Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Groep 8...schoolverlaters

<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 23 Mei 2022 21:45

Re: Groep 8...schoolverlaters

Filoria schreef:Hier is het een MacBook van 1300 euro :omg: In de beleving van de kinderen 'krijgen ze die van de school'. Was het maar zo'n feest!

Wat ik wel goed vind van de school, is dat ze de brugklassers instructielessen geven in het werken met de laptop. Dingen zoals: welke programma's staan er op de laptop, hoe maak je handige mapjes per vak om je huiswerk in op te slaan, waar vind je de online lesboeken etc.


Volgens mij zit jouw zoon op dezelfde school als waar mijn zoon heen gaat. Begint met A?

Mijn zoon gaat volgend jaar naar brugklas VWO. Hij lijkt het zelf nog niet heel spannend te vinden maar ik wel haha.

We hebben een tijdje terug al een gesprek op school gehad en hij krijgt extra begeleiding in het begin om goed te kunnen wennen op school. We zouden nu nog een gesprek krijgen maar daar heb ik nog niks van gehoord, dus hoop dat dat goed gaat lopen allemaal.
2010 2012
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 822

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 24 Mei 2022 06:19

Re: Groep 8...schoolverlaters

Klopt Lexi! Leuk. Stuur maar een pb als je nog specifieke vragen hebt ;)
T (2008) en I (2013)
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 24 Mei 2022 10:28

Re: Groep 8...schoolverlaters

Wij weten al wat we moeten kopen.

En in juni heeft hij een bijeenkomst met zijn nieuwe klas.
En dan ontmoeten ze ook gelijk de mentor.

Wat is wel vervelend vind is dat ze twee opties geven voor een iPad.
Een "kleine" of "grote" , dan krijg een gelijk een tweedeling vind ik.
Want de 1 is natuurlijk duurder dan de anderen.
Waarom denk ik dan, zeg gewoon alleen deze nemen we.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Mei 2022 15:42

Re: Groep 8...schoolverlaters

Mijn dochter gaat niet naar een dakpanklas, ze gaat gymnasium doen. Wij hebben geen laptop of tablet nodig, alles gaat nog uit boeken. Verder denk ik de gewone schoolspullen, dus agenda, schriften, mappen, et cetera. Introductiedagen zijn pas na de zomervakantie, wel hoort ze net voor de zomervakantie met wie ze in de klas zit. Er gaan redelijk wat kinderen uit de klas naar die school, maar ze komen niet allemaal bij elkaar, zij en een van haar vriendinnen hadden al langer afgesproken dat ze elkaar gingen opgeven als voorkeur en dat hebben ze ook gedaan, dus als het goed is komen ze zeker bij elkaar. Vandaag de score van de eindtoets teruggekregen, die klopt gelukkig ook met het advies van de leerkrachten.

Ik vind het nu nog niet echt spannend, maar ik vind het wel moeilijk dat de basisschoolperiode straks echt afgelopen is. Ze heeft het daar zo fijn gehad.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 25 Mei 2022 14:02

Re: Groep 8...schoolverlaters

Wauw Susan, jouw dochter ook al naar de middelbare!

Mijn oudste zit al een jaar op het middelbaar. Mijn stiefdochter gaat komend jaar. Spannend wel hoor. Ik vind het voor zoon een hele overgang. Die deed alles met 2 vingers in de neus op de basisschool. Dat viel even flink tegen op het atheneum 😂. Van mij mogen ze in de brugklas flink meer aandacht besteden aan leren leren, ook op de basisschool trouwens. Ik vind dat echt minimaal en daardoor de overgang vrij groot.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Mei 2022 14:21

Re: Groep 8...schoolverlaters

Bij mijn dochter deden ze wel flink aan huiswerk, iedere dag wel iets van maak- of leerwerk. Natuurlijk hoefde ze daar minder aan te doen dan straks op de middelbare, maar ze leerde in elk geval wel vooruit plannen, haar agenda bijhouden, haar spullen goed organiseren in haar huiswerkmap en eraan denken om alles mee te nemen. Nu hebben ze eigenlijk al sinds april nauwelijks huiswerk door allerlei projecten, meivakantie, kamp. Ik ben benieuwd of het nog opgepakt wordt in die allerlaatste anderhalve maand - en of kinderen de urgentie nog voelen nu eigenlijk alles al is afgerond.

Ze begint straks op de middelbare school gelukkig wel met een zogenaamde 'milde periode', dus met meer herkansingsmogelijkheden en inderdaad aandacht voor leren leren. Maar ik heb haar al wel een beetje erop voorbereid dat ze straks aanzienlijk meer tijd kwijt is aan huiswerk, want dat was ze het afgelopen jaar nauwelijks, meestal had ze het in een paar minuten af. We zullen wel zien hoe het gaat.

Ik zat zelf als kind in een huiswerkvrije brugklas, we hadden iets langere schooldagen en hoefden dus thuis eigenlijk niks meer te doen, dat was bedoeld als soepele overgang, maar ik heb dat dus absoluut niet als prettig ervaren, want je hoefde een jaar lang helemaal nergens aan te denken qua planning en in de tweede was het echt de volle mep aan huiswerk plus nog een aantal vakken extra erbij. Daar ben ik wel op vastgelopen toen, daar zou ik voor mijn dochter dus ook niet voor kiezen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 25 Mei 2022 22:40

Re: Groep 8...schoolverlaters

Hier werd er op de middelbare meteen verwacht dat hij minimaal 2 uur per dag huiswerk zou maken. Samen met al die nieuwe info vond ik dat best heftig en mijn zoon had ook wel het idee dat hij er wat in verdronk. Hoe dat bij jouw dochter gaat klinkt al een stuk prettiger Susan
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers