Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


60% van de Europese volwassenen heeft overgewicht

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Mei 2022 11:00

Re: 60% van de Europese volwassenen heeft overgewicht

Goed artikel, Holden! Ik ben toevallig net in The F*ck It Diet begonnen en daarin staat hetzelfde verhaal over BMI. Ben nog niet zo ver, maar dit boek heeft me al een paar verhelderende inzichten gegeven.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem327

Bericht 20 Mei 2022 11:27

Re: 60% van de Europese volwassenen heeft overgewicht

Dat een bmi van 26 of 27 voor sommige mensen ook best gezond kan zijn, daar kan ik best inkomen. Maar je kunt niet ontkennen dat het een probleem is dat mensen over de gehele linie steeds zwaarder worden. Inmiddels heeft 1 op de 3 volwassenen in de VS obesitas en die kant gaan wij ook op. We hebben het over miljoenen en miljoenen mensen.

Over obesitas is echt geen twijfel mogelijk: dat is ongezond.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1840

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 20 Mei 2022 11:42

Re: 60% van de Europese volwassenen heeft overgewicht

Eens met Sadie.

Daarnaast zijn inderdaad veel mensen bewust bezig met gezonder eten, maar vaak als je doorvraagt schort het nog steeds aan kennis. Dat komt mede door begeleiding vanuit instanties. Die sturen altijd aan op een bepaald dieet, terwijl er uiteindelijk bewustwording nodig is wat er nou eigenlijk in voedsel zit en wat je lichaam eigenlijk nodig heeft op een dag. Als je bijvoorbeeld 2 avocado's op een dag eet ben je niet gezond bezig.
Daarnaast is je hele leven een dieet volgen niet haalbaar en daarbij zijn 90% van de dieten niet gezond.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Mei 2022 11:44

Re: 60% van de Europese volwassenen heeft overgewicht

Naar aanleiding van dit topic ben ik even gaan lezen, want ik dacht onder de douche vanmorgen: ja, wereldbevolking wordt niet alleen dikker maar we leven ook langer. Dus ik ging even zoeken en kwam dit interessante artikel tegen (over hoe de mensheid in de afgelopen 100 jaar Is veranderd). Wat ik vooral interessant vond was het stukje genetica wb BMI en ook hoe het invloed heeft op het beginnen van de puberteit. https://www.livescience.com/46894-how-h ... years.html
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 20 Mei 2022 12:49

Re: 60% van de Europese volwassenen heeft overgewicht

Max schreef:Laat ik voorop stellen dat dit echt heel naar is, maar het gaat natuurlijk niet alleen om dat getalletje. Als je een ongezond gewicht hebt verlaagt dat je kansen op zwangerschap en dus ook op succesvolle vruchtbaarheidsbehandelingen (is veel onderzoek naar gedaan). Veel ziekenhuizen en klinieken hanteren een maximale BMI van 35, dan gaat t in de meeste gevallen niet alleen om een getalletje maar ook daadwerkelijk om een ongezond gewicht met bovenstaande gevolgen (verminderde vruchtbaarheid).

Het ziekenhuis wilde overigens met mij ook niet door omdat ik geen succesformule zou opleveren. Ik heb de eitjes van een 47jarige, terwijl ik (toen) 36 was. Dus ja het is oneerlijk, maar zo werkt het nou eenmaal in Nederland.

Ook hier ben ik op gecheckt, dit zag er, ook goed uit. Het was alleen de bmi.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1840

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 20 Mei 2022 13:18

Re: 60% van de Europese volwassenen heeft overgewicht

Ja maar dan heb je het weer over 1 voorbeeld (jezelf). Ze maken de regel op basis van de algemene populatie.
<<

Scheef

Bericht 20 Mei 2022 13:24

Re: 60% van de Europese volwassenen heeft overgewicht

Marsy31 schreef:Naar aanleiding van dit topic ben ik even gaan lezen, want ik dacht onder de douche vanmorgen: ja, wereldbevolking wordt niet alleen dikker maar we leven ook langer. Dus ik ging even zoeken en kwam dit interessante artikel tegen (over hoe de mensheid in de afgelopen 100 jaar Is veranderd). Wat ik vooral interessant vond was het stukje genetica wb BMI en ook hoe het invloed heeft op het beginnen van de puberteit. https://www.livescience.com/46894-how-h ... years.html


Heel erg interessant om te lezen Marsy, bedankt voor het delen.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 20 Mei 2022 14:55

Re: 60% van de Europese volwassenen heeft overgewicht

Max schreef:Ja maar dan heb je het weer over 1 voorbeeld (jezelf). Ze maken de regel op basis van de algemene populatie.

Dat snap ik, maar het gaat mij erom dat juist die regel voor mij -opnieuw- de bevestiging geeft dat ik vanwege mijn gewicht uitgesloten word. Terwijl BMI op zich niet alleszeggend is. Er zijn zoveel factoren die meespelen. Check dan vooral die factoren en niet alleen maar het gewicht. Het vervelende ook is dat ieder ziekenhuis en iedere kliniek zijn eigen grens hanteert.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers