Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Menstruatie over geslaan deze maand.

<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 14:26

Bericht 07 Jun 2022 19:58

Menstruatie over geslaan deze maand.

Hoi,

Ik heb deze maand dus mijn menstruatie over geslaan
Ik voelde al geen eisprong deze maand die ik normaal altijd super duidelijk voel.
Wel al 1,5 week het gevoel dat ik ongesteld moet worden maar het komt dus absoluut niet rond dat ik normaal mijn eisprong gehad moet hebben heb ik wel 4 dagen heel licht en weinig roze verlies gehad wat ik dus echt nooit heb dus daar begon het vreemde al. (Ben trouwens absoluut niet zwanger want dat kan niet)
Heb wel vaak opvliegers gehad de laatste maand + ben deze maand met het supplement ashwaganda begonnen.
Waar het nu aan ligt het supplement, de vele nachtdiensten, de overgang, tussentijds bloedverlies echt geen idee.
Ik vind het wel een beetje eng omdat het dus wel voelt alsof ik ongesteld moet worden op bepaalde momenten en dan is het weer helemaal weg maar het komt dus niet.

De supplementen heb ik super veel baat bij dus ik wil daar eigenlijk niet mee stoppen.

Huisarts assistente zei vandaag telefonisch even afwachten wat het doet..

Hebben jullie zulke ervaringen gehad? Ben trouwens 38. Ben erg benieuwd!!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 07 Jun 2022 20:03

Re: Menstruatie over geslaan deze maand.

Ik heb laatst gehad dat m'n cyclus veel langer duurde dan normaal, 40 dagen. Ik vond het ook heel rot. Omdat ik er steeds op zat te wachten, niet snapte waarom het niet kwam, wanneer dan wel etc. Maar het kwam uiteindelijk dus wel. Behalve dat ik het niet normaal en irritant vond, maakte ik me niet direct zorgen. Daarna ging het ook wel weer goed. Volgens mij maken huisartsen er dan ook niet zo snel iets van.
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 14:26

Bericht 07 Jun 2022 20:05

Re: Menstruatie over geslaan deze maand.

Klopt de assistente maakte zich totaal geen zorgen maar ik vond het bloedverlies van 4 dagen rond eisprong dus al raar wat ik nooit heb + geen eisprong gevoelt en klopt ook want geen menstruatie.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Jun 2022 20:38

Re: Menstruatie over geslaan deze maand.

Ik heb dit toevallig ook gehad onlangs, ik had 1x een cyclus van 62 dagen. Ik had wel drie dagen een paar druppeltjes bloed verloren. Mijn huisarts zei toen dat dat waarschijnlijk toch een ontrekkingsbloeding was geweest.
Ik weet het niet, het was echt speuren met een vergrootglas.
Daarna had ik een juist behoorlijk korte cyclus (25 dagen) en toen weer een lange cyclus (40 dagen) en daarna weer twee normale cycli.
Ik ben niet heel regelmatig ongesteld, maar zat wel altijd tussen de 25 - 31 dagen en meestal zat ik rond 26/27 dagen.

Ik ben ook 38 en was al bang dat ik vervroegd in de overgang zat of zo. Maar mijn huisarts maakte zich ook niet zo veel zorgen. Ik moest wachten en als het na 3 maanden nog niet op gang was zou ik een kuurtje primolut krijgen om het op te wekken geloof ik. Dat is uiteindelijk dus niet nodig geweest. En het is dus een paar keer chaotisch geweest achter elkaar, maar nu lijkt het weer gewoon normaal te zijn.

Ik vond dat gevoel van elk moment ongesteld moeten worden maar tegelijk niets voelen ook lastig. Ik werd er onzeker van, normaal voel ik het wel redelijk goed aankomen, ik voel mijn eisprong niet maar heb wel rond de eisprong dat ik me anders voel waardoor ik weet dat ik hem heb. Maar dat moment kwam dus eigenlijk niet echt en toen ineens werd ik toch nog ongesteld. Heel vaag allemaal.

Bij mij dacht de huisarts overigens aan dat het door mijn toegenomen gewicht kwam. Wat ik wel apart vond want op dat moment zat ik wel al een half jaar op dat gewicht (wat inderdaad wel flink overgewicht is nu helaas, door wisselingen in medicatie) dus waarom toen en niet eerder al?

Hopelijk komt jouw menstruatie ook gauw weer op gang en is het daarna gewoon weer normaal.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 07 Jun 2022 21:29

Re: Menstruatie over geslaan deze maand.

Heb je toevallig recent een coronavaccinatie of booster gehad?

Ik sloeg, iig na de eerste en volgens mij ook na de tweede, daardoor (denk ik) een menstruatie over.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 07 Jun 2022 23:53

Re: Menstruatie over geslaan deze maand.

Ja ik heb dat ook een keer gehad. Ging al helemaal op Google zitten zoeken of ik in de overgang kon zijn :palm:. De maand erna werd ik gewoon weer ongesteld en het is verder nooit meer gebeurd. Ik zou het inderdaad gewoon even aankijken en me niet nu al zo veel zorgen gaan maken. Kan ook gewoon een combinatie van al die zaken zijn waardoor je lichaam van slag is en denkt, nu even niet.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 09 Jun 2022 09:55

Re: Menstruatie over geslaan deze maand.

Aswaganda kan voor veranderingen in je cyclus zorgen dus dat kan hoor

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder