Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe kleding kopen

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Mei 2022 07:39

Re: Nieuwe kleding kopen

Alexis schreef:
Sadie schreef:Hoe kan dit? Ik draag mijn Levi broeken jarenlang. Ik heb er eentje van 10 jaar geleden die ik nog steeds draag. Ze gaan nooit stuk?


Volgens mij ligt het ook aan het model en de stof. Ik heb een paar Levi’s 711, dat zijn best goedkope broeken (€119) en gaan bij mij ook vrij snel kapot. Een donkerblauwe heb ik bijna een jaar erg veel gedragen en die was ineens niet meer mooi (model eruit bij de knieën en wat vaak) en een grijze die ging boven de knieen kapot, daar werd de stof ineens dun en kwam er zwart door het grijze heen (de lichte vezels gingen eruit zeg maar). Maar omdat ze wel mooi en lekker zitten en toch niet duur zijn, koop ik ze toch steeds opnieuw.


Ik draag ook de 711 en zelfs tussen de broeken zit nog wel verschil. Wat met spijkerbroeken en slijten heel erg veel uitmaakt is je bouw. Met alle broeken overigens. Heb je iets meer X-benen of stevige bovenbenen waardoor je benen meer langs elkaar gaan dan slijt een broek nou eenmaal harder dan dat je dat niet hebt. Ook veel fietsen heeft effect op de levensduur van een broek.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Mei 2022 08:11

Re: Nieuwe kleding kopen

Inderdaad wat Minx zegt. Ik fiets wekelijks zo een 100 km minimaal naar mijn werk. Ik ben gezegd met een brede bouw en stevige bovenbenen ( al vanaf mijn jeugd en ook toen ik 20 uur in de week sportte had ik schurende bovenbenen).
Ik kreeg wel ooit bij Tommy de tip om dan een herenbroek te kopen. Model was hetzelfde, maar er zat minder stretchstof in. Deze broek ging wel iets langer mee, maar ook die was na een jaar op.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 23 Mei 2022 08:29

Re: Nieuwe kleding kopen

Ja dat klopt. Toen ik nog 5 dagen per week naar school en later werk fietste, was dat ook 150 lm per week. Dan gingen ze ook veel sneller kapot. Ik heb in verhouding stevige benen, dus ik snap wel dat die grijze ging slijten net boven de knie. Een maat groter werd er niet mooier op. Bij replay koop ik wel een maat groter en laat ik een beetje inmaken bij de rug.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 23 Mei 2022 08:30

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik hou er overigens wel rekening mee dat ik mijn dure broeken niet aantrek als ik lang moet fietsen. Vind ik toch zonde.
<<

Anoniem327

Bericht 23 Mei 2022 10:32

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik fiets en wandel veel, maar mijn benen schuren daarbij niet langs elkaar. Dat zal het verschil zijn. Nooit geweten dat mensen zo vaak nieuwe kleding kopen.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 23 Mei 2022 11:04

Re: Nieuwe kleding kopen

Sadie schreef:Ik fiets en wandel veel, maar mijn benen schuren daarbij niet langs elkaar. Dat zal het verschil zijn. Nooit geweten dat mensen zo vaak nieuwe kleding kopen.


Bij fietsen gingen mijn broeken kapot bij het kruis, dus waar je steeds langs het zadel schuurt. Ik was toen mager en mijn benen schuurden zeker niet langs elkaar (nu ben ik niet meer mager, maar doen ze dat nog steeds niet). Maar ik merk wel dat mijn broeken veel minder snel slijten nu ik niet meer zoveel fiets (ik wandel wel heel veel).

Ik merk ook wel echt veel kwaliteitsverschil tussen bepaalde merken, modellen en stoffen. Sommige broeken draag ik jaren, andere zijn na een jaar aan vervanging toe. Zelfde met bovenkleding. De polo’s van mijn vriend van Tommy vind ik helemaal niet zo’n goede kwaliteit, ik vind ze best snel vaal worden.

Maar on topic, ik koop te veel kleding vind ik. Ik moet van mezelf nu eerst een hoop wegdoen. Vinted vind ik gedoe en het verkoopt ook niet meer zo goed (alles van vanilia ging als een trein, maar daar heb ik nu niks meer van). We gaan binnenkort verhuizen en dan ga ik weer eens rigoureus door mijn kast heen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 23 Mei 2022 12:03

Re: Nieuwe kleding kopen

Haha, Bliss dat je dat nog hebt onthouden...

Het zijn niet van die afritsbroeken. Die heb ik maar enkele voor als ik op vakantie ga. De Cars broeken die ik bedoel blijven jarenlang goed en worden niet of nauwelijks vaal.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 23 Mei 2022 12:59

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik koop iets als ik het heel leuk vind en er toevallig tegenaan loop (of online..Dat vaker).

Wat ik wel heel zuur vind, is dat ik na mijn zwangerschap echt niet meer in mijn broeken van ervoor paste. Dus toen ik weer moest werken (na 3 maanden) heb ik 3 broeken gekocht in 3 maten groter. Want ik dacht, ja wie weet.. Pas ik nooit meer in mijn broeken en loop ik straks te hopen en in de tussentijd in joggingsbroeken en leggings..

Inmiddels 3 maanden verder en die 3 broeken zijn veel en veel te groot. 1 heb ik er al weggegeven, 1 draag ik zelf dan nog zo oversized. En 1 heb ik maar bij de zwangerschapsstapel gelegd.

Nu moet ik dus eigenlijk weer nieuwe broeken.. Want die voor mijn zwangerschap zitten nog net aan te strak. Wat als ik daar nooit meer in pas? Hahaha, dus drama.

Shirtjes nu ook. Door de borstvoeding zit alles lelijk bij mijn borsten. Te strak. Maar om dan weer voor 2 of 3 maanden nieuwe shirtjes te kopen.. in de winter was het makkelijk met oversized truien. Maar nu met het mooie weer lastig lastig.
11.21
10.23
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 23 Mei 2022 13:11

Re: Nieuwe kleding kopen

Snap je helemaal Archie! Ik heb afgelopen weekend mijn zomerkleding van zolder gehaald en uitgezocht.. ik pastte nog maar 1 van mijn korte broeken 😔 heb ze nu maar gedoneerde en moet binnenkort dus shoppen. Maar wil ook nog afvallen.. moeilijk moeilijk.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Mei 2022 19:20

Re: Nieuwe kleding kopen

ik koop echt niet vaak nieuwe kleding nu helemaal niet meer koop liever voor mijn zoon. Heb afgelopen jaren heel wat kleding gekocht ivm afvallen. Ik denk dat ik per jaar voor €200 koop. Vorige week toevallig een korte broek en shirt gekocht.
Afbeelding
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 23 Mei 2022 19:26

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik hou echt van shoppen, vind het heerlijk. Al heb ik er wel minder tijd voor (over) dan een paar jaar geleden.
Echt hele dagen shoppen doe ik niet veel meer, Al zou ik daar wel weer een keer zin in hebben.
Als ik tegen iets leuks aan loop neem ik het wel mee, of mooie aanbiedingen. Ook koop ik veel via Vinted. Dus ik koop het hele jaar door steeds iets.
Ook koop ik vaker kwaliteit/mooie merken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Mei 2022 13:28

Re: Nieuwe kleding kopen

Archie jurkjes! Wellicht kun je daar de zomer mee overbruggen en kijken of je weer in je oude broeken kan passen. Als het net te krap is zou je voor jezelf bijvoorbeeld 3 maanden als doel kunnen stellen. Zit het dan hetzelfde koop je nieuwe broeken en anders past het weer. Dat zijn altijd van die lastige dingen.
2015 💙
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1034

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 26 Mei 2022 18:29

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik houd niet van fysiek winkelen maar ik houd wel van (nieuwe) kleding. Ik shop alles online.
En H&M blijft gewoon m’n favoriet, al sinds ik puber ben. Daar bestel ik bijna elke maand wel wat eigenlijk. Qua jeans draag ik graag Levi’s 501.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 27 Mei 2022 08:36

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik koop (volgens mijn man te) vaak nieuwe kleding. Elk kwartaal valt toch wel mee? 😅 met broeken doe ik best wel lang, shirtjes komen bij mij vaak al snel van die gaatjes in dus draag ik max een half jaar ofzo (of tot het eerste gaatje erin zit, ik ga niet in kleding met gaten lopen). Ik koop meestal bij Wehkamp of H&M, heel soms bij Zalando en dan wel de kwalitatief betere merken. Soms heb ik pech en slijt zo’n kledingstuk sneller dan ik zou willen.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 27 Mei 2022 09:58

Re: Nieuwe kleding kopen

Het afgelopen jaar heb ik heel veel nieuwe kleren gekocht, maar wel allemaal van betere kwaliteit dan voorheen. Met als doel dat ik dus langer met mijn kleding kan doen. Ik heb dus echt mijn kledingkast een upgrade gegeven.
En ik wil ook nog eens iets tweedehands kopen, maar tot nog toe niet geslaagd en vind Vinted wat spannend omdat je niet kunt passen van te voren.
<<

mannejurk

Noob

Berichten: 76

Geregistreerd: 23 Apr 2022 18:09

Bericht 25 Jan 2023 22:07

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik heb jaren geleden vanalles gekocht, en dat draag ik tot het bijna uiteen valt. Ik snap echt niet waarom mensen (bij wijze van spreken) elke maand alles nieuw kopen.
Als ik iets fijn vind om te dragen en dat is versleten, dan hou ik het alsnog bij, na het wassen dan haal ik het helemaal uit mekaar en strijk dan alles goed glad. (dan heb ik het juiste patroon) en dan zoek ik een stof welke me enorm aanstaat en... (mam die gaf les in snit en naad in de school, maar is op 02 05 2017 op 90 jarige leeftijd overleden) maak dan een nieuw hemd of jas.
Dan heb ik drie troeven in één:
1) het hemd of jas past me als gegoten
2) de stof is wat ik precies wilde hebben
3) ik heb het dan ook nog eens zelf gemaakt.
Soms dan vragen ze me waar ik dat gekocht heb.
Laatst had ik één van mijn zelfgebreidde pulls aan, en ik moest zeggen waar die verkocht werden. Toen antwoordde ik dat ik die in die winkel gekocht had. Dan kijken ze en zeggen:"Maar...daar verkopen ze enkel maar breigarens.
Dan zeg ik dat ik die zelf gebreid heb.
Spreek altijd de waarheid, dan hoef je geen energie te steken in: wat heb ik wanneer tegen wie gelogen. Die energie kun je dan in je uiterlijk steken.
<<

mannejurk

Noob

Berichten: 76

Geregistreerd: 23 Apr 2022 18:09

Bericht 14 Mei 2023 22:19

Re: Nieuwe kleding kopen

https://www.google.be/url?sa=i&url=http ... B0AAAAAEBM
zulke, maar knielange dus. zowel brede zwarte strepen en smalle witte strepen alsook witte brede strepen en zwarte smalle strepen
Spreek altijd de waarheid, dan hoef je geen energie te steken in: wat heb ik wanneer tegen wie gelogen. Die energie kun je dan in je uiterlijk steken.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 15 Mei 2023 12:53

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik ben een jojo, dus heb vaak nieuwe kleding nodig. Zo ben ik in de afgelopen 2 jaar bijna 20 kg afgevallen en past niets meer. Ik ga nu richting maat M en ik heb alleen L-XXL op voorraad. En L. Zijn alleen de paar items die ik sinds vorig zomer heb gekocht. Heel irritant, want ik wil er graag leuk uitzien maar vind leuke kleding duur😅. En ik wil ook nog meer afvallen, dat helpt ook niet mee.
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers