Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke schoonmaakmiddelen gebruik jij?

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 11 Jun 2022 19:03

Welke schoonmaakmiddelen gebruik jij?

Voor ons nieuwe huis zoek ik fijne schoonmaakmiddelen die niet agressief zijn en iets wat lekker ruikt. Vandaag heb ik groene zeep gebruikt, maar ik vind het niet lekker ruiken.
Wat gebruiken jullie voor:
- de vloer (wij hebben voornamelijk keramische tegels, wat hout en boven pvc)
- badkamer (keramische tegels en behalve de douche alles gestuukt, wasbakken zijn van keramische tegels gemaakt en de meubels van hout met eikenfineer)
- natuurstenen keukenblad (kwartsiet)
- houten meubels
- toilet
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 11 Jun 2022 19:11

Re: Welke schoonmaakmiddelen gebruik jij?

- de vloer (wij hebben voornamelijk keramische tegels, wat hout en boven pvc)
Ik heb HG laminaatreiniger, maar onze schoonmaakster gebruikt volgens mij altijd gewone allesreiniger.

- badkamer (keramische tegels en behalve de douche alles gestuukt, wasbakken zijn van keramische tegels gemaakt en de meubels van hout met eikenfineer)
Voor de vloer hetzelfde sopje als voor de rest van het huis, dus laminaatreiniger of allesreiniger. Voor de rest een badkamerspray van het huismerk van AH.

- natuurstenen keukenblad (kwartsiet)
Een keukenspray van het AH huismerk. Voor de kookplaat hebben we een speciale reiniger, volgens mij van Mr Muscle. Ook voor de oven hebben we een speciale reiniger van Mr Muscle.

- houten meubels
Een sopje met allesreiniger.

- toilet
Badkamerspray voor de bril, buitenkant pot, etc en een wc-eend van het huismerk van Lidl voor de binnenkant van de pot.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 11 Jun 2022 21:33

Re: Welke schoonmaakmiddelen gebruik jij?

- de vloer - gewoon heet water met allesreiniger

- badkamer - voor de douche, bad en toilet een spuitflacon van The Pink Stuff voor de badkamer. Vloer gewoon allesreiniger. Af en toe even alles met Dettol of bleek.

- natuurstenen keukenblad: sopje met Dreft, dat ontvet gelijk

- houten meubels
Een sopje met allesreiniger

- toilet
Voor de snelle beurt heb ik zo'n pak met vochtige schoonmaakdoekjes staan. Als ik het wat uitgebreider doe met een sopje met allesreiniger/dettol/bleek. De pot met bleek of wc eend
<<

Anoniem334

Bericht 11 Jun 2022 22:20

Re: Welke schoonmaakmiddelen gebruik jij?

Ik doe alles met dreft 😬

Oh en dettol allesreiniger voor de vloer.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 11 Jun 2022 22:49

Re: Welke schoonmaakmiddelen gebruik jij?

Vloer; warm water met niks!!! Geen troep op de vloer en heet is ook niet goed.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem330

Bericht 12 Jun 2022 06:44

Re: Welke schoonmaakmiddelen gebruik jij?

Phileine1244 schreef:- de vloer - gewoon heet water met allesreiniger

- badkamer - voor de douche, bad en toilet een spuitflacon van The Pink Stuff voor de badkamer. Vloer gewoon allesreiniger. Af en toe even alles met Dettol of bleek.

- natuurstenen keukenblad: sopje met Dreft, dat ontvet gelijk

- houten meubels
Een sopje met allesreiniger

- toilet
Voor de snelle beurt heb ik zo'n pak met vochtige schoonmaakdoekjes staan. Als ik het wat uitgebreider doe met een sopje met allesreiniger/dettol/bleek. De pot met bleek of wc eend

Heet water verdampt te snel waardoor er een laagje reiniger op je vloer achterblijft wat kan gaan plakken of stroef voelen.
Dweilen met koud water met niks of met evt wat allesreiniger is het beste.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 12 Jun 2022 11:22

Re: Welke schoonmaakmiddelen gebruik jij?

Dat ik nou nooit aan gewoon Dreft heb gedacht! Gewoon een sopje maken dus en daar het keukenblad mee af doen? We krijgen nu voor het eerst natuursteen en ik wil daar natuurlijk wel goed mee omgaan. Dus geen azijn of heftige schoonmaakmiddelen erop.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 12 Jun 2022 12:49

Re: Welke schoonmaakmiddelen gebruik jij?

Ik gebruik voor alles gewoon allesreiniger. En als het echt vies is, een wonderspons van Action.
Voor de houten vloer heb ik wel een speciale reiniger. Dat gaat in een sopje lauw water.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem334

Bericht 12 Jun 2022 13:00

Re: Welke schoonmaakmiddelen gebruik jij?

Alexis schreef:Dat ik nou nooit aan gewoon Dreft heb gedacht! Gewoon een sopje maken dus en daar het keukenblad mee af doen? We krijgen nu voor het eerst natuursteen en ik wil daar natuurlijk wel goed mee omgaan. Dus geen azijn of heftige schoonmaakmiddelen erop.

Ik doe echt alles met een vaatdoekje nat maken, dreft er op en gaan. En dan nadrogen met een hydrofiele doek.
Alles streeploos schoon, onze dekton keukenblad, marmeren openhaard, natuursteen schaakbord, glanzende koffiezet apparaat, spiegels, fornuis, plastic beschermlaagje op tafel, televisie... echt alles haha! En ik zie nergens iets van schade aan.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 12 Jun 2022 20:20

Re: Welke schoonmaakmiddelen gebruik jij?

Ik gebruik echt bijna overal groene zeep voor. Wij hebben een waterontharder dyus maar weinig schoonmaakmiddelen nodig. Op het aanrecht heb ik afwasmiddel van zeepje staan. Daar neem ik het aanrecht en de tafels mee af. Ik gebruik wel gewoon Glorix voor het toilet.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers