Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nerd topic!

<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 820

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 09 Jun 2022 15:28

Nerd topic!

Alle nerds verzamelen!

Ben jij een nerd?
Wat vind je nerderig aan jezelf?
Wanneer vind je iemand anders nerderig?
Is het meer een compliment of meer een belediging?
T (2008) en I (2013)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Jun 2022 16:12

Re: Nerd topic!

Haha hoe kom je hier nou bij. Nerd. ;)

Ik vind mezelf soms wel een nerd ja. Ik weet niet heel goed waarom ik dat vind, vanuit m'n middelbare schooltijd nog. Toen waren we met m'n klas wel echt een bunch of misfits, op het Atheneum Plus, klein clubje nerds bij elkaar toch wel. Ik vond mezelf in m'n studententijd ook wel echt een nerd, intens genietend van in de bibliotheek op de grond zitten omring met boeken, boekenkasten vol linguistics boeken knuffelen, een soort 'spel' voor mezelf maken om alle halls van de andere Cambridge colleges stiekem te bezoeken, hele muren vol met studieschema's, color-coded, of course.
En ik ben een tijd een gadget nerd geweest, altijd alles uitzoeken over de nieuwste apparataten, telefoons, camera's etc. Maar dat heb ik nu niet zo meer.
En nu nog steeds kan ik wel helemaal geobsedeerd met iets bezig zijn, ergens helemaal in duiken, weet niet hoe nerdy dat is maar vind ik wel een beetje. Hoewel ik nu meer granny hobbies heb tegenwoordig. :laughcry: Granny nerd.
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 09 Jun 2022 17:03

Re: Nerd topic!

Ik weet niet precies wanneer je een nerd bent. Ik zou mezelf niet zo omschrijven. Zeker niet qua studeren of boeken lezen.
Ik vind superheldenfilms en series wel heel tof en ik heb alle Star Wars films gezien. Maakt dat me een nerd? 🙃
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 09 Jun 2022 17:20

Re: Nerd topic!

It doesn't hurt. 😅

Ik ben ook wel Star Wars fan. Iig mee op gegroeid en kijk nu de nieuwere series op Disney. Maar ik trek wel een grens bij het geanimeerde. Daar heb ik geen interesse in. Maar de nieuwe Obi Wan serie wil ik wel graag zien (en de Mandalorian en Boba Fett ook gezien). Maar ik ben vast heel erg rebels als ik zeg dat ik Jar Jar Binks leuk vind. 😅
Let's discover the world together.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 820

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 09 Jun 2022 17:44

Re: Nerd topic!

Superhelden en Star Wars vind ik wel echt iets voor nerds ja!

Ik moest eraan denken doordat het in het youtube-topic over bordspelletjeskanalen ging.

Op de basisschool werd ik als een nerd gezien en was dat een soort scheldwoord. Maar ik heb het idee dat het de laatste jaren juist cool is om een nerd te zijn. Of is een coole nerd een contradictio in terminis?
T (2008) en I (2013)
<<

Anoniem327

Bericht 09 Jun 2022 17:56

Re: Nerd topic!

Ik denk dat mensen die zichzelf als nerd omschrijven, dat wel cool vinden ja. Het is een identiteit die je dan kennelijk graag naar buiten ook laat zien.
Persoonlijk voel ik die behoefte niet zo. Ongetwijfeld zouden veel van mijn interesses als ‘nerdy’ kunnen worden gezien, maar ik hoef geen label.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 12 Jun 2022 06:21

Re: Nerd topic!

Nee...ik heb mn eigenaardigheden en kan raar uit de hoek komen,maar ik ben geen nerd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 12 Jun 2022 12:27

Re: Nerd topic!

Als het op bordspellen aankomt en dan met name registreren van wat ik speel ben ik een nerd. Er is namelijk een app waarmee je dat kunt registreren. Je collectie op bij kunt houden, tegen wie, waar je speelt, de tijd op kunt nemen hoe lang en doek duurt, scores vast kunt leggen. Daaruit volgen dan hele statistieken en het is denk ik behoorlijk nerdachtig om dat allemaal bij te gaan houden denk ik.

Met de rest valt het denk ik wel mee.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Jun 2022 23:20

Re: Nerd topic!

Ik voel mij totaal geen nerd. Ben wel fan van star wars en kan ook enorm genieten van mooie bibliotheken, schemas en lijstjes. Ook ben ik hoog opgeleid, maar voel mij niet slim ofzo. Eerder dom haha. En ben ook sociaal vaardig. Dus ik ben geen nerd met nerderige trekjes?
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 13 Jun 2022 06:06

Re: Nerd topic!

Hahaha, wat een grappig topic. Ik ben geen nerd.

Maar Filoria, wat je beschrijft over het imago van de nerd herken ik wel. Vroeger was het echt not done om als nerd gezien te worden, dan was je een soort sneu-neus zeg maar.

Mijn zoon van 11 noemt zichzelf juist vol trots nerd, die is daar helemaal oké mee. Hij is 11, gaat straks naar de 2e van het 2-talig gymnasium, heeft als extra vak nog Chinees erbij gekozen, draagt een bril, gamet, is fan van Anime (Naruto!) en tekent veel in die stijl.
Het enige dat dan weer tegen zijn nerd-zijn ingaat, is dat hij op redelijk hoog niveau sport (basketbal) en bij 1 van de beste 8 teams (landelijk gezien) van zijn leeftijd speelt.

Zijn vrienden noemen zichzelf trouwens ook nerds, en hebben dat helemaal omarmt 😉

Waaruit blijkt jouw nerd-zijn Filoria?
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 820

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 13 Jun 2022 07:39

Re: Nerd topic!

Wat een heerlijke nerd-zoon heb je, Moederkoekje!

T is ook zo, en heeft ook zo'n fijne nerderige vriendengroep. Allemaal gek op programmeren, anime, Star Wars, en een paar ervan zijn ook een beetje band geeks (T ook).

Mijn man en ik zitten samen ook in een nerd-vriendengroep. In de appgroep gaat het over nieuwe ontdekkingen over zwarte gaten, wiskunde, Terry Pratchett boeken en superheldenfilms. De helft is programmeur van beroep. De andere helft natuurkundeleraar of wetenschapper. Elke maandagavond doen ze Dungeons & Dragons samen.

Ik ben zelf eigenlijk helemaal niet zo'n grote nerd, maar ik vind het wel heerlijk om me met die mensen te omringen. Dat je één of andere vage Scandinavische metalband kunt noemen en dat zij die dan ook kennen.
T (2008) en I (2013)

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny