24 Mei 2022 19:00 door Anoniem329
Nouja Beau, het ligt natuurlijk echt wel een stukje breder dan dat. Natuurlijk is het zo dat Schiphol op de centen zit, en niet veel om mensen geeft. Dat staat buiten kijf, helemaal mee eens. Maar het klopt wel degelijk dat het de beveiligingsbedrijven op Schiphol nog extra in hebben moeten krimpen vanwege corona. Er zijn inmiddels nieuwe mensen aangenomen maar voordat die zelfstandig op de lane mogen staan, ben je ook weer een tijdje verder. En zie überhaupt maar eens personeel te vinden in een tijd van een banenoverschot. Wat we nu zien gebeuren is dat er onmenselijke situaties ontstaan, voor reizigers en personeel. Reizigers die op het dieptepunt 6,5 uur in de rij hebben moeten staan gisteren, beveiligers die diensten van soms wel 10-12 uur maken met een enorme werkdruk. Reizigers die flauwvallen, personeel wat flauwvalt. Het is niet alleen janken van Schiphol, het is het totale plaatje waar het nu om gaat, waar Schiphol als bedrijf nog misschien wel het minst de dupe van is, maar het personeel en de reizigers des te meer.