Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote afvaltopic

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Mei 2022 16:04

Re: Het grote afvaltopic

Ik denk dat je eerder te weinig dan te veel eet, Jip. En daardoor kun je natuurlijk ook aankomen.

Maar het kan ook komen doordat je nu veel stress hebt in je leven. Daardoor is je cortisol spiegel wellicht veel te hoog en dat heeft ook invloed op je gewicht.

Misschien wat minder suikers maar naar mijn idee zeker niet minder gaan eten (in mijn ogen zou jij überhaupt niet af hoeven vallen maar dat terzijde).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 987

Geregistreerd: 22 Okt 2021 17:55

Bericht 23 Mei 2022 16:45

Re: Het grote afvaltopic

Lady schreef: (in mijn ogen zou jij überhaupt niet af hoeven vallen maar dat terzijde).


Heeft niet per se iets met Jip te maken maar veel mensen zeggen/zeiden dit ook tegen mij de afgelopen periode. En eigenlijk vond ik echt heel irritant om te horen 😅😂 Want ik voelde mezelf helemaal niet prettig met die +4 kilo ‘te veel’ (vergeleken m’n oude gewicht, pre COVID.). En het is hartstikke lastig om die laatste 5 kilo’s eraf te krijgen, vind ik. En dat betekent niet dat je te dik bent met die extra kilo’s, maar het kan echt wel veel verschil maken met hoe je naar jezelf kijkt.

Jip, je eten klinkt eigenlijk prima, wellicht wat weinig. Misschien een idee om je kcal eens bij te houden met een app? Dan kun je ook zien wat er gebeurt. En dan echt álles invullen… 😎
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 23 Mei 2022 20:22

Re: Het grote afvaltopic

Oh zo'n app... Dat kan ik niet haha!

Ik weet wel dat ik niet te zwaar ben, maar ik voel mezelf wel prettiger met 4 kilo minder.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 23 Mei 2022 21:17

Re: Het grote afvaltopic

Oke, ik moet ook echt oppassen denk ik. Of tenminste, gewicht is stabiel, maar wil er graag 8 kilo af. Al ben ik ook blij met 6.

Vanavond heel braaf wat rozijntjes gegeten (kinderpakje) ipv vla of chips. We gaan volhouden! (Mijn nieuwe dagelijkse mantra)
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 24 Mei 2022 06:03

Re: Het grote afvaltopic

Ik wil je niet ontmoedigen, maar qua suikers had je denk ik net zo goed dat bakje vla kunnen nemen :wink:

Waarom pak je niet gewoon een lekkere grote bak magere yoghurt of kwark met aardbeien? Zit je meteen vol en dat voelt waarschijnlijk helemaal niet als 'volhouden'. Want je bent verzadigd en het lijkt me lekkerder dan rozijnen. Waar ik inmiddels echt achter ben: Als iets als 'moeten volhouden' voelt, dan zit je op het verkeerde pad. Volhouden gaat dan ook gewoon niet lukken. Ligt niet aan jezelf, maar aan de druk die je jezelf oplegt. Helemaal niet nodig!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 24 Mei 2022 06:38

Re: Het grote afvaltopic

Serieus! Zitten in rozijnen zoveel suikers??

Magere yoghurt vind ik niet lekker. Griekse wel (ook die met minder vet). Is dat ok?

En met een handje rozijntjes was ik ook voldaan. Het was niet per se de honger, maar meer gevoel van "ik wil iets in mijn mond kauwen"
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Mei 2022 07:37

Re: Het grote afvaltopic

Marin en Lady: hoe gaat het nu bij jullie?

Kreeft: goed bezig en wat een stappen op een dag. Dat is echt wel serieus veel.

Fleur: gewicht is maar een nummertje. Mensen vallen nooit in 1 rechte lijn af. Zeker wij als vrouwen niet. Hormonen hebben heel veel invloed op je gewicht. Ook een dag waarin je bijvoorbeeld meer gesport hebt kan invloed hebben.

Olivia: fijn dat je het ritme te pakken hebt dat maakt het toch een stuk makkelijker.

Scheef: fijn dat je een goede week hebt gehad. Mooi om te lezen dat je daar nu op kan focussen.

Jip: stress heeft best wel veel invloed op je gewicht. Als ik naar mezelf kijk is dat ook het eerste waar ik aan merk dat ik wat aan mijn stress moet doen. Dan komt er zo ineens een kg of 5 bij in een paar weken tijd zonder noemenswaardige veranderingen. Verder ben ik het met de anderen eens dat je niet bijzonder veel op een dag eet. Een app kan helpen om inzicht te geven. Ik vul die de laatste dagen ook weer in. Puur voor het inzicht. Soms aan het begin van de dag soms aan het einde.

Ginny: super bezig en inderdaad ik zag je foto toen in het wat heb ik vandaag aan topic en je ziet er super uit!!!
T
abbie: als eerste mooi dat je de stap zet. Verder eens met maple. Ik eet zelf altijd wel de griekse yoghurt met 10% vet. Ik houd het nu een paar weken weer bij en verder eet ik vrij laag in vet en ben ook niet zo heel bang voor vet. Sommige soorten skyr zijn ook heel lekker.

Hier gaat het qua gewicht niet super snel maar ergens vind ik dat ook niet het belangrijkste. Mijn doel is eigenlijk spieren kweken en mijn vetpercentage omlaag. Met spieren kweken gaat dat sowieso omlaag maar de totale massa moet ook omlaag. Verder houd ik zoveel mogelijk wel mijn voeding nu bij omdat ik het sporten omhoog heb gezet qua intensiteit en aantal keer. Tot eind april liep ik 1x in de week hard en deed ik 1x pilates. Ik vind de lessen in de nieuwe sportschool echt zoveel leuker. Alleen de lessen die ik nu doe zijn echt enorm intensief maar wel op een goede manier. Ook is het echt een kleine sportschool waardoor je vaak dezelfde mensen tegen komt. Mijn doel is eigenlijk vooral fit worden en lekker en gezond eten.
2015 💙
<<

Anoniem327

Bericht 24 Mei 2022 07:57

Re: Het grote afvaltopic

Bij mij zit er weer een kilo bij (61,2), maar dat komt denk ik omdat mijn menstruatie eraan komt. Dit gebeurt altijd in de dagen ervoor en als ik een paar dagen ongesteld ben dan is het er plotseling weer af.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 24 Mei 2022 08:47

Re: Het grote afvaltopic

Griekse yoghurt vind ik heerlijk! Dus dat kan ik dan prima doen ja. Wat zijn verder fijne snacks/lunch tips? Wil wat koolhydraten vermijden. S avonds lukt mij dat prima en ga ik gewoon voor de sla ipv pasta. Maar overdag hou ik erg van brood. Tips zijn dus welkom.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 24 Mei 2022 08:47

Re: Het grote afvaltopic

Wat zijn jullie goed bezig! Tabbie, goed idd dat je de stap hebt gezet om bewuster te gaan eten. Misschien kun je je wat (meer) verdiepen in voedingsmiddelen die je lekker vindt om te eten en te kijken wat daar in zit aan suikers en vet. Er zit vaak meer suiker in dan je denkt.

Kreeft, wat knap dat je al 11 kilo kwijt bent! Fijn dat het anderen ook opvalt, al gaat het natuurlijk om hoe je je zelf voelt. Kan je trouwjurk nog wel ingenomen worden? Ik las iets in het trouwtopic geloof ik dat ze bij de winkel waar je je jurk hebt gekocht niet erg vriendelijk waren of zit ik dan met de verkeerde in m'n hoofd?

Ginny (haha ik wilde je vorige forumnaam typen): goed bezig! Ik zie regelmatig foto's voorbij komen op insta en je ziet er echt goed uit! Goed dat je nog steeds aan het shredden bent met Jilian, ik kan het filmpje niet meer vinden dus doe nu zelf maar wat.

Minx, hoe vaak sport je nu? Het helpt sowieso als je het naar je zin hebt op de sportschool (merk ik iig)! Met mij gaat het mentaal helemaal niet goed (zie topic Hey het is oké), maar ik ga maar 'gewoon' door. Wel lief dat je het vraagt!

Vanmorgen maar weer eens gewogen. Ik was wel benieuwd hoe het er nu voor staat. Aangenaam verrast, want ik zit nu totaal op -4,1 kilo! Jeej. Nog 4 (ongeveer) te gaan. Scheelt dat ik regelmatig sport nu, ik voel me ook prettiger als ik gesport heb. Ook wandel ik veel nu ik m'n nieuwe horloge heb, alles voor de stappen haha. Zeker op werk haal ik makkelijk 15k stappen. Straks ga ik lopend naar de dierenhandel voor konijnenvoer, moet ik met ballast teruglopen, maar is ook niet erg. Is zo'n 20-30 minuten lopen totaal, vanmiddag loop ik nog even naar de stad en ik ga ook F. uit school halen dus dan moet ik daar ook weer naartoe lopen. Mijn fiets staat tegenover de school en die neem ik dan weer mee naar huis. Misschien vanavond nog even sporten, A. gaat nu weleens met me mee en dat vindt ze zo leuk.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 24 Mei 2022 09:14

Re: Het grote afvaltopic

Goed bezig Giselle. En heel herkenbaar van die stappen haha, zo vergaat het mij ook bijna dagelijks. Alles voor de stappen :smile: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mei 2022 09:23

Re: Het grote afvaltopic

Hier gaat het heel lekker! Net 5.59 km gerend in 45 minuten. Na wekenlang geen training ben ik echt best trots op mezelf. Vind het vooral fijn dat ik die 45 min heb gehaald, dat was m'n doel, niet het aantal km.

En vanochtend 82.2 kg dus er gaat weer wat af!

Giselle, wat goed zeg. Over de helft. 💪 En lekker veel stappen! Ik red 10k makkelijk op een dag maar 15 moet ik wel echt een stuk voor gaan wandelen.

Ja dat gebeurt vaak Sadie. Gelukkig weet je waar 't door komt en maak je je er niet druk om.

Minx, klinkt als een leuke sportschool en mooi streven wat je hebt! Volgens mij ben je heel goed bezig!

Ginny, ik zag op insta je vergelijkingsfoto. Vind sowieso al dat je er heel goed uit ziet maar je ziet toch net even verschil.

Hee Tabbie, goed zo dat je je meldt! Gezellig. 😁
Griekse yoghurt kan je heel prima nemen hoor!

Zo nu ga ik even uitwasemen en dan dochter ophalen. Dat was weer even uurtje knallende me-time. 😀
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Mei 2022 09:34

Re: Het grote afvaltopic

Tabbie schreef:Griekse yoghurt vind ik heerlijk! Dus dat kan ik dan prima doen ja. Wat zijn verder fijne snacks/lunch tips? Wil wat koolhydraten vermijden. S avonds lukt mij dat prima en ga ik gewoon voor de sla ipv pasta. Maar overdag hou ik erg van brood. Tips zijn dus welkom.


Je hebt hele fijne crackers die koolhydraatarm zijn. Wat daarbij nog wel opletten is is dat er vaak extra gluten aan toegevoegd zijn wat niet alle darmen even fijn vinden.
Onderstaande hebben dat niet.
https://www.dieetwebshop.nl/gg-bran-cri ... ADEALw_wcB

Verder belegde ik die vaak met gekookt ei, kipfilet, zelfgemaakte salades. Net waar ik zin in had.

Giselle goed bezig. Je maakt hele mooie bewuste keuzes ondanks dat ze enorm veel energie kosten zo te lezen.
Sporten staat nu op 4x per week.
Maandag cross: Crossgym is een manier van fitness waarbij gewichtheffen, atletiek en gymnastiek samenkomen in een training. Tijdens de trainingen worden functionele bewegingen op een gevarieerde manier en op hoge intensiteit uitgevoerd.
Woensdag strength: Circuittraining Strength is een training waarbij er spierversterkende oefeningen worden uitgevoerd. Doordat de intensiteit per individu afgestemd kan worden en er veel variaties mogelijk zijn kan iedereen meedoen.
Vrijdag HIIT: Tijdens een HIIT/Cardio training lever je in een korte tijdsduur een intensieve inspanning afgewisseld met minder intensieve oefeningen en/of rust. Doordat de intensiteit per persoon afgestemd kan worden en er veel variaties mogelijk zijn, maakt het een aantrekkelijke les voor iedereen. De lessen worden veelal in circuitvorm uitgevoerd en per 6 weken cyclus aangeboden met een bewuste opbouw.
Zondag: hardlopen een half uur.

Marin goed bezig. Bijna 6 km is een mooie afstand.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mei 2022 10:10

Re: Het grote afvaltopic

Minx weet jij hoe die Tasty Basics low carb crackers zijn? Zijn die beetje oké?
Wow wat sport je lekker veel en gevarieerd.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Mei 2022 10:14

Re: Het grote afvaltopic

Tasty zit ook extra toegevoegde gluten in. Zelf reageer ik daar prima op maar als je wat meer gevoelige darmen hebt kan dat niet prettig zijn. Geldt eigenlijk voor heel veel khd arme producten in de supermarkt. De ene keer staat het als tarwe-eiwit op de verpakking de andere keer als gluten. Zit wel een klein verschil in de hoeveelheid maar als je daar gevoelig voor bent kan het wel een risico zijn.
2015 💙
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 24 Mei 2022 12:52

Re: Het grote afvaltopic

Tabbie schreef:Serieus! Zitten in rozijnen zoveel suikers??

Magere yoghurt vind ik niet lekker. Griekse wel (ook die met minder vet). Is dat ok?

En met een handje rozijntjes was ik ook voldaan. Het was niet per se de honger, maar meer gevoel van "ik wil iets in mijn mond kauwen"

Ik weet niet of dit lukt maar ik lees hier net toevallig een story op insta over:
https://instagram.com/stories/lazyfitgirlmethode/2845084733766847473?utm_source=ig_story_item_share&igshid=NWRhNmQxMjQ=
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 24 Mei 2022 12:52

Re: Het grote afvaltopic

Nah dat lukte dus niet.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 24 Mei 2022 13:31

Re: Het grote afvaltopic

Wat knap Marin, dat je zo'n stuk rent! Ren je het ook aan 1 stuk of tussendoor wandelen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mei 2022 13:45

Re: Het grote afvaltopic

Hope schreef:Wat knap Marin, dat je zo'n stuk rent! Ren je het ook aan 1 stuk of tussendoor wandelen?


Helemaal achter elkaar op 't zelfde tempo. Wel op de loopband hoor. Buiten kan ik dat niet, teveel variabelen.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 24 Mei 2022 15:08

Re: Het grote afvaltopic

Hee wat vet goed van je Marin! 🤩
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 24 Mei 2022 15:17

Re: Het grote afvaltopic

Heb de story even opgezocht Maple. En ik ben werkelijk in shock! Denk je goed bezig te zijn 😅 maar weer wat geleerd en weet nu ook wat ik beter wel kan doen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 24 Mei 2022 19:10

Re: Het grote afvaltopic

Soms is het aanpassen van eetgewoonten ook even schakelen. Ik heb het altijd een dag of 4 moeilijk en dan merk ik dat ik helemaal geen behoefte meer heb aan suikers en slechte dingen. Die eerste dagen probeer ik dus ook gewoon continu verzadigd te zijn en eet ik veel kwark, maiswafels, fruit etc. tussendoor. Na die eerste paar dagen is dat ineens niet meer nodig. Heel gek.

Voor wat het waard is: ik weeg nu 89.9 kg. Dat is fijn, want onder de 90 (vorig jaar woog ik 101.1). Lekker confronterend om op te schrijven, maar ik zie dat ik niet de enige ben. Een groot verschil met vorig jaar is dat ik veel meer sport en veel meer spieren heb, dus die winst heb ik alvast te pakken. Ik weet niet precies wat mijn doel is. Voor een bmi onder de 25 moet ik onder de 80 kg zakken. Dat voelt nog enorm ver weg. We gaan zien wanneer ik me goed genoeg voel.

Mijn eetritme:

O: havermout met een banaan. Doordeweeks overnight oats, in het weekend vaak warm.
L: twee (medium) volkoren wraps met hummus en rauwkost. Dat verschilt per keer wat dat is. Op thuiswerkdagen maak ik vaak een omelet met tomaat, basilicum en mozzarella Light (WW recept) of een salade met warmgerookte zalm ofzo.
T: fruit of rauwkost (ligt een beetje aan de hoeveelheid fruit dat ik verder op de dag eet)
A: ik eet gewoon mee met het gezin. Wij eten eigenlijk nooit vlees, maar wel veel bonen, noten etc.

Als ik sport eet ik vaak nog een bakje kwark met een stuk fruit of een gekookt eitje ofzo. Ik let altijd op dat ik maar 1x per dag ei eet in een maaltijd.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 24 Mei 2022 19:13

Re: Het grote afvaltopic

Heel knap, Marin! 45 minuten is echt veel!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mei 2022 20:31

Re: Het grote afvaltopic

Klinkt alsof we redelijk hetzelfde eten Olivia. En ook beetje hetzelfde gewicht. Knap dat je al zoveel bent afgevallen. Kan me voorstellen dat onder de 80 nog als een hele horde voor je klinkt, anderzijds is dat ongeveer net zoveel als je al afgevallen bent. Je kunt het dus wel gewoon!

Ik heb ook eens naar m'n BMI gekeken, ondanks de discussie hier laatst vind ik het toch wel interessant om te weten. En confronterend. Op dit moment is het 30.5, dus obesitas. Pfoe om naar 25 te komen moet ik 67 kilo wegen. Dat is helemaal ver weg en vind ik ook wel heel erg veel af moeten vallen. Eerst maar eens onder de 80, dan richting de 75. Dat was ik pre zwangerschappen en zou al heel fijn zijn.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 25 Mei 2022 19:03

Re: Het grote afvaltopic

Kleine stapjes maakt het al makkelijker. Dat is elke keer kleine feestjes vieren en blijft meer motiveren.

Ik krijg vrijdag vakantiegeld en naast mijn vakantie mag ik dan een nieuwe weegschaal van mezelf kopen. Ik heb geen standaard eetritme. Ik eet vooral waar ik op dat moment zin in heb. Op dit moment eet ik regelmatig de isey skyr karamel met appeltaartnotenmix. Tussen de middag crackers, tosti zonder saus en alleen met kaas, ei, restje eten van de dag ervoor. Eigenlijk van alles. ‘S avonds eet ik gewoon mee ik probeer daarbij wel op mijn portiegrootte te letten en niet te grote porties te eten. Vandaag hadden we bijvoorbeeld ei met heel veel groenten en stokbrood. Ik eet dan een stukje brood ter grootte van 3/4 pistolet ongeveer en verder veel groente. Overdag had ik niet zulke handige keuzes

Voor het sporten probeer ik wel wat extra op eiwitten te letten en dat gaat best goed op dit moment. Soms wel een Shake maar dat is dan maar zo.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers