Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Diner: 14 personen, laag budget

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 04 Dec 2013 13:10

Diner: 14 personen, laag budget

Morgen vier ik m'n verjaardag en er blijven ongeveer 14 personen eten. Ik heb in principe tijd genoeg om in de keuken te staan en ik hou wel van lekker uitgebreid koken maarr het moet allemaal wel eenvoudig op te dienen zijn.
Ik wil liever niet één gerecht maar wat meer dingen zodat iedereen kan kiezen wat ie wil.
En ik wil natuurlijk niet té veel geld uitgeven.
Wat is leuk en lekker? Wie heeft er een idee?

Ik dacht sowieso aan iets van een flinke bak couscous of pastasalade, omdat dat gewoon lekker en makkelijk is (en je kunt het koud serveren) en stokbrood met smeerseltjes natuurlijk.. Maar wat is daar nog meer lekker bij?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 04 Dec 2013 13:11

Re: Diner: 14 personen, laag budget

Zelfgemaakte tomaten- en pompoensoep?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 04 Dec 2013 13:51

Re: Diner: 14 personen, laag budget

Ik zou er inderdaad een soepje bij doen, is toch altijd wel lekker om ook nog iets warms erbij te hebben. Of een grote schaal lasagna of andere ovenschotel die je van te voren al helemaal kunt klaarmaken en alleen nog hoeft op te warmen
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem23

Bericht 04 Dec 2013 16:40

Re: Diner: 14 personen, laag budget

Lekker, couscous salade! Verder makkelijk en eindeloos te varieren: soep, quiche, pasta, brood met smeersels, of bruchetta, zelfgemaakte pizza, turks brood, andere salades. Ik heb de laatste keer voor een feestje bij mij thuis salade, lasagna en zelfgemaakte pizza met parmaham, rucola en pijnboompitjes gemaakt.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 04 Dec 2013 16:59

Re: Diner: 14 personen, laag budget

Oeh ja zelf pizza maken is ook slim, die hoef ik maar in de oven te schuiven en niet meer naar te kijken, dat ga ik doen!

Soep zat ik ook aan te denken maar dan heb ik zo veel vaat, het is makkelijker als iedereen gewoon van een bord kan eten met vork + bestek :P Anders heb ik ook nog 14 soepkommen en lepels erbij (zoveel soepkommen heb ik niet eens in huis!)
<<

Anoniem12

Bericht 04 Dec 2013 17:26

Re: Diner: 14 personen, laag budget

Toet schreef:Soep zat ik ook aan te denken maar dan heb ik zo veel vaat, het is makkelijker als iedereen gewoon van een bord kan eten met vork + bestek :P Anders heb ik ook nog 14 soepkommen en lepels erbij (zoveel soepkommen heb ik niet eens in huis!)

Ik weet niet of je €2 extra kan missen, maar dan haal je een pak plastic lepels en plastic soepkommetjes. Problem solved! Eventueel kan je wel gewone lepels gebruiken, maar plastic soepkommetjes zijn prima dingen vind ik altijd.
<<

Anoniem187

Bericht 04 Dec 2013 17:48

Re: Diner: 14 personen, laag budget

Pizza's vind ik inderdaad ook leuk! Een paar verschillende maken, kun je steeds een ander stuk proeven :D
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 04 Dec 2013 17:54

Re: Diner: 14 personen, laag budget

Hmm lekker couscous salade! Dat hadden mijn ouders een paar maanden geleden ook bij hun feest (kwamen 25 mensen ofzo). Zij hadden er dadels omwikkeld met spek uit de oven bij, kipspiesjes (ongeveer 3 blokjes kip per stokje), Turks brood met hummus en olijven (en vast nog wel wat maar dat ben ik vergeten).
<<

Anoniem12

Bericht 04 Dec 2013 17:55

Re: Diner: 14 personen, laag budget

Die plastic soepkommetjes zijn trouwens ook handig voor pasta salade, couscous salade etc.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 04 Dec 2013 18:13

Re: Diner: 14 personen, laag budget

Op zich is dat best een prima oplossing Rush maar ik vind dat zo pauper staan, is dat stom? :redface: (sorry June, is deze hier nu wel een beetje op z'n plaats? ;)) Dan heb ik allemaal lekkere dingen gekookt en dan laat ik m'n gasten dat uit wegwerpservies eten.. Al heb je bij Xenos volgens mij wel van die leuke houten/bamboe bakjes (doei laag budget) ik ga daar morgen even kijken! Bedankt voor je tip in ieder geval
<<

Anoniem4

Bericht 04 Dec 2013 18:29

Re: Diner: 14 personen, laag budget

Er worden een hoop lekkere dingen genoemd!
Ik zou ook niet kiezen voor plastic kommen en bestek. Of het moet van dat hardere plastic zijn, dan ziet het er al minder armoedig uit.
.
<<

Anoniem273

Bericht 04 Dec 2013 19:59

Re: Diner: 14 personen, laag budget

Ik heb een keer wraps gemaakt voor een hele grote groep, echt heel handig! Pak wraps in z'n geheel opwarmen in de magnetron (gaatjes erin prikken) en allerlei schaaltjes met vulling. Zoals gehakt, paprika, mais, kidneybonen, ijsbergsla, zure room, guacemole, etc. Niet zo duur en makkelijk te maken :)
<<

anoniem213

Bericht 04 Dec 2013 20:06

Re: Diner: 14 personen, laag budget

Toet schreef:Op zich is dat best een prima oplossing Rush maar ik vind dat zo pauper staan, is dat stom? :redface: (sorry June, is deze hier nu wel een beetje op z'n plaats? ;)) Dan heb ik allemaal lekkere dingen gekookt en dan laat ik m'n gasten dat uit wegwerpservies eten.. Al heb je bij Xenos volgens mij wel van die leuke houten/bamboe bakjes (doei laag budget) ik ga daar morgen even kijken! Bedankt voor je tip in ieder geval

:lol: haha, ik vond het zonder de smiley ook duidelijk hoor :P.

Het is al gezegd, maar ik vind quiches altijd zo handig met dit soort gelegenheden. Even opwarmen in de oven tegen de tijd dat het klaar moet zijn en klaar! Die salade is sowieso ook goed natuurlijk.
Als ik erg lekker heb gekookt, vind ik het een beetje 'zonde' om uit/van plastic te eten.
<<

Anoniem12

Bericht 04 Dec 2013 20:28

Re: Diner: 14 personen, laag budget

Haha ik snap het, maar ik ken weinig mensen die voor 14personen serviesgoed hebben. Vandaar :wink:.

Het maakt mij nooit heel veel uit. Vind het juist makkelijk. Maar ik snap dat sommige het armoedig vinden staan.
<<

anoniem213

Bericht 04 Dec 2013 20:36

Re: Diner: 14 personen, laag budget

Ik heb dat, haha! Maar ik heb ook echt wel iets te veel servies. Ik heb er dan ook voor iedereen een wijnglas bij :cheering:. Wat een nepstudent ben ik.
<<

Anoniem91

Bericht 04 Dec 2013 22:21

Re: Diner: 14 personen, laag budget

Mini sateetjes of mini club sandwiches maken :)
<<

Anoniem28

Bericht 05 Dec 2013 21:02

Re: Diner: 14 personen, laag budget

En een quiche is ook niet moeilijk en duur
<<

Anoniem123

Bericht 06 Dec 2013 22:22

Re: Diner: 14 personen, laag budget

Rush schreef:Haha ik snap het, maar ik ken weinig mensen die voor 14personen serviesgoed hebben. Vandaar :wink:.

Het maakt mij nooit heel veel uit. Vind het juist makkelijk. Maar ik snap dat sommige het armoedig vinden staan.


bij action hebben ze ook leuke gekleurde kartonnen bordjes. Allerlei verschillende designs. :thumbup:
<<

Anoniem123

Bericht 06 Dec 2013 22:24

Re: Diner: 14 personen, laag budget

Aziraphale schreef:Ik heb een keer wraps gemaakt voor een hele grote groep, echt heel handig! Pak wraps in z'n geheel opwarmen in de magnetron (gaatjes erin prikken) en allerlei schaaltjes met vulling. Zoals gehakt, paprika, mais, kidneybonen, ijsbergsla, zure room, guacemole, etc. Niet zo duur en makkelijk te maken :)


Dit wou ik ook zeggen, dit heb ik pas ook gedaan en is ons goed bevallen. Een prutje met gehakt en een prutje met kipfilet. (en dan paprika, ui en mais erbij) losse tomaat en ook ijsbergsla en creme fraiche. Heerlijk!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers