd, want ik ben totaal geen ochtendmens 😂
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 16 Jun 2022 09:15

Re: Het hardlooptopic #2

Ik kan het ook prima relativeren hoor. Maar het zit op een gegeven moment vooral tussen mijn oren en dat vind ik irritant, dat mijn doorzettingsvermogen dan wegvalt.

Mijn hartslag werd op een gegeven moment inderdaad gewoon te hoog. En als ik dan doorga ga ik over mijn grens. Ik krijg het dan koud met kippenvel en ben zelfs wel eens bijna gecollabeerd. Ik neem nooit water mee, niet heel verstandig met deze temperaturen en wat langere afstanden. Maar ik heb echt geen zin om continu met een waterfles in mijn handen te moeten lopen. Hoe doen jullie dat?

Fleur, wat goed van je dat je de wekker er voor hebt gezet. Het is het fijnste moment van de dag om te lopen, wat mij betreft.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem328

Bericht 16 Jun 2022 09:21

Re: Het hardlooptopic #2

Ik neem nooit water mee. Op warme dagen ga ik of vroeg of laat lopen. Of als het echt heet is sla ik over.
<<

Anoniem327

Bericht 16 Jun 2022 09:22

Re: Het hardlooptopic #2

Oef, das idd niet best. Dat gebeurde mij tijdens de marathon en toen ben ik uitgestapt.
Qua water, je hebt wel riemen met kleine flesjes. Heb zelf destijds voor de lange trainingen een trailvestje van decathlon aangeschaft waar je tubes water in kan hangen. Misschien is dat iets voor je?
<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:55

Bericht 16 Jun 2022 10:23

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb een flipbelt met passende fles. Sowieso is de flipbelt handig voor sleutel, telefoon, evt pasje etc. En bij warmere temperaturen neem ik ook water mee, voor een beetje verkoeling.

https://flipbelt.nl/products/arc-water-bottles/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 16 Jun 2022 19:59

Re: Het hardlooptopic #2

Maar heb je tijdens het lopen geen last van zo’n riem en alles wat er aanhangt?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:55

Bericht 16 Jun 2022 22:05

Re: Het hardlooptopic #2

Nee de flipbelt zit om je lijf, het flesje is ook gevormd naar je lijf. Ik heb er iig geen last van .
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers