Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe hoog is jouw hypotheek?

<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 09 Jun 2022 09:01

Re: Hoe hoog is jouw hypotheek?

Sam schreef:Wij hebben korting op de rente gekregen doordat ons huis meer waard is dan onze hypotheek. Geen idee hoe dat heet. Hebben we voor moeten laten taxeren.

Dat is de risicoklasse.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 09 Jun 2022 09:03

Re: Hoe hoog is jouw hypotheek?

Dan is je renteopslag omlaag gegaan;

https://www.eigenhuis.nl/besparen/bespa ... ngwaarde#/

Is alleen als je geen NHG hebt, met NHG heb je sowieso de laagste
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 09 Jun 2022 09:18

Re: Hoe hoog is jouw hypotheek?

Oja dat was het!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Scheef

Bericht 09 Jun 2022 09:32

Re: Hoe hoog is jouw hypotheek?

Wij hebben hypotheek van 260000. Ruime twee onder een kap met lekkere tuin. Huis van de buren is laatst verkocht voor 395000. Helaas hebben we geen geld om de hypotheek over te laten sluiten naar een gunstiger rentepercentage.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 09 Jun 2022 09:37

Re: Hoe hoog is jouw hypotheek?

Scheef schreef: Helaas hebben we geen geld om de hypotheek over te laten sluiten naar een gunstiger rentepercentage.

Bij ons is dat uiteindelijk allemaal mee gefinancierd in de nieuwe hypotheek, net zoals kosten voor hypotheekadvies en zelfs volledige aflossing van een doorlopend krediet waar we heel graag vanaf wilden. Netto betalen we iets meer maandlasten (Ik denk zo'n €50, maar goed, ook een flinke verbouwing mee gefinancierd), maar verder hebben we er in de portemonnee nauwelijks iets van gemerkt.
Edit: én we hadden op de oude hypotheek de helft aflossingsvrij, dat is ook allemaal veranderd, aan het eind is alles gewoon afgelost. Hoeven we daar niet meer bij stil te staan, dat gaf me voorheen wel onrust.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 09 Jun 2022 12:47

Re: Hoe hoog is jouw hypotheek?

Wij hebben ons huis 2,5 jaar geleden gekocht voor €162.500. We hadden wat overwaarde waarmee we wilde verbouwen en een deel wilde gebruiken voor een lagere hypotheek we hebben toen besloten om een hypotheek van €148.000 the nemen. En de rest voor de verbouwing te gebruiken.
Staat nu nog rond de €135.000 open
Geen idee wat wij er nu voor zouden kunnen krijgen.
De buurman heeft hem net te koop gezet en die vraagt €250.000, maar hij heeft wel een garage. Al zijn zijn wc en badkamer wel aan vervanging toe die zitten er al in vanaf het begin. Dat hadden wij ook en hebben we gelijk vervangen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1843

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 09 Jun 2022 12:52

Re: Hoe hoog is jouw hypotheek?

Dat zijn de betere bedragen Raven. Daar koop je hier een zolderkamertje voor.
<<

Scheef

Bericht 09 Jun 2022 12:57

Re: Hoe hoog is jouw hypotheek?

Maple schreef:
Scheef schreef: Helaas hebben we geen geld om de hypotheek over te laten sluiten naar een gunstiger rentepercentage.

Bij ons is dat uiteindelijk allemaal mee gefinancierd in de nieuwe hypotheek, net zoals kosten voor hypotheekadvies en zelfs volledige aflossing van een doorlopend krediet waar we heel graag vanaf wilden. Netto betalen we iets meer maandlasten (Ik denk zo'n €50, maar goed, ook een flinke verbouwing mee gefinancierd), maar verder hebben we er in de portemonnee nauwelijks iets van gemerkt.
Edit: én we hadden op de oude hypotheek de helft aflossingsvrij, dat is ook allemaal veranderd, aan het eind is alles gewoon afgelost. Hoeven we daar niet meer bij stil te staan, dat gaf me voorheen wel onrust.


Wat fijn! Kan me goed indenken dat dat rust geeft. Hier ging dat allemaal niet (ook ivm wia van mijn man). Hebben meerdere hypotheekverstrekkers hier gehad.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 09 Jun 2022 12:59

Re: Hoe hoog is jouw hypotheek?

Max schreef:Dat zijn de betere bedragen Raven. Daar koop je hier een zolderkamertje voor.

Hier willen ook niet veel mensen wonen😂🙈
Al zouden wij hier nooit meer weg willen wij wonen hier heerlijk.

Het is helemaal in de noordkop. Wij zijn hier gaan wonen vanwege het werk dat mijn man kon krijgen hier.
Maar als je in bv Utrecht werkt is het best wel een stukje rijden.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 10 Jun 2022 20:58

Re: Hoe hoog is jouw hypotheek?

Ja dat kan idd Sam!

Wij hebben ook.vorig jaar overgesloten toen we een bouwdepot afgesloten hebben.Zoveel "geluk" gehad daarmee.
⁠♡♡♡
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron