Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwemles

<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 30 Mei 2022 20:55

Re: Zwemles

Ik denk dat jij dan trouwens ook ingeschreven had bij Z&S, zie dat daar erg veel verschillende vestigingen van zijn. Met bijbehorende verschillende prijzen. 😄
Hier was het dus ook een flink grote groep, ik betwijfel zelfs of het er niet meer dan 12 waren. Voor ons was dit niet erg maar N. is nog wel erg jong dus dan is een kleiner groepje misschien wel fijner.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 30 Mei 2022 20:56

Re: Zwemles

Wij betalen 78 euro per maand, voor 1.5uur zwemles per week. Je betaalt dit bedrag 13 maanden en hebt garantie op diploma A en zeer grote kans op diploma B.
De groep is denk ik 14 kinderen, maar dan gesplitst in twee groepen met ieder een eigen juf/meester.

Ik vind de zwemlessen van 1.5uur echt top, de zwemles is namelijk naast een bos en vlakbij mijn Oma en een supermarkt. Het voelt altijd als me-time voor mijn man of voor mij.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9420

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 30 Mei 2022 20:58

Re: Zwemles

Wij betaalde €59 per maand voor 1x per week een uur zwemles. Lessen die op tijd afgemeld werden kon ik zelf plannen via inhaalsysteem.
Groepen waren wel vrij groot.

Ik kon inderdaad ook in het restaurant wachten, al was dat ook een tijdje dicht door corona.
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mei 2022 21:10

Re: Zwemles

Bliss is er trouwens een wachtlijst? Want ze is nu nog wel heel jong denk ik, zeker met straks voor 't eerst naar school gaan, dat is al zo intensief. Maar mijn zoon heeft ook een jaar op de wachtlijst gestaan hoor dus als dat het geval is, vind ik 't niet gek dat je haar vast inschrijft.
Let's discover the world together.
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 30 Mei 2022 21:16

Re: Zwemles

Voor mij al een tijdje terug dus niet helemaal actueel meer. Maar ik heb de kinderen op turbozwemmen gedaan. Dat was een all in pakket,7 maanden voor a. 1,5 uur per week zwemmen in kleine groepjes van ongeveer 6 kids. Daarvoor heb ik toen ongeveer €900 betaald. Je weet dan waar je aan toe bent, en mocht een kindje toch achterlopen krijgen ze extra les waarvoor niet extra betaald hoeft te worden. Voorwaarde was watervrij en minimaal 5 jaar ivm kracht. Ik vond het ideaal
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Mei 2022 21:17

Re: Zwemles

Ja de wachtlijsten zijn zo'n zes maanden, dus ik wil haar met 4.5 laten starten denk ik. Tegen die tijd is ze ook lekker gewend op school. Maar ik twijfel nu erg over waar ze nu heen moet.

@ Moesje: ik denk dat ik weet wat je met Z&S bedoelt haha, zo heet het programma volgens mij inderdaad waarvoor ik haar nu op de wachtlijst heb staan.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mei 2022 21:22

Re: Zwemles

Ik vind 4.5 nog steeds wel vrij jong maar dat zal je zelf natuurlijk wel goed in kunnen schatten. Misschien kan je nog even bij beide zwemscholen informeren wat een gangbare start leeftijd is.

FWIW, ik hoorde van anderen hier uit de buurt ook dat de zwemschool waar O zit heel massaal is en dat er ook een kleinschalige zwemschool was met kleine groepjes speciaal ook voor angstige leerlingen.
O was nooit een waterrat en gezien z'n andere sport ervaringen en dat soort groepsgebeuren had ik er een hard hoofd in en stelde ik voor aan m'n man om hem dan ook op de wachtlijst voor die kleinschalige zwemschool te zetten maar hij zei dat we 't eerst maar eens aan moesten kijken. En zie hier. Hij doet het echt super goed, het zijn dus meerdere groepjes bij elkaar maar wel onderverdeeld in kleine groepjes en hij doet gewoon goed mee en vindt het leuk. Dus al met al helemaal prima!
Wat ik hier mee wil zeggen is dat je 't ook eerst gewoon kan proberen op die grotere zwemschool. Misschien valt het mee!
Let's discover the world together.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 30 Mei 2022 21:49

Re: Zwemles

Bliss, er is nog een kleiner zwembad waar ze ook zwemles aanbieden. Daar zijn de groepjes ook iets kleiner dan in het grote zwembad. Die zou je ook nog kunnen bekijken!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Mei 2022 22:02

Re: Zwemles

D was net twee maanden vier toen hij begon, ging best prima. Heeft in hetzelfde tempo als de rest van z'n groep het diploma, ik denk dat zonder corona hij nu wel voor z'n B zou kunnen. Mijn ervaring is dus dat 4,5 niet te jong is 😊
R. 2013
D. 2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Mei 2022 07:07

Re: Zwemles

Jente schreef:Bliss, er is nog een kleiner zwembad waar ze ook zwemles aanbieden. Daar zijn de groepjes ook iets kleiner dan in het grote zwembad. Die zou je ook nog kunnen bekijken!


Klopt, daar heb ik ook gekeken! Maar daar zijn de lessen ook 19 euro per 45 minuten, ongeveer net zo duur als bij KL en dan zou ik liever voor die laatste gaan.

Maar ik zag nu dat ze bij het grote zwembad ook lessen in kleinere groepen aanbieden, maximaal zes kinderen. Dat is dan 67 euro per maand geloof ik. Het probleem is alleen dus dat m'n collega zei dat dit zwembad niet zo goed bekend staat, maar daar heb ik zelf nog niks over kunnen vinden.
❤ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 31 Mei 2022 08:23

Re: Zwemles

Mijn ervaring is ook dat 4,5 niet te jong is. V is voor 4 nog begonnen en dat ging en gaat heel erg prima. Ze was wel al gewend om wekelijks te zwemmen met mij.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Mei 2022 08:42

Re: Zwemles

Ik heb onze jongste ook opgegeven, wil na de zomer met hem starten. Hij is dan vier jaar en 4 maanden. Maar hij is helemaal op zijn gemak in het water en nu we aan het water wonen, wil ik er niet te lang meer mee wachten.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 31 Mei 2022 09:15

Re: Zwemles

Marin schreef:Hier kost het 71 euro voor vier weken. Zo te zien weer duidelijk gevalletje randstad. 😂 De les duurt wel een uur trouwens!
.

Hier 73 euro! En het zijn gewoon grote groepen.
Mijn oudste heeft als je de Corona stops ed er afhaalt in net iets meer dan een jaar A en B gehaald. Mijn jongste wachten we nog even mee, als hij 5.5 jaar oud is dan gaan we pas beginnen denk ik.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem332

Bericht 31 Mei 2022 09:31

Re: Zwemles

Hier ‘privé’ zwemles, als het goed is binnen een half jaar een diploma. 1of 2 x per week kan je voor kiezen. 1,5 uur les, klein groepje.
Kost al inn 990,=

Geen zin om lang op een wachtlijst te staan en naar een gemeente bad te gaan 1,5 jaar lang 45 min zwemles te hebben.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 31 Mei 2022 09:58

Re: Zwemles

Ik zou inderdaad in gesprek gaan met de zwemjuf maar blijkbaar weet zij het zelf ook niet meer en dat vind ik wel apart. Ik zou wellicht eens rondbellen met andere zwembaden en vragen of zij hier wel iets mee kunnen.

Ik betaalde 45 euro per maand bij een klein zwembadje in de buurt voor lessen van 3 kwartier. Dit was uit nood want het zwembad waar ze eerst zat was afgebrand en dit was het enige waar op dat moment nog geen wachtlijst was ontstaan omdat je echt persoonlijk aan de balie moest inschrijven. De lessen waren ruk, er was weinig inzicht maar ze is niet stil blijven staan en dat vond ik belangrijk. Hier heeft ze toen haar A gehaald en toen was het zwembad weer herbouwd (corona heeft het ook lang laten duren). Daar betaalde ik 55 euro per 4 weken en had je perfect inzicht via de app welke dingen ze al goed genoeg kon (die stonden dan op groen) en aan wat ze nog moest werken (rood, geel, blauw). Grotere groepen, meerdere leraren die kids eruit haalden die specifiek aan iets moesten werken. Mijn dochter kon bv voor geen meter duiken, hebben ze een keer een hele les haar apart genomen en op alle mogelijke manieren geoefend op dat onderdeel. Grotere groepen is dus niet altijd iets negatiefs, het gaat meer om het aantal leraren en wat ze daarmee doen. Ze had hier dan ook zo haar B en C dus in verhouding was ik goedkoper uit.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 31 Mei 2022 11:12

Re: Zwemles

Ik betaalde 33,75 p.m. per kind. Ze hadden dan eerst een halfuur per week (niveau 1), daarna 1 uur per week (niveau 2) en vervolgens 2x een halfuur per week (niveau 3). Laatste niveau was voor het afzwemmen van A en B.
Vond het vrij goedkoop en beide binnen 13 maanden A en B op zak. Lockdown niet meegerekend, toen was het 3 maanden dicht)
Hier mochten ze trouwens niet eerder beginnen met zwemles dan dat ze 5 jaar waren.
Ze starten met groepjes van 6, was het 1ste niveau behaald stroomden ze door naar niveau 2, max grote groep was toen 12 en laatste niveau was ook 12 kindjes.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 31 Mei 2022 14:46

Re: Zwemles

Linvi schreef:
Phileine1244 schreef:Ik ging wel spelletjes doen, moesten we elkaar nadoen. En dan na een paar bewegingen nagedaan te hebben, 1 seconde onder water met neus dicht. En dan kijken of zij dat ook kon. Zodra het gelukt was uiteraard de hemel in prijzen.


Dit zou mijn advies dus niet zijn, in ieder geval niet om je kind te gaan leren de neus dicht te doen bij het onder water gaan. Je kan je kind dan zoveel verkeerd aanleren wat weer heel moeilijk af te leren is.


Dat was hier niet het geval. Zodra ze wat langer met d'r gezicht onder water durfde zijn we gaan oefenen zonder de neus dicht te knijpen en geen problemen gehad.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 31 Mei 2022 14:50

Re: Zwemles

Hier rond de 120 euro voor 20 lessen van 3 kwartier. De lessen die je niet komt moet je wel door betalen helaas. Ook als je jenetjes afmeld.
Hier gelijk met 4 begonnen, ik zie het als sport momentje en het maakt me niet uit als ze er langer over doet.
<<

Anoniem327

Bericht 31 Mei 2022 19:51

Re: Zwemles

Ik heb het opgezocht en we betalen 12x 80 euro per maand voor het A en B diploma (met diploma garantie).

Als hij nog doorgaat voor C betalen we een paar keer 30 euro per maand. Maar ik hoor van iedereen dat dit erg snel gaat. Veel kinderen halen het c diploma binnen een paar weken.
<<

Anoniem330

Bericht 31 Mei 2022 19:54

Re: Zwemles

Green_Pepper schreef:Wij betalen 78 euro per maand, voor 1.5uur zwemles per week. Je betaalt dit bedrag 13 maanden en hebt garantie op diploma A en zeer grote kans op diploma B.
De groep is denk ik 14 kinderen, maar dan gesplitst in twee groepen met ieder een eigen juf/meester.

Ik vind de zwemlessen van 1.5uur echt top, de zwemles is namelijk naast een bos en vlakbij mijn Oma en een supermarkt. Het voelt altijd als me-time voor mijn man of voor mij.

Is dit in StN?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 31 Mei 2022 20:10

Re: Zwemles

Macaron schreef:
Green_Pepper schreef:Wij betalen 78 euro per maand, voor 1.5uur zwemles per week. Je betaalt dit bedrag 13 maanden en hebt garantie op diploma A en zeer grote kans op diploma B.
De groep is denk ik 14 kinderen, maar dan gesplitst in twee groepen met ieder een eigen juf/meester.

Ik vind de zwemlessen van 1.5uur echt top, de zwemles is namelijk naast een bos en vlakbij mijn Oma en een supermarkt. Het voelt altijd als me-time voor mijn man of voor mij.

Is dit in StN?


Ja! Er zitten daar twee zwemscholen (gebruiken het zelfde zwembad natuurlijk), je hebt R&P maar daar zwemt onze oudste niet (en dat rijmt als je weet wat R&P is 🤣). Wij gaan dus naar de andere, weer eigenlijk niet eens hoe die heet haha. Lekker cryptisch zo.
<<

Anoniem330

Bericht 31 Mei 2022 20:16

Re: Zwemles

Haha. Ja i know, goeie woordgrap haha. Dan gaan jullie naar die met de 'ligt nogal voor de hand' naam zeg maar, staat ook bovenaan in Google als je zoekt op zwemmen in .....
Wij zijn ook van plan om daar heen te gaan idd! 😁👌

Mijn pake en beppe woonden in die straat zelfs. Maar helaas vorig jaar beide overleden.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 26 Jul 2022 09:16

Re: Zwemles

Even een up, want ik word een beetje moedeloos van het gebrek aan vooruitgang bij de zwemles van mijn dochter. Al maanden zit er nul vooruitgang in, ze vindt alles spannend. Ze hebben hier van de zwemschool een zwemvestje met uitneembare schuimrubber stukken. Enkele weken geleden hebben ze er twee stukken uitgehaald, omdat ze het idee hadden dat ze teveel op dat vestje vertrouwde en niet echt zelf iets probeerde. Maar goed, sinds die stukken eruit zijn, vindt ze alles nog spannender en durft ze bijvoorbeeld niet meer zelf in het water te springen. Iets dat ze voorheen wel durfde. Dingen met haar hoofd onder water vindt ze sowieso spannend, duiken (het begin ervan) en door een gat zwemmen enzo... ze zit trouwens in badje 2 en is ongeveer 11 maanden bezig.

Wat kan ik doen? Ze lijkt de zwemles wel leuk te vinden en haar juf ook. Nu in de vakantie kunnen we ons elke week voor één of meer lessen inschrijven om alles bij te houden, maar dan ziet ze elke keer een andere juf. We zwemmen ook regelmatig zelf, dan wil ze haar zwemvest of zwemvleugels niet aan en durft ze veel meer. Ze heeft afgelopen weekend zelfs dingen opgedoken van de grond van het zwembad. Waterdiepte was toen tot haar borst trouwens, ze heeft zwemles in water waar ze net niet kan staan. Volgens mij kan ze al heel veel, maar alles is spannend en ze laat het dus niet zien. Hoe doorbreken we dit?
december 2016
juli 2019
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 26 Jul 2022 12:42

Re: Zwemles

Bieden ze ook privélessen aan bij jullie zwembad?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 26 Jul 2022 18:22

Re: Zwemles

Misschien is het juist goed om extra lessen te nemen met andere juffen/meesters. Misschien werkt het wel de goede kant op.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers